Racen of vrij rijden op een NAKED

OK, dit weekend was het eindelijk zover; voor de eerste keer met een Naked op circuit!
Na heel de winter bezig te zijn geweest om men 2008 Street Triple netjes te krijgen (klik) eindelijk de eerste fatsoenlijke meters geréden.
Mettet stond gisteren op het programma. Zondag avond vertrokken, tentje opgegooid, BBQ aangestoken, F1 gekeken en slapen bij 5°C. :')
Gezien mijn matige skills groep 1 geboekt, zonder instructor, had ik reeds gedaan met mijn CBR en ZX10.
De eerste 3 sessies waren droog dan 2 natte en de laaste ook droog. Prima dag! Enkele bevindingen ivm rijden op een Street Triple:
  • Vraagt wel wat wenning ivm ergonomie! Je hebt minder contact met de motor. Je buitenste arm kan niet meer op de tank rusten in een bocht.
  • Wel veel comfortabeler! Op het einde van de dag niet geradbraakt zoals op een SS!
  • Veel wind! Maar als je echt achter het kleine schermpje duikt, valt het mee.
  • Minder vermogen en lagere top snelheid om het rechte stuk zorgt voor rust!
    Op het rechte stuk gewoon door de gangen boren zonder drama en je schrap zetten voor de eerste linker en later remmen!
  • De driecilinder is korter gegeared dan de CBR, maar gezien hij al damp heeft vanaf 7k, moet je toch niet overdreven veel schakelen.
    Rechte stuk tot 5de, de rest is voor mij in 2de en 3de te doen. Schakeld als boter zonder koppeling te gebruiken.
  • Schakel en rempunten moeten helemaal anders.
  • Moet niet onderdoen voor remkracht en agiliteit vergeleken met mijn CBR!
  • Vering is prima voor mijn tempo! Daytona achtershock is geen highlight op de openbare weg wegens te hard, maar op cricuit prima!
    Goed gecontroleerd en pompt niet. Vooraan heb ik hem niet voelen bottemen.
  • Michelin Power 5 = top band die veel vertrouwen gaf, ook in de regen. Met druk 2.2/2.4bar warm gereden.
    Voelde goed zo. Was koude dag (8-15°)
  • Meer comfort = meer zelfzekerheid = betere ronde tijden = meer pret!
    Na 2 sessies zat ik al op mijn rondetijd van de CBR. Snelheid op de rechte stukken was duidelijk minder, maar bochtensnelheid hoger. Laatste sessie zelfs nog mijn beste ronde tijd ooit gereden, gezien ik lichamelijk nog fris was!

Conclusie: circuit rijden op een naked is voor bij dé shit! Beste beslissing ooit om de CBR te wisselen tegen de ST.
Ik heb het gevoel dat ik hier véél meer op ga bijleren! De motor is perfect zoals hij is, voorlopig ga ik niks updaten of aanpassen. Eerst zelf sneller worden. (rondetijd 1:31 _O- wel consistent)
21 en 22 mei terug Mettet! *O*

Bekijk bijlage 1754131
Bekijk bijlage 1754140
Bekijk bijlage 1754164
Hey, heel cool!

Ik was er ook maandag bij. Mijn eerste circuitdag ooit. Volgens mij heb jij mij in bocht 3 of 4 langs de buitenkant ingehaald. Klinkt wel dik, zo een street triple :). Ik reed zelf op de rode hornet 600. De regen was wel vervelend, maar gelukkig nog zeker één droge sessie in de middag kunnen pakken :)
 
Heb jou idd ook gespot op je Hornet! Ja ik vind dat die triple ook mooi klinkt met de standaard uitlaten!
Ach zo eens een natte sessie is ook niet slecht, gewoon rustig rijden en focussen op lijnen en houding, leer je ook iets mee!
En, smaakte die eerste trackday naar nóg? :9 Hornet lijkt me ook een goeie motor om veel op bij te leren.
 
Zéér zeker! Ik kan al niet wachten tot de volgende. later dit jaar nog ergens, al zie ik dat een aantal dagen al vol zitten.

5 jaar motorervaring en één circuitdag verder en je leert opnieuw motorrijden, althans dat gevoel heb ik nu. Ik ging voorheen iedere bocht in met de gashendel dicht. Dat heb ik snel van de instructeur moeten afleiden :p. Inmiddels doe ik het ook op de weg en de feeling van de weg is ineens een stuk meer geworden, wat een aanrader!

Hornet is wel ideaal. Licht, kort en in de bochten stabiel genoeg om te vlammen. Op het rechte stuk kon ik de meeste racers niet bijhouden.
 
Het vakantiegeld zit er bijna aan te komen en ik heb hier wel een setje hele mooie Dempers liggen die de triple symfonie naar een hoger niveau tillen. :+
Ps zonder problemen op mettet gereden ermee zonder gas te lossen aan de meting en e gekeurd voor openbare weg en 4 kg lichter dan die zware originle dempers👍
 

Bijlagen

  • 1650789381179.jpg
    1650789381179.jpg
    76,9 KB · Weergaven: 20
Hoe was jouw sessie op Zandvoort @BaveR ? Ik heb je dan denk ik, onbewust, wel gezien met je CB.

Ik was met de Monster en deze keer vond ik het minder relaxt. Zat in een behoorlijke snelle groep met supersports en die kon ik op het rechte stuk na Luyendijk en tussen de Vodafone en Audi S simpelweg niet bijbenen. Daardoor te veel met het mes tussen de tanden gereden -tijd willen goedmaken in de rempunten en bochten- en juist fouten gaan maken in die bochten. Zelfs een keer volle bak over de curbs buitenkant Luyendijk. Was ik vorige keer op PVI nog helemaal één met de motor, dit keer was ik echt aan het stoeien en leek niks vanzelf te gaan.

Na twee sessies groepje langzamer en dat ging al beter, meer rust. Keek uit naar de laatste sessie, maar die werd helaas zeer vroegtijdig af gebroken omdat iemand uit mijn groepje de Audi S wel érg kort nam... -O-

1654701802582.png
 
Hoe was jouw sessie op Zandvoort @BaveR ? Ik heb je dan denk ik, onbewust, wel gezien met je CB.

Ik was met de Monster en deze keer vond ik het minder relaxt. Zat in een behoorlijke snelle groep met supersports en die kon ik op het rechte stuk na Luyendijk en tussen de Vodafone en Audi S simpelweg niet bijbenen. Daardoor te veel met het mes tussen de tanden gereden -tijd willen goedmaken in de rempunten en bochten- en juist fouten gaan maken in die bochten. Zelfs een keer volle bak over de curbs buitenkant Luyendijk. Was ik vorige keer op PVI nog helemaal één met de motor, dit keer was ik echt aan het stoeien en leek niks vanzelf te gaan.

Na twee sessies groepje langzamer en dat ging al beter, meer rust. Keek uit naar de laatste sessie, maar die werd helaas zeer vroegtijdig af gebroken omdat iemand uit mijn groepje de Audi S wel érg kort nam... -O-

Bekijk bijlage 1769659
Dizono ja ging top, Nouja.

Ik zat in 2D, met allemaal 1000cc racers idd en kon ze redelijk bijhouden, rechte stuk met Max 190kmh haal je niemand bij Hahah maar in derde sessie na de hugenholz ineens half vermogen, en zo’n ding heeft maar 60pk dus dat werd hem niet meer wel nog de pits in kunnen rijden gelukkig. En ben niet meer aan de derde sessie begonnen, want dacht als ik uitval staat heel groep twee langs de kant, dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Ben inmiddels aan het sleutelen in de schuur en denk dat het mijn benzineslang was. Maargoed gelijk nieuwe warmere bougies erin en de carbs ultrasoonreinigen synchroon stellen en kijken hoe of wat.

Maar de laatste sessie heb ik idd. Ijs aan gemist. Geloof 1 rondje en toen was er iemand gevallen helaas. En met 15 minuten rijtijd kan je niet veel meer.

Heb jou wel voorbij zien komen idd achteraf. Was wel superlekker weer.
 
Dizono ja ging top, Nouja.

Ik zat in 2D, met allemaal 1000cc racers idd en kon ze redelijk bijhouden, rechte stuk met Max 190kmh haal je niemand bij Hahah maar in derde sessie na de hugenholz ineens half vermogen, en zo’n ding heeft maar 60pk dus dat werd hem niet meer wel nog de pits in kunnen rijden gelukkig. En ben niet meer aan de derde sessie begonnen, want dacht als ik uitval staat heel groep twee langs de kant, dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Ben inmiddels aan het sleutelen in de schuur en denk dat het mijn benzineslang was. Maargoed gelijk nieuwe warmere bougies erin en de carbs ultrasoonreinigen synchroon stellen en kijken hoe of wat.

Maar de laatste sessie heb ik idd. Ijs aan gemist. Geloof 1 rondje en toen was er iemand gevallen helaas. En met 15 minuten rijtijd kan je niet veel meer.

Heb jou wel voorbij zien komen idd achteraf. Was wel superlekker weer.
Haha, ik vond het met 80pk al lastig zat tussen al die PK-monsters. Zat eerst in 2B, toen naar 2C. Balen van je motor en dat het je twee (nou ja, 1 in dit geval) sessies kost.
 
Ik rij meestal net geen 270 km/u rechtuit, en in de regen 245 km/u. Maar dat geeft mij alleen maar de kans op veilig inhalen.
Vaak zit ik er al wat bochten achter te nagelbijten.
Je weet niet of iemand ineens van de lijn afgaat of het moment van insturen ineens veel vroeger doet.
Zelf onderuit vind ik minder erg dan er nog iemand aftetteren. O-)
PR tot nu toe 1:53.1, maar daar kan nog wel heel wat af.
Dit jaar door blessures en veel regen mis ik nog vijf seconden.
Na vier circuitdagen eerder vijf goede sessies gehad alle dagen bij elkaar dan vijf droge sessies op één dag. _O-
 
Hoe was jouw sessie op Zandvoort @BaveR ? Ik heb je dan denk ik, onbewust, wel gezien met je CB.

Ik was met de Monster en deze keer vond ik het minder relaxt. Zat in een behoorlijke snelle groep met supersports en die kon ik op het rechte stuk na Luyendijk en tussen de Vodafone en Audi S simpelweg niet bijbenen. Daardoor te veel met het mes tussen de tanden gereden -tijd willen goedmaken in de rempunten en bochten- en juist fouten gaan maken in die bochten. Zelfs een keer volle bak over de curbs buitenkant Luyendijk. Was ik vorige keer op PVI nog helemaal één met de motor, dit keer was ik echt aan het stoeien en leek niks vanzelf te gaan.

Na twee sessies groepje langzamer en dat ging al beter, meer rust. Keek uit naar de laatste sessie, maar die werd helaas zeer vroegtijdig af gebroken omdat iemand uit mijn groepje de Audi S wel érg kort nam... -O-

Bekijk bijlage 1769659
Ziet er goed uit Dizono :t
Ik was er gisteren ook met de MT09, eens kijken hoe die het doet op tempo, ik zat in de groep achter jullie toen die Blade er uit vloog.
 
20% vermogenswinst is wel belangrijk... :P
Ja ok maar tis een ouwe lesmotor dus pk meer of minder maakt geen reet uit joh. Ding is geen racemotor dus dat mag dan ook geen issue zijn.

(Snap je wel hoor maar vind het persoonlijk niet belangrijk. Als ik echt snel wil gaan moet ik een andere motor pakken)
 
1654764662789.png

Laatst weer op Mettet gereden met de Street.
Top-ding voor op circuit! CBR weer geen enkele keer gemist! Weer wat bijgeleerd maar nog veel potentieel.
Op foto ziet het er altijd wat minder uit kwa houding en hellingshoek in vergelijking met hoe het voélt! :+
Rot geamuseerd, dat wel!:]
 
Dizono ja ging top, Nouja.

Ik zat in 2D, met allemaal 1000cc racers idd en kon ze redelijk bijhouden, rechte stuk met Max 190kmh haal je niemand bij Hahah maar in derde sessie na de hugenholz ineens half vermogen, en zo’n ding heeft maar 60pk dus dat werd hem niet meer wel nog de pits in kunnen rijden gelukkig. En ben niet meer aan de derde sessie begonnen, want dacht als ik uitval staat heel groep twee langs de kant, dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Ben inmiddels aan het sleutelen in de schuur en denk dat het mijn benzineslang was. Maargoed gelijk nieuwe warmere bougies erin en de carbs ultrasoonreinigen synchroon stellen en kijken hoe of wat.

Maar de laatste sessie heb ik idd. Ijs aan gemist. Geloof 1 rondje en toen was er iemand gevallen helaas. En met 15 minuten rijtijd kan je niet veel meer.

Heb jou wel voorbij zien komen idd achteraf. Was wel superlekker weer.
🤔 wat was er dan precies met je benzineslang dat je maar half vermogen had?
 
🤔 wat was er dan precies met je benzineslang dat je maar half vermogen had?
Nou, ik weet het niet zeker natuurlijk, maar nadat ik onderzoek uitging was de benzineslang deels los van de carbs en de mantel van de slang zeiknat en de slang een klein deel ingescheurd. Verder nergens geen lekkage gezien op het blok van benzine. Dus het blijft een raadplaatje, heb nu de carbs aangepakt en vanavond eronder met nieuwe slang en bougies. Dan eens kijken wat hij doet.

Als het de benzineslang zou zijn dan vermoed ik valse lucht getrokken en te weinig aanvoer van benzine.
 
Terug
Bovenaan Onderaan