Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Beste heren,
Ik ga binnenkort mijn Daytona 675 bj 2009 ombouwen naar circuit motor. Heeft iemands nog race onderdelen liggen zoals wielen, clip-ons, kuip,rearsets, gb racing protectie achter schokbreker.
Je Daytona is een gen 1, dan ook de oliekoeler vervangen voordat je een plof heb:
UK racesupport vervangende olie koeler

De originele zijn olie water-koeler welke kapot gaan bij circuit gebruik (water/kvs in je olie smeert echt slecht), het alternatief is een lucht-olie koeler, is een uurtje werk als je olie en koelvloeistof toch al aan het verversen bent, met een "platte" steeksleutel kom je ertussen zonder de uitlaatbochten te verwijderen
 
Dinsdag de eerste ervaring op het circuit gehad en heel veel geleerd, maar nog veel meer om te verbeteren.

Zijn er hier wat langere mensen 1,95m die met andere clip-ons rijden. Had moeite om ver genoeg naar te voren te gaan hangen. Buiten dat het vooral bij mijzelf zit, vroeg ik mij af of iemand met een andere clip-ons de ervaring heeft of het hierdoor wat gemakkelijker wordt?

Klein beetje beeldmateriaal, omdat het kan.


 
Ik ben 1.91 en rij met vortex clip ons.
Deze staan ongeveer hetzelfde als de originele.
Nooit bij stilgestaan.
Volgens mij kan ik genoeg naar voren.
Maar ik heb zelf lange tijd nodig gehad om me aan te leren mezelf om de brommer te vouwen 🤔
 
Ik ben 1.95m rijdt met Gilles Tooling clip-ons, en heb een schuimrubber stop op mijn zadel dat ik ver genoeg naar achter ga zitten, maar niet te ver.
En verder: zorgen voor goede conditie en souplesse, goed en regelmatig stretchen.
 
Ga zelf ook richting de 1.95. Heb van de originele clip-ons die palletjes eraf geslepen en ze een stuk wijder gezet. Dat hielp enorm. Maar zit er alsnog beetje opgepropt op, blijft een klein ding
Clip ons naar buiten draaien werkte ook goed met mijn 1m88 op een gsxr600
 
Hey guys, ik ben soms stiekem aan het kijken voor een opvolger voor mijn 2003 ZX-6R racer.
De Daytona 675 en de ZX-6R vanaf 2009 spreken mij het meeste aan. Nu heb ik al wat mooie Daytona's voorbij zien komen.

Nu ben ik benieuwd of er problemen of dingen zijn waar je op moet letten bij de Daytona's en evt bij welke bouwjaren.
Ik begreep dat de eerdere modellen een speciale carter pakking met olieschot nodig hebben omdat er anders bij hard remmen niet genoeg olie in blijft zitten met kans op motor schade. En letten op olieverbuik?

Ik zoek vooral een betrouwbare fiets waarbij het blok niet om het jaar open moet, vind ik op mijn niveau belangrijker dan outright performance :)
 
Hey guys, ik ben soms stiekem aan het kijken voor een opvolger voor mijn 2003 ZX-6R racer.
De Daytona 675 en de ZX-6R vanaf 2009 spreken mij het meeste aan. Nu heb ik al wat mooie Daytona's voorbij zien komen.

Nu ben ik benieuwd of er problemen of dingen zijn waar je op moet letten bij de Daytona's en evt bij welke bouwjaren.
Ik begreep dat de eerdere modellen een speciale carter pakking met olieschot nodig hebben omdat er anders bij hard remmen niet genoeg olie in blijft zitten met kans op motor schade. En letten op olieverbuik?

Ik zoek vooral een betrouwbare fiets waarbij het blok niet om het jaar open moet, vind ik op mijn niveau belangrijker dan outright performance :)
De allereerste 675's tussen 2006 en 2008 hebben idd een andere pakking nodig met een ander druk ventiel. Vaak wordt de warmtewisselaar ook nog vervangen voor een ander type. Verder is het allemaal bullet proof.
Zodra je de toerenbegrenzer 1000rpm hoger gaat leggen (werd vaak gedaan icm met race nokassen) dan wordt ook aangeraden om de klepveren met kleppen te vervangen.
Voor mij zou het geen keuze zijn zx6r of 675... De 675 stuurt veel lekkerder en heeft meer koppel onderin.
 
Hey guys, ik ben soms stiekem aan het kijken voor een opvolger voor mijn 2003 ZX-6R racer.
De Daytona 675 en de ZX-6R vanaf 2009 spreken mij het meeste aan. Nu heb ik al wat mooie Daytona's voorbij zien komen.

Nu ben ik benieuwd of er problemen of dingen zijn waar je op moet letten bij de Daytona's en evt bij welke bouwjaren.
Ik begreep dat de eerdere modellen een speciale carter pakking met olieschot nodig hebben omdat er anders bij hard remmen niet genoeg olie in blijft zitten met kans op motor schade. En letten op olieverbuik?

Ik zoek vooral een betrouwbare fiets waarbij het blok niet om het jaar open moet, vind ik op mijn niveau belangrijker dan outright performance :)
Mijn complete 765 RS is te koop….:)
 
Hallo :W
Was een bijzonder jaar op de 675! TOMS Racelicentie gehaald, onder de 2:00 op Alcarras, PR op Zandvoort naar 2:03. Helaas ook 3 suffe lichte schuivers, waarvan de laatste 2 mijn eigen fout was. Laatste keer op Assen toen kon ik na 1 sessie m'n motor niet meer starten (accu leeg) en moest de rest vd dag jumpstarten. Heb verder niet onderzocht of het nou de stator is of the spanningsregelaar.

1. Die stator (als dat 'm is) blijft maar stuk gaan. Voordat ik m'n blok moest wisselen was de stator ook al vervangen midden in een motorvakantie. Hebben jullie 'm er gewoon uitgesloopt of gewoon ontkoppeld van de spanningsregelaar?

2. Ik had een goedkoop ongespoten kuipsetje (waar koplampen etc nog in moesten), maar ik ben helelmaal klaar met hoeveel werk het is om de kuipen er op & af te halen. Dus ik wil graag overgaan op racekuipen met snelsluiters. Welk merk / supplier hebben jullie goede ervaringen mee? (liefst niet uit de UK O-))
 
Hallo :W
Was een bijzonder jaar op de 675! TOMS Racelicentie gehaald, onder de 2:00 op Alcarras, PR op Zandvoort naar 2:03. Helaas ook 3 suffe lichte schuivers, waarvan de laatste 2 mijn eigen fout was. Laatste keer op Assen toen kon ik na 1 sessie m'n motor niet meer starten (accu leeg) en moest de rest vd dag jumpstarten. Heb verder niet onderzocht of het nou de stator is of the spanningsregelaar.

1. Die stator (als dat 'm is) blijft maar stuk gaan. Voordat ik m'n blok moest wisselen was de stator ook al vervangen midden in een motorvakantie. Hebben jullie 'm er gewoon uitgesloopt of gewoon ontkoppeld van de spanningsregelaar?
De dynamo noem jij stator? Die kun je er uit trekken maar dan laadt je motor dus niet meer bij.
Als je er eerder problemen mee hebt gehad, is het wel zaak om het goed uit te zoeken.
Het kan namelijk zijn dat de spanningsregelaar (SR) een opdonder heeft gehad maar het nog wel doet, maar de nieuwe dynamo wel “besmet” en direct weer stuk maakt. Dan blijf je bezig.
Het mooiste is de dynamo, SR (en evt. de accu) tegelijk te vervangen maar dat is best een dure grap. Dus: meten is weten!
 
Er vanuit gaande dat je geen Alibaba kuipset wilt. Frontrow Components verkoopt goede sets, en ook Tovami (CRC) en Racing-Products.nl
 
Er vanuit gaande dat je geen Alibaba kuipset wilt. Frontrow Components verkoopt goede sets, en ook Tovami (CRC) en Racing-Products.nl
Als je er 3x in een jaar af gaat, dan is alibaba misschien geen slechte optie..;)

Naast suggesties van Ruud zou je ook TTSL en Sebimoto kunnen opzoeken
 
Veel Alibaba sets zijn van ABS plastic, als je daarmee crasht is het net zo lastig te repareren als straat kuipwerk.

Goede kwaliteit polyester is 1. veel sterker en 2. met een beetje plamuur, en evt. hars en een matje goed te repareren.
 
Veel Alibaba sets zijn van ABS plastic, als je daarmee crasht is het net zo lastig te repareren als straat kuipwerk.

Goede kwaliteit polyester is 1. veel sterker en 2. met een beetje plamuur, en evt. hars en een matje goed te repareren.
Ik heb liever ABS, want spullen in huis om het te lassen. :) Dat geklieder met polyester, blegh.
Ik heb een aliexpress kuip op de mijne, het is iets dikker dan origineel wat het minder flexibel maakt.
 
De dynamo noem jij stator? Die kun je er uit trekken maar dan laadt je motor dus niet meer bij.
Als je er eerder problemen mee hebt gehad, is het wel zaak om het goed uit te zoeken.
Het kan namelijk zijn dat de spanningsregelaar (SR) een opdonder heeft gehad maar het nog wel doet, maar de nieuwe dynamo wel “besmet” en direct weer stuk maakt. Dan blijf je bezig.
Het mooiste is de dynamo, SR (en evt. de accu) tegelijk te vervangen maar dat is best een dure grap. Dus: meten is weten!
als je de dynamo verwijderd hoeft er niets voor terug ivm belasting/gewicht/balance?. dat zou wel mooi zijn.
de eerdere problemen waren voor de blokwissel.....en nosig was vergeten de nieuwe dynamo er even uit te sleutelen en mee te nemen naar het "nieuwe"tweedehands blok., dus eigenlijk is het een "nieuw" probleem, sr is wel blijven zitten.
zodra het weer het toelaat zal ik eens gaan meten .
 
als je de dynamo verwijderd hoeft er niets voor terug ivm belasting/gewicht/balance?. dat zou wel mooi zijn.
Nee dat hoeft niet. Omdat er geen stroom wordt opgewerkt heb je zelfs iets minder vermogensverlies dus meer aan het wiel. Precies de reden dat men bij racers de dynamo er dus uit haalt. Moet je wel standaard opladen tussen de sessies door wil je voor elke sessie gewoon kunnen starten. De startmotor kan er ook af - die is heel zwaar! - maar dan moet je ook een starthulp hebben etc. etc. :P
de eerdere problemen waren voor de blokwissel.....en nosig was vergeten de nieuwe dynamo er even uit te sleutelen en mee te nemen naar het "nieuwe"tweedehands blok., dus eigenlijk is het een "nieuw" probleem, sr is wel blijven zitten.
zodra het weer het toelaat zal ik eens gaan meten .
Als je geen dynamo hebt kan die SR er ook wel af. Scheelt weer. :P
 
De dynamo noem jij stator? Die kun je er uit trekken maar dan laadt je motor dus niet meer bij.
Als je er eerder problemen mee hebt gehad, is het wel zaak om het goed uit te zoeken.
Het kan namelijk zijn dat de spanningsregelaar (SR) een opdonder heeft gehad maar het nog wel doet, maar de nieuwe dynamo wel “besmet” en direct weer stuk maakt. Dan blijf je bezig.
Het mooiste is de dynamo, SR (en evt. de accu) tegelijk te vervangen maar dat is best een dure grap. Dus: meten is weten!

De dynamo noem jij stator? Die kun je er uit trekken maar dan laadt je motor dus niet meer bij.
Als je er eerder problemen mee hebt gehad, is het wel zaak om het goed uit te zoeken.
Het kan namelijk zijn dat de spanningsregelaar (SR) een opdonder heeft gehad maar het nog wel doet, maar de nieuwe dynamo wel “besmet” en direct weer stuk maakt. Dan blijf je bezig.
Het mooiste is de dynamo, SR (en evt. de accu) tegelijk te vervangen maar dat is best een dure grap. Dus: meten is weten!
vandaag ff gemeten. na opladen accu, motor gestart
stationair: 27-30 volt op de dynamo (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 )
4.000 rpm 75-80 V op de dynamo (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 )
weerstand 8 ohm (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 ) is volgens WPHB wel 2 ohm te hoog.
sluiting stator (alle 3 de draden) naar massa =0
laden: tijdens stationair 14,2 V
laden 4.000 RPM 14,8 V

lijken mij niet echt afwijkende waarden. dus ik denk dat alles ok is.
contacten tussen dynamo en SR enigzins wel wat corrosie, en nog geen "warmte verschijnselen" op de stekker verbinding.
Ik weet wel dat de optimate vorig jaar (voor de blokwissel) 3X storing aangaf tijdens opladen.
misschien toch alleen de accu op zijn eind?.....
 
Laatst bewerkt:
vandaag ff gemeten. na opladen accu, motor gestart
stationair: 27-30 volt op de dynamo (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 )
4.000 rpm 75-80 V op de dynamo (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 )
weerstand 8 ohm (alle combinaties 1-2 2-3 en 1-3 ) is volgens WPHB wel 2 ohm te hoog.
sluiting stator (alle 3 de draden) naar massa =0
laden: tijdens stationair 14,2 V
laden 4.000 RPM 14,8 V

lijken mij niet echt afwijkende waarden. dus ik denk dat alles ok is.
contacten tussen dynamo en SR enigzins wel wat corrosie, en nog geen "warmte verschijnselen" op de stekker verbinding.
Ik weet wel dat de optimate vorig jaar (voor de blokwissel) 3X storing aangaf tijdens opladen.
misschien toch alleen de accu op zijn eind?.....
Hmm, lijkt allemaal wel okee inderdaad.
Nieuwe accu is dan wel een easy fix :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan