racekuip monteren en eventueel aanpassen

Boom Boom

MF veteraan
9 jul 2001
4.238
0
Amsterdam
Paar vraagjes:

- Is een racekuip makkelijk te monteren?
- Wat zijn de verschillen tussen een racekuip en een normale kuip?
- Waarom zijn die dingen zo goed vergeleken met een normale kuip?
- Kun je er nog gaten in maken voor de lampen?
- Wat vind je van deze kuip?
full
 
Een racekuip maakt gebruik van de standaard aansluitpunten. De pasvorm is iets minder als bij een standaard kuip. Soms heb je ook nog van die Dzeus(?) sluitingen nodig. Die zijn best duur.

Voordeel van een racekuip is dat ie vele malen goedkoper is dan een standaard kuip (dus minder erg als ie kapot gaat) en zo'n kuip is van polyester en dat is weer makkelijker te repareren dan een standaard kuip van ABS plastic.

Lampjes inbouwen is mogelijk inderdaad.
 
Als de koplampen indirect opgehangen zijn aan het frame (wat me wel zo logisch lijkt), kan je waarschijnlijk de dremel wel uit de kast pakken en domweg gaten in de kuip zagen..

Ga je dit nog voor maandag regelen? 8-)
 
- Waarom zijn die dingen zo goed vergeleken met een normale kuip?

Die dingen zijn juist erg slecht in vergelijking met een normale kuip.
slechtere afwerking, polyester ipv. plastic etc.
Maarja daarvoor is het ook een racekuip dan is er minder overstuur wanneer je op je bek gaat, en polyester is gemakkelijker te repareren.
Als je een racekuip monteerd voor straatgebruik moet je behalve gaten te maken voor verlichting e.d. er ook rekening moet houden dan je een stuk uit de onderkuip moet zagen omdat je anders je standaard niet meer uit kan klappen.
Op een racer zit immers geen zijstandaard en is de kuip vanonderen helemaal dicht om eventueel gelekte vloeistoffen op te vangen.
Ik weet niet of dat op de afgebeelde kuip van de R6 al gebeurt is of dat die ergens tegenaan leunt :?
 
Laatst bewerkt:
voor maandag zou wel leuk zijn, maar dat gaat niet meer lukken (moet ff tijd maken voor vriendin natuurlijk en dat vind ik niet erg, tevens morgen avond een klein feestje met wat vrienden in de Amsterdam Arena, black edition van sensation, dus zondag ga ik lekker met het bootje varen.

Maar voor de toekomst lijkt met het wel wat. Kan ik tenminste de kuipdelen sparen. Kontje laat ik waarschijnlijk zitten, kan mijn meissie ook achterop, of ik bij mijn meissie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan