tripler79
Let’s get Naked!!
- 10 aug 2009
- 673
- 282
Veel geld tegenaan gegooid voor een regenfiets
Maar wel een serieus aangepakte circuitfiets waar je echt hard mee kunt gaan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Veel geld tegenaan gegooid voor een regenfiets
Hey, heel cool!OK, dit weekend was het eindelijk zover; voor de eerste keer met een Naked op circuit!
Na heel de winter bezig te zijn geweest om men 2008 Street Triple netjes te krijgen (klik) eindelijk de eerste fatsoenlijke meters geréden.
Mettet stond gisteren op het programma. Zondag avond vertrokken, tentje opgegooid, BBQ aangestoken, F1 gekeken en slapen bij 5°C.
Gezien mijn matige skills groep 1 geboekt, zonder instructor, had ik reeds gedaan met mijn CBR en ZX10.
De eerste 3 sessies waren droog dan 2 natte en de laaste ook droog. Prima dag! Enkele bevindingen ivm rijden op een Street Triple:
- Vraagt wel wat wenning ivm ergonomie! Je hebt minder contact met de motor. Je buitenste arm kan niet meer op de tank rusten in een bocht.
- Wel veel comfortabeler! Op het einde van de dag niet geradbraakt zoals op een SS!
- Veel wind! Maar als je echt achter het kleine schermpje duikt, valt het mee.
- Minder vermogen en lagere top snelheid om het rechte stuk zorgt voor rust!
Op het rechte stuk gewoon door de gangen boren zonder drama en je schrap zetten voor de eerste linker en later remmen!- De driecilinder is korter gegeared dan de CBR, maar gezien hij al damp heeft vanaf 7k, moet je toch niet overdreven veel schakelen.
Rechte stuk tot 5de, de rest is voor mij in 2de en 3de te doen. Schakeld als boter zonder koppeling te gebruiken.- Schakel en rempunten moeten helemaal anders.
- Moet niet onderdoen voor remkracht en agiliteit vergeleken met mijn CBR!
- Vering is prima voor mijn tempo! Daytona achtershock is geen highlight op de openbare weg wegens te hard, maar op cricuit prima!
Goed gecontroleerd en pompt niet. Vooraan heb ik hem niet voelen bottemen.- Michelin Power 5 = top band die veel vertrouwen gaf, ook in de regen. Met druk 2.2/2.4bar warm gereden.
Voelde goed zo. Was koude dag (8-15°)- Meer comfort = meer zelfzekerheid = betere ronde tijden = meer pret!
Na 2 sessies zat ik al op mijn rondetijd van de CBR. Snelheid op de rechte stukken was duidelijk minder, maar bochtensnelheid hoger. Laatste sessie zelfs nog mijn beste ronde tijd ooit gereden, gezien ik lichamelijk nog fris was!
Conclusie: circuit rijden op een naked is voor bij dé shit! Beste beslissing ooit om de CBR te wisselen tegen de ST.
Ik heb het gevoel dat ik hier véél meer op ga bijleren! De motor is perfect zoals hij is, voorlopig ga ik niks updaten of aanpassen. Eerst zelf sneller worden. (rondetijd 1:31 wel consistent)
21 en 22 mei terug Mettet!
Bekijk bijlage 1754131
Bekijk bijlage 1754140
Bekijk bijlage 1754164
Hoe zit je met het geluid met deze fiets op de circuits? Is een Alipovic demper toch?Bekijk bijlage 1745668
En onze “naakte” regenfiets, ook met clippons.
Op ecuyers en Mettet geen probleemHoe zit je met het geluid met deze fiets op de circuits? Is een Alipovic demper toch?
Ok en nog niet op Zandvoort of Assen geweest toevallig? Ik heb namelijk eenzelfde demper liggen voor op mijn cb. En ga aanstaande dinsdag naar Zandvoort, dus was even benieuwd.Op ecuyers en Mettet geen probleem
Daar keuren ze m af weet ik uit ervaringOk en nog niet op Zandvoort of Assen geweest toevallig? Ik heb namelijk eenzelfde demper liggen voor op mijn cb. En ga aanstaande dinsdag naar Zandvoort, dus was even benieuwd.
Ok dan wordt het de standaard demper verbouwen voor grondspeling. Thanks voor de informatie kerelDaar keuren ze m af weet ik uit ervaring
Hoe staat het met dit project? Wel benieuwd naMotor wordt gecontroleerd ingelopen op de bank. Kunnen we gelijk zien wat het vermogen is en hoe de a/f ratio afgesteld is vanaf fabriek.
Dizono ja ging top, Nouja.Hoe was jouw sessie op Zandvoort @BaveR ? Ik heb je dan denk ik, onbewust, wel gezien met je CB.
Ik was met de Monster en deze keer vond ik het minder relaxt. Zat in een behoorlijke snelle groep met supersports en die kon ik op het rechte stuk na Luyendijk en tussen de Vodafone en Audi S simpelweg niet bijbenen. Daardoor te veel met het mes tussen de tanden gereden -tijd willen goedmaken in de rempunten en bochten- en juist fouten gaan maken in die bochten. Zelfs een keer volle bak over de curbs buitenkant Luyendijk. Was ik vorige keer op PVI nog helemaal één met de motor, dit keer was ik echt aan het stoeien en leek niks vanzelf te gaan.
Na twee sessies groepje langzamer en dat ging al beter, meer rust. Keek uit naar de laatste sessie, maar die werd helaas zeer vroegtijdig af gebroken omdat iemand uit mijn groepje de Audi S wel érg kort nam...
Bekijk bijlage 1769659
Haha, ik vond het met 80pk al lastig zat tussen al die PK-monsters. Zat eerst in 2B, toen naar 2C. Balen van je motor en dat het je twee (nou ja, 1 in dit geval) sessies kost.Dizono ja ging top, Nouja.
Ik zat in 2D, met allemaal 1000cc racers idd en kon ze redelijk bijhouden, rechte stuk met Max 190kmh haal je niemand bij Hahah maar in derde sessie na de hugenholz ineens half vermogen, en zo’n ding heeft maar 60pk dus dat werd hem niet meer wel nog de pits in kunnen rijden gelukkig. En ben niet meer aan de derde sessie begonnen, want dacht als ik uitval staat heel groep twee langs de kant, dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Ben inmiddels aan het sleutelen in de schuur en denk dat het mijn benzineslang was. Maargoed gelijk nieuwe warmere bougies erin en de carbs ultrasoonreinigen synchroon stellen en kijken hoe of wat.
Maar de laatste sessie heb ik idd. Ijs aan gemist. Geloof 1 rondje en toen was er iemand gevallen helaas. En met 15 minuten rijtijd kan je niet veel meer.
Heb jou wel voorbij zien komen idd achteraf. Was wel superlekker weer.
Tuning stickers60pk? waar heb je die 10 extra pk's vandaan getoverd?
Ziet er goed uit DizonoHoe was jouw sessie op Zandvoort @BaveR ? Ik heb je dan denk ik, onbewust, wel gezien met je CB.
Ik was met de Monster en deze keer vond ik het minder relaxt. Zat in een behoorlijke snelle groep met supersports en die kon ik op het rechte stuk na Luyendijk en tussen de Vodafone en Audi S simpelweg niet bijbenen. Daardoor te veel met het mes tussen de tanden gereden -tijd willen goedmaken in de rempunten en bochten- en juist fouten gaan maken in die bochten. Zelfs een keer volle bak over de curbs buitenkant Luyendijk. Was ik vorige keer op PVI nog helemaal één met de motor, dit keer was ik echt aan het stoeien en leek niks vanzelf te gaan.
Na twee sessies groepje langzamer en dat ging al beter, meer rust. Keek uit naar de laatste sessie, maar die werd helaas zeer vroegtijdig af gebroken omdat iemand uit mijn groepje de Audi S wel érg kort nam...
Bekijk bijlage 1769659
Ja ok maar tis een ouwe lesmotor dus pk meer of minder maakt geen reet uit joh. Ding is geen racemotor dus dat mag dan ook geen issue zijn.20% vermogenswinst is wel belangrijk...
wat was er dan precies met je benzineslang dat je maar half vermogen had?Dizono ja ging top, Nouja.
Ik zat in 2D, met allemaal 1000cc racers idd en kon ze redelijk bijhouden, rechte stuk met Max 190kmh haal je niemand bij Hahah maar in derde sessie na de hugenholz ineens half vermogen, en zo’n ding heeft maar 60pk dus dat werd hem niet meer wel nog de pits in kunnen rijden gelukkig. En ben niet meer aan de derde sessie begonnen, want dacht als ik uitval staat heel groep twee langs de kant, dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Ben inmiddels aan het sleutelen in de schuur en denk dat het mijn benzineslang was. Maargoed gelijk nieuwe warmere bougies erin en de carbs ultrasoonreinigen synchroon stellen en kijken hoe of wat.
Maar de laatste sessie heb ik idd. Ijs aan gemist. Geloof 1 rondje en toen was er iemand gevallen helaas. En met 15 minuten rijtijd kan je niet veel meer.
Heb jou wel voorbij zien komen idd achteraf. Was wel superlekker weer.
Nou, ik weet het niet zeker natuurlijk, maar nadat ik onderzoek uitging was de benzineslang deels los van de carbs en de mantel van de slang zeiknat en de slang een klein deel ingescheurd. Verder nergens geen lekkage gezien op het blok van benzine. Dus het blijft een raadplaatje, heb nu de carbs aangepakt en vanavond eronder met nieuwe slang en bougies. Dan eens kijken wat hij doet.wat was er dan precies met je benzineslang dat je maar half vermogen had?