racen in de eifel

DAMM, rijden in de eifel of moesel is al niet meer fijn wegens geluid testen en snelheids boetes.Maar was vandaag tv aan kijken op duitse zender was er een programma over racen in duitsland, er gaan overal borden komem waar de motorrijders niet in mogen rijden ,zo voor het racen te stoppen .

ook zouden er heel dure boetes komen, WAAR WAAR moeten wij nog gaan rijden buiten
de ardennen .
Nou, wat denk je. :? Het circuit natuurlijk... :)
 
en daar is het behoorlijk vol aan het raken... In het Zwarte Woud zijn de populaire stukken nu al verboden in het week-end voor motorrijders. ;(

Aan de andere kant: als je elk week-end diverse doden te betreuren hebt zoals nu het geval is in Duitsland dan kan ik me ook weer voorstellen dat ze iets willen doen (hoe jammer dat ook voor ons is)
 
Laatst bewerkt:
ik snap die duitsers in de eifel wel.
zomers stikt het van de (buitenlandse) motorrijders waarvan 80% met open uitlaten rijd. en dan heb ik het nog niet over die gasten die helemaal wild worden als ze een mooie bocht ruiken en het gas erop gooien.

[me]BasE die overigens geen last had van de duitse politie. ondanks de open uitlaat.[/me]
 
Oh ja... Je in januari inschrijven zodat je dat jaar misschien wel 2x het circuit op kunt. En dan maar hopen dat je net de dagen met mooi weer hebt uitgezocht. :z
Helemaal mee eens.

Ja en dan die fabel dat het circuit veééél veiliger dan de openbare weg zou zijn.
Op de openbare weg heb ik alleen die koekblikken in de gaten te houden. Op circuit zijn er tig malloten die je koste wat het kost van de baan willen raggen omdat ze sneller zijn. (Vooral met vrijrijden, verschil in circuitervaring is daar soms enorm) :(
Hoeveel zouden er dit jaar weer zijn heengegaan op zolder ? :?
 
Ik hoef echt niet de Eifel te gaan om te rijden, hier net over de grens bijv Tecklenburg eo. is het voor ons gelukkig al feest.

En trouwens ik hoef niet te racen om van het motorrijden te genieten. We hebben al aan een Valentino Rossi genoeg.
 
Helemaal mee eens.

Ja en dan die fabel dat het circuit veééél veiliger dan de openbare weg zou zijn.
Op de openbare weg heb ik alleen die koekblikken in de gaten te houden. Op circuit zijn er tig malloten die je koste wat het kost van de baan willen raggen omdat ze sneller zijn. (Vooral met vrijrijden, verschil in circuitervaring is daar soms enorm) :(
Hoeveel zouden er dit jaar weer zijn heengegaan op zolder ? :?


niet te vergeten al die tegenliggers en lantaarnpalen op de circuits!
 
Helemaal mee eens.

Ja en dan die fabel dat het circuit veééél veiliger dan de openbare weg zou zijn.
Op de openbare weg heb ik alleen die koekblikken in de gaten te houden. Op circuit zijn er tig malloten die je koste wat het kost van de baan willen raggen omdat ze sneller zijn.
:Z :Z

Als jij deze ervaring hebt, dan ben jij één van de vele personen die zich overmoedig inschrijven bij een groep die ze niet aankunnen. Het gevolg is dat zulke personen als rijdende chicanes worden ingehaald. Dat levert gevaarlijke situaties op.
 
:Z :Z

Als jij deze ervaring hebt, dan ben jij één van de vele personen die zich overmoedig inschrijven bij een groep die ze niet aankunnen. Het gevolg is dat zulke personen als rijdende chicanes worden ingehaald. Dat levert gevaarlijke situaties op.
Tuurlijk. Nee dat komt omdat die figuren die eigenlijk in snelrijden horen te rijden zich opgegeven in de verkeerde klasse. Kunnen ze lekker stoer doen, als het van die helden zijn zouden ze zich eens in de andere categorie moeten opgeven. :(
En nee ik ga mezelf niet te barsten rijden in de 1e ronde als je daar nog NOOIT gereden hebt. Dan maar een rijdende chicane dat maakt me geen snars uit.

En die lantaarnpalen heb je dan inderdaad niet maar wel betonnen muurtjes zeer dicht bij het circuit, die net zo dodelijk zijn. Heb je als je een zeer verouderd autocircuit verhuurd als motorcircuit. Voor een moderne raceauto maakt het niet zoveel meer uit of je met 100 km op een muurtje klapt dat gaat vaak wel goed met de motor echter betaal je daar de ultieme prijs voor. ;(
 
Tuurlijk. Nee dat komt omdat die figuren die eigenlijk in snelrijden horen te rijden zich opgegeven in de verkeerde klasse. Kunnen ze lekker stoer doen, als het van die helden zijn zouden ze zich eens in de andere categorie moeten opgeven. :(

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn (uitzonderingen hou je altijd natuurlijk) die zich expres in een langzame klasse inschrijven. Als er iets irritant is zijn het wel langzame rijders die je ronde verknoeien. Inhalen is leuk maar dan wel met een uitdaging en niet iemand die 10 seconden per ronde langzamer is.


Dat circuit rijden veiliger is dan op straat…..tja, ik zou het niet durven zeggen. Wel is het zo dat er op het circuit direct medische hulp aanwzig is. En je kunt zelf een keuze maken op welk circuit je gaat rijden. Als een circuit je qua veiligheid niet bevalt ga je daar toch niet rijden.
 
Helemaal mee eens.

Ja en dan die fabel dat het circuit veééél veiliger dan de openbare weg zou zijn.
Op de openbare weg heb ik alleen die koekblikken in de gaten te houden. Op circuit zijn er tig malloten die je koste wat het kost van de baan willen raggen omdat ze sneller zijn. (Vooral met vrijrijden, verschil in circuitervaring is daar soms enorm) :(
Hoeveel zouden er dit jaar weer zijn heengegaan op zolder ? :?

Ga jij dan maar lekker op de weg racen, met alle gevaarlijke situaties van dien. Ik verkies het circuit boven de openbare weg. En zoals verderop ook al opgemerkt is, zolang iedereen zich in de groep inschrijft waar hij thuishoort valt het best mee met alle malloten ;)

Hoeveel zouden er op de openbare weg zijn heengegaan in hun poging de lokale Rossi uit te hangen ?
 
En je kunt zelf een keuze maken op welk circuit je gaat rijden. Als een circuit je qua veiligheid niet bevalt ga je daar toch niet rijden.
Dat laatste zit wat in. Als het lukt wil ik volgend jaar Assen proberen, Zolder staat echt onderaan. De kwaliteit van het asfalt doet me op sommige stukken denken aan een polderweggetje waar ze van dat kiezelasfalt hebben neer gelegd, en waar de toplaag begint los te laten.
Oftwel uitgeragd, en grip 0,0 ! Das in Assen wel beter verzorgt.

Wat je er ook nog moet vertellen hoe de deelnemers naar het circuit komen.

Kom je met je eigen motor of kom je met een busje waar al je stuf in zit.
Dat is nl. een heel groot verschil. Je rijd heel wat behoudender als je weet dat je op deze fiets 's avonds weer naar huis moet. Als je busje hebt en rijdt schade jammer dan in laden en thuis weer verder kijken. het wordt heel anders als je zelf een sleepbedrijfje mag charteren om jouw schadebak thuis te krijgen inclusief jezelf.
 
DAMM, rijden in de eifel of moesel is al niet meer fijn wegens geluid testen en snelheids boetes.Maar was vandaag tv aan kijken op duitse zender was er een programma over racen in duitsland, er gaan overal borden komem waar de motorrijders niet in mogen rijden ,zo voor het racen te stoppen .

ook zouden er heel dure boetes komen, WAAR WAAR moeten wij nog gaan rijden buiten
de ardennen .


In België zijn de boetes tegenwoordig ook niet mis hoor, ik neem toch liever de Eifel: wel veel radarcontrôles idd maar dat is in Europa steeds meer het geval, daar zullen we mee moeten leren leven, vrees ik... Veel afgesloten gebieden voor motorrijders: da's nog slechter nieuws want ik rijd -omdat mijn fiets van mei -> oktober in Zuid Limburg staat en ik de meeste weekenden daar ben- heel veel in de Eifel en de Ardennen. :(
 
circuit was (buiten de Ring) een enorme tegenvaller. 3 weken van tevoren boeken, het weer is een gok, constante geluidsmeting aan je reet, marshalls voor je, een baan met hooguit 10 bocht waarvan de meeste rechtsom, sessies van 30 minuten waarvoor je je 's morgens moet melden voor rijnrs en shit, op een baan die me nog het meest aan een cartbaan deed denken.

De ring is al een stuk beter maar kost je een paar dagen en ligt niet naast de deur.
het wordt er niet leuker op zo. ff de motor pakken en een uurtje gaan raggen is er al lang niet meer bij zonedr doodsangst voor alle manieren waarop ze je kunnen pakken tegenwoordig, en dat is als je al het geluk hebt dat je een fatsoenlijke rij omgeving hebt.
 
circuit was (buiten de Ring) een enorme tegenvaller. 3 weken van tevoren boeken, het weer is een gok, constante geluidsmeting aan je reet, marshalls voor je, een baan met hooguit 10 bocht waarvan de meeste rechtsom, sessies van 30 minuten waarvoor je je 's morgens moet melden voor rijnrs en shit, op een baan die me nog het meest aan een cartbaan deed denken.

De ring is al een stuk beter maar kost je een paar dagen en ligt niet naast de deur.
het wordt er niet leuker op zo. ff de motor pakken en een uurtje gaan raggen is er al lang niet meer bij zonedr doodsangst voor alle manieren waarop ze je kunnen pakken tegenwoordig, en dat is als je al het geluk hebt dat je een fatsoenlijke rij omgeving hebt.

Het weer is een gok maar met regenbanden kan circuit rijden in de regen ook heel gaaf zijn om te doen. Ik heb op motormaf een verslag gelezen van de jongens die op spa hebben gereden en die hebben de grootste lol gehad. (het heeft daar de eerste dag veel geregend)

Dat van die geluidsmeting is onzin....ik wil hard rijden en hoeveel kabaal als mijn motor maakt zal me worst wezen. Dat de marshalls de eerst 2 ronden voorrijden tijdens het vrij rijden kan ik alleen maar toe juichen, heeft alles ff de tijd om op te warmen, incl. jezelf. En voor een dagje knallen op assen wil ik graag om 6 uur s'morgens opstaan om op tijd te zijn voor het inschrijven en om een paar nummers op mijn motor te plakken. Assen een kartbaan?

Over de ring ben ik het helemaal met je eens....wat een baan :}

Vanaf mijn huis is het net te doen om in 1 dag heen en weer te knallen.....lang leve de duitse autobahn en het gebrek aan snelheid beperkingen.
Maar uit lijf behoud ga ik daar maar niet te vaak rijden.
 
Over de ring ben ik het helemaal met je eens....wat een baan :}

ben ik volledig met je eens.
het enige jammere vind ik dat er veel blinde bochten zijn.
en die 2 stukken 'raar' asfalt in die karroussel (?) bocht(en)
 
Tja... D'r zijn er een aantal die roepen dat circuitrijden 'veiliger' is. Ik betwijfel dat ten zeerste. Als je gaat kijken hoeveel MF'ers circuitrijden en zijn gevallen dit jaar en dat percentage afzet tegen het aantal straatrijders dat gevallen is, geloof ik niet dat de balans in het voordeel van het circuit uit zal slaan. Ook qua aantal (serieuze) verwondingen of erger denk ik dat die verhoudingsgewijs meer bij de circuitrijders voorkomen.

En ja, d'r wordt natuurlijk harder gereden op circuit, meer op de grens, noem maar op. Maar daarmee geef je ook gelijk al aan dat circuitrijden niet hetzelfde is als straatrijden en dat het dan ook een onzinnige vergelijking is om te zeggen dat de één veiliger is dan de ander. Hou je op het circuit hetzelfde tempo aan als op straat (uitgezonderd degenen die op straat natuurlijk voluit gaan... Zeggen ze), dan zal het allicht veiliger zijn. Maar er zullen er maar weinig zijn die dat doen en met het verhogen van het tempo neemt het risico ook weer toe. En voor mensen die veel rijden en van een beetje variatie houden is het dus echt geen alternatief met dat anderhalve circuit hier in Nederland.

Maar goed, ik heb nog nooit op het circuit gereden (hoewel ik al wel heel wat races en circuitdagen gezien heb) en het lijkt me ontzettend gaaf om te doen. Maar om het te promoten als een veilig alternatief voor op straat rijden lijkt me een wel heel erg optimistische voorstelling van zaken.
 
Laatst bewerkt:
:(

Liever meer radarcontroles dan afsluitingen....

[me]Fastcruiser wil graag in de Eifel blijven rijden...[/me]
:^

En dat er op geluid gecontroleerd wordt mag zo langzamerhand ook wel bekend worden veronderstelt. Even de tijd nemen om je originele demper er weer onder te hangen en dat probleem is ook opgelost.
 
Tja... D'r zijn er een aantal die roepen dat circuitrijden 'veiliger' is. Ik betwijfel dat ten zeerste. Als je gaat kijken hoeveel MF'ers circuitrijden en zijn gevallen dit jaar en dat percentage afzet tegen het aantal straatrijders dat gevallen is, geloof ik niet dat de balans in het voordeel van het circuit uit zal slaan. Ook qua aantal (serieuze) verwondingen of erger denk ik dat die verhoudingsgewijs meer bij de circuitrijders voorkomen.

En ja, d'r wordt natuurlijk harder gereden op circuit, meer op de grens, noem maar op. Maar daarmee geef je ook gelijk al aan dat circuitrijden niet hetzelfde is als straatrijden en dat het dan ook een onzinnige vergelijking is om te zeggen dat de één veiliger is dan de ander. Hou je op het circuit hetzelfde tempo aan als op straat (uitgezonderd degenen die op straat natuurlijk voluit gaan... Zeggen ze), dan zal het allicht veiliger zijn. Maar er zullen er maar weinig zijn die dat doen en met het verhogen van het tempo neemt het risico ook weer toe. En voor mensen die veel rijden en van een beetje variatie houden is het dus echt geen alternatief met dat anderhalve circuit hier in Nederland.

Maar goed, ik heb nog nooit op het circuit gereden (hoewel ik al wel heel wat races en circuitdagen gezien heb) en het lijkt me ontzettend gaaf om te doen. Maar om het te promoten als een veilig alternatief voor op straat rijden lijkt me een wel heel erg optimistische voorstelling van zaken.

Denk zelf wel dat ut in zekere zin het circuit zelf veiliger is voor een slippertje.

Het is een "veiliger" alternatief voor de grensverleggende motorrijders denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan