Racen of vrij rijden op een NAKED

Geen straf om daar rond te rijden pim!

Wat neem je nou allemaal mee? (aan reserve delen?)
Ik had mee:
Paddockstands
Banden warmers
2 achterbanden
Zak met allerlei elektronica, sensoren enz.
Ductape
Tywraps
Quickmetal
Gereedschap om het meeste te kunnen doen.
Set remblokken
Reserve remhendel / koppelingshendel
Acculader
Olielekbak
Schenkkan
20L jerrycan
Werkplaatsdoeken
Remmenreiniger
Bandenspanningsmeter


De zak sensoren heeft mij overigens gered.🥳
Ik heb al vaker gepost dat mn motor stotterde / bokte.
Dag 2 liep dit volledig uit de hand, ik kon onmogelijk pushen mijn motor bokte vrijwel overal waar ik op t gas ging.
We hebben in de ochtend meerdere dingen geprobeerd, onder andere de brandstofpomp nagelopen,filter verwijderd dit was vervuild enz enz.

Niets hielp, het probleem bleef, en ik zag dag 2 en 3 al in het water vallen...😩

Uiteindelijk heb ik de zak met elektronica gepakt, hier had ik onder andere een antenne kastje in zitten voor de sleutel herkenning. Dit kastje lag bij mij bovenop de cillinderkop te rammelen, ik had het welliswaar in schuim ingepakt, maar dat was niet ideaal.

Dit was 1 van de dingen waar ik gelukkig makkelijk bij kon zonder de motor half uit elkaar te moeten slopen, dus ik heb op hoop van zegen het kastje gewisseld en aan t frame vast getuwrapped.
Je raad t niet... Issue opgelost😂🤣
Bij nader inzien heb ik hier jaren last van gehad, en er zelfs een blok om geswapped😅😅.

Maar zonder die zak random elektronica had ik maar 1 dag kunnen rijden😖
 
Er is 1 verzekering die dit sowieso vergoed, Speed secure, deze hebben speciaal in de clausule staan wat dit toegestaan is.
Dit is relatief betaalbaar vind ik zelf.

Hier ook verzekert. Kost rond de 175euro in het jaar. Deze verzekering dekt alle extra kosten die de basisverzekering niet dekt. Repatriëring kan zo 15000euro kosten. Dus 175euro is dan een klein bedrag om dat risico niet te lopen. Had begrepen dat de Dakar rijders daar ook verzekert zijn.
 
Ik had mee:
Paddockstands
Banden warmers
2 achterbanden
Zak met allerlei elektronica, sensoren enz.
Ductape
Tywraps
Quickmetal
Gereedschap om het meeste te kunnen doen.
Set remblokken
Reserve remhendel / koppelingshendel
Acculader
Olielekbak
Schenkkan
20L jerrycan
Werkplaatsdoeken
Remmenreiniger
Bandenspanningsmeter


De zak sensoren heeft mij overigens gered.🥳
Ik heb al vaker gepost dat mn motor stotterde / bokte.
Dag 2 liep dit volledig uit de hand, ik kon onmogelijk pushen mijn motor bokte vrijwel overal waar ik op t gas ging.
We hebben in de ochtend meerdere dingen geprobeerd, onder andere de brandstofpomp nagelopen,filter verwijderd dit was vervuild enz enz.

Niets hielp, het probleem bleef, en ik zag dag 2 en 3 al in het water vallen...😩

Uiteindelijk heb ik de zak met elektronica gepakt, hier had ik onder andere een antenne kastje in zitten voor de sleutel herkenning. Dit kastje lag bij mij bovenop de cillinderkop te rammelen, ik had het welliswaar in schuim ingepakt, maar dat was niet ideaal.

Dit was 1 van de dingen waar ik gelukkig makkelijk bij kon zonder de motor half uit elkaar te moeten slopen, dus ik heb op hoop van zegen het kastje gewisseld en aan t frame vast getuwrapped.
Je raad t niet... Issue opgelost😂🤣
Bij nader inzien heb ik hier jaren last van gehad, en er zelfs een blok om geswapped😅😅.

Maar zonder die zak random elektronica had ik maar 1 dag kunnen rijden😖

Mooi dat je het euvel gevonden hebt! Mooie foto’s!
 
Beetje spam kan nog wel.
 

Bijlagen

  • 2010261136~2.jpg
    2010261136~2.jpg
    241,6 KB · Weergaven: 23
  • 2010261093.jpg
    2010261093.jpg
    180,5 KB · Weergaven: 24
  • 2010261265.jpg
    2010261265.jpg
    129,9 KB · Weergaven: 25
Dahboard bedoel je gewoon? Gewoon t originele kawa dash, zie foto.


Voor mn gopro-voor gebruik ik een handlebar klemmetje, achter zat met een standaard gopro plakker en t kortste pootje.
 

Bijlagen

  • 2010260868.jpg
    2010260868.jpg
    257 KB · Weergaven: 13
Beetje spam kan nog wel.
Dit is nooit spam, hier is het topic voor!

Ik ben geen circuitexpert, maar als ik een tip mocht geven is het; meer je lichaam over je binnenarm leunen. In principe moet je je met je knie tegen je tank jezelf op de fiets kunnenhouden en de rest de bocht in smijten.

Maar hele toffe foto’s, en een dikke fiets!

-edit-
En ik ben jaloers op je track vakantie, heel vet!
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Dit is nooit spam, hier is het topic voor!

Ik ben geen circuitexpert, maar als ik een tip mocht geven is het; meer je lichaam over je binnenarm leunen. In principe moet je je met je knie tegen je tank jezelf op de fiets kunnenhouden en de rest de bocht in smijten.

Maar hele toffe foto’s, en een dikke fiets!

-edit-
En ik ben jaloers op je track vakantie, heel vet!
Met de knie tegen de tank???

2711286.0008.jpg


Volgens mij zit de magie in de voetsteunen. Je lijkt te zitten op je kont, maar de bovenbenen tillen je iets op.

PimS rijdt rondetijden waarbij 90% van de deelnemers in het stof bijt.
Lekker de fiets het werk laten doen. :]
 
Met de knie tegen de tank???

Bekijk bijlage 1568966

Volgens mij zit de magie in de voetsteunen. Je lijkt te zitten op je kont, maar de bovenbenen tillen je iets op.

PimS rijdt rondetijden waarbij 90% van de deelnemers in het stof bijt.
Lekker de fiets het werk laten doen. :]
Was niet bedoeld als afkraken, geloof echt wel dat hij rondjes om mij heen rijdt. Maar ik dacht altijd dat je je knie in je tank moet locken. Vindt rijpositie op een naked altijd wel lastig inschatten tov wat je ziet op supersport.
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Supersport leg je vaak je elleboog tegen de tank, bij een breed stuur is dit bijna niet te doen...
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Was niet bedoeld als afkraken, geloof echt wel dat hij rondjes om mij heen rijdt. Maar ik dacht altijd dat je je knie in je tank moet locken. Vindt rijpositie op een naked altijd wel lastig inschatten tov wat je ziet op supersport.

No offence intended.;)
De beste theorie is om zo ontspannen mogelijk op de motor zitten.
Het stuur niet te vast houden..
Knieën tegen de tank is eigenlijk alleen bij heel hard remmen.
Daar zijn dan de eventuele stompgrips voor.

Aan de andere kant moet je vooral doen wat jij prettig vind. ;)
Maar het kan al snel te krampachtig worden als je e.a. aan gaat leren.
En dan ben je voor jezelf de grootste tegenstander op het circuit.
Voor de laatste sessie van een circuitdag ben je dan uitgeput.
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Bekijk bijlage 1569081

Yesss, zit bij de andere 10% 😎😇
De beste helft van groep vier rijders dus. :}
Tenzij dit bij de betreffende organisatie niet de snelste groep is.
Ik mag er dit jaar ook bij in de tweede helft. Nog op de sloffen.
Geen speciale banden zoals de SC0/1/2 die ik in verslagen lees.
Ook geen bandenwarmers. Vervelend wat je allemaal 'moet' aanpassen als je competatiever wordt. :+
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Gave foto’s :t

zithouding op een naked is wel wat anders dan op een supersport ja, maar daar pas ik in de regel ook niet op.
Wat mij opviel op de nakeds is dat je eigenlijk expres wat meer naar voren moet gaan zitten om wat meer ruimte voor je armen te maken bij het ernaast hangen. Zal een combinatie zijn van een breder vlakker stuur en het feit dat rechtop zitten gewoon prettiger is :+
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Voor mij is het ook nog wennen, mijn Street triple is de eerste motor in mijn bezit met een buisstuur, mijn andere drie hebben/hadden clipons op verschillende hoogtes. Vandaar dat er bij mij een drag bar op komt.

Als ik deze foto zo zie van de binnenste arm, zou ik zeggen om over te stappen op de "screwdriver grip" om je elleboog te openen. Zie foto's.

SmartSelect_20201128-202526_Chrome.jpg

SmartSelect_20201128-202007_Chrome.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Smoes 1🤞🏻;
Qua houding werd nog iets beter, de fotos zijn alleen van dag 1 dus we deden nog rustig aan.

Smoes 2🙄;
Ik ben mn stuur iets achterover aan t kantelen, om meer ruimte in mn pols te krijgen, moet alleen wat rommelen met de hoogte van het stuur want ik kom mrt grote stuuruitslag klem tegen de tank te zitten. Je ziet de superduke rijders hun stuur meestal ook goed ver achteroverzetten.

Excuus 3🥺;
Doordat mn motor nog stotterde durfde ik ook niet losser te gaan zitten, ben er wel 100 keer bijna afgegoood de eerste 2 dagen.

Dit is inderdaad wel echt een punt waar ik aan moet moet werken, en al zeker mee bezig ben.

Laatste excuus😆🤞🏻😂:
Ik ben de maanden voor de reis te veel aangekomen, dus ik zat incl backprotector als een sardientje in mn pak😂😂
 
Bwahaha nou ondanks dat geknakte polsje rij je een aardige deuk in een pakkie boter ;)

ik had ook wat meer ruimte in mn pak laten maken en dat was absoluut de moeite waard :p
 
Smoes 1🤞🏻;
Qua houding werd nog iets beter, de fotos zijn alleen van dag 1 dus we deden nog rustig aan.

Smoes 2🙄;
Ik ben mn stuur iets achterover aan t kantelen, om meer ruimte in mn pols te krijgen, moet alleen wat rommelen met de hoogte van het stuur want ik kom mrt grote stuuruitslag klem tegen de tank te zitten. Je ziet de superduke rijders hun stuur meestal ook goed ver achteroverzetten.

Excuus 3🥺;
Doordat mn motor nog stotterde durfde ik ook niet losser te gaan zitten, ben er wel 100 keer bijna afgegoood de eerste 2 dagen.

Dit is inderdaad wel echt een punt waar ik aan moet moet werken, en al zeker mee bezig ben.

Laatste excuus😆🤞🏻😂:
Ik ben de maanden voor de reis te veel aangekomen, dus ik zat incl backprotector als een sardientje in mn pak😂😂
Ja dat strakker wordende pak herken ik, ik geef corona de schuld.
 
Speciaal voor het circuit seizoen vijf kilo afgevallen.
Toen de sportscholen dicht gingen door Corona weer vijf bijgekomen.
Toen het seizoen toch een beetje open ging vijftien kilo afgevallen en heel gemakkelijk twaalf seconden van mijn tijd op Zandvoort af.
Nu weer zeven kilo erbij.
Off season. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan