Race cursus!! Welke?

Welke race cursus het beste?

  • Race Acadamy

    Stemmen: 9 45,0%
  • Speedweek

    Stemmen: 10 50,0%
  • mertensracing school

    Stemmen: 0 0,0%
  • doc shop

    Stemmen: 1 5,0%
  • anders nl.

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20

Robbert748

MF'er
25 mei 2004
77
0
Den Haag
Na het lezen van de verslagen van de race acadamy en het topic over de speedweek wil ik eigenlijk ook wel eens een "echte" race cursus volgen. Ik beschik al over redelijk wat circuit ervaring (zandvoort, assen, spa, folembray, carole, misano) maar er valt natuurlijk nog een heeeeeeeeeeeeeeleboel te leren. De vraag is nu echter wat voor een cursus. Ik heb gelezen over de race acadamy en speedweek. Verder weet ik nog af van het bestaan van doc shop en mertensracing school. Hebben jullie wellicht ervaring met meerdere cursussen en kunnen jullie mij vertellen welke cursus de "beste" is, dus waar je het meeste leert (het liefst voor zo min mogelijk geld natuurlijk)

Robbert
 
Ik ga dit jaar voor het eerst naar de speedweek met een paar jaar circuit ervaring op zak. Ik ben nog nooit goed begeleid door een goede voorrijder. Vooral ingeschreven omdat de motor per vrachtwagen gaat en zelf per vliegtuig. Hotel etc. alles is geregeld voor een strakke prijs. €2000,- incl. benzine en service. Heel belangrijk dat er ook genoeg snelle voorrijders zijn!!! Arie Vos, Mile Pajic, Torlijf Hartelman, Jarno Janssen, Barry Veneman dus dat is helemaal super.
Ik ga HEEL veel leren en lachen!

Succes met je beslissing :)
 
Ik heb de race academy gevolgd (zoals je in dat topic zal gezien hebben) en heb er pakken, maar dan ook pakken bijgeleerd.
Er werd voorgereden, je kon/mocht soms voorrijden op je instructeur zodat hij je zo kon evalueren, je had video-ondersteuning van Bach, Jan van Gorp en andere instructeurs stonden je langs de baan gade te slaan en konden ook feedback geven.

Ook heb ik van de andere deelnemers veel kunnen leren, de sfeer was bangelijk goed en de instructeurs waren stuk voor stuk echt supercool :} :} :}

De Speedweek doe ik later dit jaar, dus dat wordt even afwachten op een verslagje :D
 
Ik ga dit jaar voor het eerst naar de speedweek met een paar jaar circuit ervaring op zak. Ik ben nog nooit goed begeleid door een goede voorrijder. Vooral ingeschreven omdat de motor per vrachtwagen gaat en zelf per vliegtuig. Hotel etc. alles is geregeld voor een strakke prijs. €2000,- incl. benzine en service. Heel belangrijk dat er ook genoeg snelle voorrijders zijn!!! Arie Vos, Mile Pajic, Torlijf Hartelman, Jarno Janssen, Barry Veneman dus dat is helemaal super.
Ik ga HEEL veel leren en lachen!

Succes met je beslissing :)

Wat denk je te gaan leren. Ferry ? Is er een specifiek programma ?
 
De speedweek is echt super.
Ben er vorig jaar ook geweest.
Je hebt zeer ervaren marshalls zoals Barry Veneman, Jarno Janssen en Mile Pajic. Het circuit is ook super(Almeria).
Op het circuit van almeria ben je niet zomaar uitgekeken, er zit van alles in lange doordraaiers, krappe bochten, chicanes, lang recht stuk noem maar op.
Je verblijft gewoon de hele week in een super mooi hotel, en s ochtends word je gewoon met een touringcar bus opgehaalt en die brengt je naar het ciruit toe.
Als je daar dan aankomt kun je een bakje koffie krijgen bij de hospitality tent van ten Kate.
Dan begint de eerste groep te rijden en dan rond 18.00 uur word je weer terug gebracht naar het hotel.
 
Is er iemand die bijde cursussen (speedweek en race acadamy) heeft gedaan. Dan zou je een vergelijk moeten kunnen maken. Ik ben er zeker van dat als je terug komt van een speedweek of race acadamy je de cursus prachtig vond (kan ook haast niet anders) maar dit zegt weinig over welke cursus nu beter is, meer waar voor je geld.
 
Is er iemand die bijde cursussen (speedweek en race acadamy) heeft gedaan. Dan zou je een vergelijk moeten kunnen maken. Ik ben er zeker van dat als je terug komt van een speedweek of race acadamy je de cursus prachtig vond (kan ook haast niet anders) maar dit zegt weinig over welke cursus nu beter is, meer waar voor je geld.

De Speedweek is 3x zo duur als Race Academy. Ik kan me niet voorstellen dat het ook 3x zo leuk is en dat je 3x zoveel leert. De Speedweek duurt 2 dagen langer en de instructeurs zijn wat bekender, maar of dat de meerprijs waard is....

[edit]PentAr was weer eens als Kea ingelogd[/edit] |(
 
De Speedweek is 3x zo duur als Race Academy. Ik kan me niet voorstellen dat het ook 3x zo leuk is en dat je 3x zoveel leert. De Speedweek duurt 2 dagen langer en de instructeurs zijn wat bekender, maar of dat de meerprijs waard is....

[edit]PentAr was weer eens als Kea ingelogd[/edit] |(

Ik ben tot nu toe alleen met de speedweek meegeweest (wat circuit cursussen betreft) wat ook meteen mijn eerste circuit ervaring was (buiten een cicruitdag lelystad bij de nvvm om dan). Ik denk dat qua cursus/begeleiding de een niet veel beter of slechter zal zijn dan de ander.

Maar is het wel zo dat de speedweek duurder is als de Race Academy als je alles meerekent (dus ook hotel, benzine, vervoer, eten etc..) Ik denk dat het dan (per dag berekend) elkaar ook qua prijs niet veel ontloopt.

Als dit zo is, is de afweging denk ik wat wil je.
Wil je dat alles voor je geregeld is of regel je delen liever zelf (wat misschien goedkoper kan zijn). Wil je 5 dagen of 3 dagen en waar heb je de meeste kans op mooi weer wellicht.

Ik ben voor mezelf blij dat ik meteen begonnen ben met het volgen van een race cursus, ik denk dat ik zonder deze cursus nooit met het zelfvertrouwen op het circuit zou rondrijden als ik nu doe, en mijn huidige niveau zou ik ook nooit gehaald hebben zonder in mijn geval dan de speedweek (dit jaar voor de zesde keer alweer :) )
 
Voor de inhoud van de Race Academy, verwijs ik naar het betreffende topic, waar ik een redelijk uitgebreid verslag heb gepost.

Qua kosten zal het elkaar niet veel ontlopen. De Race Academy kost dan € 600, maar tel hierbij vervoer (300), hotel (200) en eten (100)op en je zit ook op € 1200. Dit is dan voor 3 dagen, dus kom je voor 5 dagen ook uit op € 2000.

Inhoudelijk kan ik weinig zeggen over de speedweek, maar ik ga er van uit dat de kwaliteit ook goed is. De Race Academy is op dat gebied in ieder geval goed.
 
Voor de inhoud van de Race Academy, verwijs ik naar het betreffende topic, waar ik een redelijk uitgebreid verslag heb gepost.

Qua kosten zal het elkaar niet veel ontlopen. De Race Academy kost dan € 600, maar tel hierbij vervoer (300), hotel (200) en eten (100)op en je zit ook op € 1200. Dit is dan voor 3 dagen, dus kom je voor 5 dagen ook uit op € 2000.

Inhoudelijk kan ik weinig zeggen over de speedweek, maar ik ga er van uit dat de kwaliteit ook goed is. De Race Academy is op dat gebied in ieder geval goed.
En dan nog een dag kwijt aan de reis. Nee dank u. Daarom voor de Speedweek gekozen. Vliegtuig en vliegveld op Alicante ;)
De Speedweek is 3x zo duur als Race Academy. Ik kan me niet voorstellen dat het ook 3x zo leuk is en dat je 3x zoveel leert. De Speedweek duurt 2 dagen langer en de instructeurs zijn wat bekender, maar of dat de meerprijs waard is....

[edit]PentAr was weer eens als Kea ingelogd[/edit] |(
Tjonge tjonge waar heb jij leren rekenen O-)
Bij de speedweek zit alles in de prijs en bij de Race Academy niet zoals Hans al zei.
De instructeurs zijn sneller. Snel genoeg om mij voor te rijden en dat wil ik! Daar gaat het mij om. Ik wil goed lijnen leren rijden op hoge snelheid. Mile Pajic ken ik dan goed en ik weet dat hij mij veel en op de juiste manier kan leren.
Als Napo de 2e snelste man was van de Race Academy dan heeft dat voor mij minder meerwaarde. Omdat wij even snel zijn.
 
Laatst bewerkt:
Waar ik wel in geïnteresseerd ben is het programma van de speedweek. Is het gewoon de hele dag lomp rijden achter een snelle coureur aan, of wordt er ook in kleine groepjes gereden waar voor iedereen voldoende aandacht en begeleiding is ?
 
Waar ik wel in geïnteresseerd ben is het programma van de speedweek. Is het gewoon de hele dag lomp rijden achter een snelle coureur aan, of wordt er ook in kleine groepjes gereden waar voor iedereen voldoende aandacht en begeleiding is ?
Er zijn kleine groepjes en er zal voldoede begeleiding zijn.
Aantal deelnemers 45 -60 per week
Aantal instructeurs: 12

Dus rekenmaar uit.


Van de site:


Zulke ervaren marshalls (instructeurs) ... dat kan alleen bij Zeelenberg Racing :
Wilco Zeelenberg , ex. GP250 en WK Supersport 600

Barry Veneman , Ned. Kampioen Supersport 600 2003 en ex. GP 500 coureur

Jarno Janssen , Ned, Kampioen 250cc , ex. GP250 2003

Thorleif Hartelman 2de ONK Supersport 2003

Arie Vos , 3de ONK 250cc 2003

Mile Pajic , slimme oude vos v.d. ONK Supersport

Henk v.d. Mark , ex. GP500, Endurance coureur

Patrick v.d. Goorbergh , ex. GP250 coureur

Edwin de Moor , ex vice kampioen Supersport 400

Jan Piet Zeelenberg , KNMV-Cup coureur

Tjalling Elzinga , KNMV-Cup coureur

Paul Ammerlaan , KNMV-Cup coureur

Marc Hoegee , zeer ervaren circuitrijder en ex. MotoGP Engineer.



De rest van de crew:
Dokter: Johan Bafort

Monteurs: Karl van Tilburg , Eric Krijgsman, Paul Ammerlaan, Marc Hoegee (GP) en Edwin Ott

Catering: Henk en Jannie Muggen en Annedien Enter

Tiijdwaarneming : Theo v.d Hulst

Alleskunner:
Piet Zeelenberg (vader van Wilco)

Vervoer : Harry Meyerink , Edwin de Jong

Logistiek : Cor Noorlander

Video opnames: Bach lamboo en Ado (Bach's dv-productions)

Medeorganisator en rechterhand van Wilco en head-Marshall :
Hans Groenendijk


Piet Zeelenberg
Zonder deze man zou er helemaal geen Zeelenberg Racing bestaan!.
Hij, Piet Zeelenberg is namelijk de vader van Wilco ! ; )


Hans Groenendijk
Algehele regelneef en DE rechterhand van Wilco Zeelenberg.

Altijd 110% inzet om Meet the Speed! zo goed mogelijk te laten verlopen.
Een topper in het organiseren en nog maar te zwijgen over zijn gedenkwaardige afsluitspeeches.
 
Ik heb alle opmerkingen gelezen en ik denk dat je even moet bepalen wat je wilt.

Wil je leren circuitrijden en voor een redelijke prijs en zelf alles regelen: Race Academy.

Wil je leren circuitrijden met echte instructeurs (ex-GP coureur Stefan Prein en CRT Marshalls) en gedurende 3 dagen onder de Spaanse zon worden begeleid inclusief het volgende:

-vliegreis naar Alicante en terug

-transport van Alicante naar Cartagena en terug (± 260 km) en dagelijkse shuttle van het hotel naar het circuit en terug (huurauto gedeeld met andere deelnemers)

-4 overnachtingen in een drie-sterren hotel in Cartagena, naar keuze een één- of een tweepersoonskamer, inclusief ontbijt (tweepersoonskamer gedeeld met uw begeleider/ster of een andere deelnemer)

-dagelijks gezamenlijk diner inclusief drankjes, in een typisch Spaans specialiteiten-restaurant

-transport van uw motorfiets en (maximaal 2 tassen) bagage van Nederland naar Cartagena en terug (alleen voor deelnemers).

-set van minimaal 30 foto's van jezelf in actie (zie mijn site voor voorbeelden)

Dan moet je dus bij de D.A.R.E. van http://www.Docshop-racing.com (www.Docshop-racing.com) zijn.

Wil je echt leren racen en ben je al goed snel, dan moet je bij Zeelenberg zijn.

Ik ga nu vanaf 1998 elk jaar 1 of 2 keer mee met Docshop en ik verbaas me elke keer weer over het feit dat je voor een relatief laag bedrag zo'n geweldige 3 dagen kunt hebben. Ik laat altijd mijn portemonnee thuis, want alles is van te voren betaald. Je kunt zoveel eten en drinken als je wilt, het is 's-avonds rete gezellig en overdag wordt er professioneel omgegaan met de mensen. Groepen zijn klein (maximaal 5 mensen) en pas je niet in een groep dan wordt de verdeling anders gemaakt of je krijgt een aantal sessies 1 op 1 begeleiding :}
Elk D.A.R.E.-event weer zie je mensen in 3 dagen zoveel bijleren, alleen maar omdat de begeleiding zo goed is. Half uur rijden, half uur bijkomen en bespreken.

Dus wil je goede begeleiding, alles laten regelen (of een gedeelte) en wil je 3 dagen fun *D , vraag de info aan of schrijf je in op: http://www.docshop-racing.com/DARE_NL/cartagena-2004.htm (www.docshop-racing.com/DARE_NL/cartagena-2004.htm)

--------------------------------------------------------------------------------
8-) Je kunt ook de sfeer alvast komen proeven en 1 D.A.R.E. circuitdagje komen doen op de Nürburgring GP baan op 15 september, kijk voor info op: http://www.docshop-racing.com/DARE_NL/circuit.htm (www.docshop-racing.com/DARE_NL/circuit.htm) 8-)
--------------------------------------------------------------------------------

En ik ben altijd via de mail bereikbaar voor vragen natuurlijk 8-)

CU in Spain misschien?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alle opmerkingen gelezen en ik denk dat je even moet bepalen wat je wilt.

Wil je leren circuitrijden en voor een redelijke prijs en zelf alles regelen: Race Academy.

Wil je leren circuitrijden met echte instructeurs (ex-GP coureur Stefan Prein en CRT Marshalls) en gedurende 3 dagen onder de Spaanse zon worden begeleid inclusief het volgende:

-vliegreis naar Alicante en terug

-transport van Alicante naar Cartagena en terug (± 260 km) en dagelijkse shuttle van het hotel naar het circuit en terug (huurauto gedeeld met andere deelnemers)

-4 overnachtingen in een drie-sterren hotel in Cartagena, naar keuze een één- of een tweepersoonskamer, inclusief ontbijt (tweepersoonskamer gedeeld met uw begeleider/ster of een andere deelnemer)

-dagelijks gezamenlijk diner inclusief drankjes, in een typisch Spaans specialiteiten-restaurant

-transport van uw motorfiets en (maximaal 2 tassen) bagage van Nederland naar Cartagena en terug (alleen voor deelnemers).

-set van minimaal 30 foto's van jezelf in actie (zie mijn site voor voorbeelden)

Dan moet je dus bij de D.A.R.E. van http://www.Docshop-racing.com (www.Docshop-racing.com) zijn.

Wil je echt leren racen en ben je al goed snel, dan moet je bij Zeelenberg zijn.

Ik ga nu vanaf 1998 elk jaar 1 of 2 keer mee met Docshop en ik verbaas me elke keer weer over het feit dat je voor een relatief laag bedrag zo'n geweldige 3 dagen kunt hebben. Ik laat altijd mijn portemonnee thuis, want alles is van te voren betaald. Je kunt zoveel eten en drinken als je wilt, het is 's-avonds rete gezellig en overdag wordt er professioneel omgegaan met de mensen. Groepen zijn klein (maximaal 5 mensen) en pas je niet in een groep dan wordt de verdeling anders gemaakt of je krijgt een aantal sessies 1 op 1 begeleiding :}
Elk D.A.R.E.-event weer zie je mensen in 3 dagen zoveel bijleren, alleen maar omdat de begeleiding zo goed is. Half uur rijden, half uur bijkomen en bespreken.

Dus wil je goede begeleiding, alles laten regelen (of een gedeelte) en wil je 3 dagen fun *D , vraag de info aan of schrijf je in op: http://www.docshop-racing.com/DARE_NL/cartagena-2004.htm (www.docshop-racing.com/DARE_NL/cartagena-2004.htm)

--------------------------------------------------------------------------------
8-) Je kunt ook de sfeer alvast komen proeven en 1 D.A.R.E. circuitdagje komen doen op de Nürburgring GP baan op 15 september, kijk voor info op: http://www.docshop-racing.com/DARE_NL/circuit.htm (www.docshop-racing.com/DARE_NL/circuit.htm) 8-)
--------------------------------------------------------------------------------

En ik ben altijd via de mail bereikbaar voor vragen natuurlijk 8-)

CU in Spain misschien?
Weet Stefan ook in Spanje leuke adressen? :+
Ik weet het nog niet en volgend jaar kan "alles" wel anders zijn O-) :X 8-) :o :9 ;)
 
Weet Stefan ook in Spanje leuke adressen? :+
Ik weet het nog niet en volgend jaar kan "alles" wel anders zijn O-) :X 8-) :o :9 ;)
Ha ha ha..voor nieuwkomers is er in Spanje altijd "het verassingsavondje uit met Herr Prein" .......enneuh.....ik zeg niks O-) :X :X (maar het is een aanrader)

Volgend jaar alles anders :? Ga je je motoren verkopen en voorgoed achter de kinderwagen lopen :?
 
Waar ik wel in geïnteresseerd ben is het programma van de speedweek. Is het gewoon de hele dag lomp rijden achter een snelle coureur aan, of wordt er ook in kleine groepjes gereden waar voor iedereen voldoende aandacht en begeleiding is ?

