Race onderdelen kopen in buitenland

Bruut

Die hard MF'er
9 jan 2003
477
0
Eerbeek
Vriend van me heeft afgelopen vrijdag in Zolder de fiets in elkaar gereden. Nu moet er een nieuw wiel worden aangeschaft (OZ) en wat ander spul. Ik heb ondertussen al eens gezocht, en nu blijkt die handel in Amerika veel goedkoper als hier. Heb ondertussen ook al een mailtje gestuurd naar die lui, en ze verzenden wereldwijd. Geen probleem zou je zeggen, maar weet iemand of je ook nog iets als invoerrechten moet betalen oid? :}

Ook nog iemand tips van leuke/goedkope sites met race/vervangings onderdelen? Gaat met name om tuning en onderdelen voor Aprilia RSV. :}
 
Vriend van me heeft afgelopen vrijdag in Zolder de fiets in elkaar gereden. Nu moet er een nieuw wiel worden aangeschaft (OZ) en wat ander spul. Ik heb ondertussen al eens gezocht, en nu blijkt die handel in Amerika veel goedkoper als hier. Heb ondertussen ook al een mailtje gestuurd naar die lui, en ze verzenden wereldwijd. Geen probleem zou je zeggen, maar weet iemand of je ook nog iets als invoerrechten moet betalen oid? :}

Ook nog iemand tips van leuke/goedkope sites met race/vervangings onderdelen? Gaat met name om tuning en onderdelen voor Aprilia RSV. :}
jep , je krijgt er een btw bon achteraan vertelde een maat van mij laatst
 
jep , je krijgt er een btw bon achteraan vertelde een maat van mij laatst

Ik heb laatst een set bandenwarmers uit Engeland laten overkomen en dat ging goed,.. Dus volgens mij moet je ook een beetje geluk hebben. Maar wanneer je wielen laat overkomen uit de US wordt het wel wat anders ben ik bang,.. :}
 
Toch niet Brul...? :?
Heeft hij er zelf iets aan over gehouden?

Ja Brul,.. Hij is over zijn voorwiel weggegleden, en zijn velg is kappot en nog wat dingen. Knie is een behoorlijk dik en is zwaar gekneusd, maar dat gaat wel weer over.
 
Je kunt als je iemand kent in Amerika de produkten door hem laten kopen en oplaten sturen als gift/kado. Zo kun je om de invoer rechten heen, moet je alleen iemand in Amerika kennen.
 
Je kunt als je iemand kent in Amerika de produkten door hem laten kopen en oplaten sturen als gift/kado. Zo kun je om de invoer rechten heen, moet je alleen iemand in Amerika kennen.


Hoeveel zijn die invoerrechten dan? 10% of 20 %, ik heb echt geen flauw idee?
 
heb dit vaak/een aantal keer gedaan(kopen in Amerika en hierheen versturen).

Probleem is verzekering van je pakket. Dit moet je eigenlijk verzekeren omdat het van hoge waarde is, maar wanneer je het als "kado" of "commercial sample" verstuurd, kun je het niet verzekeren.

Aan NL tarieven voor invoer belasting kan ik je niet helpen. Je zult niet alleen invoer belasting maar ook BTW moeten betalen.

Vaak is het beter in Europa the kopen (geen invoer belastingen) en het BTW vrij via een BV met BTW nummber te laten gaan.
 
Ik vermoed dat de invoerrechten (eigenlijk douanerechten) mee zullen vallen. Deze producten zijn geen probleemproducten zoals staal, landbouwproducten, tabak, alcohol, kleding etc. Waarschijnlijk zit er geen invoerrechten op. Neem even contact op met de douanetelefoon. Dan weet je het snel genoeg. (http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm)

Wat je wel moet betalen is de BTW. Deze word je in rekening gebracht door de transporteur (TPG, UPS etc) Dat kan door betaling aan de deur (TPG) of per rekening (meeste anderen) deze rekening valt na een paar weken of zo op de mat, nadat je de goederen ontvangen hebt. Zorg dat er een goede rekening bij zit waarop zeer duidelijk op vermeld staat wat in het pakket zit en wat de waarde ervan is. De douane maakt veel pakketen open, is mijn ervaring. Zelfs pakketten van Amazon bijv. Als je het niet vertrouwen wat op de rekening staat, gaan ze zelf maar wat stelposten maken, die als het tegen zit, kant nog wal raken. Dan wordt het een heel geschrijf en gebel om dat weer recht te zetten. Daarom, beter in 1 keer goed met een overdreven duidelijke rekening.

Het verzenden kan het makkelijkst per luchtpost. Spoed verzending levert niet zoveel op, de standaard luchtpost is ok. Dan heb je het binnen een week in huis. Per boot is het goedkoopste. Echter dat duurt ook langer. Het varieert tussen de 2,5 en 8 weken, geen idee waar het verschil in zit. Je moet dan maar afwachten wanneer het komt.
 
Laatst bewerkt:
Het verschil is EG of geen EG-land. Als het uit een EG-land komt, dan is er voor onderdelen geen probleem met invoerheffingen/BTW. (bij komplete fietsen wel BPM als ze de openbare weg opgaan).
Als ze van buiten de EG komen, zijn de regels maar moeilijk te overzien (zie http://www.douane.nl/taric-nl/aktueel/M/S17/C87/Chapter_87_14FS.htm voor de EG-regels (=Ned.regels) voor motorfietsen/onderdelen. Uit de VS betekent dat extra 6% en daarover weer 19% (dus zo'n 26% extra ! :( )
 
Laatst bewerkt:
Het verschil is EG of geen EG-land. Als het uit een EG-land komt, dan is er voor onderdelen geen probleem met invoerheffingen/BTW. (bij komplete fietsen wel BPM als ze de openbare weg opgaan).
Als ze van buiten de EG komen, zijn de regels maar moeilijk te overzien (zie http://www.douane.nl/taric-nl/aktueel/M/S17/C87/Chapter_87_14FS.htm voor de EG-regels (=Ned.regels) voor motorfietsen/onderdelen. Uit de VS betekent dat extra 6% en daarover weer 19% (dus zo'n 26% extra ! :( )

Ik zal nog eens gaan kijken vanavond, maar het lijkt er wel een stuk minder interessant op te worden. +25% dan blijft er weinig marge meer over, echte vrienden heb ik niet en al helemaal niet in de US :+
 
Het verschil is EG of geen EG-land. Als het uit een EG-land komt, dan is er voor onderdelen geen probleem met invoerheffingen/BTW. (bij komplete fietsen wel BPM als ze de openbare weg opgaan).
Als ze van buiten de EG komen, zijn de regels maar moeilijk te overzien (zie http://www.douane.nl/taric-nl/aktueel/M/S17/C87/Chapter_87_14FS.htm voor de EG-regels (=Ned.regels) voor motorfietsen/onderdelen. Uit de VS betekent dat extra 6% en daarover weer 19% (dus zo'n 26% extra ! :( )

Weet iemand hoe het dan zit als je binnen een EG-land (bijvoorbeeld engeland) motor-onderdelen koopt voor eigen gebruik en deze meeneemt met je standaard reisbagage per vliegtuig naar Nederland? Is het dan noodzakelijk om zowel aankoopbonnen te laten zien en bij douane aangifte te doen? Of toch ook maar per luchtpost te laten verzenden en dan na paar dagen pas op je thuisadres te ontvangen? In laatste geval betekent het toch dat je dan uit EG-land naar jezelf kan en mag opsturen zonder enige extra lasten qua BTW, invoerrechten e.d. :?
 
heb dit vaak/een aantal keer gedaan(kopen in Amerika en hierheen versturen).

Probleem is verzekering van je pakket. Dit moet je eigenlijk verzekeren omdat het van hoge waarde is, maar wanneer je het als "kado" of "commercial sample" verstuurd, kun je het niet verzekeren.

Ligt er een beetje aan of de handelaar/verkoper/dealer mee wil werken, maar met de markering "Warrenty Replacement" kun je het dus wel verzekeren voor de werkelijke waarde, maar op de bon komt dan $ 0 te staan. Bij de douane gaf dit maar in 1 van de 12 gevallen een probleem. Anders met Visa betalen...is het ook verzekerd.

Poison
 
Terug
Bovenaan Onderaan