Racen met klassieke motoren

Dat kunnen we regelen. Jammer dat ik dat niet eerder wist, we hebben zaterdag in Haler gereden. Had je zo in kunnen stappen.
 
Dit is mijn (nieuwe) oude 84' CBX 750. Ik kon hem overnemen van Peter uit Zaandam. Hij had hem al voor 95% klaargemaakt.
Zelf nog even de puntjes op de i gezet en er nu 1x mee naar circuit Lelystad geweest.
Beviel heel goed. Er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten en een circuitmotor is nooit klaar maar dat maakt het ook leuk.

Ben ook nog bezig om een andere CBX 750 klaar te maken. Voor een 750 luchtkoeler zijn ze best wel oké en ze hebben wat voordelen t.o.v. de CB,s
Blok is mooi smal, 90+ pk, ze zijn niet duur en standaard slipperclutch. Minpunt is de aandrijfketting van de startmotor naar krukas, deze gaan nogal eens stuk en dan moet het hele blok uit elkaar.

Ik wilde over 2 weken naar circuit Ecuyers maar helaas gooit mijn werkgever roet in het eten. Zit nu in Dubai en straks Qatar, Perzische golf, voor offshore werk.
Ik heb kaartjes voor 26 en 27 september, dus als iemand geïnteresseerd is? Tegen sterk gereduceerde prijs..Even een pb sturen of een appje want internet is hier heeeel traag en vaak kan ik alleen mijn app openen.
George +31 643018309
 

Bijlagen

  • 20200904_121407.jpg
    20200904_121407.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 19
  • 20200904_121752.jpg
    20200904_121752.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 454
Dat ziet er inderdaad uit als een heel leuke fiets. Specs klinken ook goed. Is dat rijwiel gedeelte ook een beetje leuk?
 
Ik vind van wel. De standaard voorvork doet het goed en heeft zelfs nog wat afstel mogelijkheden in compressie en rebound. De achterschokbreker is vervangen voor een YSS. Dat is een sprong vooruit t.o.v. het origineel. De achterkant is een paar cm hoger gekomen. Samen met de17" CBR 600 wielen stuurt hij strak.
Op het circuit kwam bij uitacceleren van de rechterbocht de uitlaat aan de grond. Ik heb nu de demping een paar klikken strakker staan en hopelijk is dat nu opgelost. Ik denk wel dat in de toekomst de uitlaat wat gemodificeerd moet worden ivm bodemvrijheid.
Er liggen nu nog nieuwe BT 46 banden op maar als deze af zijn wil ik wat anders proberen.
Het frame is verder origineel maar het voelt heel stabiel aan.
De motor levert ook geen wereldschokkend aantal pk's dus dat zit wel goed volgens mij.
Ik heb een remschakelset gemonteerd en nu ook een Healtech quickshifter. In combinatie met raceschakelpatroon. Ben erg benieuwd hoe dat gaat werken op het circuit. Voor mij gaat het vooral om het feit dat je linkerhand dan gewoon aan het stuur kan blijven.
 
Goed verhaal :t klinkt als een snelle brommer voor begin jaren 80. Pas op met die Quickshifter. In het gsxr topic is er ook weer een gevalletje versnellingsbak doormidden met zo'n healthtech ding. Of rij je alleen op Circuit? Dan schijnt het wel te werken. Omgekeerd schakelen is wel de bom op Circuit.

90+ pk zou meer dan voldoende moeten zijn om een leuke dag te hebben op Circuit, dus dat is wel mooi. Omdat je 17 inch wielen hebt kun je natuurlijk hypermodern rubber kiezen. Ga je nog meer grondspeling te kort komen_O-
 
Hallo klassieke motorracers.
Ik heb nog kaartjes voor Ecuyers over 2 weken.
Ik geef ze weg want zelf kan ik niet.
Stuur even een appje naar mij want ik zit op een schip en kan Motor Forum niet openen.
Nu even in de haven dus vandaar dit bericht op MF

George. 0031 643018309
 
Jeetje dat is nogal een weggever! heel vet. Zou er graag aanspraak op maken maar dat gaat helaas niet lukken....
 
Jammer dat je niet kan.
Het zou zonde zijn als de kaartjes verlopen.
Ik heb gemaild met Track Day,s en ik kan ze tot 1 week voor het evenement overdoen aan iemand anders.
Dat betekent tot en met aankomende vrijdag dus.
 
Jammer dat je niet kan.
Het zou zonde zijn als de kaartjes verlopen.
Ik heb gemaild met Track Day,s en ik kan ze tot 1 week voor het evenement overdoen aan iemand anders.
Dat betekent tot en met aankomende vrijdag dus.

Heb je motor toegevoegd aan de OP.
Jammer van de circuitdag, voor mij komt deze ook nog te vroeg (motor nog niet af).
Misschien nog in het ZAC/OW-cup forum deel zetten? Al is het natuurlijk leuk als een van de oude motoren een rondje kan knallen.
 
Ik heb hier een hele lage internet snelheid. Kan ook lastig zoeken. Zou iemand mijn aanbieding even op dat zac/ow forum willen zetten?
 
Ik ben voor mijn FT aan het oriënteren naar nieuwe maar enigszins betaalbare achterschokbrekers.
Standaard heeft de FT 12.5 inch schokdempers maar voor race doeleinden wordt 13.5 aangeraden (343mm).

Ik heb een lijstje gemaakt van mogelijkheden, wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan?
IKON, 7610 serie, progressieve veren, 345mm instelbaar veervoorspanning (3x), demping (4x). 395E
IKON, 3214 serie, progressieve veren, veervoorspanning (traploos), demping (4x). lijkt niet leverbaar voor mijn motor.
Hagon A (road) series, progressieve veren, 340mm instelbaar veervoorspanning (3x), geen demping. 199E
Hagon E (2810) series, progressieve veren, 340mm instelbaar veervoorspanning (3x), demping (10x). 320E
YSS RD222, progressieve veren, 340mm instelbaar veervoorspanning (3x), geen demping, 140E
YSS RE302, progressieve veren, 340mm veervoorspanning (traploos), geen demping, 199E
YSS RZ362, progressieve veren, 340mm +-5mm instelbaar, veervoorspanning (traploos), demping (traploos), 419E
Bitubo WME03, progressieve veren, veervoorspanning (traploos), demping (traploos), 377E (denk ik kan weinig goede info vinden over Bitubo).

Mis ik nog merken (naast ohlins, WP, hyperpro en andere onbetaalbare opties ;))
 
Ik heb die bitubo's eronder zitten. Prima dingen :t Ik kon die destijds voor een mooi prijsje aanschaffen. Op de mijne zitten veren voor het gewicht van de motor, bedacht door de veringmeneer, maar als ik ze nog een keer zou aanschaffen zouden er wat slappere veren op zitten. Dus daar moet je even op letten denk ik.
Over die duurdere YSS schokkers hoor ik alleen maar goeie dingen.
 
YSS wordt redelijk veel gebruikt bij de Youngtimers, je kan contact opnemen op Home | yss suspension europe Ze kunnen goed met je meedenken als je aangeeft waar het voor is. ik heb zelf een set van hun op mijn CBX1000 straatfiets zitten en ben echt tevreden.
 
Ligt er ook aan wat en hoe he wilt gaan rijden op de circuits.
Wil je als een halfgare marcrash in de rondte knallen op en boven je eigen kunnen en dat van de motor dan de duurste met alles instelbaar.
Wil je dit niet dan kom je met een nieuw setje goede schokbrekers al lekker rond
 
Uhhmmm...FT500R...ik heb eens even in het topic van die fiets van jou gekeken...maar heb of ga je flink veel motortuning doen?
Dat heb je wel nodig, met al dat extra gewicht aan die fiets - tenminste zo komt het op mij over.
 
Uhhmmm...FT500R...ik heb eens even in het topic van die fiets van jou gekeken...maar heb of ga je flink veel motortuning doen?
Dat heb je wel nodig, met al dat extra gewicht aan die fiets - tenminste zo komt het op mij over.

Hahaha, niet heel veel motortuning. Wil het beetje betrouwbaar houden.
Er is juist al heel veel gewicht vanaf!
De originele velgen, voorvork, cockpit, stuur, zadel, demper, luchtfilter etc waren echt gigantisch zwaar.
Met het CBR spul is hij al flink lichter.
De kuip die ik er nu op ga bouwen is erg licht net als het zitje dus ik maak me daar niet zo een zorgen over.
Het zal ook geen ontzettend kanon worden, dan had ik al een andere basis dan een 500cc eencilinder met 35 pk moeten pakken ;). Gaat me meer om de lol van het bouwen en de lol van op een leuke manier rondjes racen.
 
Wauw. Dat zijn heel aparte creaties.
Zie het FT blokje inderdaad zitten.
Heeft deze nou een telelever of girder achtige voorvork? Mooie techniek in ieder geval!
 
De kaartjes voor Ecuyers zijn al verzegd aan een MFer.
Heb je motor toegevoegd aan de OP.
Jammer van de circuitdag, voor mij komt deze ook nog te vroeg (motor nog niet af).
Misschien nog in het ZAC/OW-cup forum deel zetten? Al is het natuurlijk leuk als een van de oude motoren een rondje kan knallen.
De kaartjes zijn al verzegd.
 
Iemand nog op de Luttenberg ring gaan rijden of kijken dit weekend? Zag wat mooie foto's op Facebook voorbij komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan