Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou, wat denk je. Het circuit natuurlijk...DAMM, rijden in de eifel of moesel is al niet meer fijn wegens geluid testen en snelheids boetes.Maar was vandaag tv aan kijken op duitse zender was er een programma over racen in duitsland, er gaan overal borden komem waar de motorrijders niet in mogen rijden ,zo voor het racen te stoppen .
ook zouden er heel dure boetes komen, WAAR WAAR moeten wij nog gaan rijden buiten
de ardennen .
Oh ja... Je in januari inschrijven zodat je dat jaar misschien wel 2x het circuit op kunt. En dan maar hopen dat je net de dagen met mooi weer hebt uitgezocht.Nou, wat denk je. Het circuit natuurlijk...
Helemaal mee eens.Oh ja... Je in januari inschrijven zodat je dat jaar misschien wel 2x het circuit op kunt. En dan maar hopen dat je net de dagen met mooi weer hebt uitgezocht.
Helemaal mee eens.
Ja en dan die fabel dat het circuit veééél veiliger dan de openbare weg zou zijn.
Op de openbare weg heb ik alleen die koekblikken in de gaten te houden. Op circuit zijn er tig malloten die je koste wat het kost van de baan willen raggen omdat ze sneller zijn. (Vooral met vrijrijden, verschil in circuitervaring is daar soms enorm)
Hoeveel zouden er dit jaar weer zijn heengegaan op zolder ?
Dan doe je toch echt iets verkeerd m8. Ik weet niet waar jij je circuitdagen boekt. Het weer is gewoon een gok.Oh ja... Je in januari inschrijven zodat je dat jaar misschien wel 2x het circuit op kunt. En dan maar hopen dat je net de dagen met mooi weer hebt uitgezocht.
Helemaal mee eens.
Ja en dan die fabel dat het circuit veééél veiliger dan de openbare weg zou zijn.
Op de openbare weg heb ik alleen die koekblikken in de gaten te houden. Op circuit zijn er tig malloten die je koste wat het kost van de baan willen raggen omdat ze sneller zijn.
Tuurlijk. Nee dat komt omdat die figuren die eigenlijk in snelrijden horen te rijden zich opgegeven in de verkeerde klasse. Kunnen ze lekker stoer doen, als het van die helden zijn zouden ze zich eens in de andere categorie moeten opgeven.
Als jij deze ervaring hebt, dan ben jij één van de vele personen die zich overmoedig inschrijven bij een groep die ze niet aankunnen. Het gevolg is dat zulke personen als rijdende chicanes worden ingehaald. Dat levert gevaarlijke situaties op.
Tuurlijk. Nee dat komt omdat die figuren die eigenlijk in snelrijden horen te rijden zich opgegeven in de verkeerde klasse. Kunnen ze lekker stoer doen, als het van die helden zijn zouden ze zich eens in de andere categorie moeten opgeven.
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn (uitzonderingen hou je altijd natuurlijk) die zich expres in een langzame klasse inschrijven. Als er iets irritant is zijn het wel langzame rijders die je ronde verknoeien. Inhalen is leuk maar dan wel met een uitdaging en niet iemand die 10 seconden per ronde langzamer is.
Helemaal mee eens.
Ja en dan die fabel dat het circuit veééél veiliger dan de openbare weg zou zijn.
Op de openbare weg heb ik alleen die koekblikken in de gaten te houden. Op circuit zijn er tig malloten die je koste wat het kost van de baan willen raggen omdat ze sneller zijn. (Vooral met vrijrijden, verschil in circuitervaring is daar soms enorm)
Hoeveel zouden er dit jaar weer zijn heengegaan op zolder ?
Dat laatste zit wat in. Als het lukt wil ik volgend jaar Assen proberen, Zolder staat echt onderaan. De kwaliteit van het asfalt doet me op sommige stukken denken aan een polderweggetje waar ze van dat kiezelasfalt hebben neer gelegd, en waar de toplaag begint los te laten.En je kunt zelf een keuze maken op welk circuit je gaat rijden. Als een circuit je qua veiligheid niet bevalt ga je daar toch niet rijden.
DAMM, rijden in de eifel of moesel is al niet meer fijn wegens geluid testen en snelheids boetes.Maar was vandaag tv aan kijken op duitse zender was er een programma over racen in duitsland, er gaan overal borden komem waar de motorrijders niet in mogen rijden ,zo voor het racen te stoppen .
ook zouden er heel dure boetes komen, WAAR WAAR moeten wij nog gaan rijden buiten
de ardennen .
circuit was (buiten de Ring) een enorme tegenvaller. 3 weken van tevoren boeken, het weer is een gok, constante geluidsmeting aan je reet, marshalls voor je, een baan met hooguit 10 bocht waarvan de meeste rechtsom, sessies van 30 minuten waarvoor je je 's morgens moet melden voor rijnrs en shit, op een baan die me nog het meest aan een cartbaan deed denken.
De ring is al een stuk beter maar kost je een paar dagen en ligt niet naast de deur.
het wordt er niet leuker op zo. ff de motor pakken en een uurtje gaan raggen is er al lang niet meer bij zonedr doodsangst voor alle manieren waarop ze je kunnen pakken tegenwoordig, en dat is als je al het geluk hebt dat je een fatsoenlijke rij omgeving hebt.
Over de ring ben ik het helemaal met je eens....wat een baan
Liever meer radarcontroles dan afsluitingen....
[me]Fastcruiser wil graag in de Eifel blijven rijden...[/me]
Tja... D'r zijn er een aantal die roepen dat circuitrijden 'veiliger' is. Ik betwijfel dat ten zeerste. Als je gaat kijken hoeveel MF'ers circuitrijden en zijn gevallen dit jaar en dat percentage afzet tegen het aantal straatrijders dat gevallen is, geloof ik niet dat de balans in het voordeel van het circuit uit zal slaan. Ook qua aantal (serieuze) verwondingen of erger denk ik dat die verhoudingsgewijs meer bij de circuitrijders voorkomen.
En ja, d'r wordt natuurlijk harder gereden op circuit, meer op de grens, noem maar op. Maar daarmee geef je ook gelijk al aan dat circuitrijden niet hetzelfde is als straatrijden en dat het dan ook een onzinnige vergelijking is om te zeggen dat de één veiliger is dan de ander. Hou je op het circuit hetzelfde tempo aan als op straat (uitgezonderd degenen die op straat natuurlijk voluit gaan... Zeggen ze), dan zal het allicht veiliger zijn. Maar er zullen er maar weinig zijn die dat doen en met het verhogen van het tempo neemt het risico ook weer toe. En voor mensen die veel rijden en van een beetje variatie houden is het dus echt geen alternatief met dat anderhalve circuit hier in Nederland.
Maar goed, ik heb nog nooit op het circuit gereden (hoewel ik al wel heel wat races en circuitdagen gezien heb) en het lijkt me ontzettend gaaf om te doen. Maar om het te promoten als een veilig alternatief voor op straat rijden lijkt me een wel heel erg optimistische voorstelling van zaken.