goed idee, zonde zijn om zo'n mooie fiets in de grindbak te parkeren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Blijft mooi spul zo een tuono.
Heb toch maar weer is foto's gekocht:
Bekijk bijlage 1645648
En de banden slijtage blijft ook perfect Niet slecht voor een standaard schokbreker enz.
Bekijk bijlage 1645649
Gopro achteraan zetten op je kont, naar voor gericht. Zo kun je zithouding makkelijk analyseren.Merk wel echt dat ik aan mijn houding moet werken, maar er eigenlijk te weinig meters ervoor maak. Iemand praktische tips? Theoretisch kan ik ze, alleen om ze in de praktijk te brengen is een dingetje.
Gopro achteraan zetten op je kont, naar voor gericht. Zo kun je zithouding makkelijk analyseren.
Uit eigen ervaring, het ziet er altijd minder spectaculair uit dan het voelt. Als je maar plezier hebt.
Ik was gewend om met (lage en verhoogde) clipons te rijden, met de overhand naar de street triple R vond ik het hoge stuur vreemd qua houding maar ook qua gevoel met het voorwiel. Doordat de uiteindes omhoog wijzen komen je ellebogen in een toerostische houding. Daarom ga ik er binnenkort een drag bar op zetten met de uiteindes een beetje (meer) naar beneden gericht. Zodat de zitpositie wordt zoals met hoge clipons.Wat voor mij werkte, toen ik mijn houding oefende: onderlichaam goed stabiel houden, niet teveel focussen op ernaast zitten. Bovenlichaam ontspannen en je binnenste arm buigen / elleboog laten zakken.
Vanwege het hogere stuur op een naked, zul je even moeten kijken hoe je je pols moet houden om bovenstaande te doen.
Ik ben mijn stuur steeds wat verder achterover aan het draaien, merkte op dat ze dit op veel superdukes ook doen, een dragbar is meestal vrij rechts toch? Dat gaat je hier niet echt bij helpen. Ik rij nu met een std ktm 990sm stuur rond.Ik was gewend om met (lage en verhoogde) clipons te rijden, met de overhand naar de street triple R vond ik het hoge stuur vreemd qua houding maar ook qua gevoel met het voorwiel. Doordat de uiteindes omhoog wijzen komen je ellebogen in een toerostische houding. Daarom ga ik er binnenkort een drag bar op zetten met de uiteindes een beetje (meer) naar beneden gericht. Zodat de zitpositie wordt zoals met hoge clipons.
Ik ben mijn stuur steeds wat verder achterover aan het draaien, merkte op dat ze dit op veel superdukes ook doen, een dragbar is meestal vrij rechts toch? Dat gaat je hier niet echt bij helpen. Ik rij nu met een std ktm 990sm stuur rond.
Ik merkte nu dat ik qua houding ook weer erg lui rond reed, het is toch een deel bewust bezig zijn met het oefenen en er de tijd voor nemen. Vorige week was mijn eerste dag van het jaar, en ik heb er toen gewoon niet de tijd voor genomen.
Edit - foto van mn stuurhoek nu:
Je geeft je polsen meer bewegingsruimte als je naast de motor gaat hangen, je zet je polsen sneller op slot met de stuureinden omhoog.Maar dan kom je dus meer naar voren te zitten, of om welke reden die je dit Pim?
goed idee, op een racer kan je inderdaad je handvat als een schroevendraaier vasthouden, met een naked stuur heeft je pols een minder natuurlijke houding. Volgende keer het stuur eens wat naar beneden draaien.
Exact dat, ik zat wat klem, ben eerst van een ZAP fatbar stuur van 82cm breed naar een standaard KTM stuur gegaan, dat gaf al een hoop bewegingsruimte. En eind vorig jaar ben ik t stuur langzaam achterover gaan draaien nadat het mij opviel bij track-day superdukes, heb ondertussen andere clamps etc etcgoed idee, op een racer kan je inderdaad je handvat als een schroevendraaier vasthouden, met een naked stuur heeft je pols een minder natuurlijke houding. Volgende keer het stuur eens wat naar beneden draaien.
Exact dat, ik zat wat klem, ben eerst van een ZAP fatbar stuur van 82cm breed naar een standaard KTM stuur gegaan, dat gaf al een hoop bewegingsruimte. En eind vorig jaar ben ik t stuur langzaam achterover gaan draaien nadat het mij opviel bij track-day superdukes, heb ondertussen andere clamps etc etc
Naar je toe, als je m van je af duwt gaan je stuureinden juist verder omhoog staan.Dus het stuur meer van je af? Of juist naar je toe Pim?
Dank voor de foto's.Zoals beloofd, voor- en na-foto's van de handlebar conversion. Ben benieuwd hoe dat rijdt.
Heerlijk atrikel! Krijg je wel zin van om te sleutelen & te rijden!zag deze laatst op motorfreaks voorbijkomen, wellicht voor de inspiratie
SV650 schijnt top te zijn, hornets zijn ook evergreens. Voor de langzaamste groep kan je volgens mij alles wel rijden, kan ook gewoon de GS pakken
In de langzaamste groep gewoon op de 800GS idd.zag deze laatst op motorfreaks voorbijkomen, wellicht voor de inspiratie
SV650 schijnt top te zijn, hornets zijn ook evergreens. Voor de langzaamste groep kan je volgens mij alles wel rijden, kan ook gewoon de GS pakken