Racen met klassieke motoren

galaxyruben

ZXR400
25 jan 2020
24
20
Alkmaar
Instagram
link
Thx, Ik sta ingeschreven.
Nu heb ik nog nooit Luttenberg gereden, (en eigenlijk ook niet zoveel circuit ervaring) maar je moet ergens beginnen.
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Hoe hoog ligt het tempo en wat wordt er verwacht van jou als bestuurder?

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
19.109
7.220
tilburg
Thx, Ik sta ingeschreven.
Nu heb ik nog nooit Luttenberg gereden, (en eigenlijk ook niet zoveel circuit ervaring) maar je moet ergens beginnen.
Zijn er dingen waar ik op moet letten? Hoe hoog ligt het tempo en wat wordt er verwacht van jou als bestuurder?

Voor mij wordt het de derde keer.
Ik vind het een mooie baan,met zelf enkele bochten met verkanting.
Tempo bepaal je helemaal zelf,verwacht wordt dat je je verantwoordelijk gedraagt en goed op de vlaggen let.
In het paddock geen troep maken.,je aan de corona regels houden.
Maar,verder, er wordt je nog het 1 en ander opgestuurd.

Goofys

MF'er
Donateur
10 feb 2004
85
63
Alkmaar
Ook ingeschreven. Ook eerste keer. Op de site staan ook wel wat documenten om te lezen. Het regelement is bijna 1 op 1 gelijk aan dat van de SAM.

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
19.109
7.220
tilburg
Nu officieel

UPDATE - De Inschrijving voor de grootste en gezelligste race demo van Nederland is geopend!

Via www.Luttenbergring.nl kun je vanaf nu inschrijven en betalen. Maar let op: dit is natuurlijk onder voorbehoud van het verkrijgen van een vergunning in verband met Corona, en het grote aantal evenementen dat men in september wil organiseren overal.

Mocht de datum nog veranderen, dan blijven inschrijvingen gewoon geldig, in het ergste geval tot volgend jaar. Maar daar gaan we niet van uit. We hebben vorig jaar laten zien dat we er alles aan doen om een Corona-proof evenement neer te zetten, en dat is ruimschoots gelukt. We hopen dat we ook dit jaar dat vertrouwen van de Gemeente Raalte mogen krijgen.

Motoren en zijspannen van tussen 1965 en 1995 zijn welkom, net als vorig jaar.
De inschrijvingen voor zijspannen geschiedt vanaf dit jaar als team. Dus voor de bakkenist niet meer apart. De rijder schrijft dus direct de bakkenist in.
Voor verdere vragen kan altijd gemaild worden naar [email protected].

Goofys

MF'er
Donateur
10 feb 2004
85
63
Alkmaar
Dat is snel. Ik weet niet of er officieel een wachtlijst is maar als er zo snel en spontaan ingeschreven wordt zullen er ook vast afvallers zijn. Ik zou de orga een mailtje schrijven over een eventuele wachtlijst en dat je daar op wilt.

@downsider Had jij inside information dat je het hier al voor de inschrijving kon aankondigen. Nogmaals bedankt daarvoor 😁

FT500R

MF veteraan
29 mrt 2006
1.618
368
Den Haag
Dat is snel. Ik weet niet of er officieel een wachtlijst is maar als er zo snel en spontaan ingeschreven wordt zullen er ook vast afvallers zijn. Ik zou de orga een mailtje schrijven over een eventuele wachtlijst en dat je daar op wilt.

@downsider Had jij inside information dat je het hier al voor de inschrijving kon aankondigen. Nogmaals bedankt daarvoor 😁
Ja ik heb al via facebook contact opgenomen of ik op de reserve lijst kon.
September zou wel moeten lukken met mijn projectje :D

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
19.109
7.220
tilburg

Ik kijk regelmatig.
Tot nu zondag stond er "inschrijven 2020"
Zondagavond stond er plots "inschrijven 2021"
Natuurlijk gelijk aangeklikt en ingeschreven.

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
4.851
1.279
Groningen
Post maar eens wat plaatjes van die vette BSA dan;)

Met de BSA afgelopen maandag op een soms nat en in de laatste sessie mooi weer op Assen, de eerste echte km gemaakt! Zijn nog wat verbeter puntjes maar daar is een eerste dag voor :t
Maar wat weer eens een lol sinds jaren, was veel te lang geleden dat ik voor het laatst op het circuit gereden had.

21-AE-4183-300 (2).jpg

supervet

Is dat ding nou nog niet af....
15 sep 2003
2.762
1.318
Heerlen
Met de BSA afgelopen maandag op een soms nat en in de laatste sessie mooi weer op Assen, de eerste echte km gemaakt! Zijn nog wat verbeter puntjes maar daar is een eerste dag voor :t
Maar wat weer eens een lol sinds jaren, was veel te lang geleden dat ik voor het laatst op het circuit gereden had.

Bekijk bijlage 1631286
Heel goed!! Mooie trommel erin :t Hoe moet je zo'n trommel vergelijken met "moderne" schijven? nog nooit mee gereden....

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
19.109
7.220
tilburg
Ik had ooit eens een zundapp met grote trommelrem(niet geventileerd en eenzijdig scharnierpunt.)
Kon er stoppies mee maken 🤗

Laatst bewerkt:

g-flater

MF veteraan
22 jun 2010
4.851
1.279
Groningen
Heel goed!! Mooie trommel erin :t Hoe moet je zo'n trommel vergelijken met "moderne" schijven? nog nooit mee gereden....
Ik had dus ook nog nooit met zo'n trommel op het circuit gereden. Maar ik heb er eigenlijk weinig bij stil gestaan (was meer bezig met het rechts schakelen en het race patroon), ik heb er weinig aan moeten wennen. Dat remmen ging vrij snel heel aardig, op andere foto's is ook te zien dat ik met 2 vingers rem zoals ik dus ook op mijn GSXR en Supermotard doe met schijfremmen. Alleen is het hendel veel harder en voelt stijver, met hydraulische remmen kan ik met meer gevoel opbouwen. En nog belangrijker ook met meer gevoel loslaten en de bocht dieper inremmen. Maar de bocht inremmen heb ik juist expres een paar x gedaan met BSA en ook dit ging prima. De rem oa is wel heel aandachtig afgesteld door iemand die er al 20 jaar mee racet en wint, was voor mij dus alleen maar een kwestie van opstappen en gaan, en vertrouwen hebben. :+

Dus dat remmen is heel goed aan te wennen naar mijn idee. Nette en mooie ronde lijnen rijden en zo'n lichte motor (met relatief weinig pk's) op hoge snelheid door een bocht laten rollen, is de grootste uitdaging voor mij. Wel een hele leuke trouwens :]

Oja misschien ook wel interessant om te vermelden: deze motor heeft geen elektronische ontsteking maar een "oude" magneet ontsteking met bobine en dus geen accu... ABSAF manier van refurbished _O- Ding heeft de hele dag geen klap verkeerd gegeven, en ik heb hem zelfs 1x aan kunnen lopen in mijn eentje. Toen ik hem natuurlijk in het parc ferme af liet slaan toen ik het vizier van mijn helm ff open deed.....:( 8)7
_O-_O-

Bovenaan Onderaan