Racen of vrij rijden op een NAKED

Je begrijpt mij verkeerd, ik had op die 1.8 juist geen problemen, op hogere spanningen wel. Ik heb op assen eens een sessie met iets van 2.1 gereden, dat voelde als op ijs, daarna druk verlaagd en direct top.
Ik begrijp het zeker niet verkeerd, jij hebt nog niet met 2.9 bar warm gereden. ;)
Niet iedereen hanteerd de zelfde waardes, dat helpt niet mee..

Hier spreken ze ook van 1.8bar:

Mn maatje rijd met zn 954 nog altijd op 1.8 rond, band ziet er pefect uit, geen rare sporen etc etc. En qua grip niveau perfect.

Maar ehh, ik ga nog 4 dagen naar Almeria in Oktober, verder niets gepland staan.😋
Dat is ook weer gek, kan ook een fout zijn. Wie zal het zeggen.
Het staat in het verhaal bij Motoplus/Motorad ook onderbouwend beschreven dat het bij de Rosso anders is.
2.3 bar koud was bij mij 3.0/2.9 bar warm zonder glijden bij rondetijden ruim onder de 2.00.

Maar iedereen moet doen wat hij goed vind voelen. ;)
Als ik het nog kon dan wilde ik het ook best even testen.
Maar heb nu Supercorsa waar die spanning in ieder geval goed is. ;)

Almeria.. super gaaf. :t *O*
Ik ben nog kort met Cartagena bezig geweest in oktober.
De diverse codes hebben een boeking nog tegengehouden.
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn idee ben je vanaf het glijden de verkeerde kant opgegaan met de bandenspanning.
En daar hebben externe adviezen niet bij geholpen.
Ik was er verder niet bij, we hebben niet dezelfde dag en in de zelfde groep gereden, dus kan alleen van deze waardes uit gaan. ;)

Bekijk bijlage 1656695
Continental en Dunlop gaan wel heel laag, deze Pirelli blijft dicht bij straatspanning.

Ik ben nu overgestapt op Supercorsa, nog geen grote stap met de SP..
Maar aan die zijde blijf ik nu wel, en daar zijn de aanbevolen bandenspanningen aanzienlijk lager dan bij de Rosso die gewoon een andere constructie heeft. En ik zit ook aan slicks te denken.
Maar het liefste kom ik gewoon op de motor naar het circuit, dus dat is een dilemma. O-)

Welke dagen ga je nog rijden dit jaar? *O* :t
Probeer de Metzeler TD eens, goedkoop, lange levensduur en goeie grip.

Achterband heb ik al getest.
 
@PimS vrijdag op zolder gereden en die tip met het stuur te verdraaien was zeer wenselijk. Je zet idd je polsen niet op slot en het verplaatsen gaat een heel stuk makkelijker.
Echter had madam er op een gegeven moment weinig zin in.

Eerst gearindicator stuk, prima gaan we tellen. Quickshifter haperde soms, daarna gekeken en versteld. Toen gestart, echter vergeten om hem uit de versnelling te halen…… daar ging de bandenwarmer en mijn speedsensor 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

3e sessie, wou hij niet meer starten en verzoop, weg sessie.

Aan de lader ermee en voor de 4e sessie starte hij weer. Eenmaal op weg, merkte ik ook dat de quickshifter weg was……

Laatste sessie dan maar eens aanzetten en na 5 rondes een rode vlag en klaar waren we voor de dag 😢😢😢
 

Bijlagen

  • A1D61BA3-D01A-44EB-8964-8192A45BD36D.jpeg
    A1D61BA3-D01A-44EB-8964-8192A45BD36D.jpeg
    39,1 KB · Weergaven: 41
@PimS vrijdag op zolder gereden en die tip met het stuur te verdraaien was zeer wenselijk. Je zet idd je polsen niet op slot en het verplaatsen gaat een heel stuk makkelijker.
Echter had madam er op een gegeven moment weinig zin in.

Eerst gearindicator stuk, prima gaan we tellen. Quickshifter haperde soms, daarna gekeken en versteld. Toen gestart, echter vergeten om hem uit de versnelling te halen…… daar ging de bandenwarmer en mijn speedsensor 🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

3e sessie, wou hij niet meer starten en verzoop, weg sessie.

Aan de lader ermee en voor de 4e sessie starte hij weer. Eenmaal op weg, merkte ik ook dat de quickshifter weg was……

Laatste sessie dan maar eens aanzetten en na 5 rondes een rode vlag en klaar waren we voor de dag 😢😢😢
Zonde van je dag, wordt diagnoses stellen dus.... Al enig idee wat er allemaal aan de hand was?

Mooi dat t beviel met t stuur😁
 
Zonde van je dag, wordt diagnoses stellen dus.... Al enig idee wat er allemaal aan de hand was?

Mooi dat t beviel met t stuur😁

Nee ik heb d’r in de garage gezet en heb de v4 klaar gemaakt. Veel parts ga ik niet binnen krijgen voor maandag. Daarom dat ik de v4 mee ga nemen. Hoop dat de demper stil genoeg is😂.

Uiteraard ook hierbij het stuur gekanteld
 

Bijlagen

  • 22BB9118-4DC5-4CAA-A74F-7B3E9DA26EF8.jpeg
    22BB9118-4DC5-4CAA-A74F-7B3E9DA26EF8.jpeg
    403,5 KB · Weergaven: 41
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Daarna natuurlijk niet vergeten om de rem- en koppelingshendels opnieuw in te stellen voor de goede ergonomie. Veel rijders hebben die veel te horizontaal staan. Je moet op je motor gaan zitten in de houding wanneer je remt (dus bovenlijf is omhoog) en dan bepalen waar je vingers in een rechte lijn zijn met je onderarm.

Bij mij betekende dat dit.
 

Bijlagen

  • SmartSelect_20210726-095212_Gallery.jpg
    SmartSelect_20210726-095212_Gallery.jpg
    118,2 KB · Weergaven: 36
Daarna natuurlijk niet vergeten om de rem- en koppelingshendels opnieuw in te stellen voor de goede ergonomie. Veel rijders hebben die veel te horizontaal staan. Je moet op je motor gaan zitten in de houding wanneer je remt (dus bovenlijf is omhoog) en dan bepalen waar je vingers in een rechte lijn zijn met je onderarm.

Bij mij betekende dat dit.
jup, anders moet je teveel je vinger optillen en dan resulteert kramp onder armen.
hele goeie tip dit.
 
Bohh vandaag met de tuono v4 op Zolder gereden, stock fiets…. Maar wat een fun en mijn pr aangescherpt!
Nice!! Hopen dat je snel de V2 weer aan de gang krijgt. Heb je misschien een foto van het gedraaide stuur op de V2? Ik ben ook op zoek naar een wat lager stuur op de oer-tuono en wellicht dat dit oplossing is. Komt het stuur niet tegen de kappen aan bij volledige stuuruitslag?
 
Nice!! Hopen dat je snel de V2 weer aan de gang krijgt. Heb je misschien een foto van het gedraaide stuur op de V2? Ik ben ook op zoek naar een wat lager stuur op de oer-tuono en wellicht dat dit oplossing is. Komt het stuur niet tegen de kappen aan bij volledige stuuruitslag?

Niet zo tegen de kappen aan maar wel tegen de tank aan.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    242,1 KB · Weergaven: 44
  • image.jpg
    image.jpg
    214,6 KB · Weergaven: 44
Ik heb m dusdanig afgesteld dat ik mijn standaard stuuruitslag behoud, en net geen deuk in de tank ram😆

T os op iedere motor gewoon ff zoeken wat past / werkt.
 
Bohh vandaag met de tuono v4 op Zolder gereden, stock fiets…. Maar wat een fun en mijn pr aangescherpt!
👍. Ik keek nog in de paddock of ik een tuono zag, maar ik zal wel niet goed gekeken hebben. 🤣
Gelukkig viel het weer gisteren alles mee. Ik heb ook lekker gereden. ✊
 
👍. Ik keek nog in de paddock of ik een tuono zag, maar ik zal wel niet goed gekeken hebben. 🤣
Gelukkig viel het weer gisteren alles mee. Ik heb ook lekker gereden. ✊

Wij stonden achter de pitboxen
 

Bijlagen

  • FE2BEB89-A5DD-49C8-ADFE-D720FA1AE8C0.jpeg
    FE2BEB89-A5DD-49C8-ADFE-D720FA1AE8C0.jpeg
    537,1 KB · Weergaven: 43
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Gewoon snel kopen en monteren. Voor op straat kun je ze de andere kant op draaien
Dat verdraaien hield ik nog achter de hand.
Ik heb ze al een goed half jaar.. in een krat liggen. O-)

Hier de laatste weken aardig wat gedaan.
De ketting, tandwielen, remschijven en rimstriping had ik vorig jaar al in huis.
Deze blokken ook maar eens doen. Ziiiip! Zitten er zo op. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan