Racen of vrij rijden op een NAKED

User[123]

MF veteraan
12 jul 2011
4.375
175
Nederland
Sinds enkele maanden heb ik mijn racer (GSXR) ingewisseld voor een naked. Een Triumph Street Triple.
Ik merkte dat ik vaak last had van de houding op een racer en simpelweg eens iets anders wilde proberen.
Een week geleden voor het eerst een circuitdag gereden met de Triumph en verbaasd hoeveel plezier en wendbaarheid je op zo'n (relatief) simpel ding kunt hebben.

Qua rondetijden zal een naked op het algemeen onder doen voor een racer, maar voornamelijk op de kleinere circuits is het lol voor 100.

Post in dit topic je foto's, tips, filmpjes en ervaringen rondom het vrij rijden of racen op een naked.

Ik zal de aftrap doen met 2 foto's van vorige week.
 

Bijlagen

  • 08-08-19 Inter-Track at Mettet Group 3 Yellow #208.jpg
    08-08-19 Inter-Track at Mettet Group 3 Yellow #208.jpg
    219,1 KB · Weergaven: 275
  • 08-08-19 Inter-Track at Mettet Group 3 Yellow #168.jpg
    08-08-19 Inter-Track at Mettet Group 3 Yellow #168.jpg
    215,3 KB · Weergaven: 288
Mijn volgende circuitmotor wordt ook een street triple, of een Daytona met hoog stuur. Hoeveel secondes scheelt het t.o.v. je GSXR?
 
Welk circuit is dat?

Ik ben niet zo heel goed in KDs, en ik vraag me altijd af of dat moeilijker wordt met een naked ten opzichte van een supersport. Voor mij geldt ook: ik rijd nu een GSXR, en mijn volgende zal wellicht zoiets als een Street Triple worden (of een Speed Triple, of een GSX, of een FZ6N, of een MT07, of een ga zo maar door).
 
Nou nog ff en de ware supersport sterft ook op de circuits uit😕, beetje ruim zien😆
Je kan natuurlijk ook een sbk stuurkit monteren op een supersport😉
 
Mijn volgende circuitmotor wordt ook een street triple, of een Daytona met hoog stuur. Hoeveel secondes scheelt het t.o.v. je GSXR?
Op Mettet 2 seconde, waarbij ik de kanttekening moet maken dat ik op straatrubber reed, de originele Street triple remblokken had en de vering niet had afgesteld. Bv uitgaande demping achter was (nog) niet in orde.

Dus, ik verwacht 1 tot 1,5 sec langzamer te zijn op een circuit zoals mettet met goed rubber en veringafstelling.

Voor de beeldvorming: reed met de gsxr 1.14.0 op Mettet en met de street triple in straat set-up de eerste keer 1.16.3 comfortabel.
 
Welk circuit is dat?

Ik ben niet zo heel goed in KDs, en ik vraag me altijd af of dat moeilijker wordt met een naked ten opzichte van een supersport. Voor mij geldt ook: ik rijd nu een GSXR, en mijn volgende zal wellicht zoiets als een Street Triple worden (of een Speed Triple, of een GSX, of een FZ6N, of een MT07, of een ga zo maar door).
Lees je goed in voor je over stapt naar een naked. Veel nakeds zijn uitgerust met veel minder goed spul dan hun race-broer. Denk aan vering, remmen etc.

Knee downs worden niet moeilijker. Je houding wordt simpelweg wat anders. Ik ben daar ook nog zoekende in al was ik positief verrast over hoe het er op de foto's uit zag.
 
Lees je goed in voor je over stapt naar een naked. Veel nakeds zijn uitgerust met veel minder goed spul dan hun race-broer. Denk aan vering, remmen etc.

Knee downs worden niet moeilijker. Je houding wordt simpelweg wat anders. Ik ben daar ook nog zoekende in al was ik positief verrast over hoe het er op de foto's uit zag.

Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor naked dat je je haal. Even uit eigen huis, een tuono maakt niet uit welke generatie het is, is gewoon een uitgeklede rsv(4), is met de Streetfighter van Ducati ook zo in in zekere zin de SuperDuke ook. Kijk het kan altijd beter maar het hoeft niet.

Je wordt alleen vreemd aangekeken op circuit tussen de superbikes
 
Het ligt er natuurlijk ook aan wat voor naked dat je je haal. Even uit eigen huis, een tuono maakt niet uit welke generatie het is, is gewoon een uitgeklede rsv(4), is met de Streetfighter van Ducati ook zo in in zekere zin de SuperDuke ook. Kijk het kan altijd beter maar het hoeft niet.

Je wordt alleen vreemd aangekeken op circuit tussen de superbikes
In de voorbeelden die jij noemt zeker waar! Kijk je naar de voorbeelden die eerder genoemd worden (mt07, fz01...) Dan gaan mijn argumenten wel op.

Het raar aankijken is ook zeker zo, vooral bij de keuring. Nadat je gewoon prima tijden hebt gereden veranderd de verbazing in complimenten :p
 
In de voorbeelden die jij noemt zeker waar! Kijk je naar de voorbeelden die eerder genoemd worden (mt07, fz01...) Dan gaan mijn argumenten wel op.

Het raar aankijken is ook zeker zo, vooral bij de keuring. Nadat je gewoon prima tijden hebt gereden veranderd de verbazing in complimenten :p

Klopt, het zijn voorbeelden waar de fabrikanten “lui” zijn geweest. Maar de meeste naked fietsen zitten dan ook niet in de “duurdere” klassen maar net eronder.
 
Welk circuit is dat?

Ik ben niet zo heel goed in KDs, en ik vraag me altijd af of dat moeilijker wordt met een naked ten opzichte van een supersport. Voor mij geldt ook: ik rijd nu een GSXR, en mijn volgende zal wellicht zoiets als een Street Triple worden (of een Speed Triple, of een GSX, of een FZ6N, of een MT07, of een ga zo maar door).

Valt mee hoor, gewoon plat gooien, zelfs met een KTM SMT goed te doen.
Helaas door omstandigheden rij ik nu op een oud beestje met hoog stuur, anders had ik nu ook een naked gehad😉
 

Bijlagen

  • 621F9DC1-FF27-47A0-A764-04CB58EBED23.jpeg
    621F9DC1-FF27-47A0-A764-04CB58EBED23.jpeg
    100,3 KB · Weergaven: 162
  • B8A8F0C0-E2E9-4A70-8603-B40359B59439.jpeg
    B8A8F0C0-E2E9-4A70-8603-B40359B59439.jpeg
    157,4 KB · Weergaven: 164
Met een street 765 rs is 1.12 ofzo zeker mogelijk op mettet mits goeie afstelling-bandjes en ervaren rijder die het circuit goed kent.
Niet heel veel pks maar de bochten kun je net zo snel en lekker laat mee remmen laag gewicht goede remmen en je komt iets minder snel af maak je zo ook weer veel meters goed.
Op een baan zoals assen zal het verschil dan iets groter worden ivm een racer
 
Met een street 765 rs is 1.12 ofzo zeker mogelijk op mettet mits goeie afstelling-bandjes en ervaren rijder die het circuit goed kent.
Niet heel veel pks maar de bochten kun je net zo snel en lekker laat mee remmen laag gewicht goede remmen en je komt iets minder snel af maak je zo ook weer veel meters goed.
Op een baan zoals assen zal het verschil dan iets groter worden ivm een racer
Zeker! Hoorde dat er paar weken terug op de Triumphdag een standaard (met kenteken ook) sPeed Triple RS 1.10 hoog reed haha dat is rap op iedere motor bedenk ik me trouwens
 
Ik ben al een paar keer op een circuitdag geweest met iemand met een street triple r 675 nog een van de eerste en die gaat ook heel hard ermee weet zen tijd niet op mettet maar op croix reed hij 58.5.
Hij was een jaar geleden op ecuyers en hij was er ook veel sneller dan mij op men gixxer en ik draai er 1.56 wat ook niet echt langzaam is 8)7 edit net ff speedhive app gecheckt 1.52 met dat ding op ecuyers
 
ik denk niet dat de motor de beperking is maar de rijder zelf :+

2 jaar geleden zag ik op assen een superduke en die reed gewoon rondjes van 1.46.
afgelopen jaar voor het eerst met mijn aprilia sxv( niet echt een naked maar goed) op assen , normaal rijd ik alleen op mettet maar leek mij leuk om een keer mee gemaakt te hebben..ik kwam helaas niet verder dan een 2.04 maar een hoop mensen die raar stonden te kijken aan het begin van de sessie's _O-_O-
 
ik denk niet dat de motor de beperking is maar de rijder zelf :+

2 jaar geleden zag ik op assen een superduke en die reed gewoon rondjes van 1.46.
afgelopen jaar voor het eerst met mijn aprilia sxv( niet echt een naked maar goed) op assen , normaal rijd ik alleen op mettet maar leek mij leuk om een keer mee gemaakt te hebben..ik kwam helaas niet verder dan een 2.04 maar een hoop mensen die raar stonden te kijken aan het begin van de sessie's _O-_O-

Die blikken idd geweldig!
 
In de Kicxstart stond afgelopen jaar een vergelijkingstest tussen een Aprilia Tuono en KTM superduke. Met een ervaren racer erop kwamen beide motoren onder de twee minuten op Zandvoort. Beide motoren met straatbanden.
 
Ik vind het opvallend dat er zoveel gezegd wordt dat er mensen raar staan te kijken.

Ik zie toch echt altijd van alles tijdens circuitdagen. Zat nakeds, maar ook BMW GS'en, Ducati Diavels, Superdukes etc. verzin het maar....
En ze gassen allemaal :Y

Het enige wat ik nog nooit ben tegengekomen zijn crossers \ supermotards.
 
Ik vind het opvallend dat er zoveel gezegd wordt dat er mensen raar staan te kijken.

Ik zie toch echt altijd van alles tijdens circuitdagen. Zat nakeds, maar ook BMW GS'en, Ducati Diavels, Superdukes etc. verzin het maar....
En ze gassen allemaal :Y

Het enige wat ik nog nooit ben tegengekomen zijn crossers \ supermotards.

:+
20170813nr106_actiefoto_6393.jpg
 
Ik vind het opvallend dat er zoveel gezegd wordt dat er mensen raar staan te kijken.

Ik zie toch echt altijd van alles tijdens circuitdagen. Zat nakeds, maar ook BMW GS'en, Ducati Diavels, Superdukes etc. verzin het maar....
En ze gassen allemaal :Y

Het enige wat ik nog nooit ben tegengekomen zijn crossers \ supermotards.

😁
 
Ha!
Ik heb wel eens fimpjes gezien van circuitdagen waar ermee gereden werd. Zelf alleen nog nooit gespot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan