Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dit gaat ook over geschiedenis.....ver terug....
Misschien leuk...
als het mijlen zijn is het best hard jaNou.... de hele stoere amerikaanse meneer in het filmpje durft wel 160 op een B-weg met zijn VFR, he's crazy. Potverdorie als dat geen race is weet ik het ook niet meer
Nee joh hij zegt echt wow I'm doing 100mph on a VFR on a B road, I'm crazy dude. Maar dan echt zo van dat hij lijkt te bedoelen dat hij echt megasuperstoer is Alsof zo'n vfr moeite heeft met 160 op een stukje kaarsrechte weg Kijk maar even vanaf 9:50 ofzo. Lachen man. 100 mijlen zou het inderdaad een iets ander verhaal zijn, dat gaat zo'n vfr750 niet trekken denk ik. 260Kmh op een 750als het mijlen zijn is het best hard ja
als het mijlen zijn is het best hard ja
Super verhaal, en dat is het mooie van endurance, blijven rijdenRace 3 van het european classic endurance kampioenschap te Oschersleben.
Dat is reeds de 4 e of 5e maal dat ik daar kom, samen met de grote tenoren van de endurance 8h Oschersleben. Die rijden op moderne motoren voor het wereldkampioenschap. (WEC)
We worden nu niet in een hoekje geduwd, maar worden nog altijd met argusogen bekeken bij de technische keuring. Een authenthieke oldskool stasi ondervraging en inspektie van de motor.
Na het obligate wegen en moeilijk doen over details maakt het team zich op voor de training.
Die verloopt quasi voorspoedig.
Ik merk wel dat het team altijd met bijna volle tank rondrijdt want als de tank nog maar 1/3 vol is kan het reeds gebeuren in lange bochten dat de carbu's niet meer gevoed worden met het brandbare vocht.
En wisten jullie dit al lang? Ja dus. En nooit iets aan gedaan...
Dat beperkt natuurlijk de rijtijd en moeten we dus elke 45min tanken.
De trainigen worden afgewerkt op een voorlaatste totaalplaats.
Wat wel geinig is, is het feit dat de 120% regel hier niet van tel is.
In sommige nationale (Belgische) endurance wedstrijden heb je het zwaard van damocles voor de 120-125-130% regel. Je mag niet te traag kwalificeren of je valt buiten de tijd van de eerste + bvb 25%. In Mettet passen ze dit toe. In Chimay soms en Spa ook vaak.
Rij je Europees, dan gaan ze er van uit dat je wel kunt rijden en is die tijd niet van toepassing. Trage tijd? Je zal wel een mechanisch probleem hebben gehad. Gelukkig maar, want het had anders reeds een enkeltje huiswaarts geweest.
Of is de entreeprijs zo hoog dat iedereen mag rijden?
Lang verhaal kort. Racetime.
Ik doe de pits en signalisatie en de 2 piloten draaien hun rondjes.
Bekijk bijlage 1587615
Bekijk bijlage 1587616Bekijk bijlage 1587617
Het tempo van iedereen is verschroeiend. De onze is braaf voorlaatst-laatst. In gevecht met een Ducati.
Als teammanager ( ) is het wel een cool gegeven dat de infrastructuur 100x beter is en we een scherm delen met een ander team met de rondetijden en een bolletje dat vooruitgaat op het circuit van alle deelnemers. Makkelijk om iedereen te volgen ipv steeds uren aan de muur.
Wisten jullie dat de qualif tijd van de eerste 3 endurance classics voldoende was om gekwalificeerd te geraken voor de 8h endurance moderne motoren op de achterste startrijen??? Indrukwekkend !!!
MAAR MAAR MAAR
zoals zo vaak wordt het metaal moe, de verbindingen trillen los, de olie brandt en de dichtingen worden poreus.
Tunen is 1, urenlang zwaar belasten is 2.
Na een uur kraakt de éne na het andere team.
Team Force. De snelste die ik ken geeft ook op.
Maar ook wij hebben problemen.
Veel olieverbruik en moeilijk terug starten. Maar het rijdt. Het tuft en hobbelt moeilijk verder.
Voorlaatste pitstop. We staan 3e in de ranking van de europese deelnemers. er rijden er nog maar 4!!! Veel kanonnenbuiten strijd.
Maar het ding zuipt olie en ik laat de oliespuit vallen. Plasje olie dat direct de aandacht trekt van de pitstop-marshalls.
Eerst alles mooi opkuisen dan pas vertrekken. Shit 30 seconden verspeelt door mijn toedoen.
Motor starten. WIl niet meer aanslaan. djiiii-djiiiii-djii-djii-dj....snel de startbooster en het ding slaat aan.
Laatste pitstop. We staan 2e.
Maar de motor staat stil in de pitlane. Wil niet meer aanslaan. (later blijkt een lekkende/verbrande klep en hebben we amper compressie op 1 cilinder).
Duwen dan maar op hoop van zegen van de almachtige. En jawel. na 3 pogingen (en mijn hartslag op 202) slaat de FJ blok met dikke tegenzin en veel rook aan, maar de puf is er uit.
Aan de praat houden en rond taffelen. We moeten al rijdend de finish halen.
Jacques reed nog zo'n 120kmh op de rechte stukken. Aankomen was het devies. Algemene rangschikking van geen tel.
Gehaald!
2e!
Nee, terug naar de 3e plaats.
Te veel tijd verloren met de laatste pitstop.
Yes. Een beker !
Feestje. Felicitaties van de grote teams (Greg Fastré, Stéphan Mertens, Merkel....)
Blij naar huis.
Nog een laatste inspanning voor race 4 in Imola.
Telefoon van Marc enkele dagen later.
Ga efkes zitten.
We zijn vice europees kampioen....
VICE EUROPEES KAMPIOEN !!!!!!!
...euh wat?
Ik kan niet volgen.
Imola is geannuleerd. Gaat niet door wegens (ik weet het niet meer)
Alle grote teams kwaad en gaan een proces aanspannen.
Verloren moeite.
maar eens de puntentelling is afgelopen valt ieders mond open dat het klein lullig teampje de 2e plaats pakt in het kampioenschap!!
Door al dat uitvallen en velen die er maar in slagen om 1 race volledig uit te rijden van de 3 zit de yamaha FJ1200 helemaal bovenaan.
Dit is het verhaal van de schildpad en de haas. Maar zonder de overwinning
Dit is het verhaal in light versie van die shorttracker (ijsschaatsen) Steven Bradbury die tijdens de olympische winterspelen van 2002 goud in de schoot geworpen krijgt omdat iedereen uitvalt of gedisqualificeerd wordt.
Hier verslaat klein duimje de allergrootste
Bekijk bijlage 1587631
Het supersnelle team force
Bekijk bijlage 1587632
Snelle pitstops. Snelle rijders en véééél geld.
Bekijk bijlage 1587633
2018 Team Force. VERSLAGEN !!! Square and fair.
Had het seizoen nog 1 race langer geduurt dan was het zo natuurlijk niet afgelopen
Maar alle als'en en maar'en. Het zal niet helpen...
VICE EUROPEES KAMPIOEN. Basta.
Van dan af begin ik steevast als ik ze bel met :
"Hallo, spreek ik met de vice europees classic kampioen van 2018"???
Wat een avontuur voor hen. En blij dat ik bij 1 wedstrijd kon mee genieten op de eerste rij.
Aha de FZ 750.Gaan meedoen 180 assen. Mooi verhaal. Op naar 2021
Mooi, meer oud spul, heb ook ingeschrevenGaan meedoen 180 assen. Mooi verhaal. Op naar 2021
Heb jouw motor ook toegevoegd aan de OPGaan meedoen 180 assen. Mooi verhaal. Op naar 2021
Wil je ook met foto en motor in de OP?Mooi, meer oud spul, heb ook ingeschreven
zou idd mooi zijnKlopt, maar wij mochten niet met het hele team rijden, dus zijn we niet gegaan. Voor 2021 hopen dat het compleet door kan gaan
Ja, maar ik zie het somber inzou idd mooi zijn