Race kit dynamo gevraagd

f0013.jpg


Van lichtgewicht alu, bel maar ff als je interese hebt: 0900-H.A.L.F.O.R.D.S







;)
 
Zoek voor mijn R6 racer van 2001 een race kit dynamo het liefst een goede gebruikte.
Of wie weet waar ik ze nieuw kan bestellen en hoeveel ze nieuw kosten ?
Wat is een race dynamo kit??

Ik ben ook van plan om op 23 feb 2005 de dynamo uit mijn motor te verwijderen.
 
Wat is een race dynamo kit??

Ik ben ook van plan om op 23 feb 2005 de dynamo uit mijn motor te verwijderen.



Is een kleinere spoel wat weer scheelt in het gewicht , en heb me laten vertellen dat deze dynamo's minder pk's vreten dan de originele

hij laad dus net genoeg bij om te kunnen starten , en de onsteking naar behoren te laten functioneren



btw , vanwaar 23 feb. 2005 O-)
 
Is een kleinere spoel wat weer scheelt in het gewicht , en heb me laten vertellen dat deze dynamo's minder pk's vreten dan de originele

hij laad dus net genoeg bij om te kunnen starten , en de onsteking naar behoren te laten functioneren



btw , vanwaar 23 feb. 2005 O-)
he he.
23 feb hoop ik verhuisd te zijn naar mijn nieuwe huis waar ik veeel meer ruimte heb om te sleutelen dan nu. :)

Dynamo zal ik er helemaal uit halen.Zelfs het vliegwiel!
Mocht het me niet bevallen, dan zet ik alles netjes terug O-)
 
Ik heb helemaal geen vliegwiel meer, alleen een alu schijfje voor het signaal van de ontsteking. Ik heb wel een normale accu en startmotor en kan gewoon elektrisch starten. Moet je wel een beetje plannen, maar die 4x rijden, en dus 4x starten gaat best. Je kan hem ook gewoon aan de lader zetten tussen de races/trainingen.
 
Motorfietsen met carburateurs kunnen een "total-loss" systeem hebben, dus alleen een accu en geen generator. Je kan dan met een goede accu ongeveer 60 minuten rijden.

Fietsen met injectie slurpen een accu in 10 minuten leeg, dus moet er een generator op zitten. Omdat de standaard generator gemaakt is om verlichting en accesoires aan te sturen is deze zwaar uitgevoerd en verbruikt teveel vermogen. Daarom zijn er lichtere "race" generatoren. Duur spul.

Voor SuperSport machine (600 cm3) zijn dergelijke race generatoren wel handig, ze hebben alle vermogen nodig die eruit gehaald kan worden. Voor zwaardere fietsen kan je de normale zware generator/vliegwiel beter laten zitten. Door het vliegwiel krijg je namelijk een vloeiender vermogensombouw uit te bochten, oftewel, het vermogen komt er minder bruut in, dit spaart banden en het rijdt veel makkelijker. Bij de SuperBikes worden er zelf extra zware vliegwielen toegepast, dus zal dat bij MotoGP ook wel gebeuren maar dat krijgt niemand te zien/horen.
 
Ging idd ff uit van carburateurs. Moet er bij zeggen dat het met de start best lastig is zonder vliegwiel, iets te felle reactie op het gas.
 
Start dus lastig, maar wat zijn verder de positieve effecten, Rutger? Iets meer vermogen, maar scheelt dat nu echt? En merk je het verschil van het vliegwieleffect?

Wat het aanduwen betreft zie ik ook wel mensen die zo'n soort (zelfgemaakt?) rol bij zich hebben, je weet wel zo'n ding dat je tegen de achterband zet, zodat deze gaat rollen en dan starten maar. Met een wieltje van een kart, tenminste daar leek het op. Wie heeft daar ervaring mee? Kost in elk geval minder zweetdruppeltjes dan duwen..
 
Dat vliegwiel zat er al op toen ik de motor kocht. Kan je dus niet echt verschil merken. De motor is wel veel feller op het gas, en klimt sneller in toeren dan een standaard gsxr600 waar ik wel eens op gereden heb.

Denk dat het effect niet echt opweegt tegen de kosten, kan je beter ergens anders geld in investeren.

Ik heb bij een supermono team gezeten en daar hadden we idd een 'startrol'. Gemaakt van het blok van een grasmaaier, met kartband, en dat op een frame.

Maar wat ik zal zei, op een carburateur motor gaat het zonder dynamo prima. Rij(en start) al 3 jaar zo. Accu moet je wel elke 2 jaar vervangen.
 
Ik heb nog twee sets racekitdynamo liggen voor 750 (weet dus niet of dat gaat passen)

Bestaande uit; grotere oliepomp tandwiel, afdichtdoppen voor de gaten dynamo en starterkrans en bijbehorend lichtgewicht kettinkje voor de aandrijving en kettingspanners.

Anders neem origineel effe mee, dan vergelijke we het effe.

Andere optie; haal het bij me op, monteer, past het, mooi, reken je me af, zo niet, dan retour TT (mooier kan ik het nie maken, wel leuker :P )

;)

Ow, even over het effect; het is wel degelijk merkbaar, maar niet meer dan een sportuitlaat vs standaard. PK of 5 is haalbaar. Alleen ga je tabak krijgen van dat aanduwen 8-) IN gewicht scheelt het wel een slok op een borel. Die klote dynamo weegt een ton en de aandrijving starterkrans is redelijk wat massa in gang zetten. De langzamer draaiende oliepomp door groter tandwiel (je rijdt immers toch hoogtoerig) scheelt wel pk's .. ;)
 
Laatst bewerkt:
"De langzamer draaiende oliepomp door groter tandwiel (je rijdt immers toch hoogtoerig) scheelt wel pk's "

Dus niet meer stationair laten draaien???
 
"De langzamer draaiende oliepomp door groter tandwiel (je rijdt immers toch hoogtoerig) scheelt wel pk's "

Dus niet meer stationair laten draaien???

Gewoon effe rekening houden dat de boel NET effe wat minder gesmeerd wordt bij lage toeren. Maar gebruik je een vol syntheet olie, dan kan het best wel wa hebben hoor ;)

Olie heeft vaak meer een koelende dan smerende functie O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan