Racen langs een laserpost.

NoS[NL]

Banned User
31 okt 2002
2.032
0
Wildervank te Groningen
Ik reed met ik denk 140-160 langs een laserpost.. (het was al behoorlijk donker, 21:00u, weg was niet verlicht) je mag daar normaal 80 rijden..Nu zag ik een motoragent met een laserpistool aan de andere kant van de weg, en volgens mij zat hij te laseren naar mijn weghelft..Kon het niet goed zien, was erg donker.

Ik schrok hiervan en dacht als ze me nie aanhouden zit ik goed, zag wel een 2e motoragent in gesprek met een aangehouden automobilist, deze stonden echter ver in een zijweg. Volgens mij hebben ze mn kenteken niet goed kunnen lezen, deze word alleen nog maar enigzins verlicht door mijn achterlicht. (geen kentekenplaatverlichting meer)

Ik ben dus niet meer aangehouden, maar zit met een angstig gevoel thuis, of ik hier wat van zou kunnen horen.. ik bedoel, wie zegt dat ik het was, het kan ook een andere motorrijder zijn geweest met bijna zelfde kenteken, of met een illegaal kenteken...

Iemand hier ervaring mee??

Of weet baksteen hier misschien meer van??

Alle reacties zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
je hebt niet de 'jackpot' met die snelheid hoor.
dus zeker niet bang thuis zitten, dat moet je doen als je daar 170+ reed.
[edit]laat maar, was een 80-weg |(
je moet zeker met angst thuiszitten nu, nostert '(




denk zelf niet dat je hier nog wat van gaat horen. maar we wachten de experts even af.
 
je hebt niet de 'jackpot' met die snelheid hoor.
dus zeker niet bang thuis zitten, dat moet je doen als je daar 170+ reed.
[edit]laat maar, was een 80-weg |(
je moet zeker met angst thuiszitten nu, nostert '(




denk zelf niet dat je hier nog wat van gaat horen. maar we wachten de experts even af.

volgens mij moeten ze je aanhouden , maar als ze jouw kenteken hebben gezien kun je wel eens een angstig weekje tegemoet gaan ivm een huisbezoekje
 
Nos nos nos , en we hebben ze je nog zo gewaarschuwd op tb ;)
maargoed , je krijgt vanzelf bericht wanneer je in bankenbosch moet verschijnen :X


kunnen we samen zitten :X of zullen ze artikel 5 niet zo zwaar bestraffen :X
 
Nos nos nos , en we hebben ze je nog zo gewaarschuwd op tb ;)
maargoed , je krijgt vanzelf bericht wanneer je in bankenbosch moet verschijnen :X


kunnen we samen zitten :X of zullen ze artikel 5 niet zo zwaar bestraffen :X
artikel 5 is; je racemotor doorgeven aan een bekende die honda ok vind :P

vallen er een hoop af nu door die laatste woorden ;)
 
Je mag ook niet te hard rijden he? O-)
Maareeh, ik denk eerlijk gezegd dat je niet zo heel veel hoeft te vrezen hoor, lijkt me lastig om in t donker een slecht verlichte kentekenplaat te lezen die met 140-160 km/uur voorbij komt :)
 
Ze moeten je niet aanhouden. Noteren van het kenteken is voldoende om je in Leeuwarden te noteren als wegterrorist.
 
Aangezien Baksteen nog niet heeft gereageerd zal ik je helpen.

Het is een voorschrift om tijdens een lasercontrole de overtreder staande te houden. Als hij je dus heeft gelazerd en niet heeft staande gehouden dan heb je een keer mazzel O-) . Anders gewoon in bezwaar!

Hoop dat dit antwoord voldoende voor je is.
 
Aangezien Baksteen nog niet heeft gereageerd zal ik je helpen.

Het is een voorschrift om tijdens een lasercontrole de overtreder staande te houden. Als hij je dus heeft gelazerd en niet heeft staande gehouden dan heb je een keer mazzel O-) . Anders gewoon in bezwaar!

Hoop dat dit antwoord voldoende voor je is.

Tja...lekker makkelijk om het halve voorschrift te noemen. Je vergeet namelijk "tenzij de omstandigheden dit niet toelieten". Als ze al bezig waren met een staandehouding dan is dat dus een typisch schoolvoorbeeldje van die omstandigheden waarbij op kenteken geschreven kan worden....
 
Aangezien Baksteen nog niet heeft gereageerd zal ik je helpen.

Het is een voorschrift om tijdens een lasercontrole de overtreder staande te houden. Als hij je dus heeft gelazerd en niet heeft staande gehouden dan heb je een keer mazzel O-) . Anders gewoon in bezwaar!

Hoop dat dit antwoord voldoende voor je is.

Denk dat dit mn weekend al iets opvrolijkt O-)
En idd als ik wel wat hoor ga ik zeker in bezwaar, leugentje voor eigen bestwil moeten we het dan maar noemen.. :+
 
Tja...lekker makkelijk om het halve voorschrift te noemen. Je vergeet namelijk "tenzij de omstandigheden dit niet toelieten". Als ze al bezig waren met een staandehouding dan is dat dus een typisch schoolvoorbeeldje van die omstandigheden waarbij op kenteken geschreven kan worden....

En dit maakt mn weekend dus weer iets minder :+

Maar goed, zoiets had ik ook wel verwacht, en zoals ik zag waren ze bezig met een staandehouding, nu maar hopen dat mn kenteken niet goed leesbaar was, want zoals ik al zei, geen kentekenplaatverlichting, geen verlichting bij de weg, alleen het licht van mn achterlicht...
 
Ik had laatst een prent van 115 eurie :r en ik dacht: kom laat ik eens bezwaarschrift indienen !( Niet geschoten = altijd mis )
en wat denk je ?...................ik kon de schikking vescheuren en kreeg excusses voor het ongemak !!! :}
ik zou zeggen, probeer het ook eens ! www.tuftufclub.nl })
 
Snel die motor als gestolen opgeven.

Heeft een vriend van mij vroeger eens bij een rollerbankcontrole in Utrecht met zijn brommer gedaan. Hij stond met zijn 70cc in de rij te wachten voor de rollerbank. Maar er stonden redelijk veel brommers en de agenten waren veel te druk bezig met het verzamelen van nog meer brommertjes. Toen heeft hij z'n brommer op slot gezet en is er vandoor gelopen. Vervolgens in Zeist de brommer als gestolen opgegeven bij de politie. Vervolgens een maand lang in de zenuwen gezeten en toen kreeg hij ineens bericht dat zijn brommer gevonden was en dat hij hem op kon halen. Geen boete gekregen.
 
Oeps......Staandehouding is bij iedere bon de bedoeling. Maar gebeurt steeds minder. Bij de laser begon men met de stelling "staandehouding verplicht" maar ook daar is het idd al een stuk afgezwakt. Kan nu dus ook zonder staandehouding maar dan moet men nadrukkelijk vermelden waarom er geen staandehouding heeft plaatsgevonden. En dat is altijd wel te ondervangen, zeker als ze er 1 hadden staan, dus helaas......

Overigens kan het best zo zijn dat in de regio waar Rackey werkt er een korpsrichtlijn is die zegt dat daar idd staandehouding wel een vereistte is, maar landelijk gezien mag men dus inmiddels al op kenteken bekeuren.


En nu is het nog de vraag of ze met het weinige licht wel of niet je kenteken hebben kunnen lezen....paar weekjes / maanden afwachten is het enige wat je kan doen denk ik :?
 
Laatst bewerkt:
Het volgende bericht lees ik net op Politie.nl bij politieberichten:

Voor mijn eigen gevoel heb ik de straatnamen even weggelaten...

Snelheidscontroles
Een 37-jarige automobilist uit ... werd zaterdagavond met de lasergun gesnapt op de ...weg bij (plaats) met een snelheid van 131 km per uur. Ter plaatse geldt een maximum van 80 km per uur. Het rijbewijs van de man werd ingenomen en een proces-verbaal uitgeschreven. Van de 75 verder nog passerende voertuigen reden er 7 ook te snel en kregen een bekeuring.


Verder staat er niks vermeld, maar het is wel degelijk de controle waar ik ben langsgereden, er staat dat er nog 7 een bekeuring hebben gekregen, wat wijst op staandehouding, normaal vermelden ze namelijk bij een flitscontrole dat men een proces verbaal opgestuurd krijgt. Zou ik dan toch geluk gehad hebben.... :X afklopppen maar denk ik, maar er staat in elk geval niks over een voortvluchtige motorrijder vermeldt...
 
Ik mag mee hopen voor je Nosje... maarre.. hoop dat je van schrik nu wat geleerd hebt dat t afnemen rijbewijs erger is dan ff wat gas te minderen..
 
Ik mag mee hopen voor je Nosje... maarre.. hoop dat je van schrik nu wat geleerd hebt dat t afnemen rijbewijs erger is dan ff wat gas te minderen..

Nounou foei foei Nosje! |(

Pff kom dat gebeurt iedereen wel 's Poetssloof...


Suc6 ermee! Hopen dat er de komende weken geen bekeuring op de mat valt :r
 
Ik mag mee hopen voor je Nosje... maarre.. hoop dat je van schrik nu wat geleerd hebt dat t afnemen rijbewijs erger is dan ff wat gas te minderen..
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
 
Reed vanmiddag ook langs een laser controle tussen alkmaar en Hoorn (Op een Kaarsrechte voorangs weg buiten de bebouwdekom)

Stond een politie mannetje en een politie vrouwtje in de berm, zij mocht het laser pistoolje van hem vasthouden, ze was duidelijk blij dat al die jaren politie training nu eens in de bestraffing van een crimineel zou uitlopen, en criminelen dat zijn ze natuurlijk, die hardrijders.

Heb lief naar haar gezwaaid, terwijl ik van binnen hoopte dat een dronken automobilist van de weg zou raken en beide politie mensjes met 250km/h de sloot in zou rijden }) , ze zwaaide lief terug, ze vond me vast een brave jongen dat ik me zo netjes aan de snelheid hield.

In werkelijkheid was ik al gewaarschuwd door een groep motor rijders die richting Alkmaar gingen :} :} :} Was nergens in de verste verte een politie motor of auto te bekennen dus ze zullen wel niet aan aanhoudingen gedaan hebben...
Brengt me op een idee... Ik kan met een beetje moeite zover achterover leunen dat ik mijn hand voor mijn nummerbord kan houden Hhmm, kan ik volgende keer gewoon doorrijden :] kijken hoever ze me te voet bij kunnen houden :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan