Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Gefeliciteerd, heb dit jaar een paar wedstrijden meegedaan en ook een keer naast hem op het podium gestaan. In de race was hij niet bij te houden en hij is ook niet bang met inhalen :).

Volgend jaar procup 1000?
 
Hoi, inderdaad gefeliciteerd! Ik zag dat de blade in de verkoop gaat. Wat komt er voor terug. Ik ben wel geintresseerd welke rijhoogte jullie voor en achter gebruiken. Kun je daar iets over zeggen?

Groet, Wouter
 
Hoi, inderdaad gefeliciteerd! Ik zag dat de blade in de verkoop gaat. Wat komt er voor terug. Ik ben wel geintresseerd welke rijhoogte jullie voor en achter gebruiken. Kun je daar iets over zeggen?

Groet, Wouter


We reden met standaard rijhoogte, zelfs standaard vering, wel aangepast.
Ik heb nog een Ohlins achterdemper liggen, 2 trainingen mee gereden en net volledig gereviseerd.
De spindel was beschadigd.
Low en hispeed demping en incl. hydraulische veerspanning versteller.
Blade is net verkocht.
 
Gefeliciteerd, heb dit jaar een paar wedstrijden meegedaan en ook een keer naast hem op het podium gestaan. In de race was hij niet bij te houden en hij is ook niet bang met inhalen :).

Volgend jaar procup 1000?


Ja dat zal wel moeten, en mss de supercup.
Welke motor weten we nog niet, ik kijk wat op onze pad komt, kan vanalles zijn als het maar een nieuwer ding is.
Deze Blade was echt een super ding, zeker om het vak te leren.
Maar in de pro of supercup moet je wat nieuwers heben om voor het podium te kunnen gaan.
Hij is iig voornemens om ook de procup op zijn naam te gaan zetten, dus ambitie genoeg :-)
 
@ Kevin...dan kan ik de motor iig nooit meer de schuld geven. Alleen wat ik er niet mee kan...
Gefeliciteerd Kevin. Petje af!
 
Laatst bewerkt:
He Antig, heb net ff je filmpje bekeken. Ziet er strak uit! Mooie lay out met die scherm weergave. Dan zie ook mooi hoe die tellers afwijken.
Je reed daar met motorsportschool, neem ik aan. Geluidsdag of niet Je houd niet echt in bij de geluidspaal...
Maar aan de pionnen te zien een cursusmap, dus met beperking. Welke uitlaat heb jij erop?
Ik kan daar niet zo doorheen rammen met db killer erin.
Je draait mooie ronde tijden, ondanks dat je, net als ik, nog veel sec kunt winnen door de apex beter te pakken. Ik heb daar ook best moeite mee en zoek naar een manier om dat te verbeteren.
Ws minder pushen en beter je lijnen rijden, maar die tijd geef ik me niet...de sessies zijn al zo kort en kostbaar. Je bent wel een sec of vier sneller dan mij. Maar volgend jaar ga ik ook voor de lage 1.50ers.
Cu on the track!

Hey!
Ik had die dag al een geluidswaarschuwing gehad met DB killer, dus had hier de standaard demper even gemonteerd. Daarnaast hield ik wel wat gas in bij de paal hoor, maar meer constant 3/4 ipv vol open zeg maar.

Tot volgend jaar!
 
Hey!
Ik had die dag al een geluidswaarschuwing gehad met DB killer, dus had hier de standaard demper even gemonteerd. Daarnaast hield ik wel wat gas in bij de paal hoor, maar meer constant 3/4 ipv vol open zeg maar.

Tot volgend jaar!
Blijft een heikel punt daar. 95 db. Heb al meerdere laatste sessies ingeleverd daardoor. Zeker met hoge vochtigheid. Scheelt een paar db. Stond in het voorjaar al na drie sessies met twee zwarte vlaggen. Gelukkig kreeg ik een herkansing.
Ik kan geen originele uitlaat erop zetten omdat die niet op de pijpen van het Arrow racesysteem past.
Ik weet nu hoeveel gas ik kan geven...en dat is niet veel. Is mee te leven. Kost me een seconde denk ik.
 
Blijft een heikel punt daar. 95 db. Heb al meerdere laatste sessies ingeleverd daardoor. Zeker met hoge vochtigheid. Scheelt een paar db. Stond in het voorjaar al na drie sessies met twee zwarte vlaggen. Gelukkig kreeg ik een herkansing.
Ik kan geen originele uitlaat erop zetten omdat die niet op de pijpen van het Arrow racesysteem past.
Ik weet nu hoeveel gas ik kan geven...en dat is niet veel. Is mee te leven. Kost me een seconde denk ik.

Ik had ook een arrow systeem maar kon de originele demper gewoon monteren. Dit doe je vanaf het stuk achter je remschakelset
 
Ik zal het nog eens bekijken, maar ik dacht toen dat het niet kon.
Had je ook een volledig systeem?
Yup :Y

Ik wilde eerst door een mannetje de originele demper pas laten maken onder de kont, maar kwam er toen achter dat het verderop wel pastte.
Het was wel een RVS systeem van Arrow.

Ik heb de Arrow demper met linkpijp tweedehands gekocht deze eigenaar had hem op originele uitlaatbocht gemonteerd.
De RVS Arrow uitlaatbochten heb ik bij Ten Kate nieuw gekocht, was een showroom model die voor weinig aangeboden werd :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb er een titanium systeem op, en ik meen de diameter eens gemeten te hebben. Die waren niet hetzelfde geloof ik....wtf... ik ga nu meten

Diameters zijn niet gelijk. Originele is 4 mm dunner. Maar wat is drie zwaaar... due komt er sowieso niet op. Dan maar een beetje gas terug. Mss een keer een stillere demper laten maken. Bv bij Maxtreme Performance. Hij claimed stillere dempers te kunnen maken zonder vermogens verlies.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Heb een Blade gekocht waar mee ik het circuit op ga dus ik dacht meld me hier ook even aan. Heb sinds kort een Fireblade uit 2004 gekocht. Is een straatfiets waarmee ik het circuit op wil en af en toe lekker op de weg rijden. Na altijd op een 954rr op straat gereden te hebben heb ik vorig jaar een 919rr uit 98 gekocht om mee te beginnen op het circuit. Dat (circuitrijden) was zo goed bevallen dat ik voor aankomend jaar weer een 954rr terug wilde kopen voor het cicuit. Echter kwam ik dus de cbr1000rr tegen en heb die toen gekocht.
Het is een Rode met zwarte onderkant en G&G carbon demper met e-keur en db killer. De bandjes zijn Bridgestone BT016 Pro.

Heb er nog niet op gereden dus ben echt heel benieuwd. Als ik alle testen lees moet dit een uiterst stabiele en makkelijk hard te rijden fiets zijn ?

Tevens heb ik een vraag. Ik probeer de fiets een beetje "clean" te maken en nu is dat rempotje van de achterrem mij een doorn in het oog. Ik zag op 1 van de beginpagina's hier dat er iemand hier met zo'n HRC brake reservoir delete kit rond rijd. Hoe zijn de ervaringen hier mee ? En weet iemand waar deze te bestellen zijn in Nederland ?

Mvgr Sander
 
Ha Sander, veel plezier met je nieuwe aankoop.
Wat je veel ziet is dat mensen met een doorzichtige slang rijden op de achterremcilinder. Daar zit dan een paar cc remvloeistof in.
 
Bedankt ! Heb hem inderdaad gevonden bij Ten Kate. Daar heet de set anders, daarom kon ik hem niet vinden.

Ga hem in April een aantal dagen uitproberen in Kroatie op circuit autodrom Grobnik.

Genoeg tijd om dat slangetje er op te maken :)
 
Ik dacht dat het een speciale dop was die bij deze set zit ivm het anders vacuüm trekken bij zakken remvloeistof en het rempedaal niet meer omhoog zou komen als je gewoon een boutje monteerd ?

Bovenstaande idee van Baartaap wilde ik namelijk als eerste uitvoeren. Heb de andere remleiding en bout al liggen ;) maar las en hoorde hier en daar al dat dat geen goed idee was.

Nog 1 vraagje. Ik overweeg om een AMB Mylaps houdertje te kopen zodat de transponder niet telkens met ducktape op de motor word gemonteerd. Vroeg mij af waar jullie die plaatsen op jullie Blade. Omdat ik een straat fiets heb zie ik weinig ruimte. Enige plek die ik zou kunnen vinden is links op de voorvork net onder de kroonplaat. Of zouden ze daar moeilijk over doen ?
 
Ik dacht dat het een speciale dop was die bij deze set zit ivm het anders vacuüm trekken bij zakken remvloeistof en het rempedaal niet meer omhoog zou komen als je gewoon een boutje monteerd ?

Bovenstaande idee van Baartaap wilde ik namelijk als eerste uitvoeren. Heb de andere remleiding en bout al liggen ;) maar las en hoorde hier en daar al dat dat geen goed idee was.

Zat zo toen ik de motor aankocht en heb er zo 7 jaar mee gereden :+
Er zat nog wel iets van een slangenklemmetje om de remleiding waar het schroefdraad erin zat als ik mij goed herinner.
 
Ik dacht dat het een speciale dop was die bij deze set zit ivm het anders vacuüm trekken bij zakken remvloeistof en het rempedaal niet meer omhoog zou komen als je gewoon een boutje monteerd ?

Bovenstaande idee van Baartaap wilde ik namelijk als eerste uitvoeren. Heb de andere remleiding en bout al liggen ;) maar las en hoorde hier en daar al dat dat geen goed idee was.

Nog 1 vraagje. Ik overweeg om een AMB Mylaps houdertje te kopen zodat de transponder niet telkens met ducktape op de motor word gemonteerd. Vroeg mij af waar jullie die plaatsen op jullie Blade. Omdat ik een straat fiets heb zie ik weinig ruimte. Enige plek die ik zou kunnen vinden is links op de voorvork net onder de kroonplaat. Of zouden ze daar moeilijk over doen ?

VWB je vraag over de plek voor de transponderhouder, op mijn 600RR had ik hem op het hulpframe van de tellerset,, weet niet of dat bij de 1000RR ook kan ?

Tevens zie je ze regelmatig met tyraps op de verticale "framebuis" net voor/boven de stepjes, zie foto's van zwart/rode motor van Sybian88 op pagina 1 of zwart/witte Blade van Timblade op pagina 3 van dit topic !

Met 2 gaatjes boren past de transponderhouder misschien net op het horizontale deel van de voorkuip ?, daar had ik op mijn 600RR meest de laptimer zitten..

Anders kan je misschien ergens een permanent beugeltje maken aan je subframe/zitje ?
 
Laatst bewerkt:
Op mijn straat/circuit CBR Sport had ik een aluminium beugeltje gemaakt dat op de motor bleef zitten op de plek van de uitlaatbeugel/passagierstep, foto voor het idee :
full
 
@ Baartaap: Ik bestel voor zekerheid dat setje wel gewoon voor het idee :)

@ Fazerman: Dan voor info. Inderdaad het frame waar de tellerunit op zit had ik gedacht dat dat niet zou lukken maar lijk mij wel de mooiste plek idd. Ik ga gewoon zo'n houdertje aanschaffen en dan zie ik het wel.

De optie van je foto komt helaas te vervallen omdat de uitlaat in kont zit en ik de passagiersstepjes er af heb gehaald.

Ik las overigens ergens dat ze op het TT-Assen circuit overgaan op de Mylaps X2. Die heeft weer een ander houdertje zag ik.
 
@ Baartaap: Ik bestel voor zekerheid dat setje wel gewoon voor het idee :)

@ Fazerman: Dan voor info. Inderdaad het frame waar de tellerunit op zit had ik gedacht dat dat niet zou lukken maar lijk mij wel de mooiste plek idd. Ik ga gewoon zo'n houdertje aanschaffen en dan zie ik het wel.

De optie van je foto komt helaas te vervallen omdat de uitlaat in kont zit en ik de passagiersstepjes er af heb gehaald.

Ik las overigens ergens dat ze op het TT-Assen circuit overgaan op de Mylaps X2. Die heeft weer een ander houdertje zag ik.

Laptimer houder zat in mijn geval op de topkuiphouder aan de bovenkant tussen de kroonplaat en de tellerunit als het ware.
 
Rempotje is vervangen en verplaatst. Had eerst zo'n ten kate rem delete setje gekocht. Had niet begrepen dat het gewoon een plastic dopje was met een gaatje er in. Lijkt mij niet heel handig.
In de hoek geflikkerd dat ding B|

Transponder-houdertje plaats ik denk ik op de beugel waar het rempotje origineel zat.
full
 
Transponeer houder zit bij mij aan de zijkant van het kuip frame. Prima plek en uit het zicht. Bij Motorspirtschool Zolder heb je er niks aan omdat due bij hun op de tank moet! En waag het niet dat later te veranderen

Kleine rempotje wel mooi idee. Zoiets ook willen doen, toen ik het kleine potje van de Tuono zag. Maar mooier is nog een remcilinder met geïntegreerd remoliecreservoir. Zoals crossers vaak hebben. Weet niet of er iets is wat past...
 
Terug
Bovenaan Onderaan