Je wordt in kleine groepen opgedeeld naar snelheid dus van langzaam naar snel. Je rijdt achter of voor de marshall (rouleersysteem) en als het nodig is wordt er tijdens de sessie even gestopt voor wat uitleg en na de sessie is er altijd een uitleg voor de hele groep en per rijder (als er wat op te merken valt). Per dagdeel wordt ook de indeling van de groepen in de gaten gehouden en geshuffeld zodat qua tijden de groepen goed zijn ingedeeld. Naar mate de week vordert en afhankelijk van in welke groep je zit rij je vrij met marshalls in de baan die je als het nodig is even op sleeptouw nemen. Wat ik zelf prettig vind aan de speedweek is dat er voor iedereen ruimte en aandacht is. Dus van beginner t/m de zeer snelle gevorderde henkies.
 
Laatst bewerkt:
Je wordt in kleine groepen opgedeeld naar snelheid dus van langzaam naar snel. Je rijdt achter of voor de marshall (rouleersysteem) en als het nodig is wordt er tijdens de sessie even gestopt voor wat uitleg en na de sessie is er altijd een uitleg voor de hele groep en per rijder (als er wat op te merken valt). Per dagdeel wordt ook de indeling van de groepen in de gaten gehouden en geshuffeld zodat qua tijden de groepen goed zijn ingedeeld. Naar mate de week vorderd en afhankelijk van in welke groep je zit rij je vrij met marshalls in de baan die je als het nodig is even op sleeptouw nemen. Wat ik zelf prettig vind aan de speedweek is dat er voor iedereen ruimte en aandacht is. Dus van beginner t/m de zeer snelle gevorderde henkies.

Klinkt eigenlijk net als de Race Academy. Moest ik misschien ook maar eens proberen ;)
 
Ha ha ha..voor nieuwkomers is er in Spanje altijd "het verassingsavondje uit met Herr Prein" .......enneuh.....ik zeg niks O-) :X :X (maar het is een aanrader)

Volgend jaar alles anders :? Ga je je motoren verkopen en voorgoed achter de kinderwagen lopen :?
Pietje heeft gehoorrrrd,dat je lekker kan ..... in discotheken!

Maarruh niks zeker hoor over volgend jaar,motoren doe ik zeker niet weg.
 
Je wordt in kleine groepen opgedeeld naar snelheid dus van langzaam naar snel. Je rijdt achter of voor de marshall (rouleersysteem) en als het nodig is wordt er tijdens de sessie even gestopt voor wat uitleg en na de sessie is er altijd een uitleg voor de hele groep en per rijder (als er wat op te merken valt). Per dagdeel wordt ook de indeling van de groepen in de gaten gehouden en geshuffeld zodat qua tijden de groepen goed zijn ingedeeld. Naar mate de week vorderd en afhankelijk van in welke groep je zit rij je vrij met marshalls in de baan die je als het nodig is even op sleeptouw nemen. Wat ik zelf prettig vind aan de speedweek is dat er voor iedereen ruimte en aandacht is. Dus van beginner t/m de zeer snelle gevorderde henkies.

Bovenstaande geldt ook voor de D.A.R.E., hier wordt je echter niet losgelaten, maar het tempo wordt opgevoerd (afgewisseld met voor de Marshall rijden) al naar gelang het niveau van de groep en hoe snel zich dit ontwikkeld. Wil je vrij rijden dan kan dat natuurlijk ook, echter niet tijdens de sessies met de Marshalls. Elke dag is het een half uur voor de instructie en als die briefing krijgen, kunnen de mensen van het vrij rijden een half uur de baan op. Ook hier geldt, voor iedereen aandacht en als je meer aandacht of instructie wilt, dan kan dat.
 
...

Wil je echt leren racen en ben je al goed snel, dan moet je bij Zeelenberg zijn.

...

Totaal niet waar.

Iedereen kan mee, zelfs zonder circuit ervaring.

Onze eerste keer in 1999 naar Cartagena hadden we alleen een cursusdag op Lelystad achter de rug (een circuitdag wil ik het niet eens noemen).

Het gaat niet om leren racen. Het gaat om het kweken van vertrouwen in jezelf en de machine leren beheersen. Dat dit op een circuit gebeurt behoeft denk ik geen uitleg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan