racen met replica jappen

benS

MF'er
15 jun 2004
164
0
Zeeuwland
Waar kan je in nederland en belgie rijden met classic's of replica's uit de jaren '70??
HMV sluit jappen uit'. :(
full
 
CRT in nederland laat wel japanners toe !

classic race demo team


en in België is het nog veel leuker:)
 
Laatst bewerkt:
Let wel, het classic race demo team laat alleen echte replica's toe.
TZ remtrommels in Honda's zijn dus uit den boze.
 
Hey Ben,

ik hoop ook dat hier wat nuttige informatie komt !
Echte replica's bij CRT ??? die heb ik maar weinig gezien daar !
Volgens mij ben je er met een honda, suzuki of yamaha ook niet meer welkom.

Kijk ook eens op www.crmb.be daar ben ik lid van en rij mee in de crmb challenge.

Groeten,

John
 
Niet het CRT maar het Classic Race Demo Team, dat is een initiatief van een paar rijders die ook met materiaal wilden rijden wat bij de HMV en CRT niet toegelaten werd en t geheel een wat tijdsoriginelere aanblik wilden geven. Ze zijn regelmatig te vinden bij diverse classic race evenementen.
o.a. Klaas Tjassens en Michel du Maine doen hier aan mee.
 
Hey Ben,

ik hoop ook dat hier wat nuttige informatie komt !
Echte replica's bij CRT ??? die heb ik maar weinig gezien daar !
Volgens mij ben je er met een honda, suzuki of yamaha ook niet meer welkom.

Kijk ook eens op www.crmb.be daar ben ik lid van en rij mee in de crmb challenge.

Groeten,

John


ik reed er een keer met een cb500 met benelli sticers,en waarempel ik kon er gewoon rijden, soort quatro snap,dus ik denk dat het wel meevald,en anders wijken we uit naar elders,als de groep erg groot word [en dat zit erin] zal het wel een apparte klasse worden,men kan een mooie jap niet weren als hij an de eisen voldoet,dat doet men alleen nu in de hmv,verkapte discriminatie. O-)
 
Sorry, ik had me de naam verkeerd herinnerd:

Classic Motorcycle Demo Team

Beste wegraceliefhebber,

Hierbij zend ik u enige informatie over ons op 27 maart 2006 opgerichte team.

Doelstelling:
Het CMDT stelt zich ten doel het door middel van demonstratieritten en static-shows presenteren van interessante klassieke race-motoren, of replica’s dan wel look-alikes daarvan, aan het publiek. Belangrijk daarbij is dat er geen sprake is van enig competitief element, pure snelheid is dus niet belangrijk. Wel de uitstraling van de motoren en het mooie, originele geluid daarvan; demping van de uitlaten is bij het CMDT niet essentiëel. Onze doelstellings is ook anders dan die van verenigingen als de HMV en het CRT. Hier demonstreert men klassieke races, bij het CMDT staan de motoren centraal.

Waaraan moeten de motoren voldoen?
De motoren die deel (gaan) uitmaken van het CMDT moeten gebouwd zijn in, of replica’s c.a. zijn van motoren uit, de periode 1949 – 1976. Dit is de periode vanaf het eerste WK-wegracejaar tot aan de periode van het verdwijnen van de viertakten uit de GP-racerij.

Wij trachten een zo juist mogelijke afspiegeling te vormen van de (inter-)nationale wegracerij uit de genoemde periode. Wat de replica’s c.a. betreft gaat het hoofdzakelijk om replica’s van bekende GP-machines of motoren met een bijzondere achtergrond, b.v. in relatie tot een bekende coureur.

Vóór toelating van motoren tot het CMDT wordt o.a. nagegaan of:
de motor (originele racer dan wel replica c.a.) past binnen het team; b.v. of het motorenbestand voldoende gevarieerd en representatief is en of er sprake is van voldoende kwaliteit van het materiaal;
of de motor authentiek is; dit kan gelden voor originele racers, maar ook voor replica’s c.a. Elke toe te laten motoren wordt getoetst door een zgn. toelatingsgroep. Belangrijk hierbij is originaliteit, authenticiteit, afwerking enz. enz. Hiertoe moeten enkele recente foto’s van de motor worden aangeleverd. In geval van replica’s c.a. ook enkele foto’s van de originele, vroegere motor waarvan de replica c.a. nagebouwd is.

Ten aanzien van replica’s c.a. geldt o.a. dat het gebruikte motorblok dezelfde cylinderinhoud moet hebben als die van de nagebouwde motor; met een marge naar boven of beneden van 20%. Het aantal cylinders van het gebruikte blok mag één meer of minder zijn dan het blok uit de nagebouwde motor. Het blok moet van hetzelfde type zijn (tweetakt/viertakt).

Verzekering:
Elk lid dient een WA-verzekering te hebben. Deze kan via het CMDT worden afgesloten voor € 60,- per motor per jaar, op naam van de eigenaar.

Kosten, verbonden aan het lidmaatschap van het CMDT.
Aan het lidmaatschap van het CMDT zijn in principe geen kosten verbonden, wel kan zo nu en dan aan de leden een bijdrage in ad hoc-kosten worden gevraagd.

Coördinatie van het CMDT:
De dagelijkse team-coördinatie vindt plaats door ondergetekende. Wanneer zwaarwegende beslissingen dat vragen gebeurt dit in overleg met de leden.

De toelatingsgroep bestaat uit: Pieter Kuiper, Michel du Maine en ondergetekende.

Huidige leden:
Op dit moment heeft het CMDT de volgende leden/ motoren:
Geert Cuperus, Oosternijkerk MV Agusta-four, Honda-four, Benelli-four
Marc Jonk, Blijham Ducati-eencylinder
Henk Jan Kenter, Blijham BMW-twin
Martin Kluinhaar, Nunspeet Honda-four
Bert Kraft, Landgraaf MV Agusta-driecylinder
Pieter Kuiper, Blijham Seeley-eencylinder
Jan Leving, Zuidlaren Maico RS125
Michel du Maine, Assen Riemanoc Yamaha-twin
Philip Reinbergen, Vledderveen Honda-four
Wietze Tolman, Wijnjewoude Honda-four
Klaas Tjassens, Tynaarlo Saarinen-Puch (dubbelzuiger), Saarinen-Yamaha twin.


Komende demo’s.
Hoewel nog maar net opgericht, heeft het CMDT al afspraken kunnen maken voor het geven van een demo/ static-show tijdens:
de HMV-races in Eext op 27 augustus 2006 en
de CRT-races in Vlagtwedde op 16 september 2006.


Als u vragen over het CMDT hebt of u wilt u als lid opgeven kunt u met mij contact opnemen.

Met vriendelijke groet,

Klaas Tjassens.
E-mail: info@classicgp.nl
 
Laatst bewerkt:
Klaas heb ik regelmatig contact mee, en daar ga ik als hij klaar is ook rijden, die is tenminste blij met mooie oude replica,s, de rest van de keren dat ik wil rijden rij ik wel in het buitenland.


Sorry, ik had me de naam verkeerd herinnerd:

Classic Motorcycle Demo Team

Beste wegraceliefhebber,

Hierbij zend ik u enige informatie over ons op 27 maart 2006 opgerichte team.

Doelstelling:
Het CMDT stelt zich ten doel het door middel van demonstratieritten en static-shows presenteren van interessante klassieke race-motoren, of replica’s dan wel look-alikes daarvan, aan het publiek. Belangrijk daarbij is dat er geen sprake is van enig competitief element, pure snelheid is dus niet belangrijk. Wel de uitstraling van de motoren en het mooie, originele geluid daarvan; demping van de uitlaten is bij het CMDT niet essentiëel. Onze doelstellings is ook anders dan die van verenigingen als de HMV en het CRT. Hier demonstreert men klassieke races, bij het CMDT staan de motoren centraal.

Waaraan moeten de motoren voldoen?
De motoren die deel (gaan) uitmaken van het CMDT moeten gebouwd zijn in, of replica’s c.a. zijn van motoren uit, de periode 1949 – 1976. Dit is de periode vanaf het eerste WK-wegracejaar tot aan de periode van het verdwijnen van de viertakten uit de GP-racerij.

Wij trachten een zo juist mogelijke afspiegeling te vormen van de (inter-)nationale wegracerij uit de genoemde periode. Wat de replica’s c.a. betreft gaat het hoofdzakelijk om replica’s van bekende GP-machines of motoren met een bijzondere achtergrond, b.v. in relatie tot een bekende coureur.

Vóór toelating van motoren tot het CMDT wordt o.a. nagegaan of:
de motor (originele racer dan wel replica c.a.) past binnen het team; b.v. of het motorenbestand voldoende gevarieerd en representatief is en of er sprake is van voldoende kwaliteit van het materiaal;
of de motor authentiek is; dit kan gelden voor originele racers, maar ook voor replica’s c.a. Elke toe te laten motoren wordt getoetst door een zgn. toelatingsgroep. Belangrijk hierbij is originaliteit, authenticiteit, afwerking enz. enz. Hiertoe moeten enkele recente foto’s van de motor worden aangeleverd. In geval van replica’s c.a. ook enkele foto’s van de originele, vroegere motor waarvan de replica c.a. nagebouwd is.

Ten aanzien van replica’s c.a. geldt o.a. dat het gebruikte motorblok dezelfde cylinderinhoud moet hebben als die van de nagebouwde motor; met een marge naar boven of beneden van 20%. Het aantal cylinders van het gebruikte blok mag één meer of minder zijn dan het blok uit de nagebouwde motor. Het blok moet van hetzelfde type zijn (tweetakt/viertakt).

Verzekering:
Elk lid dient een WA-verzekering te hebben. Deze kan via het CMDT worden afgesloten voor € 60,- per motor per jaar, op naam van de eigenaar.

Kosten, verbonden aan het lidmaatschap van het CMDT.
Aan het lidmaatschap van het CMDT zijn in principe geen kosten verbonden, wel kan zo nu en dan aan de leden een bijdrage in ad hoc-kosten worden gevraagd.

Coördinatie van het CMDT:
De dagelijkse team-coördinatie vindt plaats door ondergetekende. Wanneer zwaarwegende beslissingen dat vragen gebeurt dit in overleg met de leden.

De toelatingsgroep bestaat uit: Pieter Kuiper, Michel du Maine en ondergetekende.

Huidige leden:
Op dit moment heeft het CMDT de volgende leden/ motoren:
Geert Cuperus, Oosternijkerk MV Agusta-four, Honda-four, Benelli-four
Marc Jonk, Blijham Ducati-eencylinder
Henk Jan Kenter, Blijham BMW-twin
Martin Kluinhaar, Nunspeet Honda-four
Bert Kraft, Landgraaf MV Agusta-driecylinder
Pieter Kuiper, Blijham Seeley-eencylinder
Jan Leving, Zuidlaren Maico RS125
Michel du Maine, Assen Riemanoc Yamaha-twin
Philip Reinbergen, Vledderveen Honda-four
Wietze Tolman, Wijnjewoude Honda-four
Klaas Tjassens, Tynaarlo Saarinen-Puch (dubbelzuiger), Saarinen-Yamaha twin.


Komende demo’s.
Hoewel nog maar net opgericht, heeft het CMDT al afspraken kunnen maken voor het geven van een demo/ static-show tijdens:
de HMV-races in Eext op 27 augustus 2006 en
de CRT-races in Vlagtwedde op 16 september 2006.


Als u vragen over het CMDT hebt of u wilt u als lid opgeven kunt u met mij contact opnemen.

Met vriendelijke groet,

Klaas Tjassens.
E-mail: info@classicgp.nl
 
Laatst bewerkt:
Of anders gewoon een nieuwe klasse opstarten...Jappen tot 1980...

Maareh..wellicht een idee om gewoon eens een circuitdag te organiseren voor onze sjientjes ? 8-)
 
de SAM (stichting aanvullende motorsport) is momenteel bezig om volgend jaar een circuitdag te organiseren.
Ik heb onze Road Rocket Caferacer club weer aangemeld bij deze organisatie met dien verstande dat men rekening gaat houden met de eisen die wij stellen.
O.a. de geluidsmetingen en remmerij die op onze machines zitten.
Men was welwillend hierin en beloofde snel met voorstellen te komen.
Men had circuit Zandvoort al benaderd om eventueel een doordeweekse dag af te huren . Dan zijn de eisen wat minder en hoeft het ook niet zoveel te kosten. Men denkt dan aan een 25 euro per man/per sessie.
Ik weet niet of, en waar, jullie zijn aangesloten maar er zijn diverse (meestal Itailaanse) clubs aangesloten bij de SAM.
Bij de Road Rocket Club zit je anders altijd goed en kost een jaar-lidmaatschap 12,50 !!
Doe er je voordeel mee.
www.roadrocketclub.nl
full
 
Ik zal Klaas Tjassens eens bellen, en hem vertellen dat er veel animo is voor zo een klasse. Wie weet kan hij wat betekenen, Klaas heeft ook een leuke club om zich heen verzameld, misschien staat hij ook wel open voor zoiets.


Of anders gewoon een nieuwe klasse opstarten...Jappen tot 1980...

Maareh..wellicht een idee om gewoon eens een circuitdag te organiseren voor onze sjientjes ? 8-)
 
komt al wat los zo links en rechts!!
over welke aantallen praten we eigenlijk??
Mensen die 3 a 4 keer per jaar een leuk dagje op een circuit willen rijden?
8-)
 
En dan praat ik uiteraard over jaren '60-'70-'80 motoren!!
Maakt mij trouwens niets uit of het nu japans,italiaans of engels is, 2 of 4 takt!
As ge ma leut eit!!
 
Hey Ben,

je maakt wel wat los hier hé............

We kunnen ook zelf gewoon een dag organiseren of afspreken in Croix en Ternois.


Groeten,
John
 
Ha John,

Ja wel grappig.
Ik dacht ik informeer vast een beetje, maar er blijkt wel behoefte aan iets in die richting !
Misschien in mijn geval iets voorbarig zolang mijn lot nog in jouw handen ligt.? :}
Dus morgen toch maar eens even ons best doen, want voor je het weet is het lente 8-)

k' Zie je morgen, Gr Ben
 
Terug
Bovenaan Onderaan