Omdat dit topic er nog niet is en ik benieuwd ben naar ervaringen en werkwijze van jullie deze maar geopend.
En meteen de volgende vraag.
Bij ten kate adviseren ze na elke wedstrijd racedag om je olie te verversen. Dit omdat tijdens de start de motorolie zwaar belast wordt.
Zij adviseren om dan de olie af te tappen en het filter te vervangen. Vervolgens de koppelings deksel en de slipperclutch verwijderen. Een liter nieuwe olie in het blok en vervolgens met een speciale tool de motor laten rond draaien zodat de nieuwe olie goed doorloopt zonder dat de motor belast wordt. Vervolgens het hele handeltje weer monteren en de rest van de olie toevoegen.
Ik vraag me af of de meeste van jullie ook deze methode toepassen. Of is deze werkwijze van ten kate vooral bedoeld voor professioneel gebruik en niet van toepassing voor een recreatieve circuitrijder zoals ik. Als het zo moet, prima. Maar ik vindt het nogal bewerkellijk.
En meteen de volgende vraag.
Bij ten kate adviseren ze na elke wedstrijd racedag om je olie te verversen. Dit omdat tijdens de start de motorolie zwaar belast wordt.
Zij adviseren om dan de olie af te tappen en het filter te vervangen. Vervolgens de koppelings deksel en de slipperclutch verwijderen. Een liter nieuwe olie in het blok en vervolgens met een speciale tool de motor laten rond draaien zodat de nieuwe olie goed doorloopt zonder dat de motor belast wordt. Vervolgens het hele handeltje weer monteren en de rest van de olie toevoegen.
Ik vraag me af of de meeste van jullie ook deze methode toepassen. Of is deze werkwijze van ten kate vooral bedoeld voor professioneel gebruik en niet van toepassing voor een recreatieve circuitrijder zoals ik. Als het zo moet, prima. Maar ik vindt het nogal bewerkellijk.