Racen op Assen

Mark DD

MF'er
4 apr 2007
138
1
Bergen op Zoom
Hee daar,

Ik heb van mijn vriendin een race-dagje gehad op assen *O* (lief he).
Zou ik voordat ik hier naartoe ga nog wat moeten aanpassen aan mijn fazer 600 uit 2001?
Ik heb ook gehoord dat de normale verzekering hier niet van toepassing is, weet iemand of je je daar ter plaatse extra kunt verzekeren?
Is namelijk de 1ste keer en ik ken mezelf een beetje ;) .

Groeten Mark
 
Volgens mij is alles eigen risico, voor een circuit bezoek moet je fiets technisch in orde zijn:

Geen vloeistof lekkages
Voldoende rem vertraging
Goeie banden zonder scheuren dr in.


Veel plezier!!
 
Hee daar,

Ik heb van mijn vriendin een race-dagje gehad op assen *O* (lief he).
Zou ik voordat ik hier naartoe ga nog wat moeten aanpassen aan mijn fazer 600 uit 2001?
Ik heb ook gehoord dat de normale verzekering hier niet van toepassing is, weet iemand of je je daar ter plaatse extra kunt verzekeren?
Is namelijk de 1ste keer en ik ken mezelf een beetje ;) .

Groeten Mark
Weet je met welke organisatie je rijdt? Kijk dan even op de website van die organisatie voor meer info. Let ook even op je demper. Als je een sport demper hebt, zet dan of je originele er op, of een db-killer in je sport demper, dit ivm geluidoverlast (je mag niet te gek veel db produceren op zo'n dag).

Neem wat tape mee om je spiegels en lampen af te plakken. Je kunt ook je spiegels en bijv. je kenteken er af halen in de ochtend.

Je verzekering dekt zo'n dag niet, maar bij sommige organisaties kun je een dagverzekering afsluiten, bijvoorbeeld bij motorsportlifestyle als je in groep 1 rijdt.

Heel veel plezier!! :]
 
Laatst bewerkt:
voor je gaat rijden let op

Remblokken
Banden
voldoende remdruk
plak verlichting af
orginele uitlaat of db killer gemonteerd (doe je dit niet gooi je echt je geld weg)

er schijnt soms een verzekering mogelijk te xzijn wanneer je niet getimed sessie's rijd achter een voorrijder. maar op het circuit rijden brengt altijd risico's mee zoals overmoed ;)
 
ok, ik heb zelf ook nog nooit geraced op het circuit dus vandaar deze vraag: Waarom is het belangrijk je licht en spiegels af te plakken? Het lijkt me sterk dat je je voorganger (overdag) kunt verblinden met je lichten? En je spiegels lijken me juist heel belangrijk omdat ik aanneem dat je heel goed in de gaten moet houden waar iedereen zich bevindt tov jezelf... dus lijkt me dat alleen maar een extra gevaar opleveren..
 
ok, ik heb zelf ook nog nooit geraced op het circuit dus vandaar deze vraag: Waarom is het belangrijk je licht en spiegels af te plakken? Het lijkt me sterk dat je je voorganger (overdag) kunt verblinden met je lichten? En je spiegels lijken me juist heel belangrijk omdat ik aanneem dat je heel goed in de gaten moet houden waar iedereen zich bevindt tov jezelf... dus lijkt me dat alleen maar een extra gevaar opleveren..

Als je op je plaat gaat minder troep op de baan dacht ik...

Maar denk niet dat dat verplicht is :?
 
ok, ik heb zelf ook nog nooit geraced op het circuit dus vandaar deze vraag: Waarom is het belangrijk je licht en spiegels af te plakken? Het lijkt me sterk dat je je voorganger (overdag) kunt verblinden met je lichten? En je spiegels lijken me juist heel belangrijk omdat ik aanneem dat je heel goed in de gaten moet houden waar iedereen zich bevindt tov jezelf... dus lijkt me dat alleen maar een extra gevaar opleveren..
het is de bedoeling dat je degene die voor je rijd in de gaten houd

in de spiegels kijken leid af


heb je rossi wel eens zien racen met spiegels :?
 
ja dat klinkt wel logisch... maar hoe voorkom je dan dat je mensen afsnijdt?


wanneer iemand jou voorbij wil dan moet hij een andere lijn kiezen dan die jij rijd.

jij moet voor je kijken en wat achter je gebeurt is niet belangerijk, op het moment dat iemand je binnen door steekt merk je snel genoeg in je ooghoek wel een andere motor op.

spiegels verwijderen of afplakken dus.

overigens plak ik ook mijn snelheidsmeter af dit puur omdat ik het onbelangrijk vind om te weten hoe hard ik rij, wat noodzakelijk is dat is zichtbaar.
Toerenteller
Temperatuur meter


wat het afplakken van verlichting heeft te maken dat als je onderuit zou gaan niet overal de glassplinters heen springen.

ik zelf heb helaas afgelopen weekend in de ramshoek bodem onderzoek mogen plegen en mijn koplampen zijn gelukkig nog heel puur doordat ik ze had afgeplakt.

over der andere schade maar even te zwijgen
 
Laatst bewerkt:
ja dat klinkt wel logisch... maar hoe voorkom je dan dat je mensen afsnijdt?

Heel kort door de bocht: hun probleem

enige waar je mee bezig mag zijn is wat voor je gebeurt
inhalen is het pakkie an van degenen die dat willen

als je trouwens in beginnersgroep rijd, mag inhalen alleen bij wisselen van pos. 1



Als je in beginnersgroep rijd en je bent bij univé ben je gewoon verzekerd
(GEEN tijdmeting/Geen wedstrijdverband=verzekerd)
check effe de vorwaarden (KNMW is alleen verzekerd bij KNMV georganiseerde dagen)
 
wanneer iemand jou voorbij wil dan moet hij een andere lijn kiezen dan die jij rijd.

jij moet voor je kijken en wat achter je gebeurt is niet belangerijk, op het moment dat iemand je binnen door steekt merk je snel genoeg in je ooghoek wel een andere motor op.

spiegels verwijderen of afplakken dus.

overigens plak ik ook mijn snelheidsmeter af dit puur omdat ik het onbelangrijk vind om te weten hoe hard ik rij, wat noodzakelijk is dat is zichtbaar.
Toerenteller
Temperatuur meter


wat het afplakken van verlichting heeft te maken dat als je onderuit zou gaan niet overal de glassplinters heen springen.

ik zelf heb helaas afgelopen weekend in de ramshoek bodem onderzoek mogen plegen en mijn koplampen zijn gelukkig nog heel puur doordat ik ze had afgeplakt.

over der andere schade maar even te zwijgen

Duidelijk :)

Ik had gelezen van je crash, khoop dat het alweer beter met je gaat!
 
van mijn been blijf ik voorlopig nog wel last houden, maar laten we de topic starter niet afschrikken op mijn behaalde resultaten ;)
 
Mark DD,

Als organisatie die verzekerd rijden aanbieden is Motorsport Lifestyle al genoemd, maar de CRT heeft ook een dagverzekering.

Meeste technische dingen zijn al genoemd, anders gewoon op de dag zelf vragen. Is altijd wel iemand van de organisatie die je vragen kan beantwoorden of andere rijders.

Wat ook belangrijk is het lederen pak, handschoenen en goede laarzen. Vooral ook niet je rugbescherming vergeten. Deze kan in je pak zitten, maar de voorkeur heeft een losse rugplaat.

In ieder geval veel plezier. :)

Weet iemand trouwens of je makkelijk een zender voor je eigen laptimer kan plaatsen op Assen? Vorige jaar op Zandvoort was dit geen probleem, alleen verzamel je in Assen niet langs de (pit)muur. Eventueel een andere locatie waar ik deze zender kan plaatsen? Ik heb de ontvanger aan de rechterkant van mijn kuip geplaatst. Alvast bedankt voor de info.

Met vriendelijke groet,

Geer
 
Weet iemand trouwens of je makkelijk een zender voor je eigen laptimer kan plaatsen op Assen? Vorige jaar op Zandvoort was dit geen probleem, alleen verzamel je in Assen niet langs de (pit)muur. Eventueel een andere locatie waar ik deze zender kan plaatsen? Ik heb de ontvanger aan de rechterkant van mijn kuip geplaatst. Alvast bedankt voor de info.

Met vriendelijke groet,

Geer


het plaatsen van een IR Baken voor je laptimer is geen probleem.
wanneer je wordt tegen gehouden even aangeven waarom je hem plaatst maar ik ga er niet van uit dat het problemen op gaat leveren
 
Dank voor de reacties!

Ik ga het eens uitzoeken wtb de verzekering enzo.
Alleen de dB killer wordt wat lastig denk ik...
Waar koop je zo'n ding en wakosta?

Ciao!
 
Dank voor de reacties!

Ik ga het eens uitzoeken wtb de verzekering enzo.
Alleen de dB killer wordt wat lastig denk ik...
Waar koop je zo'n ding en wakosta?

Ciao!

probeer is bij een motor sloperij in de buurt. een DB Killer is absoluut een aanrader want het zou lullig zijn als je halverwege de dag (de snelheid wordt dan steeds hoger) er uit gepikt wordt omdat je dan te veel geluid zou produceren. andere optie zou het monteren zijn van een orginele uitlaat
 
het plaatsen van een IR Baken voor je laptimer is geen probleem.
wanneer je wordt tegen gehouden even aangeven waarom je hem plaatst maar ik ga er niet van uit dat het problemen op gaat leveren

Oké bedankt voor het antwoord. Accu staat nu op de oplader. *O*

Trouwens beterschap. Las gisteravond het topic van je ongeluk. '(

Groeten Geer
 
voor je gaat rijden let op

Remblokken
Banden
voldoende remdruk
plak verlichting af
orginele uitlaat of db killer gemonteerd (doe je dit niet gooi je echt je geld weg)

er schijnt soms een verzekering mogelijk te xzijn wanneer je niet getimed sessie's rijd achter een voorrijder. maar op het circuit rijden brengt altijd risico's mee zoals overmoed ;)
Spreekt uit ervaring helaas ;) :+OVERMOED dan he :z
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan