Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Afgelopen weekend trouwens erg lekker gereden. Slechts twee sessies droog en de rest op regenbanden. En daarvan maar een met echt water op de baan. Gisterenmiddag ook 3 sessies van 40 minuten! Met 40 ertussen. Knap vermoeiend maar wel lekker. 67 rondjes Mettet op een natte baan in een namiddag.... doe je normaal een hele dag over. Waar voor ons geld!
En het beste voor het laatst...
 

Bijlagen

  • AD58D244-0936-4618-876A-15F42E66F59F.jpg
    AD58D244-0936-4618-876A-15F42E66F59F.jpg
    168,7 KB · Weergaven: 20
Ik gebruik altijd Bel ray EXP10W-50. 50 voor de wat betere hittebestendigheid. Je kunt ook de 60 nog nemen voor hartje zomer.
Verder maakt het niet zoveel uit zolang je maar bewezen goeie olie gebruikt en de intervallen aanhoud.
Ik las pas ergens dat circuitgebruik de interval met een factor 6 versneld!! Iets om rekening mee te houden...
Thanks! Ja ik heb het voordeel van een oliesponsor en voor de Aprilia hadden ze prima olie (10W60) van Elf, Moto4Race.
Kan daar weinig info over vinden maar vandaar dat ik het vroeg voor de Blade.
Intervallen niet zo erg dus gezien het me niets kost O-)
 
Als die goed was voor de Appie dan mag hij ook in de Honda. De eisen voor dikke high performance twins liggen alleen maar hoger, dus zeker ook goed voor onze Blade.
s_products268aA.jpg
Zal goed moeten zijn 8-)

Gisteren de mega stickers op maat gemaakt en op de racer geplakt.
Het resultaat is vetter geworden dan in gehoopt had al zeg ik het zelf! *D
Nu alleen de koppeling nog een keer loshalen om te controleren of het pakket niet te dik is (ivm het ineens klappen ipv slippen bij het wegrijden)
en dan laaaaaang wachten op de 1e keer rijden _O-

photo_2019-10-20_07-19-37.jpg
photo_2019-10-20_07-19-41.jpg
 
Dat heb je mooi gedaan meneer! Dat trekt iig de aandacht.
Wat de koeling betreft, heb je wel olie op de platen gesmeerd voor het monteren? En er zit in de eerste plaat een soort stalen ring geloof ik. Die is vlgs mij voor het soepel ingrijpen. Als die goed ontkoppeld dan geloof ik niet dat hij te dikke platen heeft.
 
Dat heb je mooi gedaan meneer! Dat trekt iig de aandacht.
Wat de koeling betreft, heb je wel olie op de platen gesmeerd voor het monteren? En er zit in de eerste plaat een soort stalen ring geloof ik. Die is vlgs mij voor het soepel ingrijpen. Als die goed ontkoppeld dan geloof ik niet dat hij te dikke platen heeft.
Thanks! 8-)

Zelf heb ik nog niets technisch aan de motor gedaan, vorige 2 eigenaren ook de koppeling niet losgehad dus geen idee, dat gaan we zien als ie los gaat *D thanks voor de tip iig!
 
Dit jaar sinds 25 jaar 2 dagjes gedaan op assen; groep 1 plus en 2.18. De 6 heb ik niet nodig gehad ;)
 
Ok, een carbon kuip. Das een heel speciale. Ook een hele dure...wees er maar zuinig op!

Ik rij nu met 15-46...op de korte circuits erg lekker rijden. Lekker fel en op Mettet bv nog steeds de 6 niet nodig. Ook wordt de wielbasis dan wat korter. Stuurt net wat soepeler. Op Assen zou je er ook mee kunnen rijden, maar ws is dan 15-44 beter. Daar reed hiervoor ook altijd mee. Op Zolder ga ik 15-46 ook proberen. Heb daar anders de 5 ook amper nodig.
Fotootje van laatste natte dag Mettet. Kijk op de site van Trackdays.be en je ziet mij met mijn race maatje in een shot.
 

Bijlagen

  • IMG_0566.JPG
    IMG_0566.JPG
    144,7 KB · Weergaven: 14
Ok, een carbon kuip. Das een heel speciale. Ook een hele dure...wees er maar zuinig op!

Ik rij nu met 15-46...op de korte circuits erg lekker rijden. Lekker fel en op Mettet bv nog steeds de 6 niet nodig. Ook wordt de wielbasis dan wat korter. Stuurt net wat soepeler. Op Assen zou je er ook mee kunnen rijden, maar ws is dan 15-44 beter. Daar reed hiervoor ook altijd mee. Op Zolder ga ik 15-46 ook proberen. Heb daar anders de 5 ook amper nodig.
Fotootje van laatste natte dag Mettet. Kijk op de site van Trackdays.be en je ziet mij met mijn race maatje in een shot.
Ja zoals ik in het Fireblade topic al zei is het dus zeer waarschijnlijk de ex idm kuip van ''vroegah'', bedoeling is heelhouden inderdaad _O-
Nice foto, ik ga wel een beetje met vertandingen spelen 8-)
 
Heeft er iemand een onderkuip liggen? Race of origineel maakt niet uit, lichte krassen en/of kleur in principe ook niet als de ophangpunten nog maar intact zijn. Regio midden NL ivm ophalen.
 
Heeft er iemand een onderkuip liggen? Race of origineel maakt niet uit, lichte krassen en/of kleur in principe ook niet als de ophangpunten nog maar intact zijn. Regio midden NL ivm ophalen.
Niemand?
 
Hoi mede 1000RR racers,

De racers van mij en mijn vrouw gaan de verkoop in. Mocht je interesse hebben of iemand kennen die interesse heeft, laat het me weten!


Honda CBR1000RR Fireblade 2006 (klik voor meer info)
2019-08-22-17-45-16-jpg.1423994




Honda CBR1000RR Fireblade 2007 (Klik voor meer info)
2019-08-22-17-50-03-jpg.1423984


De onderdelen die er nu los bij staan worden ook los verkocht.
Heb onder andere nog een berg spareparts en bijvoorbeeld een Starlane Davinci GPS dashboard met plug & play kabel voor deze motor liggen.

Bellen of WhatsApp is mogelijk op 06-22220207.
 
Vraagje, hoe dik “moet” het hele koppelingspakket zijn (8 frictie-, 7 tussen platen) kan in wphb alleen vinden wat de platen afzonderlijk moeten zijn.
Nu kan ik dat bij elkaar optellen uiteraard :+ maar de “basismaat” kan ik niet vinden :Y
 
Heeft er iemand een onderkuip liggen? Race of origineel maakt niet uit, lichte krassen en/of kleur in principe ook niet als de ophangpunten nog maar intact zijn. Regio midden NL ivm ophalen.

Geen idee of je nog steeds op zoek bent, maar volgens mij heb ik er nog één liggen. Ik kan wel even kijken als je interesse hebt.
 
Vraagje, hoe dik “moet” het hele koppelingspakket zijn (8 frictie-, 7 tussen platen) kan in wphb alleen vinden wat de platen afzonderlijk moeten zijn.
Nu kan ik dat bij elkaar optellen uiteraard :+ maar de “basismaat” kan ik niet vinden :Y

Ik heb in de racer een STM slipperclutch. Daar luisterde het heel nauw. TKR heeft speciaal een pakket voor me samengesteld + een reserveset.
Ik kan het dus niet voor je nameten omdat deze afwijkt van de standaard set.
 
Ik heb in de racer een STM slipperclutch. Daar luisterde het heel nauw. TKR heeft speciaal een pakket voor me samengesteld + een reserveset.
Ik kan het dus niet voor je nameten omdat deze afwijkt van de standaard set.
Thanks voor je reactie, en slipperclutch zou helemaal mooi zijn haha 😍.
Ben er inmiddels achter dat het pakket A te dik is, B de veren veels te strak en C de judder spring op de verkeerde plek in het pakket zat 😂.. weet niet wie ‘m heeft in gebouwd maar lijkt me niet de bedoeling.
Een complete nieuwe vervangingsset van EBC zou m’n problemen dus in theorie al moeten oplossen 😎.
 
Terug
Bovenaan Onderaan