race theorie boek

hawk gt

MF veteraan
11 mei 2003
8.661
408
noord holland
ik heb nu een paar keer op het circuit gereden met een curcus en al die theorie over zithouding,afstelling veering,banden,stuurgeometrie enzo is wel interesant maar bestaat er ook gewoon en boek over? wil er wel meer over weten
 
twist of the wrist is een leuk boek. kies deel II dan kun je deel overslaan.
 
ik heb nu een paar keer op het circuit gereden met een curcus en al die theorie over zithouding,afstelling veering,banden,stuurgeometrie enzo is wel interesant maar bestaat er ook gewoon en boek over? wil er wel meer over weten

Jan van Gorp van de "Race Academy", brengt eind dit jaar een boek uit...
(www.race-academy.nl)
 
ik heb hem als word doc.


Oorspronkelijke Titel: A Twist Of The Wrist – door Keith Code


is 279 kb dus kan hem niet attachen .... vanavond zet ik hem wel online :)

Door de jaren heen is er al heel wat gesproken en geschreven over motoren en motortechniek. Opvallend weinig stof is echter voorhanden omtrent rijtechnieken, die heel specifiek gelden voor het motorrijden. Snel rijden met een motor is een zeer opwindend en uitdagend spel. Dit spel kent zijn regels en barrieres. Het vereist volle aandacht en concentratie.
De gevolgen van een grote rijders-fout kunnen ERNSTIG zijn – ERNSTIG genoeg om ervoor te zorgen het spel GOED te spelen. Het doel van deze stof is een beschrijving van de regels en de rijtechnieken die betrekking hebben op snel rijden, opdat de lezer de barrieres met ZELFVERTROUWEN en vooral BEGRIP kan benaderen en overwinnen, met als einddoel het optimale rijplezier en volledig benutten van de mogelijkheden van zijn of haar machine.
Hoewel het zou kunnen lijken dat bepaalde aspecten slechts toe te passen zouden zijn op een circuit, zal de oplettende lezer al snel merken dat het eerder gaat om principes die bij elke motor en iedere snelheid hun geldigheid zullen bewijzen.

WAARSCHUWING
Het is de persoonlijke verantwoordelijkheid van iedere rijder om beschermende kleding en een valhelm te dragen en erop toe te zien dat de machine in goede conditie verkeert en correct is afgesteld met het oog op veiligheid. Verder is het raadzaam om voor een groter rijcomfort en bescherming tegen het geweld van de elementen en het gehoor om op maat vervaardigde zgn. otoplastieken (gehoorbeschermers) te dragen tijdens het rijden. Deze zijn voorzien van een filter dat pieken in door rijwind veroorzaakte geluidsoverlast voorkomt, en dus verraderlijke gehoorbeschadiging, ook als er op jaarbasis weinig kilometers worden gereden!
Raadpleeg werkplaatshandboek, importeur of dealer en gehoorspecialist voor verdere details over persoonlijke bescherming.
*Oorspronkelijke Titel: A Twist Of The Wrist – door Keith Code
Vertaald uit het Engels door dikeraider – BELANGRIJK: VOORDAT JE BEGINT: LEES EERST DE VERANTWOORDING BIJ DE VERTALING EN BRONVERMELDING OP HET EINDE VAN DIT DOCUMENT.
 
Ik heb nog nooit zoiets gelezen. Ik ben nu bij pagina 11. Gasgeven is het sleutelwoord. aha...........

Heb jij nog meer van dit soort verhalen :? :9
 
Heb jij nog meer van dit soort verhalen :? :9
niet in die vorm..hehe :)
wel een theorieboek van freebike..en theorieboek van de race acadamy....
maar die motortechniek.doc is een document...dat klopt erg goed...

vooral mooi stukje over als je over je grens heen gaat...en in paniek begint te raken...wat je dan wel en niet moet doen.. :)
 
ja..ik heb het gevonden...dat stukje over overlevingsreflexen... :)
 
dit dan:

DE EXIT VAN DE BOCHT”
(Herhaal dit maar 1000 of 2000 keer).


De meeste moderne wielophangingen kunnen afgesteld worden om goed te functioneren zonder dat je hiervoor dure onderdelen nodig hebt. Bovendien is het best wel leuk om anderen met dure spullen zoek te rijden. Goede onderdelen of niet, door het pakken van een handvol gas ben je echt niet sneller, dat is een gevaarlijke manier om lage bochtsnelheden goed te maken. De motor en de banden zullen het NIET fijn vinden.
Als je GASBEHEERSING eenmaal goed begrepen en geoefend hebt, kun je zelfs de achterband laten spinnen en glijden met een vloeiende opbouw, totaal gecontroleerd en bij een perfect weggedrag. Maar ook als hiervoor onvoldoende motorvermogen is, zal er bij gebruik van deze belangrijke rijtechniek weinig meer zijn dat je van je stuk zal kunnen brengen.

oefen dit 1000 tot 2000keer...hehehe...2000x driften... :) dat wordt wat...
 
weet iemand wat die toms cursus kost? ik kon het niet vinden op de site. wil niet racen maar een licentie is gewoon leuk voor de heb :)
 
ik wil een racelicentie. maar op de site kan ik de prijs niet vinden dus als iemand de prijs weet, hoor ik dat graag?!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan