Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
12.462
657
53
tilburg
Hey specialisten
Kont er van die moto twee blokken ook iets in een straatverbod
Lijkt Mien wel lekker zon brulijzert😂

Heb t geluid gehoord van zon blok en dan lopen Mien de rillingen over de rug zeg
Godskere wa lekkr man

Gr Jorgossssss
Volgens mij zijn het getunde street triple blokken van de laatste generatie
 
Laatst bewerkt:

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
12.462
657
53
tilburg
Ik ben eigenlijk ook geen goede geluid referentie want alhoewel ik al jaren een daytona 675 rij,heb ik nooit de ophef over het "super" geluid begrepen :? :$
ik vind de 3 cilinder loop perfect soepel en de daytona 675 een ultiem circuit wapen maar voor geluid en beleving ga ik toch voor mijn 2 cilinder moto morini 1200,dat dondert pas }) :t en stappen zetten :P
 

Green Gooner

MF veteraan
4 jul 2013
1.359
87
45
Gouda
All Right
Haha, ben nog van de “ oude “ generatie
Weet er eigenlijk nie zo veel van
Bedankt

Gr Jorgos
Er gaan sterke geruchten dat er toch een 765 Daytona gaat komen Jorgos! Ik ben er al voor aan het sparen. Op zich is er nauwelijks een markt voor sportfietsen, maar met dat Moto2 blok gaat het bloed weer sneller stomen :9~ . Jij ging toch voor de pani V4?
 

Green Gooner

MF veteraan
4 jul 2013
1.359
87
45
Gouda
Ik ben eigenlijk ook geen goede geluid referentie want alhoewel ik al jaren een daytona 675 rij,heb ik nooit de ophef over het "super" geluid begrepen :? :$
ik vind de 3 cilinder loop perfect soepel en de daytona 675 een ultiem circuit wapen maar voor geluid en beleving ga ik toch voor mijn 2 cilinder moto morini 1200,dat dondert pas }) :t en stappen zetten :P
Ieder zn ding Downsider, maar een 3 pitter op toeren klinkt het mooist hoor :9~
 

Green Gooner

MF veteraan
4 jul 2013
1.359
87
45
Gouda
:N ,zoals je al zegt : ieder zijn ding ;)

:9 :Y
Een keer aan het gas draaien en de MOMO draait alle nekken. 8-)
Dat kreeg ik met mijn daytona niet voor elkaar :P
Ding in het filmpje klinkt prima, en zo wel meer 2 cilinders. Maar er zijn nou eenmaal 3 pitter fans, en daar ben ik er 1 van. Kijk eens een filmpje van Peter Hickman Mv Agusta F3 675 8-)
 

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
12.462
657
53
tilburg
Ding in het filmpje klinkt prima, en zo wel meer 2 cilinders. Maar er zijn nou eenmaal 3 pitter fans, en daar ben ik er 1 van. Kijk eens een filmpje van Peter Hickman Mv Agusta F3 675 8-)
Tja ik ben in de luxe positie om een 1,2,3 en 4 cilinder te rijden :] ,met de voorkeur voor de 2 cilinder.
Onlangs,voor een kleine prijs een ZXR 400 erbij gekocht (voor de SAM classic EVO klasse) heeft ook zijn charmes :t
Wat ik al zei de daytona 675 is perfect voor het circuit :t ,op straat hoeft dat voor mij niet meer.
Dat eeuwige gehang op de clipons in de bebouwde kom :r ,de street en speed missen voor mij de looks,nu eenmaal :')

maar ja deze discussie dient eigenlijk niet hier gehouden te worden.
Ploatje :)

 
Laatst bewerkt:

Green Gooner

MF veteraan
4 jul 2013
1.359
87
45
Gouda
Tja ik ben in de luxe positie om een 1,2,3 en 4 cilinder te rijden :] ,met de voorkeur voor de 2 cilinder.
Onlangs,voor een kleine prijs een ZXR 400 erbij gekocht (voor de SAM classic EVO klasse) heeft ook zijn charmes :t
Wat ik al zei de daytona 675 is perfect voor het circuit :t ,op straat hoeft dat voor mij niet meer.
Dat eeuwige gehang op de clipons in de bebouwde kom :r ,de street en speed missen voor mij de looks,nu eenmaal :')

maar ja deze discussie dient eigenlijk niet hier gehouden te worden.
Ploatje :)

[afbeelding]
Ik rij zelf helemaal niet meer op straat
nu op deze 4 cilinder circuitdagen. Maar ooit komt er een 3 cilinder, wel met je eens dat de looks van de Triumph nakeds niet best zijn,
 

DirkWinters

Rookie
29 jun 2018
21
0
25
Hardenberg
hallo.

ik heb nu bijna een jaar een daytona675 2006
en ben ondertussen meer aan het circuit rijden dan op straat.
iemand wat tips wat ik moet aanpassen aan men machine voor circuit gebruik om m heel te houden?

9 juli naar mettet. zin in😎👍
 

downsider

MF veteraan
30 mrt 2008
12.462
657
53
tilburg
hallo.

ik heb nu bijna een jaar een daytona675 2006
en ben ondertussen meer aan het circuit rijden dan op straat.
iemand wat tips wat ik moet aanpassen aan men machine voor circuit gebruik om m heel te houden?

9 juli naar mettet. zin in😎👍
Ik zou om te beginnen een circuit kuip erop zetten.
En circuitbanden i.c.m.bandenwarmers.....misschien overkill maar maximum grip (meestal) gegarandeerd :t
Heel houden = niet vallen :')
 

robinjohnson623

NK Rookie 600 #623
12 dec 2013
1.057
11
23
Groningen
robinjohnson.nl
hallo.

ik heb nu bijna een jaar een daytona675 2006
en ben ondertussen meer aan het circuit rijden dan op straat.
iemand wat tips wat ik moet aanpassen aan men machine voor circuit gebruik om m heel te houden?

9 juli naar mettet. zin in😎👍
Niet aan beginnen :+
De verslaving is het zeker waard maar het kost helaas zo veel :9

Zoals eerder gezegd circuitkuip minimaal, Persoonlijk vind ik val protectie (van GBRacing) een must.
Zelf is het ook zo gegaan bij mij (gekocht voor op straat en rij er nu alleen nog mee op circuit),
Inversteren in o.a. andere rearset en rem en koppelinghendel is wel handig,

Er is een beste kans aanwezig dat je een keer onderuit gaat,
dus dan is het beter als hier (goedkopere) vervangbare onderdelen op zitten,
dit laatste kan ik helaas uit ervaring beamen.
 
Laatst bewerkt:

Ducati-m

MF veteraan
5 mrt 2009
35.964
6
GBracing valbescherming
billet oliekoeler erop (volgens mij maakt JHS deze). Standaard warmtewisselaar wil nog wel eens vervelend doen van de eerste generatie 675.
Pakking met tussenschot voor het carter (bij triumph dealer te krijgen). Zodat het blok geen lucht aanzuigt met het remmen (als onder hard remmen alle olie naar voren stroomt). Idem voor oil pressure relief valve.


Maar als je puur gaat circuitrijden...koop (als ze er zijn) of bouw je huidige om. Want vallen ga je sowieso. En schades aan frame of niet zo makkelijk vervangbare onderdelen ontkom je niet.

Vering laten servicen/afstellen en gas erop.

ps: kijk trouwens uit met remhendels. De rempompen van Suzuki GSXR heeft qua uiterlijk dezelfde hendel als de Triumph. Maar het busje waar de plunjer van de pomp in komt is anders. De hendel van de Suzuki komt niet ver genoeg terug en zorgt ervoor dat het reservoir gesloten blijft. Waardoor je remmen dus blokkeren.
Is mij een keer gebeurd toen mijn remhendel bij de technische keurig was afgekeurd... omdat er een krasje opzat (thuis tegen de garage geschuurd met inladen van de motor). Vervolgens ter plekken een nieuwe gekocht en na 1 ronde zat de rem compleet vast. Nieuwe remblokken naar de klote, remschijven helemaal krom en dag naar de klote :r
 
Laatst bewerkt:

DirkWinters

Rookie
29 jun 2018
21
0
25
Hardenberg
En je 2006 blok circuit-proof maken zodat je drijfstangen er niet uitploffen. Zie OP hiervoor

wat bedoel je met OP?


maar men blok strippen en weer beter opbouwen dus.
ik rij met pirelli supercorsas dus met de banden zit het wel goed denk ik.

race kuip wil ik inderdaad. welke moet ik hebben?
 

tripler79

MF addicted
10 aug 2009
270
1
Hallo Dirk,

Als je mij even een mail stuurt, dan zal ik je een mail terug sturen met de updates (in detail) die oa hierboven genoemd worden en nog een aantal dingen meer. Zoals al gezegd, eerste type blok moet je wel aanpassen voor circuit gebruik. De kans dat die anders kapot loopt is zeker aanwezig.
 

robinjohnson623

NK Rookie 600 #623
12 dec 2013
1.057
11
23
Groningen
robinjohnson.nl
Hey mede Daytona racers, zitten nu in een kleine groeps app met mede daytona rijders.
Als een van jullie er in wil stuur mij even een PM met je telefoon nummer,
Misschien een leuk idee om een dag allemaal met de daytona op Assen te rijden? :]