Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

7BEC45FA-5BC1-491C-ABD0-7E0407F0B6D4.jpeg

Voor…
14F4F0DD-6C18-4F47-9CED-9D22B9A78EC9.jpeg

… en na een paar liter zweet en slechts 1 keer paniekerig roepen naar mijn wederhelft.
Nu kan het blok verder open. Hij schiet uit de 4de versnelling.
Ik blijk een complete bak aan onderdelen te hebben liggen dus dat scheelt.

Er is ook voor mij een nieuwe accu onderweg trouwens. De li-ion die er in zat was niet specifiek voor dit model. Starten ging soms al een beetje moeizaam en met demonteren had ik per ongeluk -ahem- een vonkenregen dus dat was wel zo ongeveer de genadeklap vermoed ik. Met de olie e.d. ook maar een nieuwe accu mee besteld. O-)
 
Wel op de 765. Wat voor ervaring zoek je? Met betrekking tot pasvorm en monteren: prima. Performance, lastig te zeggen, ik heb geen problemen. Kwaliteit: zondermeer hoog (stuk beter dan OEM) maar ik ken weinig andere aftermarket koelslangen.
 
Wel op de 765. Wat voor ervaring zoek je? Met betrekking tot pasvorm en monteren: prima. Performance, lastig te zeggen, ik heb geen problemen. Kwaliteit: zondermeer hoog (stuk beter dan OEM) maar ik ken weinig andere aftermarket koelslangen.
Goeie vraag. Tja, of het daadwerkelijk beter koelt.
Ik had afgelopen seizoen het reservoir aan de kook.
Het is maar de vraag of de slangen daar uberhaupt invloed op hebben.
Ja heb ik erop zitten. Zitten prima, pasvorm is goed. Gebruik wel goede kwaliteit klemmen. Koeling wordt er niet direct beter door, daar kan je beter een punt radiateur voor nemen.
Zit wat in. Even snel gekeken, maar een punt radiateur heeft effe een ander prijskaartje :o
Ik vond Samco al niet goedkoop.

Ik heb mocool in huis gehaald, eerst maar eens kijken wat dat doet denk ik.
En nog beter de roestige aanslag er uit proberen te krijgen… 🙄
 
Nou, voorlopig geen Samco nodig, jemig wat een braggel in het koelsysteem.
Dit hoort ook niet he: :/
5D5F9521-084E-4957-9F24-136C28CCA40C.jpeg

Tot zover vandaag.
A3D60020-3DB9-4339-883B-6B023B6957A9.jpeg


Ik heb de koppelingstool nog niet binnen, daar moet ik achter om de aandrijving van de olie/waterpomp los te kunnen halen. De olie/waterpomp kan er dus nog niet uit.

Nou ja voorlopig heb ik in elk geval een heel exclusieve loopfiets.

865A029C-358F-4DC1-BE2A-344D3C01A719.jpeg

Edit: net bericht dat de koppelingstool onderweg is, dus da’s mooi.
 
Laatst bewerkt:
Eerst maar eens goed spoelen. Voorzichtig met al te aggressieve schoonmaakmiddelen ivm de aluminium onderdelen in het systeem. Eerst maar warm water.

Mocool ed. claimen allerlei verbeterde koeling. Het is in mijn ervaring in ieder geval even goed als glycol.
Als je er Mocool in doet moet je motor 's winters wel vorstvrij kunnen staan of je moet aan het einde van het seizoen weer antivries erin doen.
 
Eerst maar eens goed spoelen. Voorzichtig met al te aggressieve schoonmaakmiddelen ivm de aluminium onderdelen in het systeem. Eerst maar warm water.

Mocool ed. claimen allerlei verbeterde koeling. Het is in mijn ervaring in ieder geval even goed als glycol.
Als je er Mocool in doet moet je motor 's winters wel vorstvrij kunnen staan of je moet aan het einde van het seizoen weer antivries erin doen.
Spoelen gaat niet nu alles open ligt :P maar ik probeer alles zo goed mogelijk schoon te maken, voor zover ik er bij kan. Maar de radiator bijvoorbeeld, dat blijft bij spoelen natuurlijk.
Er is duidelijk lange tijd met water gereden zonder corrosie beschermer. Ik heb ‘m vorig jaar volgens mij ook al gespoeld met zo’n specifiek koelsysteem-schoonmaak-spulletje.

Ik heb een geïsoleerde en verwarmde garage O-) maar erg bedankt voor het meedenken. :Y

Ook gehad, goed ontlucht door de slangen fijn te knijpen en zo het systeem te laten "boeren" door de radiator dop deed wonderen sindsdien geen problemen meer. Rijd met water en ook die hete dagen geen issues.
Motor laten boeren, ik zal het onthouden :+
 
3F465CE5-DE76-463B-AEDD-AA8085CD0972.jpeg

Donders, die zat goed vast! Maar het is gelukt.
Nu dus de koppeling er af en de olie/waterpomp er uit.
Dan is er zicht onderop de versnellingsbak.
De schakelwals en vorken zitten dieper weg gestopt dat kan ik nu niet zien.
Aan de tandwielen weinig te zien, op een paar minieme schuine kantjes op de nokken na.
Het zal toch nog verder uit elkaar moeten. :/
5834BE1F-8924-4DA7-9FFD-34D4AC530F04.jpeg
 
Oke, ben benieuwd wat je vindt. Je leert zo je motor wel kennen, bijvoorbeeld dat je je koppeling eruit haalt als het blok nog in de motor hangt, want dat gaat een stuk makkelijker 😊
 
  • Haha
Waarderingen: C4rN
Borrelen in het reservoir? Ik had dat met mn street triple, nieuwe originele radiateur dop gekocht en toen was het probleem weg.
Borrelen komt van een vervuilde : zitting plus radiator dop, : gietzand (de geveerde) die dienst doet als overdruk ventiel.
Schoonmaken van beide voldoet meestal..
 
A254780B-B320-4E5B-BD36-407B1CBC5018.jpeg

Verder uit elkaar gehaald. En een tandwiel gevonden met afgeronde hoeken. Het is een soort dubbel tandwiel van de 3de en 4de versnelling. Net de duurste in de bak, €114. B|

47FD485E-727E-4AC9-8A90-8A5C130B458B.jpeg

Ik heb een oude bak liggen maar die heeft in een doos in de schuur gelegen, dus roestig geworden.
Ik kan wel mooi het verschil zien, deze hoeken zijn mooier haaks.

92E80E58-806C-4807-9EA9-50FB52734EA8.jpeg


Even bekijken wat ik ga doen.
 
je kan dat roestige ding in een pannetje met azijn koken en daarna afspoelen en direct in het vet spuiten, kijken wat er van over blijft
 
je kan dat roestige ding in een pannetje met azijn koken en daarna afspoelen en direct in het vet spuiten, kijken wat er van over blijft
Ja precies, daar zit ik eigenlijk ook wel aan te denken. Grondig schoonmaken in elk geval.
Ik heb ergens niet zo’n zin om dure tandwielen te kopen en dan ook maar de krukaslagers mee te pakken etc. etc. Deze motor heeft me al een keer of 3 in de steek gelaten. Ik wil het wel gefikst hebben.
Maar dat mag best voor de korte termijn zijn. Als ie nu voortaan lief doet kan er ooit nog eens een algehele revisie tegenaan als het moet. Ik weet nu in elk geval hoe het blok open moet. O-)
Edit: het is wel mooie techniek hoor. :Y
 
Je kan zon bak ook laten polijsten, schakelt ie ook nog eens supergoed. kost wel een paar euros
 
super finish heet dat.
alles word gepolijst zodat je minder aandrijf verliezen hebt.
MVS in nederhorst den berg doet oa dat soort dingen.

en dan gewoon een 530 ketting monteren O-) O-)
 
super finish heet dat.
alles word gepolijst zodat je minder aandrijf verliezen hebt.
MVS in nederhorst den berg doet oa dat soort dingen.

en dan gewoon een 530 ketting monteren O-) O-)
Gaat me meer om het schakelen zelf, dat gaat zwaar vind ik.
Maar zoals gezegd wil ik er nu niet te veel geld in steken.
 
Dat verhelpt je er ook (voor een deel) mee. althans, als je je schakelvorken en wals meestuurt :+
 
F0CC8305-9B3A-48CD-A3D8-A777757161E4.jpeg
12D3A1DD-BEFA-4DC0-BC44-AD22AC868FB8.jpeg


Ik ben nu in het stadium “hoe krijg ik dit ooit weer in elkaar?!” aangekomen. De complete bak is er uit.

020BAF43-2F81-40CD-98E1-171D29A9022B.jpeg
8B3DF1FF-448C-4740-92D8-D8AB32B36EC3.jpeg

Een van de vorken heeft een indrukwekkend loopspoor. De wals heeft ooit een waardige tegenstander iets te hard gewalst.
Ik wil het allemaal nog wat opmeten maar ik denk dat ik ook de oude vorken en schakelwals die ik nog heb ga gebruiken. Voordeel; die roesten niet! :)
Wat nu rest is alles uitgebreid schoonmaken en wat keerringen en O-ringen bestellen bij de dealer en dan weer zo’n beetje opbouwen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan