Racen op een CBR1000RR (SC57) 2004-2007

De krukas van de 06-07 schijnt iets beter te zijn.
MBTOlie verbruik, volgens mij kwam dit voor wanneer de cilinderwand inslijt. in iedergavel is het olie dat mondjesmaat langs de zuiger glipt.
Niet alle fireblades hebben olie verbruik, ikzelf heb er nooit last van gehad maar weer dat het kan voorkomen.

Al met al betrouwbareen en voorspelbare motorfiets.
Thanks, dat lijkt allemaal wel mee te vallen dus, ik ben benieuwd en hoop me hier vrijdag als eigenaar te melden *D
 
*O*

2005, ex werner daemen.
666AEA5A-73C4-4DB6-8411-1E00C7CB3F08.jpeg
 
Vorige week nog twee dagen Mettet gedaan. Eerst een beetje nat, maar zaterdag was het prachtig weer. Maatje op een KTM 1290R was er ook. Honda power!!!!! Ik passeerde hem op het rechte eind puur op acceleratie. Welke motor is nou "The Beast"
 
Vorige week nog twee dagen Mettet gedaan. Eerst een beetje nat, maar zaterdag was het prachtig weer. Maatje op een KTM 1290R was er ook. Honda power!!!!! Ik passeerde hem op het rechte eind puur op acceleratie. Welke motor is nou "The Beast"

11-9 mijn laatste circuit dag gedaan van het jaar @ Assen. 1 sessie maar droog (helaas) maar man man wat loopt de Blade goed :) Veel mensen op power ingehaald, blijft kicken.

Valt mij trouwens op, er zijn weinig 2ehands onderdelen te vinden of zoek ik niet goed ?
 
Ze gaan zeker hard! En met de 15:46 die ik er nu op heb voor de korte circuits moet je je echt vasthouden :-).
Ook lekker is de net gemonteerde quick shifter. Dat ik dat nooit eerder gedaan heb. Wat een genot.
Ik heb die van Healtech erop geschroefd. Moest ook wel want voor zo'n tonnetje in de schakelstang heb ik geen plek. Die zit te kort op het frame. Ik moet 'm nog wel beter afstellen. Nog te veel unintended cut offs doordat ik met m'n voet de pook beroer. Maar dat komt goed. Had vorige keer ook weer een nieuwe band gemonteerd. Ben weer terug bij de Metzeler CompK, maar nu ook in SOFT! Wat een grip. Heb 'm niet op een uitstapje kunnen betrappen. Heb eerder dit jaar twee keer een K2 geprobeerd, maar die zijn met twee dagen eraan. En die krijg ik ook niet heet genoeg ben ik bang. De K soft wel.
5 en 6 Oktober nog een keer terug naar Mettet met Trackdays.be. Zie ik mss een van jullie daar?
 
Leuke fiets gescoord dan. Had ook leuke opties. En hij is herkenbaar, dus zijn we je wel een keertje bij eoa circuitdag. Veel plezier ermee!
Thanks, wat ik ervan begrepen heb is het een ex idm fiets, in 2018 losgehad en opgeknapt en daarna maar 2 x vrij rijden dagen mee gedaan.
Hij valt wel op inderdaad, de kleur blijft en er zullen alleen wat rode details/sponsorstickers op komen, volgend jaar is de bedoeling naast de ZAC ook wat vrij rijden dagen te doen, maar we gaan zien hoe het budget dat toelaat _O-
photo_2019-09-23_23-22-26 (2).jpg


Dan nog een vraag, ik kreeg door dat de motor voorzien is van een ''bypass'' voor de olie?
Iemand hier ervaring mee? En hoe vul ik nu olie bij? :+

photo_2019-09-23_23-23-20.jpg
 
Tja, die slang vanaf de vulopening snapte ik ook niet. Maar wat ik nu denk is dat die slang open is, ws via een klein filter. Zo voorkom je overdruk pulsen in het blok. Tenminste dat is wat ik ervan maak. Bijvullen kun je via die slag, of je moet 'm los kunnen makern.
Ook zag ik een koelwater slang van de Oliekoeler rechtstreeks naar de radiateur. Heb bij mij ook zitten kijken wat daar het voordeel van kon zijn. Origineel is het een bypass met gesloten radiateur en warmt de olie sneller op. Als het later op koelen aankomst heeft deze bypass mss meer spoeling en dus meer koeling. Ik heb ook het idee dat de thermostaat eruit is gehaald. En als dat zo is is dit natuurlijk een logische oplossing. Maximale koeling!
Wel apart dat ze op dat niveau gereden hebben met de originele radiateur. Meestal gaat er dan een race versie op.
 
Laatst bewerkt:
Tja, die slang vanaf de vulopening snapte ik ook niet. Maar wat ik nu denk is dat die slang open is, ws via een klein filter. Zo voorkom je overdruk pulsen in het blok. Tenminste dat is wat ik ervan maak. Bijvullen kun je via die slag, of je moet 'm los kunnen makern.
Ook zag ik een koelwater slang van de Oliekoeler rechtstreeks naar de radiateur. Heb bij mij ook zitten kijken wat daar het voordeel van kon zijn. Origineel is het een bypass met gesloten radiateur en warmt de olie sneller op. Als het later op koelen aankomst heeft deze bypass mss meer spoeling en dus meer koeling. Ik heb ook het idee dat de thermostaat eruit is gehaald. En als dat zo is is dit natuurlijk een logische oplossing. Maximale koeling!
Wel apart dat ze op dat niveau gereden hebben met de originele radiateur. Meestal gaat er dan een race versie op.
Thanks voor je uitgebreide antwoord!
Er zit een hele grote race radiateur op 😊 vorige eigenaar verteld me nog dat ie soms met koude dagen de onderkant afplakte ivm teveel koeling idd 😂.
 
Toch wel dus. Hij lijkt zo op de originele, en is ook nog zwart gespoten. Goed voor mekaar dan. Bij 30 graden geen kokende motor.
Vlgs mij heb je alleen last van teveel koeling als de thermostaat eruit is gehaald. Dan koelt hij constant maximaal, en dat kan ook teveel zijn. Voor racers is het meestal te weinig :-) en rijden ze maar weinig bij echt koud weer..

....ik ben nog eens gaan kijken bij mijn motor omdat ik dacht dat ik de bevestigingspunten voor de fan zag zitten. En dat klopt. Ook die twee tapgaten op de zijkant zitten in de originele. Weet je zeker dat het niet de originele is? Qua vorm ziet die er ook zo uit nl. Niet om het een of ander, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
 
Laatst bewerkt:
Toch wel dus. Hij lijkt zo op de originele, en is ook nog zwart gespoten. Goed voor mekaar dan. Bij 30 graden geen kokende motor.
Vlgs mij heb je alleen last van teveel koeling als de thermostaat eruit is gehaald. Dan koelt hij constant maximaal, en dat kan ook teveel zijn. Voor racers is het meestal te weinig :-) en rijden ze maar weinig bij echt koud weer..

....ik ben nog eens gaan kijken bij mijn motor omdat ik dacht dat ik de bevestigingspunten voor de fan zag zitten. En dat klopt. Ook die twee tapgaten op de zijkant zitten in de originele. Weet je zeker dat het niet de originele is? Qua vorm ziet die er ook zo uit nl. Niet om het een of ander, maar gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ik heb werkelijk geen idee mij is verteld dat ie groter is en hij lijkt best groot 😂
Zal, als ik de kuipen eraf heb, wel eens een foto van voren maken 😎
 
Neem van mij aan dat groter dan origineel er niet in past. Er is geen open ruimte zoals bij veel sportmotoren wel het geval is. Hij zou wel dikker kunnen zijn. Maar de details aan de zijkant veraden hem wel naar mijn mening. Die maken ze er bij een race versie niet in lijkt me.
 
Zou het kunnen dat de standaard carterontluchting is afgedopt en dat deze slang daarvoor in de plaats is gekomen ?
Gezien de loop van de slang aangesloten op de airbox waar normaal de slang van het PAIR systeem zit ?

Tis maar een aanname :)
 
Ik heb ook geen idee haha, de vorige eigenaar ook niet en meer dan dat ie van Werner Daemen (of zijn team) geweest is weet ik ook niet.
Heb hem zelf gevraagd op facebook maar vooralsnog geen respons :+
 
@ Dennis super vetter Blade ! Kan je de vorige eigenaar niet gewoon vragen hoe het zit met die olie slang ?

@ Ballbetween, ik heb die qs ook en pp tuning omgedraaid schakelpookje wil ook nooit meer anders. Heb niks af hoeven stellen werkt perfect in de fabrieksinstellingen. Zelfs zonder koppeling van 1 naar 2 schakelt die nu nog mooier dan origineel.
 
Ik gisteren de afstelling opnieuw ingesteld. Nu staat hij veel beter. Vlgs weekend maar eens testen op de baan. Het is iig een leuk systeem dat je naar vlgs mij wel moet instellen. Fabrieksinstellingen heeft hij niet. Calibreren bij eerste gebruik hoort erbij. Dat moet je wel goed doen heb ik ervaren. De druk die je op het pedaal uitoefende bij het calibreren moet je erg laag houden, anders staat hij veel te gevoelig later.
 
Ik gisteren de afstelling opnieuw ingesteld. Nu staat hij veel beter. Vlgs weekend maar eens testen op de baan. Het is iig een leuk systeem dat je naar vlgs mij wel moet instellen. Fabrieksinstellingen heeft hij niet. Calibreren bij eerste gebruik hoort erbij. Dat moet je wel goed doen heb ik ervaren. De druk die je op het pedaal uitoefende bij het calibreren moet je erg laag houden, anders staat hij veel te gevoelig later.
Waar ga je rijden? Wordt duimen voor goed weer!

Nog een vraag, “HRC kabelboom” wat houdt dat in? Verlichting en andere meuk eraf enz maar kan ik hier “gewoon” een gear indicator op aansluiten?

Ben druk bezig via de vorige eigenaar wat geschiedenis op te halen _O-
 
@ Dennis super vetter Blade ! Kan je de vorige eigenaar niet gewoon vragen hoe het zit met die olie slang ?

@ Ballbetween, ik heb die qs ook en pp tuning omgedraaid schakelpookje wil ook nooit meer anders. Heb niks af hoeven stellen werkt perfect in de fabrieksinstellingen. Zelfs zonder koppeling van 1 naar 2 schakelt die nu nog mooier dan origineel.
Thanks! Hij heeft ‘m maar heel even gehad (handelaar) ik heb nu contact met de eigenaar daarvoor (Nippon bikes)
 
Interessant! Ben benieuwd wat daar uit komt. IDM fietsen zijn over het algemeen toch wel aardig geprepareerd.
Ik ga komend weekend weer naar Mettet. Mijn maatje,op een 2015 SP Blade kon het niet velen dat ik de tweede dag 2 sec sneller was dan hem, de dag ervoor. Maar hij was toen al naar huis. Nu gaan we samen nog een keer twee dagen. Nat was het toen ook in de ochtend, dus dat hebben we al gevoeld. Maar ik ben bang dat we dit weekend meer water gaan zien. Dus het kan alleen maar meevallen ;-)
 
Ik gebruik altijd Bel ray EXP10W-50. 50 voor de wat betere hittebestendigheid. Je kunt ook de 60 nog nemen voor hartje zomer.
Verder maakt het niet zoveel uit zolang je maar bewezen goeie olie gebruikt en de intervallen aanhoud.
Ik las pas ergens dat circuitgebruik de interval met een factor 6 versneld!! Iets om rekening mee te houden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan