Racen of vrij rijden op een NAKED

Laatste upgrade van het seizoen.
Tijdens de motorvakantie werd ik wederom geplaagd door een bokkende motor, wat leek te resulteren vanuit de quickshifter.

Toen maar, op een door bier gevoed moment, een Translogic intellishift quickshifter besteld.😅😂

Fingers crossed dat dit alle probelemen oplost🙄
IMG-20200902-WA0028.jpeg
 
ben benieuwd, misschien dat de positie van de schakelpook ook nog wat kan uitmaken. Alleen upshift denk ik?
 
Ja alleen upshift, maar de sensor is push en pull, ik schakel omgekeerd namelijk.

Vond bij mn oude QS diverse twijfelachtige draden, en de sensor was open gespleten. Hoop deze week nog een testrondje te kunnen doen🤞🏻😄
 
Afgelopen zaterdag mijn debuut gemaakt met de Naked in de Supercup 600. Na dat ik dit seizoen veel vering setup perikelen heb gehad, eindelijk de naked naar mijn hand kunnen zetten. Gekwalificeerd als 16de met een 1:50.4. Had een goede start met de race, rond de 10de plek de eerste bocht in 💪. De wedstrijd werd na 3 rondes afgevlagd met een rode vlag omdat één van de rijders er met een enorme highsider er in de GT af was gegaan. Zij lag op de baan en haar motor ook (gelukkig allemaal goed afgelopen) Na 20min herstart, ook weer een goede start, meerdere plekken kunnen pakken. Uiteindelijk 12de geworden met een nieuw pr: 1:49.5. Mooie klassering voor een eerste wedstrijd, maar zal komende wedstrijden minder hoog eindigen omdat er 4 Supercuppers niet meereden omdat zij dit weekend bij het IDM reden. En in deze klasse kun je weinig fouten permitteren, want dan wordt je gelijk voorbij gereden. Genoeg uitdaging iig 😎
 

Bijlagen

  • 2C5E9AA5-5B3B-45BF-B08E-EA702640954C.jpeg
    2C5E9AA5-5B3B-45BF-B08E-EA702640954C.jpeg
    93,9 KB · Weergaven: 35
  • 538D0E5B-E49A-4633-8474-25B5A39878D6.jpeg
    538D0E5B-E49A-4633-8474-25B5A39878D6.jpeg
    85,9 KB · Weergaven: 35
  • 89687DBD-E330-49D2-A327-3618B604D618.jpeg
    89687DBD-E330-49D2-A327-3618B604D618.jpeg
    71,4 KB · Weergaven: 41
Oh ja, vorige week woensdag nog een circuitdag gehad. In de middag waren het natte sessies, mooi kunnen trainen en er nog een nieuwe pr uit kunnen halen, een 2:02 op vol natte baan.
 

Bijlagen

  • C401B280-748B-4A88-A7AD-ED78F960F06D.jpeg
    C401B280-748B-4A88-A7AD-ED78F960F06D.jpeg
    69,1 KB · Weergaven: 21
Afgelopen zaterdag mijn debuut gemaakt met de Naked in de Supercup 600. Na dat ik dit seizoen veel vering setup perikelen heb gehad, eindelijk de naked naar mijn hand kunnen zetten. Gekwalificeerd als 16de met een 1:50.4. Had een goede start met de race, rond de 10de plek de eerste bocht in 💪. De wedstrijd werd na 3 rondes afgevlagd met een rode vlag omdat één van de rijders er met een enorme highsider er in de GT af was gegaan. Zij lag op de baan en haar motor ook (gelukkig allemaal goed afgelopen) Na 20min herstart, ook weer een goede start, meerdere plekken kunnen pakken. Uiteindelijk 12de geworden met een nieuw pr: 1:49.5. Mooie klassering voor een eerste wedstrijd, maar zal komende wedstrijden minder hoog eindigen omdat er 4 Supercuppers niet meereden omdat zij dit weekend bij het IDM reden. En in deze klasse kun je weinig fouten permitteren, want dan wordt je gelijk voorbij gereden. Genoeg uitdaging iig 😎

Bohh vet om je tussen de racers te zien. Met het mechanische geluid geen problemen ?
 
Lange demper en je luchtinlaat isolatoren. Heb hier nooit problemen mee. 600cc is nog wel aardig stil te krijgen maar een dikke 1000 hebben ze meer moeite mee.
 
Lange demper en je luchtinlaat isolatoren. Heb hier nooit problemen mee. 600cc is nog wel aardig stil te krijgen maar een dikke 1000 hebben ze meer moeite mee.

Lol en ik rij rond met een hooked airbox, wel met dubbele lange dempers.

hoe heb jij je inlaat geïsoleerd?
 
Niet proppen, netjes uitknippen alle 4 kanten en plakken met bizontix. En heb een stuk isolatie in het kontje zitten tegen resonantie.
 
Mijn circuitmotor is stuk dus de 765 rs gaat morgen mee naar Assen. Demping is enigszins afgesteld en staat op sportsmart 2 max banden, verder kompleet standaard. Nog zaken waar ik op moet letten?
 
MF op zich wel :+ Maarre… rijdt worldbeater eigenlijk wel op een naked? Ik zie elke keer een S1000RR in de plaatjes :P
Mag ik nu weer posten? ;)

DSC_3037.jpg


31 augustus bodemonderzoek gedaan in Zandvoort, nu wachten op een nieuwe topkuip. O-)

Nu tweehonderd kilometer zonder kuipen gereden in twee ritten op de openbare weg.
Ik merkte gisteren op de oprit naar de snelweg dat de motor nu sneller om te gooien is. 8)7
Dus dat is ook een voordeel van een naked. :P
 

Bijlagen

  • 20ZA2-3988.jpg
    20ZA2-3988.jpg
    204,9 KB · Weergaven: 24
  • 20ZA2-3989.jpg
    20ZA2-3989.jpg
    215 KB · Weergaven: 22
  • 20ZA2-3990.jpg
    20ZA2-3990.jpg
    190,5 KB · Weergaven: 24
Op de foto's lijkt hij vrij snel om te gooien met topkuip, je hebt er alleen een grindbak voor nodig :+. Maar je kunt er ook een hoog stuur opgooien en dan heb je een S1000R. Alleen na mijn proefrit daarop zou ik dat niet direct aanraden, stuur begint op die motor enorm snel te klapperen als je een klein beetje enthousiast rijdt.
 
Op de foto's lijkt hij vrij snel om te gooien met topkuip, je hebt er alleen een grindbak voor nodig :+. Maar je kunt er ook een hoog stuur opgooien en dan heb je een S1000R. Alleen na mijn proefrit daarop zou ik dat niet direct aanraden, stuur begint op die motor enorm snel te klapperen als je een klein beetje enthousiast rijdt.
De S1000R heb ik ook gehad, de vering op dynamic zetten en het gaat eigenlijk wel goed.
Alleen nu rij ik vijftien seconden sneller dan in 2017... zou het even opnieuw moeten testen. :+ ;)
 
haha, gave actie foto's! Toch nog wat positiefs met zo'n rotsituatie

15 seconden is een hoop... wat wel leuk is dat er elke keer weer nieuwe zaken naar boven komen die verbetering behoeven :+
 
Mijn circuitmotor is stuk dus de 765 rs gaat morgen mee naar Assen. Demping is enigszins afgesteld en staat op sportsmart 2 max banden, verder kompleet standaard. Nog zaken waar ik op moet letten?

als jij een circuit motor hebt weet je dat beter dan ik denk ik :+ ik zou zeggen vooral veel lol hebben :t
 
als jij een circuit motor hebt weet je dat beter dan ik denk ik :+ ik zou zeggen vooral veel lol hebben :t
Het rijden zelf zal wel loslopen verwacht ik, het is nog steeds gewoon een rondje rechtsom, meer of ik nog dingen moet aanpassen aan de motor. Recall voor de falende remblokken heeft hij in ieder geval achter de rug, dus hopelijk blijft het frictiemateriaal zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan