oldskoolgsxr
MF veteraan
- 3 jun 2013
- 1.318
- 1.981
De meest chaotische start was op Oschersleben (Duitsland) 2012.
1 van mijn eerste endurances op een internationaal circuit.
Wij waren letterlijk programmavulling en veldvulling.
De wedstrijd werd verreden in de week. The German Speedweek.
In die week waren er ook de voorbereidingen voor het FIM WEC 8H (world endurance championchip). Hun wedstrijd werd in het weekend verreden.
Wij kenden heel die organisatie niet en werden aangetrokken door de zeer democratische inschrijvingsprijzen. 300€ voor een 4h endurance wedstrijd.
Ook gingen we een deel in de nacht rijden. Leuk.
Alleen de afstand was ruim 650km enkele reis. Dus de verstookte brandstof nivelleerde de kosten tot een gewone andere deelname.
Als programmavulling en om het circuit wat te renderen werd er ook een classic endurance georganiseerd.
Wij komen daar aan in onze gammele auto's met onze zeer basic kawasaki gpz1100B1 in een uiterst professioneel kader van tientallen en tientallen vrachtwagens en sportmensen. Om over de WEC motorfietsen maar te zwijgen.
De crème de la crème endurance piloten deden mee en ik denk dat het ook het jaar was dat John Mc Guinness deelnam in het kampioenschap. Maar kan ook later zijn.
Omdat mijn Duits belabberd was, maar mijn frans zeer goed, viel ik dan maar de franstalige teams lastig. (kenny Foray, Vincent Phillip, legendarische manager en mijn held :Dominique Méliand ....)
We worden ergens op het plein in een uithoekje geduwd en zien de andere classic endurance deelnemers. Wow. hier is niveau.
We waren op 1 andere na het enige buitenlandse team. Maar zoveel deelnemers waren er niet. 16 teams?
De technische keuring gebeurde tesamen met de allergrootste kanonnen.
HILARISCH en eeuwig zonde dat ik geen foto heb van onze motor die aanschuift achter een YART - motor en wat verder een Bolliger switzerland kawa
Die meewarige blikken van die techniekers. Dat neerkijken, bijna uitlachen. Met de prijs van onze kawa kun je nog geen koppelingsplaten kopen bij hen.
Gaan julle daar mee racen? Het woord "schande" is niet uitgesproken geweest. Maar hun blikken spraken boekdelen
"don't put oil on the track with that bike" werd er nog gezegd.
De technische keuring was verschrikkelijk grondig. Als er op je helm een miniscuul stukje lak ontbrak werd ze afgekeurd. Motorfiets gewogen, nagemeten, er werd aan getrokken en gesleurd dat het geen naam had om zeker te zijn dat er niets zou afvallen.
Dan die briefing.
Een heel leger baancommissarissen met allerlei hoge functies overlopen in het Duits ( nauwelijks engels) de hele FIM regelementering voor endurance en het duurt al snel 1,5 tot 2h lang. Geeuw.
Het zal dan wel tiptop in orde zijn zeker, denk je dan? ( doelend op de organisatie )
We werden hopeloos afgereden door al die Duitse stuka's bij de classics en zijn al blij dat we 1 deelnemer achter ons kunnen houden.
Maar de motor blijft heel en we maken ons klaar voor de start.
Onze band heeft net de finisch gehaald. De laatste 10 minuten was het schuiven in het donker door de motregen op het einde. De foto is de volgende morgen getrokken bij het ontbijt.
1 van mijn eerste endurances op een internationaal circuit.
Wij waren letterlijk programmavulling en veldvulling.
De wedstrijd werd verreden in de week. The German Speedweek.
In die week waren er ook de voorbereidingen voor het FIM WEC 8H (world endurance championchip). Hun wedstrijd werd in het weekend verreden.
Wij kenden heel die organisatie niet en werden aangetrokken door de zeer democratische inschrijvingsprijzen. 300€ voor een 4h endurance wedstrijd.
Ook gingen we een deel in de nacht rijden. Leuk.
Alleen de afstand was ruim 650km enkele reis. Dus de verstookte brandstof nivelleerde de kosten tot een gewone andere deelname.
Als programmavulling en om het circuit wat te renderen werd er ook een classic endurance georganiseerd.
Wij komen daar aan in onze gammele auto's met onze zeer basic kawasaki gpz1100B1 in een uiterst professioneel kader van tientallen en tientallen vrachtwagens en sportmensen. Om over de WEC motorfietsen maar te zwijgen.
De crème de la crème endurance piloten deden mee en ik denk dat het ook het jaar was dat John Mc Guinness deelnam in het kampioenschap. Maar kan ook later zijn.
Omdat mijn Duits belabberd was, maar mijn frans zeer goed, viel ik dan maar de franstalige teams lastig. (kenny Foray, Vincent Phillip, legendarische manager en mijn held :Dominique Méliand ....)
We worden ergens op het plein in een uithoekje geduwd en zien de andere classic endurance deelnemers. Wow. hier is niveau.
We waren op 1 andere na het enige buitenlandse team. Maar zoveel deelnemers waren er niet. 16 teams?
De technische keuring gebeurde tesamen met de allergrootste kanonnen.
HILARISCH en eeuwig zonde dat ik geen foto heb van onze motor die aanschuift achter een YART - motor en wat verder een Bolliger switzerland kawa
Die meewarige blikken van die techniekers. Dat neerkijken, bijna uitlachen. Met de prijs van onze kawa kun je nog geen koppelingsplaten kopen bij hen.
Gaan julle daar mee racen? Het woord "schande" is niet uitgesproken geweest. Maar hun blikken spraken boekdelen
"don't put oil on the track with that bike" werd er nog gezegd.
De technische keuring was verschrikkelijk grondig. Als er op je helm een miniscuul stukje lak ontbrak werd ze afgekeurd. Motorfiets gewogen, nagemeten, er werd aan getrokken en gesleurd dat het geen naam had om zeker te zijn dat er niets zou afvallen.
Dan die briefing.
Een heel leger baancommissarissen met allerlei hoge functies overlopen in het Duits ( nauwelijks engels) de hele FIM regelementering voor endurance en het duurt al snel 1,5 tot 2h lang. Geeuw.
Het zal dan wel tiptop in orde zijn zeker, denk je dan? ( doelend op de organisatie )
We werden hopeloos afgereden door al die Duitse stuka's bij de classics en zijn al blij dat we 1 deelnemer achter ons kunnen houden.
Maar de motor blijft heel en we maken ons klaar voor de start.
Onze band heeft net de finisch gehaald. De laatste 10 minuten was het schuiven in het donker door de motregen op het einde. De foto is de volgende morgen getrokken bij het ontbijt.
Laatst bewerkt: