Racen of vrij rijden op een NAKED

Goedendag mede forum leden,

Ik ben trotse eigenaar van een Z900 en heb de ambitie om (sowieso) een keer op het circuit te gaan rijden. Nu heeft een maatje van me hetzelfde idee en rijdt een er6-f. Nu wil ik aan jullie vragen, als naked houders, of jullie wellicht een beeld kunnen schetsen hoe het is om met een naked over het circuit te gaan, vooral in een beginnersgroep. De eerste dag zal waarschijnlijk Zandvoort worden (eerste week Augustus)
 
Gisteren op Assen geweest met de tuono en het was nat!!!!

Maar wat gaaf in de regen rijden!

Er moet wel nog wat werkzaamheden gedaan worden:

Nieuwe remschijven, tijdens aanremmen beginnen ze te trillen.

De voorkant gaat pompen in het snelle gedeelte van de baan.
 
Goedendag mede forum leden,

Ik ben trotse eigenaar van een Z900 en heb de ambitie om (sowieso) een keer op het circuit te gaan rijden. Nu heeft een maatje van me hetzelfde idee en rijdt een er6-f. Nu wil ik aan jullie vragen, als naked houders, of jullie wellicht een beeld kunnen schetsen hoe het is om met een naked over het circuit te gaan, vooral in een beginnersgroep. De eerste dag zal waarschijnlijk Zandvoort worden (eerste week Augustus)

Gewoon lekker sturen
 
Goedendag mede forum leden,

Ik ben trotse eigenaar van een Z900 en heb de ambitie om (sowieso) een keer op het circuit te gaan rijden. Nu heeft een maatje van me hetzelfde idee en rijdt een er6-f. Nu wil ik aan jullie vragen, als naked houders, of jullie wellicht een beeld kunnen schetsen hoe het is om met een naked over het circuit te gaan, vooral in een beginnersgroep. De eerste dag zal waarschijnlijk Zandvoort worden (eerste week Augustus)
Hoe het is? Nou, ga ervoor zitten, trek het gas open en laat de adrenaline in een shot door je aderen stromen!
 
uiteindelijk met een 2.27 afgesloten. Had meer in gezeten, maar de schijven en vork werkten niet mee

Prima tijd toch? Stond je op regenbanden?

Voor circuitrijden zijn dikkere full float schijven wel beter. Trekken niet krom en door meer materiaal, minder snel je remmen gaan faden, maar hier zijn meer dingen wat daar invloed op heeft. Investering wel waard als je veel circuit rijd met de naked.

Bij de meeste circuitdagen zijn vering specialisten aanwezig. Maak hier gebruik van! Dit maakt zo’n verschil qua rijden. Is vaak gratis of je moet een klein bedrag betalen. Maar zeker de moeite waard!!
 
Goedendag mede forum leden,

Ik ben trotse eigenaar van een Z900 en heb de ambitie om (sowieso) een keer op het circuit te gaan rijden. Nu heeft een maatje van me hetzelfde idee en rijdt een er6-f. Nu wil ik aan jullie vragen, als naked houders, of jullie wellicht een beeld kunnen schetsen hoe het is om met een naked over het circuit te gaan, vooral in een beginnersgroep. De eerste dag zal waarschijnlijk Zandvoort worden (eerste week Augustus)

Wat Tjokke al zei: gewoon lekker rijden! Concentreer je op je zelf en laat je niet gek maken door een ander/race maatje.

Qua naked is het niet heel veel anders dan een racer. Je hebt wel meer last van rijwind bij hoge snelheden, maar dat is van korte duur.

En heel belangrijk, bouw je snelheid op! Zo maak je progressie. Ga je gelijk als een gek los, dan eindig je in de grindbak en grote kans dat je anderen in gevaar brengt.

Zorg ervoor dat de motor technisch goed is. Vooral de remmerij! Je zult niet de eerste zijn die bij de 3de sessie moet stoppen omdat de remmen faden.

Borg je olie vuldop af en je carterplug, zodat JIJ niet de gene bent die een oliespoor achter laat en daardoor meerdere sessie afgelast worden omdat het circuit schoongemaakt moet worden.

En heel belangrijk! Have fun!
 
Wat Tjokke al zei: gewoon lekker rijden! Concentreer je op je zelf en laat je niet gek maken door een ander/race maatje.

Qua naked is het niet heel veel anders dan een racer. Je hebt wel meer last van rijwind bij hoge snelheden, maar dat is van korte duur.

En heel belangrijk, bouw je snelheid op! Zo maak je progressie. Ga je gelijk als een gek los, dan eindig je in de grindbak en grote kans dat je anderen in gevaar brengt.

Zorg ervoor dat de motor technisch goed is. Vooral de remmerij! Je zult niet de eerste zijn die bij de 3de sessie moet stoppen omdat de remmen faden.

Borg je olie vuldop af en je carterplug, zodat JIJ niet de gene bent die een oliespoor achter laat en daardoor meerdere sessie afgelast worden omdat het circuit schoongemaakt moet worden.

En heel belangrijk! Have fun!

Hartstikke bedankt voor de tips, ik wilde hem van te voren langs de dealer brengen met het bericht; ik wil op het circuit rijden, kan hij voorbereid worden hiervoor”

Ik zal ook rekening houden met de rest!
 
Hartstikke bedankt voor de tips, ik wilde hem van te voren langs de dealer brengen met het bericht; ik wil op het circuit rijden, kan hij voorbereid worden hiervoor”

Ik zal ook rekening houden met de rest!
Let ook op of je geen brulpijpen eronder hebt, en uiteraard meer dan genoeg profiel op je banden hebt, remmen goed zijn, etc.
Niet dat het op het randje van vervangen zit. En uiteraard; zorg dat je je aan de kleding voorschriften houdt.
 
Let ook op of je geen brulpijpen eronder hebt, en uiteraard meer dan genoeg profiel op je banden hebt, remmen goed zijn, etc.
Niet dat het op het randje van vervangen zit. En uiteraard; zorg dat je je aan de kleding voorschriften houdt.

Kleding voorschriften heb ik, banden zijn net nieuw en 800km op gereden (rosso III). Met brulpijpen bedoel je vol systeem zonder db killer?
 
Met brulpijpen bedoel je vol systeem zonder db killer?

Open/korte dempers, daarmee ga zeker over het geluidslimiet. Dat je een vol systeem hebt zonder cat, maakt niet uit, zolang je maar een fatsoenlijke demper hebt. Je mag wel met een korte demper rijden zonder dB killer, alleen is jou circuitdag dan erg kort, kun je voor de koffie alweer naar huis 😉😊

Maar denk ook aan inlaatgeluid, deze kan bij bepaalde motoren ook heel hoog zijn.

Kijk, goeie lange demper, hoef je minder te knijpen met een dB-killer en hou je meer vermogen.

B5EECEB7-EF11-44D3-ABA1-35FF555834AB.jpeg
 
Open/korte dempers, daarmee ga zeker over het geluidslimiet. Dat je een vol systeem hebt zonder cat, maakt niet uit, zolang je maar een fatsoenlijke demper hebt. Je mag wel met een korte demper rijden zonder dB killer, alleen is jou circuitdag dan erg kort, kun je voor de koffie alweer naar huis 😉😊

Maar denk ook aan inlaatgeluid, deze kan bij bepaalde motoren ook heel hoog zijn.

Kijk, goeie lange demper, hoef je minder te knijpen met een dB-killer en hou je meer vermogen.

Bekijk bijlage 1514698
Nog niet aan gedacht... ik heb volgens mij geen korte demper? Maar niet zo lang zoals jij hem hebt hahaha

dB killer zit er overigens wel gewoon in, daar heb ik niet aan gezeten
 
Je hebt een standaard fiets met slip-on en dB killer? Dan hoef je je niet druk te maken over het geluid lijkt mij.
 
Prima tijd toch? Stond je op regenbanden?

Voor circuitrijden zijn dikkere full float schijven wel beter. Trekken niet krom en door meer materiaal, minder snel je remmen gaan faden, maar hier zijn meer dingen wat daar invloed op heeft. Investering wel waard als je veel circuit rijd met de naked.

Bij de meeste circuitdagen zijn vering specialisten aanwezig. Maak hier gebruik van! Dit maakt zo’n verschil qua rijden. Is vaak gratis of je moet een klein bedrag betalen. Maar zeker de moeite waard!!

ik stond idd op regenbanden. En dikke full-floaters liggen op De andere Velgen. Bij de veringboer ben ik algeweest
 
Bij de veringboer ben ik algeweest

Waar de naked ook op reageert qua rijgedrag is een regenpak. Dit geeft veel weerstand, helemaal bij hoge snelheden. Heb gehad dat de voorkant licht werd en het stuur begin te slaan al halverwege de Veenslang. Na vering bijstellen werdt het al een stuk minder. Kan bij jou het eventueel het pompen verklaren.
 
Waar de naked ook op reageert qua rijgedrag is een regenpak. Dit geeft veel weerstand, helemaal bij hoge snelheden. Heb gehad dat de voorkant licht werd en het stuur begin te slaan al halverwege de Veenslang. Na vering bijstellen werdt het al een stuk minder. Kan bij jou het eventueel het pompen verklaren.

het regenpak wat ik aan had was een strakke als wat de wedstrijd gasten dragen. Ben nu aan het kijken wanneer ik de fiets wegbreng
 
het regenpak wat ik aan had was een strakke als wat de wedstrijd gasten dragen. Ben nu aan het kijken wanneer ik de fiets wegbreng

Je bedoeld het wel bekende “condoompje” als regenpak. Daar rij ik ook mee en ja die geeft ondanks dat ie strak zit nog veel weerstand.

Ben benieuwd of ze wat kunnen vinden aan je motor wat het pompen verklaren kan.
 
afgelopen maandag op Zandvoort met de ZRX, vond de aanpassingen echt wel gaaf! De hugenholtz bocht is behoorlijk diep en je gaat bocht uit flink omhoog. Wat ook leuk was waren de powerwheelies bij bocht uit na de top... begin bijna aan een stuurdemper te denken :]

zonder GT chicane beviel me eigenlijk prima, dat Mogen ze er wel in houden :t
 
afgelopen maandag op Zandvoort met de ZRX, vond de aanpassingen echt wel gaaf! De hugenholtz bocht is behoorlijk diep en je gaat bocht uit flink omhoog. Wat ook leuk was waren de powerwheelies bij bocht uit na de top... begin bijna aan een stuurdemper te denken :]

zonder GT chicane beviel me eigenlijk prima, dat Mogen ze er wel in houden :t
De stuurdemper is dan wel gewenst
 
Hier even een update van mijn kant; gisteren de CRT dag "kleintje TT" gereden. Tussen de buien door toch nog hard kunnen rijden.
We waren met de M(h)andlebar crew,5 ouwe mannen op nakeds. Er zijn racers gepasseerd,soms zelfs buitenom..O-)
Nieuw pb met de Superduke..2.01.361
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Terug
Bovenaan Onderaan