Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

Koen is best rap idd. Alhoewel hij dat zelf wel mee vindt vallen. In ons groepje zit nog een rijzende ster. Die zit al op 1:58 met een ouwe R6. Die rijdt komend weekend in de instapgroep aan kop denk ik. Haalt erg makkelijk in!
 
Met 5mm doorsteek voor en een tandje groter achter, is het ineens een compleet andere fiets 😍.

nu zsm de vering voor laten aanpakken en 11 Juli weer racen!
4F47C21D-59CA-4443-8C52-5417950AC6B5.jpeg
 
Ok, ik zie twee strepen voor nu. Ben benieuwd hoe hoog hij achter staat. Voor heb ik ook twee strepen.
Welke tandwielsetting heb je nu? Ik rij met 15/46. Best extreem, maar op Assen net lang genoeg.
Mooie stijl heb jij....best jaloers daarop
 
Ok, ik zie twee strepen voor nu. Ben benieuwd hoe hoog hij achter staat. Voor heb ik ook twee strepen.
Welke tandwielsetting heb je nu? Ik rij met 15/46. Best extreem, maar op Assen net lang genoeg.
Mooie stijl heb jij....best jaloers daarop
Thanks man, begint te komen, voelt al vertrouwder en dat zie ik terug in mn houding maar het nog zoals op de Mille..
AF58123F-13B9-4281-8ABA-EC9A9BD309A2.jpeg

Rij nu met 14/43, kom nu mooi in de 5e versnelling maar 14/44 zou ideaal zijn denk ik.
Achter weet ik niet precies voor zie ik 2 streepjes op de poot idd.
Staat nu bij SO Suspension, ben benieuwd *D
 
  • Leuk
Waarderingen: Also
Een topic over SC57 circuitmotor *O*
Zie ik nu voor het eerst :+
Ik heb een SC57 uit 2006 waar ik af en toe een verdwaalde circuitdag mee rijdt.
Mijn rondetijden lijken nergens op, maar ik vind het leuk om te doen.
De motor is gewoon standaard, met circuitkuip, vering door HK Suspension gedaan. Een setje extra wielen met regenbanden en de volgende keer rijd ik voor het eerst op slicks.
Mijn grootste probleem: ik ga te langzaam de bocht in waardoor ik in de bocht te vroeg op het gas ga en dan met een high-sider er af.
 
Thanks man, begint te komen, voelt al vertrouwder en dat zie ik terug in mn houding maar het nog zoals op de Mille..
Bekijk bijlage 1646153
Rij nu met 14/43, kom nu mooi in de 5e versnelling maar 14/44 zou ideaal zijn denk ik.
Achter weet ik niet precies voor zie ik 2 streepjes op de poot idd.
Staat nu bij SO Suspension, ben benieuwd *D
Wie maakt er zulke mooie foto’s? Ik wou dat ik zo diep durfde te zitten…
Ik heb 14/44 geprobeerd. In principe ok. Maar een 46er is echt heftiger. Zeker als je de absolute top niet nodig hebt.
zeker krappe bochten in 2 lopen net wat hoger in toeren. Maar is lastig om nog aan tandwielen te komen. Wacht al 3 mnd op eentje
 
Welkom Freon. Altijd leuk om hier weer wat meer actie te hebben.
Hopelijk heb je jouw probleem niet al te vaak geoefend…😁. Makkelijk op te lossen trouwens. Harder de bocht in.😎
Zonder gekheid, circuitrijden vergt enige oefening. Zeker op een 1000 zonder electronische begrenzing. De basis lijkt me wel ok. Nu de ervaring nog. Welke slick trouwens? Kan de Metzeler TD erg aanbevelen. Ik zou iig geen hardcore wedstrijd slick gaan gebruiken.
 
Welkom Freon. Altijd leuk om hier weer wat meer actie te hebben.
Hopelijk heb je jouw probleem niet al te vaak geoefend…😁. Makkelijk op te lossen trouwens. Harder de bocht in.😎
Zonder gekheid, circuitrijden vergt enige oefening. Zeker op een 1000 zonder electronische begrenzing. De basis lijkt me wel ok. Nu de ervaring nog. Welke slick trouwens? Kan de Metzeler TD erg aanbevelen. Ik zou iig geen hardcore wedstrijd slick gaan gebruiken.
4 keer inmiddels, gelukkig wordt ik er wel beter in. De laatste keer was een lowsider en dat doet veel minder pijn :+
Het belangrijkste is dat ik nu snap wat mijn fout is. Ik kan nu dus mijn verstand gaan gebruiken en rustiger doen in de bocht. Vervolgstap is dan werken aan mijn rempunt. 1 ding tegelijk.
 
Wie maakt er zulke mooie foto’s? Ik wou dat ik zo diep durfde te zitten…
Need4Speed photography, alleen die komt momenteel niet meer gezien ze een 2 fotografen max standaard hanteren sinds Corona.. -O-

Ik heb 14/44 geprobeerd. In principe ok. Maar een 46er is echt heftiger. Zeker als je de absolute top niet nodig hebt.
zeker krappe bochten in 2 lopen net wat hoger in toeren. Maar is lastig om nog aan tandwielen te komen. Wacht al 3 mnd op eentje
Ik heb het idee dat mijn bak verhoudingen niet origineel zijn (ex-idm fiets) dus sowieso lastig vergelijken.
Ik heb een adresje voor tandwielen dus als je wat nodig hebt app me maar even ;) Zelf ook nog een nieuwe binnengekregen na 3 dagen.
 
Welkom Freon. Altijd leuk om hier weer wat meer actie te hebben.
Hopelijk heb je jouw probleem niet al te vaak geoefend…😁. Makkelijk op te lossen trouwens. Harder de bocht in.😎
Zonder gekheid, circuitrijden vergt enige oefening. Zeker op een 1000 zonder electronische begrenzing. De basis lijkt me wel ok. Nu de ervaring nog. Welke slick trouwens? Kan de Metzeler TD erg aanbevelen. Ik zou iig geen hardcore wedstrijd slick gaan gebruiken.
Welkom idd @freon idd Metzeler TD's zijn een goed begin, wat zijn je tijden op Assen/Zandvoort en heb je ook wat foto's hoe je nu op de motor zit? :Y
 
Welkom idd @freon idd Metzeler TD's zijn een goed begin, wat zijn je tijden op Assen/Zandvoort en heb je ook wat foto's hoe je nu op de motor zit? :Y
Zandvoort weet ik niet meer, te lang geleden. Assen zal iets tussen 2:15 en 2:20 zijn geweest. Ik werd daar voorbij gereden door een klein brommertje. Ik kon niet zien wat het was, maar het formaat CBR400RR.
Die ging zoveel harder door de bocht.
 
Zandvoort weet ik niet meer, te lang geleden. Assen zal iets tussen 2:15 en 2:20 zijn geweest. Ik werd daar voorbij gereden door een klein brommertje. Ik kon niet zien wat het was, maar het formaat CBR400RR.
Die ging zoveel harder door de bocht.
Ja die zijn leuk, babyblades, zo’n 1 heb ik ook zelf gehad is het circuitvirus mee begonnen *D

maar met 2.20/2.15 zou ik me over de bandjes nog niet te druk maken, en zijn slicks wellicht niet verstandig omdat je die òf niet warm krijgt òf niet warm houdt (als ze uit de warmers komen).
Dan eerder een goeie set Pirelli Supercorsa’s/Metzeler Sportec M9RR’s ofzo eronder die zullen vanaf bocht 1 vertrouwen geven :Y
 
Ik reed met mijn standaard straat blade 2.08 op assen met bridgestone S22. Nooit het gevoel gehad dat ik grip tekort kwam.
Voor mijn tempo voldoen ze prima.
 
Zandvoort weet ik niet meer, te lang geleden. Assen zal iets tussen 2:15 en 2:20 zijn geweest. Ik werd daar voorbij gereden door een klein brommertje. Ik kon niet zien wat het was, maar het formaat CBR400RR.
Die ging zoveel harder door de bocht.
Dat je er nog niet klaar mee bent na die valpartijen. Waarom neem je geen les ? Heb ik ook gedaan voordat ik ging vrij rijden. Bridgestone bt016 kan je ook overwegen. Zelf zonder problemen 2:04 op Assen gereden met standaard vering alleen andere tandwielen en met deze banden en 6 circuitdagen en straat rijden mee gedaan dus lekker goedkoop ook. Kan je ook zeker mee onder de 2 minuut. Ook geen gezeur met banden warmers. Geen slicks kopen met die rondetijden levens gevaarlijk die komen nooit op temperatuur dan ga je nog vaker vallen.

Heb nog steeds geen motor meer maar lees heel af en toe mee (oude liefde heh) heb nu een motorscooter Honda sh300 haha. Moet wel een Honda blijven natuurlijk.

@ ballbetween lekker bezig met alle aanpassingen ziet er gaaf uit !
 
Het Sander. Je houd het warm heb ik in de gaten. En bedankt voor je compliment! Nu mijn rondetijd nog richting due van Dennis. Scheelt nog 10 sec....potentie zit wel in de motor iig. Over twee weekjes weer een 2-daagse op Mettet. Kijken of we de 1:15 kunnen slopen. Daar nog niet onder kunnen komen.
 
Het Sander. Je houd het warm heb ik in de gaten. En bedankt voor je compliment! Nu mijn rondetijd nog richting due van Dennis. Scheelt nog 10 sec....potentie zit wel in de motor iig. Over twee weekjes weer een 2-daagse op Mettet. Kijken of we de 1:15 kunnen slopen. Daar nog niet onder kunnen komen.
Leuk ik was daar ook alleen op een zondag (25-7)....Ik heb die dag echt gebruikt om mijn vertrouwen terug te krijgen.

Na mijn lowsider op Zolder, ging ik richting Spa.
Helaas sloeg het noodlot weer toe, baan vochtig en glad hier en daar. Op de film lijk ik iets te agressief met de downshift waardoor ik onbalans creëerde en uiteindelijk het voorwiel onder mij vandaan gleed met 105km/h. Was een flinke tik....mijn schouder is af en toe nog steeds pijnlijk.

Wel op Mettet voor het eerst gereden en ook voor het eerst de Metzeler TD Slicks kunnen proberen (aangezien mijn sportieve straatbanden echt geen vertrouwen meer gaven) Ik reedt op de slicks gelijk 3 seconden sneller. Helaas maar een tijd van 1:22,790, maar goed mijn goal was overleven en overeind blijven, geslaagd dus! :)
 
Iemand hier interesse in een mooie sc57?
Heb een nette staan die ik (denk ik) niet meer ga gebruiken aangezien ik op de cbr600f ga battlen samen met mijn neefje op de 600’s
Staat te koop bij circuit te koop sectie hierzo op MF
 
En ik heb de mijne verkocht…ben overgestapt op een Appie RSV4 APRC van ‘14. Kwam per ongeluk voorbij en kon de verleiding niet weerstaan. Toch wat vangnetten voor mijn ouwe lijf…maar mocht vrijdag toch niet baten😔. Heb ‘m op mijn eerste dag met deze al in de grindbak van Mettet geparkeerd. In de tweede bocht gleed mijn voorwiel weg. Linkerkant mag ik weer opnieuw opkalfateren. Zelf heen schrammetje gelukkig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan