Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Ook van mij een pic!

Fiets was standaard, maar na een innige omhelzing met een paaltje van de vangrail noodgedwongen wat aangepast en helemaal strak gemaakt door MotoBreda:
- Racekuip
- Hoger stationair toerental
- Ohlins schokbreker
- BOS raceuitlaat
- Voetsteuntjes
- Carterdeksels

Oh ja en een nieuw spatbordje omdat op Mugello de band en spatbord door de hoge snelheid (274 km/h op de teller) tegen elkaar aanliepen.

full
 
Rechtermuisknop op plaatje -> Eigenschappen -> adres (url) kopieren en tussen [img*] en [/img*] zetten, maar dan zonder de sterretjes.

Johan

Ik ben er al uit :Y ,ik doe alle plaatjes downladen en in mijn documenten(van MF) zetten,zo kan ik alle plaatjes die ik wil in 1 post zetten :)
 
Dat is veel omslachtiger, maar mag van mij ;)

Ach ja,het doel heiligd de middelen,zal ik maar zeggen :)

De OP is nu wat aangepast :Y ,ik ga er nog de modificaties(die 1 ieder gedaan heeft) bijzetten,verder iemand nog ideen?
 
Zoiets(zie OP),ik ga nog een wat scherpere foto zoeken voor in de OP,kan beter :Y
 
Ik heb vandaag mijn valtermoto(typo1.5) rem/schakel set op mijn fiets gemonteerd.
Nu blijkt dat de remcilinder,gemonteerd op deze,onder een vlakkere hoek staat dan de orginele.
Hierdoor komt er meer spanning op de remleiding te staan,bij de positieve veerweg zal dit niet zo'n problemen geven,maar ik twijfel wat het bij de negatieve veerweg gaat doen.
Iemand hier ervaringen mee?

full
 
Ik heb vandaag mijn valtermoto(typo1.5) rem/schakel set op mijn fiets gemonteerd.
Nu blijkt dat de remcilinder,gemonteerd op deze,onder een vlakkere hoek staat dan de orginele.
Hierdoor komt er meer spanning op de remleiding te staan,bij de positieve veerweg zal dit niet zo'n problemen geven,maar ik twijfel wat het bij de negatieve veerweg gaat doen.
Iemand hier ervaringen mee?

[afbeelding]

Ik heb onlangs een setje gemonteerd van Gilles. Daar zit een extra beugeltje bij die je tussen het originele bevestigingspunt en het rempotje kan plaatsen. Hierdoor heb je het probleem met de remleiding niet. Heb helaas geen foto bij de hand. Mocht je die nodig hebben dan zal ik er ff eentje maken.
 
Zo de 675 is weer ready to race. Blok gereviseerd (mocht wel eens na 5 jaar racen) gisteravond ingebouwd en morgen voor een 3 daagse shake down naar Val de Vienne. Uiteraard met open Arrow full race (genieten)
full
 
Ik heb onlangs een setje gemonteerd van Gilles. Daar zit een extra beugeltje bij die je tussen het originele bevestigingspunt en het rempotje kan plaatsen. Hierdoor heb je het probleem met de remleiding niet. Heb helaas geen foto bij de hand. Mocht je die nodig hebben dan zal ik er ff eentje maken.

Als het niet teveel moeite is graag,een foto :) ,maar ik ben bang dat de hoek die de remcilinder dan met het rempedaal maakt niet meer uitkomt.

Ik denk dat ik er maar een andere leidig voor moet gaan zoeken.
 
Zo de 675 is weer ready to race. Blok gereviseerd (mocht wel eens na 5 jaar racen) gisteravond ingebouwd en morgen voor een 3 daagse shake down naar Val de Vienne. Uiteraard met open Arrow full race (genieten)
[afbeelding]

5 jaar,zonder stukken(orgineel of getuned)?

P.s. Je staat in de OP :)
 
Als het niet teveel moeite is graag,een foto :) ,maar ik ben bang dat de hoek die de remcilinder dan met het rempedaal maakt niet meer uitkomt.

Ik denk dat ik er maar een andere leidig voor moet gaan zoeken.

Ik zal vd week ff een fotootje maken. Maareh, je schakelset en het reservoirtje zitten beide aan het frame gemonteerd. Dus last van veerweg kun je niet hebben? :?
 
Zo de 675 is weer ready to race. Blok gereviseerd (mocht wel eens na 5 jaar racen) gisteravond ingebouwd en morgen voor een 3 daagse shake down naar Val de Vienne. Uiteraard met open Arrow full race (genieten)
[afbeelding]

Geniet er van, het is een leuke baan!
Was er trouwens veel in het blok echt aan revisie toe?
 
Ik zal vd week ff een fotootje maken. Maareh, je schakelset en het reservoirtje zitten beide aan het frame gemonteerd. Dus last van veerweg kun je niet hebben? :?

Het gaat dus over de spanning op de remleiding :)

Ja,maar de achterremklauw zit aan de achterbrug en gaat mee op en neer als je rijd.
Als heel het zaakje naar boven komt wordt de spanning op de leiding minder,gaat ie naar beneden(negatieve veerweg) komt er meer spanning op de leiding.
Ik ben dus ongerust dat ie dan knapt,niet dat ik de achterrem veel ga gebruiken(ik probeer uit de grindbakken te blijven ;) ),maar remolie op de achterband of op het circuit is voor niemand fijn :')
 
Laatst bewerkt:
~
Geniet er van, het is een leuke baan!
Was er trouwens veel in het blok echt aan revisie toe?[/quote

Nee dat viel nog erg mee. Het was vooral preventief. Er was wel een licht olie verbruikt. Dus zuigerveren vervangen. Tevens alle lagerschalen vervangen die waren wel aan vervanging toe. De cilinderkop zag er prima uit. Ik had eerder de klepveren al vervangen en nu ook maar de kleppen door race kleppen. Verder een andere carter pakking met schot geplaatst en alle o ringen vernieuwd. De versnellingsbak had wat gebruikssporen, die is vervangen door een nieuw model met langere 1e versnelling. Al met al geen vreemde dingen en het tekend voor de kwaliteit van het materiaal.
 
Zondag mijn 1e dag op zolder,ben benieuwd :Y

Bitaktus_snellus alias Johan ;) volgende week zaterdag,wie gaat binnenkort?
 
Laatst bewerkt:
Als het niet teveel moeite is graag,een foto :) ,maar ik ben bang dat de hoek die de remcilinder dan met het rempedaal maakt niet meer uitkomt.

Ik denk dat ik er maar een andere leidig voor moet gaan zoeken.


Ik heb zoiets ook eens gehad op een andere motor. Misschien had ik het kunnen oplossen door de leiding om te draaien (pakte iets beter uit qua bochten in de aansluitingsnippels) maar doordat ik ook extra schetsplaten monteerde ging de gehele set naar achteren en was de spanning eruit.
 
Ik heb zoiets ook eens gehad op een andere motor. Misschien had ik het kunnen oplossen door de leiding om te draaien (pakte iets beter uit qua bochten in de aansluitingsnippels) maar doordat ik ook extra schetsplaten monteerde ging de gehele set naar achteren en was de spanning eruit.

Daar heb ik ook al aangedacht,maar wil het eerst eens met deze setting proberen :P
Een langere leiding zou ook werken,ik heb er met een techneut over gepraat,wss gaat het goed.
Ik hou het zondag in de gaten :Y
 
Ahaa! Goed om te lezen: het seizoen gaat weer beginnen! *O*
En wat een weertje!

Zelf ga ik zondag met een paar maten op Mettet rijden. Voor het eerst op de Daytona, dus ik ben zeer benieuwd!

Toch even rustig beginnen, zo'n eerste dag, even de motor leren kennen; ik heb er eigenlijk nog niet eens écht op gereden! Zelf ook deze winter een beetje in de lappenmand gezeten, maar er hopelijk nèt op tijd weer uit. Dus ook dat maar even bekijken...

Fijn race-seizoen toegewenst allemaal! ;)
 
Laatst bewerkt:
Ahaa! Goed om te lezen: het seizoen gaat weer beginnen! *O*
En wat een weertje!

Zelf ga ik zondag met een paar maten op Mettet rijden. Voor het eerst op de Daytona, dus ik ben zeer benieuwd!

Toch even rustig beginnen, zo'n eerste dag, even de motor leren kennen; ik heb er eigenlijk nog niet eens écht op gereden! Zelf ook deze winter een beetje in de lappenmand gezeten, maar er hopelijk nèt op tijd weer uit. Dus ook dat maar even bekijken...

Fijn race-seizoen toegewenst allemaal! ;)

En eruit blijven he ;) (ik probeer hetzelfde :Y ) ,succes
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan