Race tweeling is de pineut

:+ :+

Maarja de klap komt nog harder aan omdat ik morgen echt graag naar de MFMM wou gaan.
wacht er al een aantal maandjes op maarja September dan maar toch ;(

Helaas ook September zal je denk ik niet halen.

Hou maar vast rekening met 4 maanden.

Zit in hetzelfde schuitje.

Houd er ook rekening mee dat indien OVJ beslist rijbewijs onder zich te houden tot een eventuele hoorzitting , het eerder terugvragen rijbewijs doormiddel van klaag-bezwaarschrift niet betekend dat je het rijbewijs dan bij een latere hoorzitting ook in je bezit blijft.

Oftewel houd hij het onder zich jij vraagt het terug en krijgt het terug.
4 tot 6 maanden later voorkomen voor boete en ja ook EMG kan nog.
Kan dus over 4 tot 6 maanden betekenen dat de rechter beslist dat je je rijbwijs alsnog voor 4 maanden in moet leveren.
Plus het eerder terugvragen en terugkrijgen van je rijbewijs kan betekenen in een hoger boetebedrag uiteindelijk voor zover ik nu ben kan dit je uiteindelijk 400 euro schelen!


Wat hebben jullie verklaard?

Enige verklaringen die je in de toekomst iets zouden kunnen schelen:

Geen verklaring

Ik ben het niet eens met de wijze van de meting of iets in die trant.

Verder aanmelden flitsservice.nl
Daar lees je de rest van de procedures die je moet doorlopen.

Roxio is blij iig niet de enigste te zijn die deze zomer achter de geraniums zit |(
 
beneluxtunnel helling af zal je de 200 toch wel halen lijkt mij. mijn rs 125 haalde dat ook bijna (op de teller dan) met een polini 160 kit
 
Verklaring is nogal dom.

Verklaren dat je niet te hard hebt gereden en dat de meting onjuist is uitgevoerd is veel verstandiger.... Mocht je er onderuit willen proberen te komen.

Zeker als je kunt aantonen dat jouw fiets de gemeten snelheid niet kan halen. Dan kun je wel 180 hebben gereden als ze 187 hebben gemeten, maar de meting is onjuist, dus waarschijnlijk was die 180 gewoon de toegstane 100 km/h... :)
 
ik snap hier al dat commentaar niet van iedereen die er zo`n moeite mee heeft dat er ( een keer ) hard gereden word. Ik ga ook wel eens keer eindje rijden om gewoon lekker te jagen.

Zo lang het beetje verandwoord is. kan dat toch best. En iedereen die dat doet weet ook dat hij het risico loopt dat ie zun rijbewijs mag inleveren.


De grote vraag is altijd of mensen zelf wel kunnen inschatten of het verantwoord is.
 
Precies jij snapt
em
dat waren we dus ookal
van plan daarom
volgende week even naar de Testbank. En wat ik al
heb gezegt het is niet eens fatsoenlijk
gemeten Aleen ff snel
op hun teller
gekeken hun moesten 210 rijden om
bij ons te komen
naar
mijn gevoel hebben ze er daarna maar wat moois van gemaakt achja ik houw jullie wel
op de hoogte. Hoe het verder allemaal zal
verlopen.

Je hoeft niet naar de testbank Dave.


De Suzuki GSXR600 is mooi en snel (ook met 25kw). De zitpositie, naar voren en vooral leunend op de polsen,
is voor de één fijn, voor de ander na verloop van tijd pijnlijk. Maar de meeste liefhebbers hoor ik niet zeuren over
de sportieve houding, waardoor de GSXR-600 in principe een goede motor is voor de supersport-liefhebber.
De 4-cilinder komt met 25kw rustig op gang, het echte vermogen zit eigenlijk pas boven de 6000-7000tpm,
en dat is waar de 25kw begrenzing er in komt. Helaas kan je dat dus niet aanspreken, maar ook met 25kw komt
deze motor vlot genoeg van z'n plek en zal je altijd als eerste bij het verkeerslicht weg zijn.
Met een motor als deze kan je geen miskoop doen, doe je dat wel, dan is deze zo ingeruild bij de dealer of
zo verkocht via internet. De vraag naar supersports blijft enorm in Nederland.

Met z'n 161kg bij 25kw, is dit toch wel een erg lichte motor en dus een van de snellere 25kw motoren met 2e typegoedkeuring



Cilinder inhoud 599cc
Aantal cilinders 4
Motortype 4 takt, watergekoeld
Versnellingen 6
Vermogen (krukas) 25kw (34pk) / 161kg Max. snelheid 25kw 170-180km/u

bron: 25kilowatt.nl
 
Verklaring nooit geven. Dat leest men als toegeven dat je inderdaad te snel hebt gereden. Die verklaring komt later wel, in een mooie brief, waar je goed over hebt kunnen nadenken.

In dit geval maakt het misschien niet zoveel uit. Je kan best toegeven dat je te snel hebt gereden, maar niet ZO snel. Meting ongegrond, tot ziens. Althans, dat is het meest gunstige scenario.

Dat wordt nu een brief / smeekbede naar de OvJ om te vragen of je je RBW tot de rechtzaak mag terughebben. Ergens heb ik het gevoel dat dat zou moeten kunnen lukken. Stuur die uitdraai van jullie beide motoren mee. Misschien loont het de moeite om je dealer, monteur of de tuner/afsteller/rollenbankman te vragen of ze willen getuigen dat een motor op 25kW op z'n hoogst 160kmpu kan halen en dat het absoluut onmogelijk is dat jullie sneller dan dat gereden hebben. (Iets van die strekking).

En dan fingers crossed voor rijbewijs, rechtzaak en vaderland ;)

Edit, wel grappig op men op een forum met 112.338 leden direct aan jullie denkt. Mijn tweelingbroer (en ik :z ) zitten ook beide op MF maar aan ons denkt niemand. Dat is denk ik mijn schuld, met m'n motorscootertje :P
 
Laatst bewerkt:
Algemeen.

Had nagenoeg hetzelfde advies als wat jij en nog 2 andere geven namelijk al een halve pagina geleden gegeven :D

Niet wijzend/aanvallend/flamend genoemt vond het wel grappig.

Je volgt een onderwerp ziet nieuw bericht denkt even :D en dan heeeeeeeeeeeeeeee maar dat zei ik al :)
 
Helaas ook September zal je denk ik niet halen.

Hou maar vast rekening met 4 maanden.

Zit in hetzelfde schuitje.

Houd er ook rekening mee dat indien OVJ beslist rijbewijs onder zich te houden tot een eventuele hoorzitting , het eerder terugvragen rijbewijs doormiddel van klaag-bezwaarschrift niet betekend dat je het rijbewijs dan bij een latere hoorzitting ook in je bezit blijft.

Oftewel houd hij het onder zich jij vraagt het terug en krijgt het terug.
4 tot 6 maanden later voorkomen voor boete en ja ook EMG kan nog.
Kan dus over 4 tot 6 maanden betekenen dat de rechter beslist dat je je rijbwijs alsnog voor 4 maanden in moet leveren.
Plus het eerder terugvragen en terugkrijgen van je rijbewijs kan betekenen in een hoger boetebedrag uiteindelijk voor zover ik nu ben kan dit je uiteindelijk 400 euro schelen!


Wat hebben jullie verklaard?

Enige verklaringen die je in de toekomst iets zouden kunnen schelen:

Geen verklaring

Ik ben het niet eens met de wijze van de meting of iets in die trant.

Verder aanmelden flitsservice.nl
Daar lees je de rest van de procedures die je moet doorlopen.

Roxio is blij iig niet de enigste te zijn die deze zomer achter de geraniums zit |(




Hee Roxio.
ik weet niet of het scheelt maar dit is me eerste Snelheids overtreding '''lees boven de 30Km/h''
& dit is op de autosnelweg gebeurd. Dat verschilt ook natuurlijk heel erg met Binnen/buiten bebouwde kom overtredingen. Daarin tegen ben ik wel een beginnend bestuurder dus dat zal zwaar tegen me gaan werken. & kost dit mij een punt op me rijbewijs. :P

EMG hebben ze het inprincipe niet over gehad maar wat jij al zegt ''Dat kan later nog komen''
Ik wou op dat moment niet tegen de agenten in gaan want ze hadden het erover dat ze me motor voor beurt konden verklaren of iets in die richting dan is de motor gewoon eigendom van Justitie. :( daar had ik dus echt geen trek in & ik was ook echt me Scala G4 headset aant testen. Tellers wijken af en 190 haal ik niet op de teller dus 193 Gemeten = 187 Gecorigeerd klopt echt voor geen meter & dan nog wel Allebij ( Ik en me broer )
Terwijl me broer duidelijk op me uitliep. de Politie auto is gewoon achter gebleven en toen ineens gaan accelereren en ze reden 210 toen ze op ons inlieppen vertelden ze me..
naar mijn mening hebben ze er toen maar wat moois van gemaakt..
Maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat het nog veel erger allemaal kon..

:N
 
Ik krijg het idee dat je voor één vergrijp 3x gestraft wordt.
En een bekeuring en het RBW kwijt en een strafpunt.
Dat zoveel te hard rijden niet kan / mag is duidelijk, maar deze strafmaat lijkt me zwaar overdreven.
 
Ik krijg het idee dat je voor één vergrijp 3x gestraft wordt.
En een bekeuring en het RBW kwijt en een strafpunt.
Dat zoveel te hard rijden niet kan / mag is duidelijk, maar deze strafmaat lijkt me zwaar overdreven.

Is eigenlijk heel logisch:

Puntenrijbewijs is er nu nog voor beginnende bestuurders. Risicogroep die men snel met de neus op de fieten wil drukken kwa verantwoord rijgedrag.

Daarbij hebben we een regel aangesteld dat boven de zoveel overschrijding je rijbewijs word ingevorderd ter beoordeling van de OVJ.

Daaraan gekoppeld zit een logischerwijs boetebedrag.

en met een beetje pech een EMG
 
quote:
DaveB010 schreef op 08 mei 2011 @ 02:36:




Precies jij snapt
em
dat waren we dus ookal
van plan daarom
volgende week even naar de Testbank. En wat ik al
heb gezegt het is niet eens fatsoenlijk
gemeten Aleen ff snel
op hun teller
gekeken hun moesten 210 rijden om
bij ons te komen
naar
mijn gevoel hebben ze er daarna maar wat moois van gemaakt achja ik houw jullie wel
op de hoogte. Hoe het verder allemaal zal
verlopen.


Tja, wie zegt dat je in tussentijd niet even bij de dealer een 25 kw setje hebt laten (terug)plaatsen? ik vraag me af of ze daar mee akkoord gaan?!
 
Ik krijg het idee dat je voor één vergrijp 3x gestraft wordt.
En een bekeuring en het RBW kwijt en een strafpunt.
Dat zoveel te hard rijden niet kan / mag is duidelijk, maar deze strafmaat lijkt me zwaar overdreven.

Daarbij vergeet niet dat justitie dit verhaal als ze de meting correct op papier krijgen en iig een minimaal van 150 gemeten kunnen onderbouwen max snelheid is daar 100? en anders dus 175 minimaal correct gemeten.

Dit verhaal juist kunnen gaan aangrijpen aangezien het al door de landelijke media ook is opgepikt.
 
Daarbij vergeet niet dat justitie dit verhaal als ze de meting correct op papier krijgen en iig een minimaal van 150 gemeten kunnen onderbouwen max snelheid is daar 100? en anders dus 175 minimaal correct gemeten.

Dit verhaal juist kunnen gaan aangrijpen aangezien het al door de landelijke media ook is opgepikt.



ze hebben helemaal geen meting kunnen doen.
het was hun geéikte tellertje en hun mooie woordjes.

ik ga deze zeker aanvechten en we zullen zien of ze blij zijn dat ze dit nieuws zo snel en zelfverzekerd naar buiten hebben gebracht naar het landelijk media.

ik ga niet ontkennen dat ik niet te snel reed het was heel effe en gelijk weer van het gas af.

maar dit was wel heel overdreven aangezien de agenten ons nog soort van gemats hebben omdat ze vertelde dat wij pas met 210 niet meer uitliepen op hun en ze 193 hebben opgeschreven met correctie 187 km/h....

ook dat er een dergelijk snelheidsverschil tussen mij en me broer was was ook zeker ik reed ver voor mijn broertje en hij reed ook nog een stuk langzamer om ook de afstand te testen van die scala g4 powerset te testen.

hoe dan ook ik heb niet toegegeven met hogesnelheid dit te willen testen ik heb als verklaring gezegd dat de verkoper vertelde dat je met 140 km/h elkaar niet meer kan verstaan en heb dus ook rond die snelheden gezeten.
echt leuk dat ik nu zelf is meemaak hoe het echt gebeurd en hoe het bij de media eruit komt :r

alleen 210 km/h loopt mijn fiets niet dat is aantoonbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ja jongens, als die motoren echt maar 25kw hebben, kan je dus nooit zo hard gereden hebben. O-)
 
Ik heb geen idee maar ik rijd al bijna 11 jaar motor maar eigelijk nooit een motor tl gereden.
Iemand doet dat binnen een paar ritten als ik dat mag geloven.
Of het is niet zijn schuld geweest dat is natuurlijk niet duidelijk.
Maargoed was offtopic ;)
Misschien waren het wel niet eens deze 2 mannen van het artikel in de krant :)

Wat een slap gelul maar goed.
 
quote:
DaveB010 schreef op 08 mei 2011 @ 02:36:




Precies jij snapt
em
dat waren we dus ookal
van plan daarom
volgende week even naar de Testbank. En wat ik al
heb gezegt het is niet eens fatsoenlijk
gemeten Aleen ff snel
op hun teller
gekeken hun moesten 210 rijden om
bij ons te komen
naar
mijn gevoel hebben ze er daarna maar wat moois van gemaakt achja ik houw jullie wel
op de hoogte. Hoe het verder allemaal zal
verlopen.


Tja, wie zegt dat je in tussentijd niet even bij de dealer een 25 kw setje hebt laten (terug)plaatsen? ik vraag me af of ze daar mee akkoord gaan?!


Is bijna niet mogelijk Importeur geeft pas een ombouw verklaring voor 25 KW kenteken als hij de voll vermogen CDI op ze eigen bureautje heeft liggen & Dat dus ook omgedraaid.
 
Is bijna niet mogelijk Importeur geeft pas een ombouw verklaring voor 25 KW kenteken als hij de voll vermogen CDI op ze eigen bureautje heeft liggen & Dat dus ook omgedraaid.
Kan je nog wel een vol vermogen CDI van ebay oid halen... dat is echt zo lastig niet..

Maar de rest van het verhaal slaat echt nergens op, zo hard mogelijk aanvechten. (en aangezien zij het kennelijk nodig vinden zulke dingen te lekken aan de pers - is dat legaal? - kunnen jullie dat ook overwegen.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan