Racen of vrij rijden op een NAKED

Ik heb met mijn vorige motor ook een aantal circuitdagen meegepakt op Assen. Een standaard Aprilia Tuono uit 2004. Snelste tijd 2:04. Je merkt vooral op het rechte stuk het verschil. Ik kwam nauwelijks boven de 200 en alle supersport fietsen die ik in de noordlus inhaalde, vlogen me op de veenslang weer voorbij waarna ik weer opnieuw kon beginnen vanaf de stekkenwal.

Inmiddels is de Tuono ingeruild voor een Dorsoduro 750, misschien dat ik volgend jaar eens ga kijken of die ook een beetje rond komt op Assen.
 

Bijlagen

  • PHOTO-2017-07-07-19-41-03.jpg
    PHOTO-2017-07-07-19-41-03.jpg
    70,3 KB · Weergaven: 37
  • PHOTO-2017-07-07-19-41-03-1.jpg
    PHOTO-2017-07-07-19-41-03-1.jpg
    76,8 KB · Weergaven: 42
2:04 is toch gewoon een hele nette tijd op Assen met een naked? ik doe het je niet na :). Zelf ook met dezelfde tuono wat circuitdagen gedaan, en ik vond de funfactor erg hoog, voornamelijk op circuits als lelystad en mettet. Kan me voorstellen dat het op Assen frustrerend is als de SS motoren voorbij komen op het rechte stuk. Nu op de z1000 een dag op mettet gedaan, maar de grondspeling laat echt te wensen over, dat was op de tuono beter. Paar weken geleden helaas onderuit geschoven op de nordschleife, dus weer een leermomentje gehad :(. Plaatje van mettet
mettet.png
 
2:04 is toch gewoon een hele nette tijd op Assen met een naked? ik doe het je niet na :). Zelf ook met dezelfde tuono wat circuitdagen gedaan, en ik vond de funfactor erg hoog, voornamelijk op circuits als lelystad en mettet. Kan me voorstellen dat het op Assen frustrerend is als de SS motoren voorbij komen op het rechte stuk. Nu op de z1000 een dag op mettet gedaan, maar de grondspeling laat echt te wensen over, dat was op de tuono beter. Paar weken geleden helaas onderuit geschoven op de nordschleife, dus weer een leermomentje gehad :(. Plaatje van mettetBekijk bijlage 1427241

De nordschleife zal ik nooit met de motor pakken, auto maakt me niks uit.
 
Afgelopen week mijn eerste circuittraining gehad op mijn 900 Hornet. Zeker niet de laatste, en had lol voor 10! Ik zou het denk ik niet leuker op een supersport gehad, zeker niet op Zandvoort.

Ben al een tijdje onderzoek aan het doen naar alle amateurcompetities in Nederland/(Belgie). Maar de enige die ik voor Nakeds kan vinden is endurance cup van motorraceschool Belgie. Weet iemand meer competities of heeft iemand ooit aan die endurance cup meegedaan?
 
Afgelopen week mijn eerste circuittraining gehad op mijn 900 Hornet. Zeker niet de laatste, en had lol voor 10! Ik zou het denk ik niet leuker op een supersport gehad, zeker niet op Zandvoort.

Ben al een tijdje onderzoek aan het doen naar alle amateurcompetities in Nederland/(Belgie). Maar de enige die ik voor Nakeds kan vinden is endurance cup van motorraceschool Belgie. Weet iemand meer competities of heeft iemand ooit aan die endurance cup meegedaan?

Heb alleen in België de NBC gereden. Dat was erg leuk en makkelijk qua inschrijven enz.
 
Ik meld mij hier ook maar eens.
Rijd sinds een jaar of 3 af en toe een circuitdag op mijn 2004 ZX10R Naked

IMG-20190818-WA0192.jpg

Heb er ondertussen redelijk wat aan veranderd om de fiets wat geschikter te maken voor circuitdagen, er was voornamelijk veel te winnen in de voorremmen. Dat remde dramatisch met std pomp & klauwen.

Ik rijd nu 2 seizoenen met Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 (2.1bar V & 1.8bar A warm).
Ben nog niet over gegaan naar een 2e set wielen + slicks. Er valt naar mijn idee nog meer uit deze banden te halen.

Ik heb tot nu toe 2x op Assen gereden en 5 a 6x op Zandvoort.

PR Assen 2:01,2
PR Zandvoort 2:04,1

IMG-20190818-WA0127.jpg

Ik heb me nu 2x ingeschreven voor MSL cup B, maar wordt steeds doorgeschoven naar A 😅 waar ik dan laatste finish, maja...

In November ga ik nog 3 dagen naar Almeria, ben ernstig benieuwd hoe dat gaat worden met een naked.
 
Ik heb net iets te veel ervaring met bodem onderzoek,op circuits, door de jaren heen om mijn MOMO in te zetten.
Maar het is wel een leuk idee,maar dan wel met zijn allen in 1 groep.
Nu zie je her en der versnippert veel naked bikes op de banen.
 
Ik heb net iets te veel ervaring met bodem onderzoek,op circuits, door de jaren heen om mijn MOMO in te zetten.
Maar het is wel een leuk idee,maar dan wel met zijn allen in 1 groep.
Nu zie je her en der versnippert veel naked bikes op de banen.
Met zn allen in 1 groep gaat nooit werken, buiten dat het simpelweg niet mag en gevaarlijk is om in een verkeerde groep te rijden.

Bij elkaar op de paddock hangen, advies geven, samen zo'n weekend of dag doorkomen is toch al genoeg fun lijkt me.
 
Met zn allen in 1 groep gaat nooit werken, buiten dat het simpelweg niet mag en gevaarlijk is om in een verkeerde groep te rijden.

Bij elkaar op de paddock hangen, advies geven, samen zo'n weekend of dag doorkomen is toch al genoeg fun lijkt me.

Daar heb je een punt,was me even ontschoten.......

Maar buurten kan je ook zonder er aan deel te nemen 🤔

Ik hou het in de gaten
 
Een praatje kan sowieso nooit kwaad, mijn motor is ook wel een vreemde eend in de bijt en makkelijk te herkennen.

Ik rij over t algemeen dagen met MSL, groep 3
Misschien hier elkaar een beetje op de hoogte houden wanneer we plannen te gaan?
 
Samen op paddock staan en bijkletsen enz lijkt me best gaaf. Volgend seizoen de datums eens gaan kijken
 
Zijn er naked rijders zich aan het voorbereiden op volgend seizoen?
Zo ja, wat staat er op de planning??
 
Zijn er naked rijders zich aan het voorbereiden op volgend seizoen?
Zo ja, wat staat er op de planning??
Wil volgend jaar weer de Ducati Club Race doen met de Monster en er mee les geven. Wil wel eea aan de vering aanpassen omdat de fiets me op straat en slecht wegdek te weinig vertrouwen geeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan