Racen of vrij rijden op een NAKED

Jij bedoelt de Rosso Corsa II, niet de Rosso II. Dat zijn twee verschillende types.
Ja, nee ik ga over toerbanden praten. :+
Hypersport is Corsa only. :t
Rosso Corsa II is wel goed en geschikt inderdaad, maar de vragensteller had aangegeven geen enkele waarde te hechten aan koude/natte prestaties
Dat klopt, maar dit breng ik weer in ter heroverweging. ;)
dus dan kun je beter de Supercorsa SP of SC3 kiezen.
En waarom geen SC2 dan?
SC3 en SP zijn wat harder.
Gewoon nieuwsgierig.
Ik heb wel SC3 onder de R3.
 
Laatst bewerkt:
TS gaf aan dat de banden ook nog geschikt moesten zijn voor de openbare weg. Mijns inziens voldoet een SC2 daar niet meer aan.
Ik heb daar wel jaren mee gereden. :?
Nu nog een SC1 voor op de BMW.
Achter SC2 denk ik.
 
Dat is wel interessant. Op de openbare weg belast je ze waarschijnlijk niet zodanig dat je last hebt van cold tearing. Maar ik kan me niet voorstellen dat je ze warm genoeg rijdt om fatsoenlijk grip te hebben. Wederom, misschien heb je zoveel marge op de openbare weg dat het gaat, of zorgt moderne elektronica ervoor dat het binnen de lijntjes blijft. Wat is jouw ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties hier!
Heeft iemand ervaring met de Michelin Power Cup 2? Zijn wel behoorlijk duur volgens mij.
46373164-F837-40C6-B0B1-45F887E2C2AC.jpeg
 
Het is de Power Cup 2 geworden. Prima bandje, vandaag voor de verandering eens met de (standaard) KTM het circuit op gegaan. Dezelfde fiets brengt me ook naar de Alpen inclusief tentje achterop, maar stond op Zandvoort zijn mannetje. Hele mooie bandenslijtage.

Echt wel tof om met een naked het circuit op te gaan. Niet supersnel, maar vooral fun!

9C2F104A-400D-4788-B076-2FDAEA3F5C18.jpeg

3C9C5FD8-6188-4A60-AB56-C88CEEE8AD36.jpeg


4CD38994-747C-4BED-A707-7359E6BC71E7.jpeg
D6140292-CBBD-49F2-9493-00858B2FE088.jpeg
 
Het is de Power Cup 2 geworden. Prima bandje, vandaag voor de verandering eens met de (standaard) KTM het circuit op gegaan. Dezelfde fiets brengt me ook naar de Alpen inclusief tentje achterop, maar stond op Zandvoort zijn mannetje. Hele mooie bandenslijtage.

Echt wel tof om met een naked het circuit op te gaan. Niet supersnel, maar vooral fun!

Bekijk bijlage 1872668
Bekijk bijlage 1872669

Bekijk bijlage 1872663Bekijk bijlage 1872664
Wie is Djim Ulrich… goeiendag zeg.

Oh enne mooie bandjes :P
 
Voorbije weken weer fijn gereden met de Street Triple: Met Inter-Track 2 dagen Croix en Ternois en een dagje Mettet.
Dikke fun gehad in groep 1 en langzaam maar zeker worden mijn rondentijden wat beter. Michelin Power5 banden voelen goed.

Ik begin helaas was problemen te krijgen met de bodem-vrijheid van de Street;
Ik raak soms met mijn laars of voetsteun de grond, en dan beroofd me wat van mn zelfzekerheid en zin om meer hellingshoek te maken..
Men voet anders op de voetsteun plaatsen voelt wat awkward en lichaamshouding nog wat aanpassen zal ook wel helpen.

Maar ik zou me toch beter voelen met hogere voetsteunen.
Iemand ervaring met Daytona rearsets? Geven ze significant meer bodemvrijheid en welke bouwjaren passen op een Gen1 ST?
400+ euro voor LSL of andere fancy rearsets is wat overkill voor op zo'n oude brommer denk ik.

1687174242202.png

1687174586070.png
 
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar aftermarket rear sets zijn echt een goed investering: instelbaar, sterker, makkelijker te repareren igv een schuiver.
Om het voor mezelf goed te praten deel ik het altijd over een paar jaar, dan vallen de kosten per circuitdag best mee :+.
 
Misschien loont het om je zadel wat te verhogen, dan is het met jouw lengte denk ik ook makkelijker om je voeten verder achter op de steunen te zetten
 
Als je in de toekomst in groep 2 of 3 gaat rijden dan gaat de instructeur het ook over je zithouding hebben, daarna kan je waarschijnlijk weer even vooruit zonder je motor aan te hoeven passen. :Y
Ja altijd een anti climax als je de foto's terugziet, het voelt toch altijd wat extremer die lichaamshouding! Nog wat op meer op focussen volgende keer, en eventueel nog eens met een instructeur rijden.
Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar aftermarket rear sets zijn echt een goed investering: instelbaar, sterker, makkelijker te repareren igv een schuiver.
Om het voor mezelf goed te praten deel ik het altijd over een paar jaar, dan vallen de kosten per circuitdag best mee :+.
Ja ik hoor ook enkel maar positieve dingen over instelbare rearsets! En als je het deelt over de dagen, dan valt het financieel nog te verantwoorden. Net zoals een extra set velgen met regen banden!
Misschien loont het om je zadel wat te verhogen, dan is het met jouw lengte denk ik ook makkelijker om je voeten verder achter op de steunen te zetten
Dat is ook nog een idee. Eens kijken naar een polyester kont, waar je dan wat dikkere mousse op kan kleven. Ik had ook de veer voorspanning achter wat verhoogd, zodat hij wat hoger stond, dat merkte ik ook direct. Was opmerkelijk agieler.

Maar ik kan een maat zijn Daytona rear sets in bruikleen houden en eens testen of ze passen en of het kwa ergonomie een verbetering is.
Nadien kan ik dan nog beslissen om voor een aftandse set op ebay te zoeken of de full blown instelbare rearsets te kopen.
LSL dragbar overweeg ik momenteel ook nog voor wat meer op het voorwiel te zitten. Zoals @lennart0r
Zijn best goedkoop ook!

1687250839058.png

Thanks voor de feedback iedereen! :t
 
Op de foto's lijkt het ook of je de bal van je voet op de punt van de voetsteun hebt staan. Probeer eens om je voet meer richting de motor te plaatsen. Zie onderstaand plaatje als voorbeeld. Dit geeft je meer speling met de grond en je laars.
Foto komt van een filmpje op YT. Daar is ook genoeg te vinden over de voet positie.

Screenshot_20230620_111817_YouTube.jpg
 
Vorige week maandag voor het eerst genoten in de Ardennen. Echt een gaaf circuit.
Ook goede organisatie

En die eau Rouge :]

Houding kan nog wel een beetje beter..

Plaatje bij het verhaal:


Nog meer die hun naked de laatste tijd hebben losgelaten ?
 

Bijlagen

  • MBO_2882.jpg
    MBO_2882.jpg
    302,3 KB · Weergaven: 33
Vorige week maandag voor het eerst genoten in de Ardennen. Echt een gaaf circuit.
Ook goede organisatie

En die eau Rouge :]

Houding kan nog wel een beetje beter..

Plaatje bij het verhaal:


Nog meer die hun naked de laatste tijd hebben losgelaten ?
Ik was vorige week Dinsdag voor het eerst op Spa (niet met een naked), een paar tuono's in mijn sessie gezien, ook beelden van.

Heb je Dinsdag toevallig ook gereden?
 
Ik was vorige week Dinsdag voor het eerst op Spa (niet met een naked), een paar tuono's in mijn sessie gezien, ook beelden van.

Heb je Dinsdag toevallig ook gereden?
Nicee..
Nee was alleen maandag. Waren toen ook voor mijn gevoel veel Aprilia's, maar vooral RSV(4)
 
Vorige week maandag voor het eerst genoten in de Ardennen. Echt een gaaf circuit.
Ook goede organisatie

En die eau Rouge :]

Houding kan nog wel een beetje beter..

Plaatje bij het verhaal:


Nog meer die hun naked de laatste tijd hebben losgelaten ?
Spa is gewoon ongelofelijk, jammer dat het zo duur geworden is anders kwam ik er ook wel vaker denk ik.

Vorige week donderdag dagje Mettet gehad op de Superduke 990R. Met een nieuwe achterband en overstap naar de snelste groep mijn beste tijd aangescherpt tot 1.13,75. Niet slecht voor een 'analoge' (lees: geen tractiecontrole, quickshifter, slipperkoppeling) brute twin 8-)
 
Spa is gewoon ongelofelijk, jammer dat het zo duur geworden is anders kwam ik er ook wel vaker denk ik.

Vorige week donderdag dagje Mettet gehad op de Superduke 990R. Met een nieuwe achterband en overstap naar de snelste groep mijn beste tijd aangescherpt tot 1.13,75. Niet slecht voor een 'analoge' (lees: geen tractiecontrole, quickshifter, slipperkoppeling) brute twin 8-)
Wij reden ook in de groep. Volgens mij ben ik je wel een paar keer tegen gekomen op de baan.
 
Wij reden ook in de groep. Volgens mij ben ik je wel een paar keer tegen gekomen op de baan.
Aan uw rondetijd te zien eerder snel voorbij gekomen ;):} Half augustus tweedaagse Mettet met de RC8, hopelijk dan richting de 1.12'ers! Heel fijn dat na enkele jaren 'stabiliteit in rondetijden' er plots terug een serieuze verbetering mogelijk is, op elke motor en op elk circuit. De mentale mantra deze winter om er komende seizoen nog een stevige focus op te leggen blijkt te werken *O*
 
Aan uw rondetijd te zien eerder snel voorbij gekomen ;):} Half augustus tweedaagse Mettet met de RC8, hopelijk dan richting de 1.12'ers! Heel fijn dat na enkele jaren 'stabiliteit in rondetijden' er plots terug een serieuze verbetering mogelijk is, op elke motor en op elk circuit. De mentale mantra deze winter om er komende seizoen nog een stevige focus op te leggen blijkt te werken *O*
heb je een plaatje van de RC8?:}
 
Terug
Bovenaan Onderaan