Racen of vrij rijden op een NAKED

En m'n eerste elbowdown foto
Respect hoor, elbowdown op een cb500 :}

Ivm de achter demper: ik las ook dat een CBR600RR unit zou passen. Maar de Ohlins TTX van de 675R kost 2de hands ook nog veel geld (want Zweeds Porno Goud!) en dat ding moet dan ook nog geserviced worden.. Huidige achterdemper servicen is kan ook een 1ste stap zijn.
Die cbr600rr zouden moeten passen met een simpele spacer, 2e hands ook goed te vinden en ik heb gelezen dat die behoorlijk prima is. Dus wat ik zit doen: niet je bestaande shock servicen maar een 2e hands honda vinden, die laten servicen/modificeren/reshimmen en daar lekker mee gaan rijden. Ik denk dat dat de beste prijs-prestatie geeft.

Onder mijn street triple zit een Ohlins STX 46, een goedkopere optie dan een "echte" TTX. Keuze van de vorige eigenaar en die had er wel verstand van. Hij reed er 1:57-1:58 mee op het oude Zandvoort, nog voor de nieuwe asfaltlaag van 2017.
 
De Öhlins STX46 is de demper die ook onder de 765 RS zit. Die kan met een spacer ook onder de oudere modellen en is een prima upgrade, eventueel met een veer op jouw gewicht.
 
Ik heb afgelopen weekend m'n PR verbeterd naar 1:53.6 met m'n standaard CB :+
Laatste sessie een constant 1:54 kunnen draaien, video volgt nog
Heeft me wel een setje Supercorsa's gekost, maar is het totaal waard :p
Bekijk bijlage 1666441

En m'n eerste elbowdown foto

Bekijk bijlage 1666444
Super ik doe het niet na benieuwd welke tijden de cb500tjes eind deze maand gaan zetten denk dat 1.53 toch redelijk de limiet zal zijn en origineel geloof ik niet veel van het blokje misschien haha.
Zeer mooie ST!
Had jij niet die volledig gepimpte Gen1? Of was dat iemand anders? (Hans van in het ZX10 topic?)
Heb zelf een Gen1 gehad, maar dat ding reed met mij! En de 'asfalt-vrees' van het voorwiel gaf mij stress op het rechte stuk! _O-
Ik zie een bepaalde consistentie in mijn motoren: hoe meer vermogen, hoe trager mijn ronde tijden! :+
Beniewd of dit weer bevestigd zal worden met de stap van de CBR naarde ST. Ik hoop het in ieder geval!

Ivm de achter demper: ik las ook dat een CBR600RR unit zou passen. Maar de Ohlins TTX van de 675R kost 2de hands ook nog veel geld (want Zweeds Porno Goud!) en dat ding moet dan ook nog geserviced worden.. Huidige achterdemper servicen is kan ook een 1ste stap zijn.
Zal eerst maar eens kijken voor een eerste track day en/of ik dat ding aangemeld krijg, bij de DIV is het piano-piano in de zomer maanden. -O-
Ja Hans zijn zx10 is nog trapje hoger niveau dan mijne was ik had grijze maar die was ook heel erg mooi.
Carbon titanium pvm velgen bitubo cartridges etc etc.
Met geld van die gen1 heb ik de street gekocht en nog wat aangepast.
Morgen komt iemand kijken naar men gen5 als die verkocht is ben ik kawaloos.
Is lang geleden dat...
 
Update van mijn 'circuit rijden op een naked plan':
Laatst de CBR gepoests, gepolijst en gewaxt. Eens online gezet voor een hoge vraagprijs. Wie niet waagt..
Ding was de volgende dag reeds verkocht aan een sympathieke Honda liefhebber!Bekijk bijlage 1666013

Het initiële idee was om de winter af te wachten, op zoek naar koopjes. Maar uiteindelijk om de hoek een leuke en spot goedkope Street Triple tegen gekomen, en hem maar direct meegenomen! *O* Slechts 1 motor in de garage vind ik wat beangstigend. _O-
Bekijk bijlage 1666014
Van 2008 en heeft nu 20000km en is echt in hele goede staat! Op 18000km kleppen gesteld, gaskleppen gesychroniseerd, nieuwe batterij, remblokken vooraan etc. gekregen bij de Triumph dealer. En vorige week kreeg hij nog nieuwe Michelin Power 5 banden, DID ketting en JT kettingwielen, Motul 7100 & filter, remvoeistof en K&N luchtfilter reiniging. Met andere woorden, ik zal er niet te veel werk meer aan hebben, buiten alles nalopen en nog wat extra detailen!

Er is echter 1 minpunt: Bij de verkoop merkte ik al 50g balans lood op de achtervelg, dus ik vermoedde al een gedeukte/kromme velg. Heb hem hier toch niet voor laten staan, gezien er geen vibraties waren tijdens de testrit en geen andere sporen van schade was.

Thuis op de paddock stand werd het vermoeden bevestigd; hoogte slag van ongeveer 1.5mm aan de rechterkant van de velg. Lateraal geen uitwijking.
Aan het loopvlak van de band echter geen hoogte slag (en ik ben wat gewoon bij mijn F800GS met spaakvelgen en Pirelli STR's :+ )
Filmpje voor een impressie van de velgschade:
Bekijk bijlage 1666019

Ik denk dat ik er eerst eens goed op ga testrijden, kijken of er ook bij hoge snelheden geen vibraties zijn en dat er na verloop van tijd geen druk verlies is natuurijk, maar dat zou me verbazen.
Weet niet of ik me veel zorgen moet maken over de stevigheid/veiligheid. 🤔 Alle feedback en meningen zijn echter welkom!
Voor 150 a 200€ vind je wel gebruikte achtervelgen, dus ook niet onoverkomelijk. Wel vaak in Duitsland of Italië.

Plan:
  1. Inschrijven en testrijden op de openbare weg
  2. Valbescherming monteren (carter, as, frame en eventueel tank)
  3. Tank pads kleven voor wat meer grip
  4. Circuit dagje in het najaar misschien? Gewoon zoals hij is, als benchmark.
  5. Andere achtervelg overwegen?
  6. Vering servicesen? Of ineens voor een Hyperpro streetbox gaan? Kost niet zo gek veel en meer fancy is wat overkill voor mij denk ik.
  7. Lager stuur monteren? Een platter, zwart Renthal stuur zou hem mooier staan als die huidige chrome banaan
  8. Quickshifter? (als ik de vering doe, zal dit wss buiten mijn geplande budget vallen dit jaar)

Will keep you posted!
Nog een tip grondspeling was bij mij het grootste probleem met originele street triple rearsets tijdens eerste circuit dagen
Goedkoop setje van daytona staan de voetsteuntjes iets hoger en is nog eens mooier ook dan die lelijke chrome street rearsets
 
Mijn Daytona 675 circuit motor is een fijn ding maar ik wil eigenlijk weer met motogymkhana bezig. Mede geïnspireerd door dit topic :P zou een Street Triple wel ideaal zijn. Als ik de Daytona verkoop zou ik een ST kunnen zoeken. Maar de Daytona heeft meer vermogen, de vering is perfect, ik weet wat ik er aan heb. Er zit alleen geen kenteken op (nodig voor gymkhana) en ook geen verlichting en dergelijke natuurlijk. Ik dacht: ik moet een schade-ST hebben met de voorkant in de prak en/of een kapot blok, dan kan ik van 2 (relatief) goedkope 1 goede, ultieme motor maken! Maar ik sta versteld wat ze durven te vragen voor een ST die behoorlijk in de prak ligt. Dat komt wel erg dicht in de buurt van de prijs van een gewone schadevrije! Een kenteken organiseren voor mijn circuit fiets is misschien te doen, maar dan moet er wel gekeurd worden, met alles wat daar bij hoort. Verlichting zou ik los moeten aanschaffen en ook een kroonplaat dat geschikt is voor een stuur. Nogal omslachtig allemaal lijkt me.
Eén van jullie een goed idee?
 
Mijn Daytona 675 circuit motor is een fijn ding maar ik wil eigenlijk weer met motogymkhana bezig. Mede geïnspireerd door dit topic :P zou een Street Triple wel ideaal zijn. Als ik de Daytona verkoop zou ik een ST kunnen zoeken. Maar de Daytona heeft meer vermogen, de vering is perfect, ik weet wat ik er aan heb. Er zit alleen geen kenteken op (nodig voor gymkhana) en ook geen verlichting en dergelijke natuurlijk. Ik dacht: ik moet een schade-ST hebben met de voorkant in de prak en/of een kapot blok, dan kan ik van 2 (relatief) goedkope 1 goede, ultieme motor maken! Maar ik sta versteld wat ze durven te vragen voor een ST die behoorlijk in de prak ligt. Dat komt wel erg dicht in de buurt van de prijs van een gewone schadevrije! Een kenteken organiseren voor mijn circuit fiets is misschien te doen, maar dan moet er wel gekeurd worden, met alles wat daar bij hoort. Verlichting zou ik los moeten aanschaffen en ook een kroonplaat dat geschikt is voor een stuur. Nogal omslachtig allemaal lijkt me.
Eén van jullie een goed idee?
Wat wil je voor je daytona hebben zonder kenteken
Graag incl de info over die fiet
Bj
Km stand
Enz
 
Ik zag laatste een voor 2500 met kapotte velg/vork enz een r 2010 voor de rest zag die er nog goed/leuk uit maarja vind ik eigenlijk ook niet heel goedkoop aangezien ik maar 1000 meer betaald heb voor een complete waar alleen maar het stuur scheef van stond.
Velgjes vind je trouwens redelijk veel op ebay vooral achterste dan maar ook genoeg vooraan :t
 
Ik zag laatste een voor 2500 met kapotte velg/vork enz een r 2010 voor de rest zag die er nog goed/leuk uit maarja vind ik eigenlijk ook niet heel goedkoop aangezien ik maar 1000 meer betaald heb voor een complete waar alleen maar het stuur scheef van stond.
Velgjes vind je trouwens redelijk veel op ebay vooral achterste dan maar ook genoeg vooraan :t
Met die gezellig finaal doormidden gebroken voorvork? Die heb ik volgens mij ook gezien. Maar met zo'n klap is het nog maar weer de vraag of het balhoofd van het frame nog goed is. 2.500 vind ik dan niet echt in verhouding... :/
Is een ST 2010 wel uitwisselbaar met een 2007 daytona? Vork, motorblok, etc.
 
Weet ik niet meer exact was een grijze regio lille als ik het me juist herinner
Belgie inderdaad, dan moet ie dus ook nog op NL kenteken gezet.
Triumph Street Triple R 675 van 4/2010 met 6.000km.
Buiten de schade om, werkelijk in nieuwstaat.
Voorschade ; o.a.: koplamp, spatbord, stuuraanslag aan frame en teller beschadigd, overig zie foto's.
Motor ok. Start, loopt en rijdt.
Belgische motorfiets, met compleet kenteken ,CVO, boekje en 2 sleutels (1e eigenaar).
€2.495,- excl.BPM. (Rest BPM €90,-)

Ik zag ook een daytona voor "maar" 1.500 met flinke brandschade. Dus ja wat kom je dan nog tegen...
 
Het is dezelfde generatie, dus ja, maar er zitten natuurlijk verschillen in de details. @tripler79 weet er meer van
Is wel uitwisselbaar, maar niet het zelfde. Zit op veel punten verschil in zoals balhoofdhoek/lengte voorpoten/lengte shock/naloop/rijhoogte enz. Weet nog een Street triple R voor niet heel veel geld, heeft geen schade wel veel km’s gelopen. Zal eens vragen of die nog te koop is.
 
Is wel uitwisselbaar, maar niet het zelfde. Zit op veel punten verschil in zoals balhoofdhoek/lengte voorpoten/lengte shock/naloop/rijhoogte enz. Weet nog een Street triple R voor niet heel veel geld, heeft geen schade wel veel km’s gelopen. Zal eens vragen of die nog te koop is.
Oh echt joh! Ik dacht dat de daytona en ST technisch verder gelijk waren. :$ Dus ook wat geometrie betreft. In dat geval is de daytona beter, voor gymkhana, want racier / sportiever. Maar hoor graag van wat jij nog weet.
 
Ja wel interessant die keuze voor motoren bij gymkhana. Ik zou vanuit onderbuik gevoel sm moto's noemen.
Da’s ook lekker inderdaad maar die hebben over het algemeen een iets langere wielbasis dan sportieve race motoren. Ook zijn de dikke 1-cilinders niet de allermakkelijkste op lage snelheid / bij lage toerentallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Is wel uitwisselbaar, maar niet het zelfde. Zit op veel punten verschil in zoals balhoofdhoek/lengte voorpoten/lengte shock/naloop/rijhoogte enz. Weet nog een Street triple R voor niet heel veel geld, heeft geen schade wel veel km’s gelopen. Zal eens vragen of die nog te koop is.
Ik heb inmiddels een Daytona frame gevonden met kenteken, voor een enigszins normale prijs. Het grootste struikelblok lijkt dus getackeld. *O*
Is de kroonplaat van de Street triple wel uitwisselbaar met de Daytona (2007)? Er moet een stuurtje op dus een kroonplaat van de ST ligt dan voor de hand. Die heeft Boonstra gewoon liggen. Maar je geeft aan dat zelfs balhoofdhoek en naloop kunnen verschillen dus het is niet vanzelfsprekend dat dat past... :/
 
Da’s ook lekker inderdaad maar die hebben over het algemeen een iets langere wielbasis dan sportieve race motoren. Ook zijn de dikke 1-cilinders niet de allermakkelijkste op lage snelheid / bij lage toerentallen.
Gepasseerd station die SZR bij jou.. maar was de gearing nog aangepast voor motogymkhana?
 
Is de kroonplaat van de Street triple wel uitwisselbaar met de Daytona (2007)? Er moet een stuurtje op dus een kroonplaat van de ST ligt dan voor de hand. Die heeft Boonstra gewoon liggen. Maar je geeft aan dat zelfs balhoofdhoek en naloop kunnen verschillen dus het is niet vanzelfsprekend dat dat past... :/
ja kan wel, maar gaat wel meer op de neus staan (Daytona voorvork is korter qua lengte) Je moet wel triple clamp en een kroonplaat hebben. Offset van de Daytona en de ST zijn ook anders volgens mij, dit is in ieder geval wel zo vanaf 2009, maar of dat al zo is met het 2007 model Daytona is, weet ik niet zeker.
 
Zopas de foto's van de circuitdag met Trackdays4all binnen gekregen, HD via Wetransfer, wauw, wat een topservice!

Op gebied van foto's het beste dat ik al heb meegmaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan