Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

30 april ga ik samen met kladze en nog een aantal spelen op Assen.

Prachtig mooie dag gehad.
Ochtend sessie waren voor mij geen succes. .. Koud en vochtig en gewoon geen vertrouwen (skills) om ontspannen te rijden.
De middag sessies waren daarentegen fantastisch.
De boel heel gehouden en veel lol gehad.
 

Bijlagen

  • IMG-20190430-WA0005.jpg
    IMG-20190430-WA0005.jpg
    160,8 KB · Weergaven: 25
Mijn ketting set is bijna op van mijn cbr 1000 2004. Ik heb een keer op een cbr 1000 gereden met een 45 tands achtertandwiel dat reed fantastisch.
Ik weet niet wat er voor opzat. Ik denk ik vraag het hier omdat jullie het nog wel s over verhoudingen hebben.
Ik rij alleen op straat.
Ik vroeg me af wat is de beste verhouding voor de straat ik hoor 15-44.. Ik ben wel van plan om de 530 ketting te nemen voor de duurzaamheid. als ik voor ook kleiner ga dus van 16 naar 15 slijt de set dan harder ? En is het nodig ? Heb ik ook voldoende aan een 42 tands achter en 16 voor ?
Ik wil hm vooral iets speelser. Met die 45 tands achter kwam ik met het voorwiel van de grond de bochten uit dat was super dat is wat ik eigenlijk wil maar wil nog wel zo veel mogelijk van mn top snelheid behouden. of voor een 16 en achter een 45 ? is dat een leuke optie ?
Het is straat, snelweg en eifel misschien ooit het circuit.
Als ik nu zou moeten kiezen neig ik naar 16-42 of is dat te soft ?
 
Mijn ketting set is bijna op van mijn cbr 1000 2004. Ik heb een keer op een cbr 1000 gereden met een 45 tands achtertandwiel dat reed fantastisch.
Ik weet niet wat er voor opzat. Ik denk ik vraag het hier omdat jullie het nog wel s over verhoudingen hebben.
Ik rij alleen op straat.
Ik vroeg me af wat is de beste verhouding voor de straat ik hoor 15-44.. Ik ben wel van plan om de 530 ketting te nemen voor de duurzaamheid. als ik voor ook kleiner ga dus van 16 naar 15 slijt de set dan harder ? En is het nodig ? Heb ik ook voldoende aan een 42 tands achter en 16 voor ?
Ik wil hm vooral iets speelser. Met die 45 tands achter kwam ik met het voorwiel van de grond de bochten uit dat was super dat is wat ik eigenlijk wil maar wil nog wel zo veel mogelijk van mn top snelheid behouden. of voor een 16 en achter een 45 ? is dat een leuke optie ?
Het is straat, snelweg en eifel misschien ooit het circuit.
Als ik nu zou moeten kiezen neig ik naar 16-42 of is dat te soft ?
Ik rij zelf ook met 15/45 en dat rijdt heerlijk lekker speels :) maar daarvoor reedt ik met 15/42 op straat en die tandwiel verhouding was ook prima. En de levensduur van de ketting heeft niks te maken met de verhouding. ✌🏻
 
Ok, dus 15-42 is de beste keus.. enig idee wat ik inlever op topsnelheid ? En hoe zit dat met de ketting stellen ? Dan wordt t een 116 schakel ketting.. Staat die nog wel goed in het midden dan ? Want het is voor de straat ik wil wel dat de ketting 20/30.000 meegaat dus ik wil hm nog wel kunnen stellen.... Ik denk dat de motor voor normaal verkeer nog makkelijker te rijden is op straat.. rotondes worden makkelijker.. en 50 wegen ook wat smeuiger denk ik. En een speedohealer natuurlijk
 
Vraagje, ik wil graag een trackbike kopen. En zit naar een blade te kijken. Twijfel nu wat tussen sc57 en sc59.
Ik hoorde iets over een crankshaft probleem met de sc59? En dat deze daarom niet geschikt is voor circuitgebruik. En dat je daarom beter voor een sc57 kan gaan,

Iemand tips?
 
Hoi Ben,

Ik dacht dat de sc57 04 05 dat probleem hadden en de 06 07 dat opgelost is door versteviging krukas. sc59 had ook wat maar weet ik niet meer. Maakt het uit, de mooiste oppakken en vlammen er mee. Heb zelf een 04 en ga er echt niet van uit dat die kapot loopt. Als je pech hebt loopt alles kapot.

Zelf ook een vraag: Welke remblokken hebben jullie gestoken en wat zijn de ervaringen ?

Ik heb nu 06 07 320mm originele Honda schijven en origineel Honda remblokken gestoken omdat ik er ook mee op de weg rijd. Probleem met de blokken, ze verglazen telkens en alles word zo heet dat de schijven verkleuren. Ook klappert de motor nu bij hard aanremmen op het circuit zowel met de 310 als de 320 schijven. Dit was eerst nooit. Meerdere keren blokken opnieuw opgeschuurd maar probleem blijft. Vermoed de blokken en wil graag andere proberen.
 
Circuit en originele blokken is sowieso een nogo. Tenminste als je een beetje van wanten weet. Zelfs de ZRAC blokken van Ferodo verbranden en zijn met twee dagen helemaal gaar. Ik had voorheen de CP1 van Ferodo, maar kon daar zo gauw niet aankomen via mijn inkoop kanaal. Ook had ik last van aanlopende remmen tussen de sessies. Daardoor loopt de boel dus nog heter. Oplossing van TK is een zuiger ombouw naar rvs zuigers á dik €400. Of naar Brembo klauwen voor het dubbele...
Natuurlijk kun je ook de Brembo 04 blokken steken á €130 per kant en dan hopen dat het klaar is.
Heb nu echter een concept gevonden dat ik jullie niet wil onthouden....remt als een dolle en geen aanlopende schijf meer. Ook levensduur is erg goed.
Ik heb bij TK de 1mm dikke rvs isolatie plaatjes gehaald. Als vervanging van wat er origineel achter zit. Hierdoor gaat er veel minder warmte de remklauw in waardoor je minder last hebt van klemmende zuigers. Daarnaast heb ik de remblokken van PFC, compound 13, via Raceshop.nl te verkrijgen, geprobeerd. In een woord geweldig!!!! Ik moet gewoon wennen aan het nieuwe rem gevoel. Zo makkelijk als die nu remt tov eerder. Amper slijtage, en een los wiel. En ik heb nog gewoon de 310 schijf.
PFC wordt door competitie jongens gebruikt, en ik snap nu wel waarom. En het mooie is, ze kosten maar de helft van de Brembo 04 compound. €130 voor beide tangen!
 
Ik heb rode brembo blokken en het is een wereld van verschil met wat er eerst opzat. Volgens mij waren dat blauwe brembo blokken. Maar die waren een beetje On/Off. Nadat ik de rode brembo's had gemonteerd merkte ik gelijk veel verschil.. 100x meer doseerbaar heerlijke blokken.. Ik bestel ze uit Italie scheelt een 10tje per setje. En ze zijn er nog snel ook.. Volgensmij staat er ergens alleen voor circuit gebruik maar ze remmen heerlijk voor de straat.
Vergeet niet de shims over te zetten van de oude naar de nieuwe blokken. En ik maak met een sate prikker heel de rem zuigers schoon.. hout krast niet op metaal
Het zijn deze :
http://www.carpimoto.com/en-NL/2193...50SC-sintered-racing-1-couple-for-1-disk-.htm
 
Laatst bewerkt:
Ik heb rode brembo blokken en het is een wereld van verschil met wat er eerst opzat. Volgens mij waren dat blauwe brembo blokken. Maar die waren een beetje On/Off. Nadat ik de rode brembo's had gemonteerd merkte ik gelijk veel verschil.. 100x meer doseerbaar heerlijke blokken.. Ik bestel ze uit Italie scheelt een 10tje per setje. En ze zijn er nog snel ook.. Volgensmij staat er ergens alleen voor circuit gebruik maar ze remmen heerlijk voor de straat.
Vergeet niet de shims over te zetten van de oude naar de nieuwe blokken. En ik maak met een sate prikker heel de rem zuigers schoon.. hout krast niet op metaal
Het zijn deze :
http://www.carpimoto.com/en-NL/2193...50SC-sintered-racing-1-couple-for-1-disk-.htm
Ik heb deze rode ook in mijn Tuono gehad voor op straat. Ik vond ze erg bijterig bij een schrikreactie. Zonder ABS niet fijn...
Maar heb je ze ook op het circuit al geprobeerd. En dan met name op Zolder. Daar worden je remmen tenminste echt getest!
Ben benieuwd of ze het daar ook uithouden. Die Ferrodo ZRAC's gingen daar compleet aan gort. Voering materiaal werd zelfs breder dan het staal! Leek wel of ze smolten. Maar mss heeft Brembo het beter voor elkaar.
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb sinds die originele blokken een zwaarder lopend voorwiel idd. Ik ga de sbs racing sinter blokken proberen. Die zijn nog betaalbaar en ook op de weg te gebruiken.

Tevens ga ik de Bridgestone br016 pro banden verruilen voor Pirelli Supercorsa sp v3 banden. Ben benieuwd hoe dat gaat op straat en circuit.
 
Voor de 15-42 mod heb ik dan een 116 schakel ketting nodig ? of is de 114 voldoende ? Als ik alles netjes wil doen heb ik dan een nieuwe pakking voor de koppeling nodig en een borgring voor het voortandwiel ? en een speedohealer.. dan ben ik er toch ?
 
Ik heb 15 43. 116 schakel kopen, kan je altijd nog inkorten. Heb uiteindelijk best wel veel schakels er af gehaald om het achterwiel naar voren te halen voor het scherper sturen. Geen nieuwe pakkingen of borgingen nodig.

@ ballbetween, die plaatjes achter de remblokken waar je het over had die zitten er bij mij al op maar dan van die originele plaatjes.

Mijn originele 310 schijven bleken zwaar krom te zijn.
 
pompipomm, het is 15- 42 geworden.. Nu al zin in ) Speedohealer besteld.. YouTube filmpje zoeken voor de speedsensor stekker .. Volgensmij zit die bij de 2004 onder de tank. as woensdag met de motor naar de garage
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 15 43. 116 schakel kopen, kan je altijd nog inkorten. Heb uiteindelijk best wel veel schakels er af gehaald om het achterwiel naar voren te halen voor het scherper sturen. Geen nieuwe pakkingen of borgingen nodig.

@ ballbetween, die plaatjes achter de remblokken waar je het over had die zitten er bij mij al op maar dan van die originele plaatjes.

Mijn originele 310 schijven bleken zwaar krom te zijn.
Die ori plaatjes zijn erg dun. Die van TK zijn echt een stuk dikker, en daardoor ook een stuk effectiever.
 
Goedenavond
Ik zit met een klein dingetje ik heb alles vervangen vanaf me koppelings pomp tot aan de tss slipper clutch alles op druk gezet helaas wel met de originele koppelingscilinder maar kon niks beters vinden op het internet.
In eens blijft me koppeling kleven terwijl ik er al een dag prima mee heb gespeeld.
Als ik hem in ze een zet motor uit koppeling in draait me wiel mega zwaar. Iemand die miss weet waar ik moet zoeken ?

En na even zoeken eindelijk der achter wat mijn remblokken waren. Ik gebruik of de cm66 of de pr1 de cm66 is 77 euro per klauw maar ze slijten veel minder snel dan de brembo (rode type) en remmen super verglazen niet en rij met de originele plaatjes.
De pr1 is erg duur 115 per klauw remt geweldig echt verschil heb ik niet gemerkt.
 
haha das dus een mzzltje cbr Phil,
Ik heb de 15-42 eronder en ik merk er eigenlijk niks van.. Het is iniedergeval niet de de wheelie machine die ik dacht dat het zou worden maar de pickup is wel beter.
En vanaf de 3 merk je het ietsjes..
Nu nog de speedohealer installeren.. Reed gister al langs een flitspaal en het is zwaar irri.. je weet op gevoel wat 50 is maar ht is fijn als dat gwoon af te lezen is. Nu wachten op goed weer en dan gaan we nog ff naar de eifel.
 
3,4 en 5 Augustus naar ecrùyers met Racecracks. Ga mooi de 46 achter monteren. Lekker kort en ook nog wat minder wielbases voor al dat gedraai. Er is nog plaats vlgs mij.
 
Ok, dus.. ik had een klein beetje een lekkend blok.. dat werd steeds meer.. op een gegeven moment lag er echt wel een plasje onder.
48000 op de teller.. dus weggebracht.. Bleek het kleppendekselpakking te zijn. Dus gelijk kleppen laten controleren nieuwe bougies erin nieuw luchtfilter.. Toen later die ketting en tandwielen.. Toen stond die daar.. zie ik een lekke voorvorkkeering.. Dus die ook gelijk allebei vervangen.
Nu ligt er dus weer een druppel onder. Mijn vraag is heeft iemand enig idee wat dat kan zijn. Ik heb wel eens ergens gelezen over een Oliekeerring achter het voortandwiel ?? Ik dacht eerst als het maar niet de kop is.. maar hij rookt niet uit de uitlaat. Vind t ook wel jammer want als ik mn vinger langs de standaard of kappen haal hb ik de olie aan de hand.. Jammer dat de motorzaak dat niet heeft gezien toen ze de tandwielen hbbn gedaan .. Het zal wel weer het kleppendekselpakking zijn.. Het komt ook van boven.. En vooral links.. zijde van de ketting dus.. Maar het komt wel echt van boven want ik zie een straaltje lopen vanaf waar de motor van de flapper zit langs de cilinder naar beneden. Als ze die kleppendekselpakking weer moeten vervangen zijn ze wel weer ff bezig dat zijn een hoop uren.. waarschijnlijk wel garantie want ze zouden eerst het olie probleem oplossen voor ze verder gingen kijken en das dus niet goed gebeurd. Wat kan het anders zijn ? Het is nu nog maar een druppeltje maar dat was het eerst ook .. cbr 1000 2004
 
Nja daar hd ik natuurlijk ook geen goed antwoord op kunnen krijgen... :)
Maarruhh bedankt voor het luisterend oor )
Net terug geweest samen met de monteur de motor uit elkaar gehaald.
En het was het kleppendeksel.. de pakking lag niet helemaal goed erin dus opgelost
Volgassss de vrije blije wereld in
Niet te hard natuurlijk.. Bietje zuunig zijn nu op mn moppii
 
Laatst bewerkt:
3,4 en 5 Augustus naar ecrùyers met Racecracks. Ga mooi de 46 achter monteren. Lekker kort en ook nog wat minder wielbases voor al dat gedraai. Er is nog plaats vlgs mij.

Lijkt mij ook een keer leuk om te doen, rijd altijd bij hun op Assen en Zandvoort. Voorlopig ffe niet circuit rijden helaas blijf gezeur houden met de remmen wat ik opgelost wil hebben en ben te druk. Misschien volgend jaar.

Die grotere tandwielen achter (groter dan 43) hebben jullie die van 530 ? Of smaller ?

Ps die remblokplaatjes ga ik bestellen.
 
Als kettingset heb ik een 520 race set. Is veel lichter. Alu achtertandwiel. Is natuurlijk niet voor straatwerk geschikt. Of anders gewoon korter. Mijne heeft nu 7000 en een beetje op de teller....heeft ook geen kenteken. Komt mss eind van het seizoen beschikbaar.
 
Heeft er iemand nog een 530 achtertandwiel 44T liggen? Wil even wat proberen en heb geen zin om nieuwe tandwielen te kopen voor probeersels.
 
Goeiemorgen mensen, ik ben mij voor volgend seizoen ZAC aan het orienteren naar een andere motor (na 2 geplofte Aprilia’s..) nou ben ik altijd al wel gecharmeerd van het ‘04/‘05 model Blade, en Honda z’n betrouwbaarheid)en deze valt zo te zien ook redelijk binnen het budget wat ik zo zie tot nog toe.

Zijn er nog belangrijke punten waar ik bij een eventuele aankoop op zou moeten letten?
Las over (vrij)veel olie verbruik en hierboven deze pagina iets over de krukas?
En wat zou een ‘04/‘05 model zo’n beetje mogen kosten (uiteraard afhankelijk van opties)?

https://www.facebook.com/groups/351...12146662290598/?sale_post_id=1212146662290598
Zoiets lijkt mij namelijk wel wat *D
Alvast bedankt.
 
Goeiemorgen mensen, ik ben mij voor volgend seizoen ZAC aan het orienteren naar een andere motor (na 2 geplofte Aprilia’s..) nou ben ik altijd al wel gecharmeerd van het ‘04/‘05 model Blade, en Honda z’n betrouwbaarheid)en deze valt zo te zien ook redelijk binnen het budget wat ik zo zie tot nog toe.

Zijn er nog belangrijke punten waar ik bij een eventuele aankoop op zou moeten letten?
Las over (vrij)veel olie verbruik en hierboven deze pagina iets over de krukas?
En wat zou een ‘04/‘05 model zo’n beetje mogen kosten (uiteraard afhankelijk van opties)?

https://www.facebook.com/groups/351...12146662290598/?sale_post_id=1212146662290598
Zoiets lijkt mij namelijk wel wat *D
Alvast bedankt.
Niemand? 😱

Vrijdag hierbij kijken:

0AB8EBC2-CB3B-4567-805F-052E5F366C11.jpegF0DA9C14-9F63-44FE-A128-03D61F795521.jpeg
 
De krukas van de 06-07 schijnt iets beter te zijn.
MBTOlie verbruik, volgens mij kwam dit voor wanneer de cilinderwand inslijt. in iedergavel is het olie dat mondjesmaat langs de zuiger glipt.
Niet alle fireblades hebben olie verbruik, ikzelf heb er nooit last van gehad maar weer dat het kan voorkomen.

Al met al betrouwbareen en voorspelbare motorfiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan