Racen met klassieke motoren

Als je gewoon een dikke 5 seconden in je broekzak meeneemt en niet tot aan het gaatje raced is er quasi geen vuiltje aan de lucht.
Zoek je jou grenzen of die van de brommer op stratencircuits, dan zijn de sensaties geweldig, maar de gevolgen heel soms dramatisch.
anno 2021 : I choose live :)
Zo is het precies. Wij zeggen vaak, maandag weer werken.
 
BOT heeft ook een voorlopige kalender gecommuniceerd met 2 evenementen in augustus. Ik heb ze toegevoegd in de openings post.
 
Bijna klaar voor de SAM toelatingsdag.

20210326-164408.jpg


 
Heel gaaf!
Niet bang dat het uitlaatje te veel lawaai gaat maken?

Laat maar weten als je ook in de openingspost wilt.
 
Er zit een dB killertje in dus ik hoop het niet, dan moet ik nog iets anders.
Ik post nog een fotootje als hij klaar is.
 
Misschien dat we elkaar zien.
Gaat wel lukken met het toelaten,men doet wel nauwkeurig je dB metenmaar is over de 100dB ,dacht ik 🤔
ik ben er met deze,EVO klasse

IMG_20200327_184628.jpg
 
Ik ben altijd een beetje huiverig voor geluid. Ik kan dat slecht inschatten. Ik vind het niet snel te veel😉. Anders heb ik nog een week om een andere demper te zoeken en monteren.
 
Iedereen kent het verhaal van de schildpad en de haas.
In 2011 hadden we zo'n versie van dat fabeltje, maar dan in endurance versie.

2 teams.
Totaal verschillend.
in de ene hoek :
2 ex endurance piloten op een replica endurance yamaha TZ 750 OW31

in de andere hoek :
2 vrienden die een week voor de endurance wedstrijd op youtube de castrol 6h van 1978 hadden gezien.
1200€ hadden bijeen gekregen en een yamaha xs1100 hadden gekocht.
De fiets was original. Met de zelfmoord zijbeugels Zeer handig voor het snelsleutelen.:Y:N

gedurende 4h hebben die 2 teams gevochten als leeuwen om over de eindstreep te geraken.
Beide teams reden hun tempo. 13 seconden verschil per ronde op Mettet!!!!

De Yamaha TZ750 was de snelste van allen, maar viel steeds uit met panne, maar wist de pitlane steeds te bereiken.
De Yamaha XS1100 was de traagste van allen en viel ook steeds uit met panne. Ook deze wisten steeds tijdens de wedstrijd de pitlane te bereiken.

Rijden-sleutelen-rijden-sleutelen-enz,enz,....
2011-06-12%200660%20Mettet%20(4H%20Classic)[1].jpg
2011-06-12%200809%20Mettet%20(4H%20Classic)[1].jpg
Photo%20420[1].jpg
Photo%20436[1].jpg
110610 Mettet 4h 4é place (12).jpg


Beide teams zakten verder weg op de laatste en voorlaatste plaats. Maar de strijd ging onverminderd voort.
Ze speelden heel de tijd haasje over in de standings.
Afhankelijk wie er weeral binnen was voor herstelling.

Beide motoren hebben de finishvlag gezien na 4h strijd.
Wie kwam er als laatste aan?
De schildpad (helaas)
De Yamaha XS1100 met 1/4seconde verschil(!!!) na 4h intense strijd tussen deze 2 motorfiets-uitersten afkomstig uit de yamaha fabriek eind jaren 70.

110610 Mettet 4h 4é place (19).jpg
 
Mooi man, heb je nog veel moeten doen eraan, behalve nieuwe banden?
En, ik ben echt benieuwd wanneer de SAM weer begint met mooie races, heb de kalender wel hier, maar ik weet niet of, en wat, er door gaat.
 
Mooi man, heb je nog veel moeten doen eraan, behalve nieuwe banden?
En, ik ben echt benieuwd wanneer de SAM weer begint met mooie races, heb de kalender wel hier, maar ik weet niet of, en wat, er door gaat.
De remmen hadden ook nog wel wat liefde nodig en morgen een andere ketting. Deze is wat kort/strak.
Zaterdag trainingsdag op Lelystad. Dat gaat nog steeds door met maximaal 100 personen op het circuit. 23 mei in Oss is nog helemaal onduidelijk natuurlijk.
 
23 Mei wil ik er graag bij zijn in Oss, maar zoals je zegt is het onduidelijk. Al staat de datum wel vast, maar dat zegt weinig nu.
Ik kom daar al sinds de 3 uren begonnen daar. Heel erg leuk om te zien. Ben wel toeschouwer, want het z650 Bimota replica project is nog steeds niet af.
 
De remmen hadden ook nog wel wat liefde nodig en morgen een andere ketting. Deze is wat kort/strak.
Zaterdag trainingsdag op Lelystad. Dat gaat nog steeds door met maximaal 100 personen op het circuit. 23 mei in Oss is nog helemaal onduidelijk natuurlijk.
Ik heb nog 3 originele goede voorste remschijven voor eerste generatie gsxr 750.
als je wilt. 60€ voor de 3 + portkosten.


20190709_100438_resized.jpg
 
De remmen hadden ook nog wel wat liefde nodig en morgen een andere ketting. Deze is wat kort/strak.
Zaterdag trainingsdag op Lelystad. Dat gaat nog steeds door met maximaal 100 personen op het circuit. 23 mei in Oss is nog helemaal onduidelijk natuurlijk.
Mooi man, gefeliciteerd!
Waren er nog dingen waar ze specifiek op hebben gelet bij de keuring?
 
Kort door de bocht of alles vast zat en of hij een tijdsbeeld vertegenwoordigt. Beetje afstand gehouden. En GELUID. Was 100dB dus dat viel mee. Wel net een Yoshimura van iemand overgenomen. Met dB-killer 😬 dat zal ook wel binnen de grenzen vallen.
 
De Yamaha XS1100 met 1/4seconde verschil(!!!) na 4h intense strijd tussen deze 2 motorfiets-uitersten afkomstig uit de yamaha fabriek eind jaren 70.
Mooi verhaal. De video van de Castrol 6h is inspirerend. Het racen met de standaard motoren en dan nog eens alles uit de kast voor 6 uur lang.. Geweldig en ook weer een voorbeeld dat er in die tijd toch echt hard gereden werd met dat materiaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan