Racen met Aprilia RS 125

30 mrt 2004
59
0
Hey mensen,

Ik rij nu al enkele jaren in de 50cc versnelling klasse. (In België)

Nu had ik graag geweten of er nog een cup bestaat voor de Aprilia RS 125 zoals die er vroeger was.
Of eventueel een andere manier om nog te racen met dit lichte knetterende machientje. :)

Ik zie dat jullie in Nederland de Juniorcup hebben. Maar da s maar tot 18 jaar nee? (Ben er 25...)

Alvast bedankt voor de hulp.
 
Dan rest alleen nog 't ONK 125cc denk ik. En de juniorcup is trouwens t/m 17 jaar. 125cc vanaf 18 jaar ;)
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Bedankt voor je antwoord. Maar het ONK is dan wel voor productieracers. Zoals Honda RS 125 enz...

Daar kan je niks gaan zoeken met een Aprilia RS 125 :)
 
Zoals je al weet ben je te oud voor de JuniorCup waar met de aprilia RS125 wordt gereden.
Verder is er geen klasse waar je met een Aprilia RS125 kan gaan racen.

Maar, wat ook een leuke optie is om motor te racen: Suzuki SV 650 Cup.
Dit is ook een hele leuke klasse. Iedereen heeft een bijna standaard Suzuki SV 650S motor. Met een beetje omgebouwd voor circuit gebruik. En is denk ik niet veel duurder dan de Aprilia RS 125 motor.
 
Hey, dat is inderdaad een leuk alternatief... maar wel een pak duurder.... (Ik weet het racen is zeker niet goedkoop ;) )

Ik veronderstel dat je in de SV cup niet moet afkomen met een zelfgekocht tweedehands SV'tje?

Ik vind het echt jammer dat er geen 125 promo cup bestaat voor 18 +
Heel veel rijplezier in zo een klasse. Aanschafkosten van een RS 125 zijn (tweedhands) heel miniem. Wel iets prijziger in onderhoud...

Jammer... zullen we maar blijven in de 50cc :)
 
Hey, dat is inderdaad een leuk alternatief... maar wel een pak duurder.... (Ik weet het racen is zeker niet goedkoop ;) )

Ik veronderstel dat je in de SV cup niet moet afkomen met een zelfgekocht tweedehands SV'tje?

Ik vind het echt jammer dat er geen 125 promo cup bestaat voor 18 +
Heel veel rijplezier in zo een klasse. Aanschafkosten van een RS 125 zijn (tweedhands) heel miniem. Wel iets prijziger in onderhoud...

Jammer... zullen we maar blijven in de 50cc :)
Ik denk dat over het algemeen jongens (en meisjes :) ) van 14-16 jaar op zo'n RS125 racen. Rond hun 18e zijn ze meestal al ver genoeg om over te stappen op een Sv650/600cc cup etc. etc. :)
 
Ik denk dat over het algemeen jongens (en meisjes :) ) van 14-16 jaar op zo'n RS125 racen. Rond hun 18e zijn ze meestal al ver genoeg om over te stappen op een Sv650/600cc cup etc. etc. :)


Rijkundig ben ik volledig akkoord.... en dan nog... als ik sommige zie rijden... lol :)

Maar qua budget... die 14-16 jarige zal alleen maar kunnen dromen van 125 racen als papa en mama niet meewillen.
En een 18 jarige die al een budget heeft voor 600 cc racen?? Die zal al vele vakantiejobs mogen doen.

En nog iets om bij na te denken, misschien zijn er mensen (zowel van 7 tot 77 jaar :)) die gewoon graag met lichte tweetaktjes racen.
Maar ja, dat zal weer maar een minderheid, zijn waarmee in onze "motorminded" landen totaal geen rekening gehouden wordt...
 
Hey, dat is inderdaad een leuk alternatief... maar wel een pak duurder.... (Ik weet het racen is zeker niet goedkoop ;) )

Ik veronderstel dat je in de SV cup niet moet afkomen met een zelfgekocht tweedehands SV'tje?

Ik vind het echt jammer dat er geen 125 promo cup bestaat voor 18 +
Heel veel rijplezier in zo een klasse. Aanschafkosten van een RS 125 zijn (tweedhands) heel miniem. Wel iets prijziger in onderhoud...

Jammer... zullen we maar blijven in de 50cc :)

De SV Cup is denk is niet veel duurder dan met een RS125 racen.
Wat kost racen met een RS125? Jij zult het ongetwijfelt weten. Je kan al een kant-en-klare SV racer kope voor rond 3500.

In De SV Cup heeft iedereen het zelfde materiaal. Je hebt een bijna standaard SV. Zo zijn er een paar dingen verander zoals: uitlaat, vering, race-kuipen, banden. En dat was het bijna haast wel. Je mag er overigens niks aan veranderen/tunen. Zo komt het dus puur op de coureur zelf aan. Dus ook in de SV Cup heb je veel rijplezier.

Anders neem je een keer een kijkje bij de KNMV Cup-races, waar de SV Cup in rijdt.
 
Rijkundig ben ik volledig akkoord.... en dan nog... als ik sommige zie rijden... lol :)

Maar qua budget... die 14-16 jarige zal alleen maar kunnen dromen van 125 racen als papa en mama niet meewillen.
En een 18 jarige die al een budget heeft voor 600 cc racen?? Die zal al vele vakantiejobs mogen doen.
En nog iets om bij na te denken, misschien zijn er mensen (zowel van 7 tot 77 jaar :)) die gewoon graag met lichte tweetaktjes racen.
Maar ja, dat zal weer maar een minderheid, zijn waarmee in onze "motorminded" landen totaal geen rekening gehouden wordt...
Gewoon zorgen dat je goed genoeg bent, dan zijn er zat sponsors te vinden :)
 
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Kan je eigenlijk zac rijden met een RS 125 of wordt je dan hopeloos zoek gereden?
 
Hey, kan ik moeilijk zeggen...

Heb nog nooit op deze circuits gereden... :)

Wat zou een "goede" piloot op een standaard RS 125 kunnen doen? Tot in de S1?
Is het gevaar op rechte stukken dan niet te groot. vb achterligger met een 600 die recht in je achterste rijdt...?

Rijden er eigenlijk veel 125's in de ZAC? Of eventueel mensen met een RS 250?
 
@ daniel:

Ik ben net 16 en heb in mn eerste seizoen 2 cupraces meegedaan, meteen 5e in de b-groep, PR onder de 2min (op CPZ 2,05) met een standaard 600.. ben ook al een tijdje op zoek naar sponsors maar zo makkelijk zijn ze niet te vinden.. hopelijk heb ik wel wat voor volgend seizoen :)
 
Hey, kan ik moeilijk zeggen...

Heb nog nooit op deze circuits gereden... :)

Wat zou een "goede" piloot op een standaard RS 125 kunnen doen? Tot in de S1?
Is het gevaar op rechte stukken dan niet te groot. vb achterligger met een 600 die recht in je achterste rijdt...?

Rijden er eigenlijk veel 125's in de ZAC? Of eventueel mensen met een RS 250?
De GP-coureurs rijden 1:44'ers op Assen als ik me niet vergis. Dan kun je dus wel "redelijk meekomen" in S1 ja O-) :+ Ligt er dus net aan hoe goed (of slecht :+ ) je bent :)

@ daniel:

Ik ben net 16 en heb in mn eerste seizoen 2 cupraces meegedaan, meteen 5e in de b-groep, PR onder de 2min (op CPZ 2,05) met een standaard 600.. ben ook al een tijdje op zoek naar sponsors maar zo makkelijk zijn ze niet te vinden.. hopelijk heb ik wel wat voor volgend seizoen :)
Wat is onder de 2 minuten precies? 1:59.999 of 1:44.000? ;)
Wat voor fiets rijd je?
 
Laatst bewerkt:
Hey, kan ik moeilijk zeggen...

Heb nog nooit op deze circuits gereden... :)

Wat zou een "goede" piloot op een standaard RS 125 kunnen doen? Tot in de S1?
Is het gevaar op rechte stukken dan niet te groot. vb achterligger met een 600 die recht in je achterste rijdt...?

Rijden er eigenlijk veel 125's in de ZAC? Of eventueel mensen met een RS 250?

Je ziet nog wel eens een rs250 maar steeds minder ,daarmee kun je mischien nog wel leuk meedoen (in de s0,s1) met rs125 rij je voornamelijk je eigen race waarschijnlijk ,maar het kan en mag wel . door de jacht op snellere tijden en de geluidsperikelen is het motorisch steeds meer een eenheidsworst geworden helaas . veel aparte dingen rijden er niet meer rond in de ZAC zoals eencilinders of klassiekers (of lichte tweetakten)
 
Daniel,

Er is toch wel een redelijk verschil tussen een 125 productieracer (a la Honda RS 125, Aprilia RSW) en een standaard Aprilia RS 125...

En een heel groot verschil tussen mij en een gp piloot. :) lol

En sponsors vinden... In Nederland misschien, maar in België... vergeet het maar.
Zoals Valeee46 het al aangaf. En wat een geluk om al te kunnen racen op een 600 als je nog maar net 16 bent. Ik wens je veel succes! :) :]

En hoe kan je goed genoeg (rijden) zijn, om makkelijk sponsors te vinden, als je dat niet eens kan bewijzen doordat ... je geen sponsors vindt om te beginnen racen... :)

Spondontrx, bedankt om de jammerlijke realiteit weer te geven.
Nu weet ik waar we staan. :)
 
Laatst bewerkt:
Daniel,

Er is toch wel een redelijk verschil tussen een 125 productieracer (a la Honda RS 125, Aprilia RSW) en een standaard Aprilia RS 125...

En een heel groot verschil tussen mij en een gp piloot. :) lol

En sponsors vinden... In Nederland misschien, maar in België... vergeet het maar.
Zoals Valeee46 het al aangaf. En wat een geluk om al te kunnen racen op een 600 als je nog maar net 16 bent. Ik wens je veel succes! :) :]

En hoe kan je goed genoeg (rijden) zijn, om makkelijk sponsors te vinden, als je dat niet eens kan bewijzen doordat ... je geen sponsors vindt om te beginnen racen... :)

Spondontrx, bedankt om de jammerlijke realiteit weer te geven.
Nu weet ik waar we staan. :)
Kei- en keihard trainen. En werken om het allemaal te bekostigen. Ik kan ook geen Ferarri kopen, al had ik er graag 1 willen hebben. Als je het niet kan betalen moet je het niet doen.... That's life.
 
@ daniel:

Ik rijd zo'n beetje 1,58 met een gsx-r600 K6 volledig standaard maar k heb pas 3x op Assen gereden.. (van de in totaal 5x, mnl 2x CPZ)
 
Laatst bewerkt:
Wees gerust Daniel. Ik weet wat het allemaal kost. Ik race namelijk al 6 jaar.
En dat het keihard werken is om alles te bekostigen.

Maar die grapjes van als 14 - 16 jarige volop te racen in 125 gaan niet op.
Hoe zou je het überhaupt bekostigen aan die leeftijd? :?
Want als je pas begint kan je zeker fluiten naar sponsors.

Of je moet heel wat ruggesteun krijgen van je ouders. Dan kan het enkelingen lukken. En ik gun het hen volledig hoor! :)

Grtz!




Kei- en keihard trainen. En werken om het allemaal te bekostigen. Ik kan ook geen Ferarri kopen, al had ik er graag 1 willen hebben. Als je het niet kan betalen moet je het niet doen.... That's life.
 
Wees gerust Daniel. Ik weet wat het allemaal kost. Ik race namelijk al 6 jaar.
En dat het keihard werken is om alles te bekostigen.

Maar die grapjes van als 14 - 16 jarige volop te racen in 125 gaan niet op.
Hoe zou je het überhaupt bekostigen aan die leeftijd? :?
Want als je pas begint kan je zeker fluiten naar sponsors.

Of je moet heel wat ruggesteun krijgen van je ouders. Dan kan het enkelingen lukken. En ik gun het hen volledig hoor! :)

Grtz!
Je racet al 6 jaar, dus een beginner ben je niet.... toch? Dan kun je ook wat makkelijker sponsoren vinden.
Ouders die het zien zitten is ook makkelijk, maar dat gaat meestal niet op.

@ daniel:

Ik rijd zo'n beetje 1,58 met een gsx-r600 K6 volledig standaard maar k heb pas 3x op Assen gereden.. (van de in totaal 5x, mnl 2x CPZ)
Dat is best netjes :Y
In ieder geval onder de 2,00 minuten grens. Alleen moet je wel bedenken dat een Aprilia Rs125 zo'n 100 pk minder heeft dan je huidige bike.... :X Plus de (standaard)vering etc. is niet van dergelijke kwaliteit als hetgeen wat op je Gixxer zit... ;)
 
Met een RS 250 moet het dus te doen zijn in de tragere reeksen.

Maar kan je met een standaard RS 250 nog zaccen? Dan doel ik op DB norm.
En ik meen ergens gelezen te hebben dat er geen nieuwe inschrijvingen meer toegelaten worden in de ZAC wegens te veel deelnemers. Klopt dit?

Alvast bedankt!
 
Met een RS 250 moet het dus te doen zijn in de tragere reeksen.

Maar kan je met een standaard RS 250 nog zaccen? Dan doel ik op DB norm.
En ik meen ergens gelezen te hebben dat er geen nieuwe inschrijvingen meer toegelaten worden in de ZAC wegens te veel deelnemers. Klopt dit?

Alvast bedankt!

Waarom al die moeite doen met lichte 2-takts als je nu al genoegen neemt met de "tragere" regionen, is dat niet nog meer geld over de balk gooien.
Je koopt een rs, doet daar vanalles aan, kost veel geld en je weet nu al dat het eigenlijk net niks is t.o.v. de 600's.
Mijns inziens kun je dan beter nog even sparen totdat je gewoon een fatsoenlijke 600 kan bekostigen, een R6 compleet met alle optie's heb je voor minder dan €3000 en daar kun je aardig mee vlammen, ook nog tussen de nieuwere types!
 
Hey Kevin,

Ik snap wat je bedoelt hoor. Ik denk er zelf namelijk ook zo over.

Het probleem ligt hem niet aan het prijskaartje, maar eerder aan het gezinnetje (vriendin) en ouders die niet willen dat ik op een 600 cc kruip. Wegens "te gevaarlijk".
Natuurlijk als je met 180 km/h tegen een ijzeren afrastering knalt speelt het geen rol of het een 250 of 600 is...
Laat ons zeggen dat het mentaal is bij hen. :)

Ik moet ook toegeven dat ik een toch een 2 - takt fanaat ben. (Altijd geweest eigenlijk). De onderhoudskosten en mindere betrouwbaarheid moet je er bij nemen natuurlijk. :)

En ik denkt dat een goed rijder (niet dat ik dat ben hoor ;)) op een 250 vele 600 's het vuur aan de schenen kan leggen.

Ik wil gewoon weten of het de moeite is om nu te beginnen deelnemen aan de ZAC met een 250 Aprilia.
Als die machien volgend jaar niet meer door een DB keuring kan... beetje belachelijk.
En of er überhaupt nog nieuwe inschrijvingen aanvaard worden?

Bedankt!
 
Terug
Bovenaan Onderaan