Racen of vrij rijden op een NAKED

Het rijden zelf zal wel loslopen verwacht ik, het is nog steeds gewoon een rondje rechtsom, meer of ik nog dingen moet aanpassen aan de motor. Recall voor de falende remblokken heeft hij in ieder geval achter de rug, dus hopelijk blijft het frictiemateriaal zitten.
Electronische hulp terugschroeven naar het minimum? Spiegels eraf, niet schrikken van de beperkte grondspeling van standaard voetsteunen, bandenspanning van straatbanden niet te hoog of te laag, oppassen met ABS, uhhh
 
Electronische hulp terugschroeven naar het minimum? Spiegels eraf, niet schrikken van de beperkte grondspeling van standaard voetsteunen, bandenspanning van straatbanden niet te hoog of te laag, oppassen met ABS, uhhh
Die grondspeling is op straat al een puntje dus dat wordt nog wat :').Volgens mij vernomen dat als hij op track staat ABS niet zo sterk aanwezig is.
 
Mijn circuitmotor is stuk dus de 765 rs gaat morgen mee naar Assen. Demping is enigszins afgesteld en staat op sportsmart 2 max banden, verder kompleet standaard. Nog zaken waar ik op moet letten?

circuit fiets de deur uit en met een naked gaan racen
 
Die grondspeling is op straat al een puntje dus dat wordt nog wat :')

Dan stuur je verkeerd/te langzaam. De motor sneller omgooien, dan heb je minder lean nodig. Eén van de pluspunten van een naked! Dit kan heel makkelijk omdat je een groot stuur hebt.
 
Dan stuur je verkeerd/te langzaam. De motor sneller omgooien, dan heb je minder lean nodig. Eén van de pluspunten van een naked! Dit kan heel makkelijk omdat je een groot stuur hebt.
Ongetwijfeld, ik rijd ook maar wat rond. Maar hoe doe je dat bij ossebroeken? Echt als 2 bochten nemen?
 
Als je wilt verbeteren, moet je proberen elke ronde op de zelfde lijn/rempunten/schakelpatroon te zitten en proberen constante rondetijden rijden. Vandaar uit kijken hoe en waar je kunt verbeteren. Pak de bochten aan waar je het meeste moeite mee hebt. Gewoon wat rondrijden, bereik je niks mee. Teveel info om te verwerken en te veel factoren waar je mee te maken krijgt wat vaak helemaal niet nodig is.
 
Dan stuur je verkeerd/te langzaam. De motor sneller omgooien, dan heb je minder lean nodig. Eén van de pluspunten van een naked! Dit kan heel makkelijk omdat je een groot stuur hebt.
Dit, en waarschijnlijk kun je nog meer met je lichaam naast de motor en moet je dus wat meer doen met je houding.
 
Als je wilt verbeteren, moet je proberen elke ronde op de zelfde lijn/rempunten/schakelpatroon te zitten en proberen constante rondetijden rijden. Vandaar uit kijken hoe en waar je kunt verbeteren. Pak de bochten aan waar je het meeste moeite mee hebt. Gewoon wat rondrijden, bereik je niks mee. Teveel info om te verwerken en te veel factoren waar je mee te maken krijgt wat vaak helemaal niet nodig is.
Haha, sorry dat is wat kort door de bocht, ik heb wel vaste rempunten en heb wel targets op de baan waar ik op mik natuurlijk qua insturen en uitkomen;). Anders zou ik een behoorlijk ongeleid projectiel zijn en had ik denk ik al vaak op mijn snufferd gelegen.

Mijn punt is meer dat ik in ieder geval morgen niet ga pushen voor een rondetijd, want eerste doel is de boel heel houden en tweede is gewoon lekker wat rondrijden. Wel met redelijk vaste rempunten, maar gezien mijn tempo wat lager zal liggen heb ik wel tijd om wat te variëren qua lijnen of bijvoorbeeld lichaamshouding.
 
Ben benieuwd naar de ervaringen, zo beroerd is de grondspeling toch niet op een triumph? Of is het wat anders? :$
 
Ben benieuwd naar de ervaringen, zo beroerd is de grondspeling toch niet op een triumph? Of is het wat anders? :$
Hangt van je referentiekader af, als je een supersport gewend bent die wat meer op de neus gezet is en een andere (lees hogere) rearset heeft is het wel even wennen.
 
Grondspeling was met de banden waar ik mee reed geen probleem overigens. Alleen in ossebroeken kwam ik af en toe dicht bij de grond, maar nog steeds wat marge.
 
Op de foto's lijkt hij vrij snel om te gooien met topkuip, je hebt er alleen een grindbak voor nodig :+. Maar je kunt er ook een hoog stuur opgooien en dan heb je een S1000R. Alleen na mijn proefrit daarop zou ik dat niet direct aanraden, stuur begint op die motor enorm snel te klapperen als je een klein beetje enthousiast rijdt.

De S1000R heb ik ook gehad, de vering op dynamic zetten en het gaat eigenlijk wel goed.
Alleen nu rij ik vijftien seconden sneller dan in 2017... zou het even opnieuw moeten testen. :+ ;)

Op de S1000R heb ik vorig jaar ook eens een uur op mogen knallen. Vond het een neutrale fiets en kon er direct hard op. Geen last gehad van een klapperende voorkant. Zeker een optie voor mij als ik overstap naar de 1000cc.
 
Blijft mooi om je tussen de racers te zien gaan @tripler79 😁! Hele vette foto's.


In zijn algemeenheid, onderstaand filmpje geeft een goede uitleg over het lijnen rijden zoals de pro's dit veelal doen en meer acceleren de bochten uit.

Ik heb hierna het filmpje van SubR1 op zandvoort nog eens goed bekeken waarin je vrij duidelijk ziet dat hij dit principe ook toepast.
Ik ga mij hier volgend jaar op concentreren.

:
 
Leuk filmpje vraag me alleen wel af of dit ook zo werkt met een motor met minder vermogen.
Mijn r6je heeft +- 100pk, is het dan ook sneller?

Rij nu wel alles aan de grond denk wel dat je op deze manier hellingshoek beperkt.
 
Het heeft in principe nut/ je kan het toepassen als je voldoende vermogen heb om te accelereren.
Maar dit geldt niet in alle bochten, en zal ook verschillen als je motor veel of juist wat minder power heeft

Als je het goed toepast zou het in principe veiliger kunnen zijn als aan de apex blijven hangen onder maximale hellingshoek
 
En luitjes, iedereen alles heel gehouden ???

Wat zijn de mods voor deze winter of gaat het dekentje erover en we zijn klaar?
 
Main mod voor de winter: de standaard stuurbuis vervangen voor een dragbar voor meer gevoel met de voorkant en om makkelijker voorover te liggen op de rechte stukken.

Mijn motor heeft standaard een buis met 80 mm verhoging en 80 mm pull back en een lengte van 730. Op Marktplaats heb ik een buis van LSL gescoord met 0 verhoging, 115 mm pullback en een lengte van 740. Ik ben van plan om hem nog wat naar beneden te kantelen voor minder pullback en een ergonomischere houding van m'n polsen, dat wordt een beetje experimenteren.
 

Bijlagen

  • SmartSelect_20201026-085135_Chrome.jpg
    SmartSelect_20201026-085135_Chrome.jpg
    30,3 KB · Weergaven: 7
Main mod voor de winter: de standaard stuurbuis vervangen voor een dragbar voor meer gevoel met de voorkant en om makkelijker voorover te liggen op de rechte stukken.

Mijn motor heeft standaard een buis met 80 mm verhoging en 80 mm pull back en een lengte van 730. Op Marktplaats heb ik een buis van LSL gescoord met 0 verhoging, 115 mm pullback en een lengte van 740. Ik ben van plan om hem nog wat naar beneden te kantelen voor minder pullback en een ergonomischere houding van m'n polsen, dat wordt een beetje experimenteren.

Oke ben benieuwd wat je gaat ervaren
 
En luitjes, iedereen alles heel gehouden ???

Wat zijn de mods voor deze winter of gaat het dekentje erover en we zijn klaar?

Mijn To do voor komende winter:
- batterij op peil houden
- banden scoren voor volgend seizoen (check)
- regenset scoren voor volgend seizoen (check)
- nieuwe kleurstelling, permanent kleedje aanbrengen, ik denk kleurstellingen gevonden te hebben maar, verander nog steeds van gedacht
- zijstandaard monteren en onderkuip aanpassen om plaats te maken
- er wekelijks gaan opzetten en 'vruum vruuum' geluiden maken teneinde de 5 mnd winterstop te overbruggen
 
Mijn To do voor komende winter:
- batterij op peil houden
- banden scoren voor volgend seizoen (check)
- regenset scoren voor volgend seizoen (check)
- nieuwe kleurstelling, permanent kleedje aanbrengen, ik denk kleurstellingen gevonden te hebben maar, verander nog steeds van gedacht
- zijstandaard monteren en onderkuip aanpassen om plaats te maken
- er wekelijks gaan opzetten en 'vruum vruuum' geluiden maken teneinde de 5 mnd winterstop te overbruggen


Waarom een zijstandaard monteren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan