Racefit Growler

Foxbuster

MF veteraan
14 jun 2006
1.015
17
Hallo,

Ben sinds gisteren de blije bezitter van een racefit growler en het geluid is echt *D Die oordoppen hebben ze niet voor niets meegeleverd, omdat het geluid wel bij lage toeren in je helm resoneert, wat kan leiden tot irritatatie. Dus ik was in de veronderstelling dat het veel te hard was, maar toen ik mijn maat erop liet rijden en hij kwam voorbij klonk het eigenlijk supermooi :Y

Ik wist dat de motor afgesteld moest worden, omdat hij met de standaard uitlaat ook al niet helemaal lekker liep. Hij haalde topsnelheid niet en ging stotteren inhouden voor de toerenbegrenzer. Nou heb ik op topics lopen zoeken, maar waar zit die toerenbegrenzer eigenlijk standaard? Want ik weet dat je hem kan laten instellen...

Na de montage van de racefit growler liep hij alleen nog beroerder, dus moet hem echt gaan laten afstellen. En wat vermogenswinsten zijn, zal me een worst wezen...

Wat zijn jullie ervaringen met de growler en wat is het max toerental van de Yamaha R6 uit 2005 (Ik kan het nergens vinden :N) En wat kost ongeveer een afstelling op de dyno. Zoek iets in de buurt van breda / rotterdam / goes

Zullen we hier gelijk het racefit topic van maken?

Foto's zal ik morgen zsm posten en filmpjes nadat de motor opnieuw is afgesteld

Alvast bedankt,

Prollert :9
 
Hallo,

Ben sinds gisteren de blije bezitter van een racefit growler en het geluid is echt *D Die oordoppen hebben ze niet voor niets meegeleverd, omdat het geluid wel bij lage toeren in je helm resoneert, wat kan leiden tot irritatatie. Dus ik was in de veronderstelling dat het veel te hard was, maar toen ik mijn maat erop liet rijden en hij kwam voorbij klonk het eigenlijk supermooi :Y

Ik wist dat de motor afgesteld moest worden, omdat hij met de standaard uitlaat ook al niet helemaal lekker liep. Hij haalde topsnelheid niet en ging stotteren inhouden voor de toerenbegrenzer. Nou heb ik op topics lopen zoeken, maar waar zit die toerenbegrenzer eigenlijk standaard? Want ik weet dat je hem kan laten instellen...

Na de montage van de racefit growler liep hij alleen nog beroerder, dus moet hem echt gaan laten afstellen. En wat vermogenswinsten zijn, zal me een worst wezen...

Wat zijn jullie ervaringen met de growler en wat is het max toerental van de Yamaha R6 uit 2005 (Ik kan het nergens vinden :N) En wat kost ongeveer een afstelling op de dyno. Zoek iets in de buurt van breda / rotterdam / goes

Zullen we hier gelijk het racefit topic van maken?

Foto's zal ik morgen zsm posten en filmpjes nadat de motor opnieuw is afgesteld

Alvast bedankt,

Prollert :9

Die van mij ( model 2004 ) gaat bij iets meer dan 16500 op de toerenteller in de toerenbegrenzer, dit is op de testbank 15000 toeren...
Ik heb voor een testrun ( alleen maar kijken hoe hij staat afgesteld ) 45 euries betaald.

Maar volgens mij heb jij een ander probleem dan je afstelling, een kapotte bobine/bougie of verstopte injectie naald ofzo..
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor het toerental (raar genoeg kon ik dat niet vinden op google en forum)

Nou,

Het kan zijn dat de motor al was afgesteld op een andere uitlaat en daarna zonder iets te doen de originele erop hadden gegooid. Raar genoeg reed hij met de originele beter dan met de growler momenteel. na de 9000 rpm komt hij helemaal niet meer los, wat hij eerst wel deed. Nu lijkt het mij ook niet verstandig om lange stukken te gaan rijden zonder dat hij is afgesteld, heb eerder het idee dat hij te arm staat dan te rijk.

De mapping van een motor staat toch vast, of is de mapping aan te passen? Zo ver ik weet heb je daar toch de powercommander voor? Moet me nog helemaal inlezen, dus relax please :P

Ik ga even rondkijken voor wat testbanken in de buurt en een afspraak maken eventueel

Update ; Heb afspraak gemaakt bij ruud frederiks, zal drie uitdraaien meenemen

- Stock met standaard uitlaat
- Onafgesteld met racefit growler
- Afgesteld met racefit growler en power commander

Dit kwam ik tegen op wiki :

92.7 kW (126 HP) @ 13,000 rpm with direct air induction / 88.2 kW (120 HP) @ 13,000 rpm without direct air induction

Is natuurlijk niet voor 100% betrouwbaar, nu even kijken wattie echt doet :?
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor het toerental (raar genoeg kon ik dat niet vinden op google en forum)

Nou,

Het kan zijn dat de motor al was afgesteld op een andere uitlaat en daarna zonder iets te doen de originele erop hadden gegooid. Raar genoeg reed hij met de originele beter dan met de growler momenteel. na de 9000 rpm komt hij helemaal niet meer los, wat hij eerst wel deed. Nu lijkt het mij ook niet verstandig om lange stukken te gaan rijden zonder dat hij is afgesteld, heb eerder het idee dat hij te arm staat dan te rijk.

De mapping van een motor staat toch vast, of is de mapping aan te passen? Zo ver ik weet heb je daar toch de powercommander voor? Moet me nog helemaal inlezen, dus relax please :P

Ik ga even rondkijken voor wat testbanken in de buurt en een afspraak maken eventueel

Update ; Heb afspraak gemaakt bij ruud frederiks, zal drie uitdraaien meenemen

- Stock met standaard uitlaat
- Onafgesteld met racefit growler
- Afgesteld met racefit growler en power commander

Dit kwam ik tegen op wiki :

92.7 kW (126 HP) @ 13,000 rpm with direct air induction / 88.2 kW (120 HP) @ 13,000 rpm without direct air induction

Is natuurlijk niet voor 100% betrouwbaar, nu even kijken wattie echt doet :?


Die van mij had 114 PK op het achterwiel, mapping kun je alleen veranderen met een powercommander of een rapid bike.

Ik heb ook een open sport uitlaat ( MIvv ) maar mijn motor loopt zonder powercommander perfect en staat goed afgesteld !

Succes....
 
Als ie boven in toeren ineens niet meer wil krijgt ie te weinig benzine!
Teveel benzine -> stotteren, donkere bougies, inhouden bij volgas
Te weinig benzine -> inhouden op volgas, hogere idle toerental, arm mengsel

Dat zijn basics, begrijp ik ook nog wel :9

Maar volgens mij heb jij een ander probleem dan je afstelling, een kapotte bobine/bougie of verstopte injectie naald ofzo..
Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zit meer te denken aan een verkeert inspuitmoment of echt te weinig benzine, maar dan zou hij niet moeten stotteren naar mijn idee, hoewel hij wel hoger stationair loopt wat weer duidt op een te arm mengsel.

Aldanniettemin ;

Kon het niet laten om filmpjes te maken, terwijl hij slecht stond afgesteld. Geluid is werkelijkwaar om te kwijlen (vind ik zelf). Hoop wel dat ik niet te vaak van de weg wordt geplukt met dat ding. September 18th wordt hij afgesteld bij ruud frederiks en ben benieuwd wat hij eruit gaat halen ism een powercommander. Op de filmpjes is het niet te horen, maar hij loopt verdomd slecht vooral boven de 12000tpm.

Filmpjes komen soon

Foto's

100_0578.JPG

100_0579.JPG

100_0580.JPG

100_0581.JPG


En ja er zit een custom eindpijpje op, daar heb ik om gevraagd :Y
 
Laatst bewerkt:
Teveel benzine -> stotteren, donkere bougies, inhouden bij volgas
Te weinig benzine -> inhouden op volgas, hogere idle toerental, arm mengsel

Dat zijn basics, begrijp ik ook nog wel :9Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk, zit meer te denken aan een verkeert inspuitmoment of echt te weinig benzine, maar dan zou hij niet moeten stotteren naar mijn idee, hoewel hij wel hoger stationair loopt wat weer duidt op een te arm mengsel.

Aldanniettemin ;

Kon het niet laten om filmpjes te maken, terwijl hij slecht stond afgesteld. Geluid is werkelijkwaar om te kwijlen (vind ik zelf). Hoop wel dat ik niet te vaak van de weg wordt geplukt met dat ding. September 18th wordt hij afgesteld bij ruud frederiks en ben benieuwd wat hij eruit gaat halen ism een powercommander. Op de filmpjes is het niet te horen, maar hij loopt verdomd slecht vooral boven de 12000tpm.

Filmpjes

Yamaha R6 Black Racefit Growler Dijk Left

Yamaha R6 Black Racefit Growler Dijk Right

Yamaha R6 Black Racefit Growler Janken

Foto's

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En ja er zit een custom eindpijpje op, daar heb ik om gevraagd :Y


Ik ben benieuwd wat er uit komt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan