Race cursus!! Welke?

Welke race cursus het beste?

  • Race Acadamy

    Stemmen: 9 45,0%
  • Speedweek

    Stemmen: 10 50,0%
  • mertensracing school

    Stemmen: 0 0,0%
  • doc shop

    Stemmen: 1 5,0%
  • anders nl.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20
Totaal niet waar.

Iedereen kan mee, zelfs zonder circuit ervaring.

Onze eerste keer in 1999 naar Cartagena hadden we alleen een cursusdag op Lelystad achter de rug (een circuitdag wil ik het niet eens noemen).

Het gaat niet om leren racen. Het gaat om het kweken van vertrouwen in jezelf en de machine leren beheersen. Dat dit op een circuit gebeurt behoeft denk ik geen uitleg.
Klopt maar Fastmarky bedoelt dat de hele snelle mannen beter naar de speedweek kunnen omdat er voorrijders aanwezig zijn die je voor kunnen blijven!
 
iedereen heeft het maar over voorrijders, maar ik persoonlijk ben daar helemaal niet zo fan van. Om lijnen te leren rijden is het idd wel goed, maar na 2 sessies heb ik er eigenlijk wel genoeg van. Het probleem vind ik vaak dat ik te veel ga letten op die voorrijder en dan zelf fouten ga maken. Ten tweede leer je dan vooral heel hard te rijden op dat bepaalde circuit, maar wanneer komt de ZAC in spanje? Zelf hoop ik in een cursus veel gebruik te kunnen maken van videobeelden. Volgens mij is dat een van de beste manieren om te leren racen. Natuurlijk is het het totaal plaatje wat een cursus goed maakt want zonder voor of achter rijden heb je er ook niets aan, maar ik vind persoonlijk die video beelden wel belangrijk. Of vinden jullie van niet?
 
De voorrijders zorgen er ook voor dat je je spullen heel houdt, doordat je je meer op techniek focust dan op snelheid. Op de gemiddelde KicXstart dag gaan meer mensen onderuit dan tijdens een 3-daagse Race Academy.
 
iedereen heeft het maar over voorrijders, maar ik persoonlijk ben daar helemaal niet zo fan van. Om lijnen te leren rijden is het idd wel goed, maar na 2 sessies heb ik er eigenlijk wel genoeg van. Het probleem vind ik vaak dat ik te veel ga letten op die voorrijder en dan zelf fouten ga maken. Ten tweede leer je dan vooral heel hard te rijden op dat bepaalde circuit, maar wanneer komt de ZAC in spanje? Zelf hoop ik in een cursus veel gebruik te kunnen maken van videobeelden. Volgens mij is dat een van de beste manieren om te leren racen. Natuurlijk is het het totaal plaatje wat een cursus goed maakt want zonder voor of achter rijden heb je er ook niets aan, maar ik vind persoonlijk die video beelden wel belangrijk. Of vinden jullie van niet?
Videobeelden vd rijders zijn bij de Race Acadamy continu aanwezig!

Bach rijdt zich de schompes op de Baan!!!! :+
 
iedereen heeft het maar over voorrijders, maar ik persoonlijk ben daar helemaal niet zo fan van. Om lijnen te leren rijden is het idd wel goed, maar na 2 sessies heb ik er eigenlijk wel genoeg van. Het probleem vind ik vaak dat ik te veel ga letten op die voorrijder en dan zelf fouten ga maken. Ten tweede leer je dan vooral heel hard te rijden op dat bepaalde circuit, maar wanneer komt de ZAC in spanje? Zelf hoop ik in een cursus veel gebruik te kunnen maken van videobeelden. Volgens mij is dat een van de beste manieren om te leren racen. Natuurlijk is het het totaal plaatje wat een cursus goed maakt want zonder voor of achter rijden heb je er ook niets aan, maar ik vind persoonlijk die video beelden wel belangrijk. Of vinden jullie van niet?

Een Voorrijder heeft ook spiegels op zijn motor zodat hij kan zien wat jij doet. Na je sessie krijg je dan tips en opmerkingen, net zo lang tot je het goed doet en je zelf voor mag rijden. Vervolgens kun je dus zelf de lijnen gaan rijden en laten zien of je al wat geleerd hebt. Daarna krijg je weer op-of aanmerkingen, net zolang totdat je zelf het gevoel krijgt dat je je vertrouwd voelt met je motor. Dat gevoel hou je dan op elk circuit.
Als je het gevoel hebt dat je teveel op de voorrijder gaat letten, dan kijk je dus sowieso al niet ver genoeg voor je uit en moet je als eerste aan je kijken gaan werken en je positie op de baan ;)
Cu bij the D.A.R.E. 8-)
 
De instructeurs zijn sneller. Snel genoeg om mij voor te rijden en dat wil ik! Daar gaat het mij om. Ik wil goed lijnen leren rijden op hoge snelheid. Mile Pajic ken ik dan goed en ik weet dat hij mij veel en op de juiste manier kan leren.
Als Napo de 2e snelste man was van de Race Academy dan heeft dat voor mij minder meerwaarde. Omdat wij even snel zijn.
hier wil ik wel ff op inhaken... :)

sterker nog ferry het materiaal waar je nu op rijdt...zal je vast iets harder gaan als mij...je bent gewoon exceptioneel snel oftewel talentvol...(zo eerst ff de veren uitdelen)...

maar, de gemiddelde cursist die op dit soort dagen komen rijden rijden echt NIET zo hard als jij....dus ik kan de gemiddeld snelle deelnemers en langzame deelnemers wat meegeven...sterker nog...geef mij maar een b of c groep...dat past beter bij mij...omdat je bij die mensen de grootste progressie kan halen wat leuk is voor de cursist en voor de instructeur.

en dan nog iets...snelheid is niet van het grootste belang op een race training he? snelheid komt vaak na een goeie techniek..of nieuwe trucjes...door bijv. laat inremmen een bocht in...of vroeg accelereren...e.d. of bijv. diverse dagen trainen op verschillende bochten....met verschillende clippingpoints en andere apex'en...

misschien kan ik nog wat van jou leren ferry? ;)
 
De voorrijders zorgen er ook voor dat je je spullen heel houdt, doordat je je meer op techniek focust dan op snelheid. Op de gemiddelde KicXstart dag gaan meer mensen onderuit dan tijdens een 3-daagse Race Academy.
:}
snelheid komt vanzelf wel... :) he pentar...laatste middag was je lekker aan het vlammen in ieder geval... :)
 
Een Voorrijder heeft ook spiegels op zijn motor zodat hij kan zien wat jij doet. Na je sessie krijg je dan tips en opmerkingen, net zo lang tot je het goed doet en je zelf voor mag rijden. Vervolgens kun je dus zelf de lijnen gaan rijden en laten zien of je al wat geleerd hebt. Daarna krijg je weer op-of aanmerkingen, net zolang totdat je zelf het gevoel krijgt dat je je vertrouwd voelt met je motor. Dat gevoel hou je dan op elk circuit.
Als je het gevoel hebt dat je teveel op de voorrijder gaat letten, dan kijk je dus sowieso al niet ver genoeg voor je uit en moet je als eerste aan je kijken gaan werken en je positie op de baan ;)
Cu bij the D.A.R.E. 8-)

Ok, punt voor jou! Ik had idd ff geen rekening gehouden met spiegels. Wat ik bedoelde te zeggen met het laten afleiden door voorrijders is dat je wanneer je een cursus volgt je wat wil leren. In het geval van een voorrijder (zonder spiegels) kan dat alleen door op hem te letten. Dit doe je liever niet en rijd je liever je eigen rondjes, maar dan heb je niets meer aan diegene voor je. Met spiegels is het een ander verhaal en is die voorrijder wel degelijk een goede "leraar" voor je.
 
hier wil ik wel ff op inhaken... :)

sterker nog ferry het materiaal waar je nu op rijdt...zal je vast iets harder gaan als mij...je bent gewoon exceptioneel snel oftewel talentvol...(zo eerst ff de veren uitdelen)...

maar, de gemiddelde cursist die op dit soort dagen komen rijden rijden echt NIET zo hard als jij....dus ik kan de gemiddeld snelle deelnemers en langzame deelnemers wat meegeven...sterker nog...geef mij maar een b of c groep...dat past beter bij mij...omdat je bij die mensen de grootste progressie kan halen wat leuk is voor de cursist en voor de instructeur.

en dan nog iets...snelheid is niet van het grootste belang op een race training he? snelheid komt vaak na een goeie techniek..of nieuwe trucjes...door bijv. laat inremmen een bocht in...of vroeg accelereren...e.d. of bijv. diverse dagen trainen op verschillende bochten....met verschillende clippingpoints en andere apex'en...

misschien kan ik nog wat van jou leren ferry? ;)
Helemaal mee eens Napo :} Meeste cursisten komen om wat te leren. Snelheid is stap 2 :)

Ik dedoelde ZEKER NIET dat jij geen voorrijder kan zijn. Je bent snel zat om beginners en gevordenen een heleboel te leren. Kijk naar Mobistar, PatR1 en Mosselman op Zandvoort :) Zij worden daar als helden/grootheden gezien bij de beginners en gevordenen :)
 
Ok, punt voor jou! Ik had idd ff geen rekening gehouden met spiegels. Wat ik bedoelde te zeggen met het laten afleiden door voorrijders is dat je wanneer je een cursus volgt je wat wil leren. In het geval van een voorrijder (zonder spiegels) kan dat alleen door op hem te letten. Dit doe je liever niet en rijd je liever je eigen rondjes, maar dan heb je niets meer aan diegene voor je. Met spiegels is het een ander verhaal en is die voorrijder wel degelijk een goede "leraar" voor je.
Lijkt me tijd voor je om 15 september naar de D.A.R.E. op de nurburgring te komen of te boeken voor Cartagena in oktober zodat je kunt zien hoe je optimaal kunt profiteren van goede instructie 8-)
 
Helemaal mee eens Napo :} Meeste cursisten komen om wat te leren. Snelheid is stap 2 :)

Ik dedoelde ZEKER NIET dat jij geen voorrijder kan zijn. Je bent snel zat om beginners en gevordenen een heleboel te leren. Kijk naar Mobistar, PatR1 en Mosselman op Zandvoort :) Zij worden daar als helden/grootheden gezien bij de beginners en gevordenen :)
Niet alleen door de beginners en gevorderden, Mossel is ook mijn idool *D *D *D
 
Lijkt me tijd voor je om 15 september naar de D.A.R.E. op de nurburgring te komen of te boeken voor Cartagena in oktober zodat je kunt zien hoe je optimaal kunt profiteren van goede instructie 8-)

ben er nog ff niet zeker van dat ik dan kan rijden. ik zit namelijk met een gebroken been :( Geen gips dus das positief maar wel een pin in me scheenbeen. Komt door een motor ongeluk op de openbare weg (daar stop ik nu dus ook mee). Ik hoop dat het me lukt om me laarzen aan te krijgen want dan ga ik proberen om ff een stukje te rijden. Heel misschien lukt het om 18 sept. in assen de ZAC te rijden. (al weet ik niet of je mag rijden als je daar op krukken aan komt lopen). Ik wil zoooo graag ff rijden (is al 3 maanden geleden) dat ik me dan maar in de S0 inschrijf en lekker achteraan rustig me rondjes ga rijden. :] Inschrijven voor een dure race cursus, daar wacht ik dus nog maar even mee, dat komt wel als ik weeer helemaal fit ben.
 
Nee, vind het gewoon knap van Mossel dat ie zo'n progressie heeft doorgemaakt. Begin van het jaar reed ik in de S2 hem 2 keer voorbij en keek hij naar mij op. De laatste ZAC reed hij een seconde sneller dan ik, terwijl ik een nieuw PR had neergezet op Assen....je kunt zeggen wat je wilt, dat is knap die progressie.

En het is natuurlijk een beetje overdreven dat idool gedoe, maar is ook wel weer leuk *D (Er zijn mensen die het echt tegen hem gezegd hebben trouwens en dat menen)

Misschien kan hij nog wel veel sneller als hij een keer mee gaat met D.A.R.E. 8-)
 
Niet alleen door de beginners en gevorderden, Mossel is ook mijn idool *D *D *D
:^

ik wou zeggen ....hoor het wel vaker O-)


:P

Hij heeft al een vriendin hoor! :+
:^

maar ik zoek nog een pitspoes voor volgend jaar in het EK superstock :+

Nee, vind het gewoon knap van Mossel dat ie zo'n progressie heeft doorgemaakt. Begin van het jaar reed ik in de S2 hem 2 keer voorbij en keek hij naar mij op. De laatste ZAC reed hij een seconde sneller dan ik, terwijl ik een nieuw PR had neergezet op Assen....je kunt zeggen wat je wilt, dat is knap die progressie.

En het is natuurlijk een beetje overdreven dat idool gedoe, maar is ook wel weer leuk *D (Er zijn mensen die het echt tegen hem gezegd hebben trouwens en dat menen)

Misschien kan hij nog wel veel sneller als hij een keer mee gaat met D.A.R.E. 8-)

Noriuky zei dat ook nog tegen me maandag .... "begin van het jaar was je onwijs langzaam :? " :+

Maar ik ben erg blij dat ik progressie boek elke keer .... ben benieuwd hoe lang ik dat nog kan volhouden :P


http://213.159.9.206/uitslagen/20040503/S2m1.pdf
http://213.159.9.206/uitslagen/20040503/S2m2.pdf

27e en 26e plaats ...vond ik toen niet echt leuk trouwens B| wel de 2e race beter gefinished als fastmarky :+ ...
 
Laatst bewerkt:
Ik wou het net zeggen...van een 11e en 36e plaats wordt ik vrolijk zeker en met de motor in puin..

Staat er trouwens nu weer schitterend bij :9~
 
:}
snelheid komt vanzelf wel... :) he pentar...laatste middag was je lekker aan het vlammen in ieder geval... :)

Ging idd lekker de derde dag (beter dan de tweede, minder last van m'n knieën). Volgend jaar onder de 1.30 (om te beginnen).
 
Terug
Bovenaan Onderaan