Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Valt mee hoor, eigenlijk is het het pakket dikte meten en gewoon stapelen van de onderdelen.

De tool ben je nodig, alleen is die niet goedkoop, rond de 150euro.
 
Ja klopt, maar het probleem is dat door gebruik het pakket dunner wordt en gaat de koppeling door slippen. Dit moet je dan bijstellen, maar dan heb je je tool weer nodig.

Het is een hele goede Slipperclutch, maar vergt zeker ook onderhoud. Dus moet je er als ware boven op zitten, moment dat ie slipt, moet je er gelijk mee aan de slag. Daarom moet je die tool bij de hand hebben. Kan tussen sessies door, klusje van zo’n driekwartier.

Wil je een gebruiksvriendelijker Slipperclutch, dan moet je die van Triumph hebben +13 model die in de Daytona zit. Maar gaan weer andere koppelingsplaten in dan die je nu hebt.
 
Ja klopt, maar het probleem is dat door gebruik het pakket dunner wordt en gaat de koppeling door slippen. Dit moet je dan bijstellen, maar dan heb je je tool weer nodig.

Het is een hele goede Slipperclutch, maar vergt zeker ook onderhoud. Dus moet je er als ware boven op zitten, moment dat ie slipt, moet je er gelijk mee aan de slag. Daarom moet je die tool bij de hand hebben. Kan tussen sessies door, klusje van zo’n driekwartier.

Wil je een gebruiksvriendelijker Slipperclutch, dan moet je die van Triumph hebben +13 model die in de Daytona zit. Maar gaan weer andere koppelingsplaten in dan die je nu hebt.

Ik stuiter nog even,vrolijk door 🤗 🙄
 
Ja klopt, maar het probleem is dat door gebruik het pakket dunner wordt en gaat de koppeling door slippen. Dit moet je dan bijstellen, maar dan heb je je tool weer nodig.

Het is een hele goede Slipperclutch, maar vergt zeker ook onderhoud. Dus moet je er als ware boven op zitten, moment dat ie slipt, moet je er gelijk mee aan de slag. Daarom moet je die tool bij de hand hebben. Kan tussen sessies door, klusje van zo’n driekwartier.

Wil je een gebruiksvriendelijker Slipperclutch, dan moet je die van Triumph hebben +13 model die in de Daytona zit. Maar gaan weer andere koppelingsplaten in dan die je nu hebt.
Ow shit dit had ik me niet gerealiseerd, hoe kritisch is dit en hoe vaak moet je bijstellen?
 
Ligt aan meerdere dingen, natuurlijk hoe hard/lomp jij die slipper gebruikt. Hoe dun je pakket al is (er zit een min en een Max aan de dikte) hoe meer versleten hoe harder het gaat. En hoe erg is de koppeling zelf versleten (drukplaat enz) Ook maakt het nog uit welke sterkte van veer je gebruikt voor meer of minder motorrem. Dus zijn nogal wat invloeden. Dus je kunt niet direct zeggen, 6 circuitdagen en wisselen 😉
 
Ik heb nog wat verder gekeken en gezocht, onder andere de handleiding (van 1 a4). Daarin staat niets over bijstellen of überhaupt instellen: ik kan alleen vinden dat je de dunste platen dan kunt uitwisselen. En is die tool die jij bedoelt puur bedoeld om het meedraaien tegen te houden, dat kan toch ook met andere (beunhaas-)trucjes zoals achterrem, stuiver tussen de tandwielen, impact wrench, balk door het achterwiel?
 
Nee klopt, staat niks in over bijstellen. Met bijstellen bedoel ik de hoofd moer opnieuw aandraaien. Dit staat niet in de manual, dit is ervaring van mij en andere personen 😊

Ja tool is voor het vast draaien. Wat je vast moet houden (met de tool) is allemaal gefreesd aluminium. Je kunt niet zoals bij een normale koppeling de korf vast houden. Dus ga je hier met beunhaas tool aan de gang, dan kun je al snel beschadigingen krijgen. En de moet moet met 98nm vast. Dus dat hou je ook niet zomaar tegen. Met de tool heb ik er al moeite mee om los te krijgen. Dus heb zelf gelijk maar zo’n tool aangeschaft. Scheelt een hoop frustratie 😉
 
En de moet moet met 98nm vast. Dus dat hou je ook niet zomaar tegen. Met de tool heb ik er al moeite mee om los te krijgen.
En de motor in de 6e versnelling, maatje 46 op het achterrempedaal en verlengde ratel/momentsleutel?

N.b. Ik beschrijf hier mijn methode voor het loshalen en aandraaien van de moer van het voorste kettingwiel :+
 
En de motor in de 6e versnelling, maatje 46 op het achterrempedaal en verlengde ratel/momentsleutel?

N.b. Ik beschrijf hier mijn methode voor het loshalen en aandraaien van de moer van het voorste kettingwiel :+
1e versnelling

98 Nm valt wel mee hoor ,achterwiel as moer is 110 Nm (dacht ik)

98 Nm = 20 kilogram op 50 cm
 
Laatst bewerkt:
Ja die kan ook goed vast zitten 😅
1200x1176.jpg

Gisteren voortandwiel vervangen.
Appeltje eitje🤗
 
Bekijk bijlage 1614578
Gisteren voortandwiel vervangen.
Appeltje eitje🤗

Even tip van mijn kant, de achterkant van de moer (niet het schroefdraad) licht invetten met kopervet. Over tijd wil de moer en het borgplaatje van wel eens vast corroderen, waardoor het een stuk lastiger wordt om h’m los te krijgen. Met een klein beetje kopervet, voorkom je dat.
 
Even tip van mijn kant, de achterkant van de moer (niet het schroefdraad) licht invetten met kopervet. Over tijd wil de moer en het borgplaatje van wel eens vast corroderen, waardoor het een stuk lastiger wordt om h’m los te krijgen. Met een klein beetje kopervet, voorkom je dat.
Zat idd nog wat kopervet op,ik dacht eerst dat het roest was.
Tandwiel wel nagetrokken met een momentsleuter en plaatje dubbel geborgt.
Hopelijk de eerste tijd mogen laten zitten.
15 ipv 16 tands,meer jus op het circuit.
 
Zat idd nog wat kopervet op,ik dacht eerst dat het roest was.
Tandwiel wel nagetrokken met een momentsleuter en plaatje dubbel geborgt.
Hopelijk de eerste tijd mogen laten zitten.
15 ipv 16 tands,meer jus op het circuit.
Pas maar op dat die sju niet op je achterband komt! 🤪
 
Mijn Daytona '06 vreet accu's. En net zoals anderen heb ik ook vaak problemen met starten. Ik ga ook even meten of ik geen lekstroom heb ergens.

Maar ik zal nog een nieuwe accu moeten bestellen. Welke accu raden jullie aan voor de Daytona 675?
 
Mijn Daytona '06 vreet accu's. En net zoals anderen heb ik ook vaak problemen met starten. Ik ga ook even meten of ik geen lekstroom heb ergens.

Maar ik zal nog een nieuwe accu moeten bestellen. Welke accu raden jullie aan voor de Daytona 675?
Heb je je krukas sensor al eens vervangen?
(doormeten levert helaas niet zoveel info op is mijn ervaring).
 
Oh ik zie dat ik dat hier nog niet gepost had. Laatste circuitdag vorig jaar liet de 675 me in de steek. Eerste sessie startte die nog met een accubooster, aanvang tweede sessie helemaal niet meer. Startmotor gaat eindeloos rond maar de motor sloeg niet aan. Nog gauw een andere accu gehaald maar hielp niet.
Behalve van de half verklooide circuitdag baalde ik er ook van dat ik niet wist waar ik moest beginnen met zoeken: Waar ligt dit aan? Dan maar een berichtje in de 675 racers Facebook groep gezet. Binnen enkele minuten meerdere reacties: krukas-sensor, kon niet missen gezien de symptomen. Okee beetje vreemd maar de reageerders waren wel overtuigend. Nieuwe sensor en pakking besteld, vervangen en starten & lopen, 1 druk op de knop.
Dat ie bij de eerste sessie wel startte met accubooster was kennelijk toeval. Iemand reageerde nog op FB dat ie altijd een aantal krukas-sensoren op voorraad had en zo al eens van meerdere 675 eigenaren het circuit weekend had gered.
 
Oh ik zie dat ik dat hier nog niet gepost had. Laatste circuitdag vorig jaar liet de 675 me in de steek. Eerste sessie startte die nog met een accubooster, aanvang tweede sessie helemaal niet meer. Startmotor gaat eindeloos rond maar de motor sloeg niet aan. Nog gauw een andere accu gehaald maar hielp niet.
Behalve van de half verklooide circuitdag baalde ik er ook van dat ik niet wist waar ik moest beginnen met zoeken: Waar ligt dit aan? Dan maar een berichtje in de 675 racers Facebook groep gezet. Binnen enkele minuten meerdere reacties: krukas-sensor, kon niet missen gezien de symptomen. Okee beetje vreemd maar de reageerders waren wel overtuigend. Nieuwe sensor en pakking besteld, vervangen en starten & lopen, 1 druk op de knop.
Dat ie bij de eerste sessie wel startte met accubooster was kennelijk toeval. Iemand reageerde nog op FB dat ie altijd een aantal krukas-sensoren op voorraad had en zo al eens van meerdere 675 eigenaren het circuit weekend had gered.

Ik heb ook een kapotte krukas sensor gehad herken de symptomen.
Dat ding doet het of doet het niet.
Als ie al enige tijd problemen met starten heeft,zal het die niet zijn,want op een gegeven moment start ie niet meer.
Maar wat heeft dat met de accu te maken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan