Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Als bij de daytona wat lager op de neus wil is een 60 band achter toch al een hele aanpassing?
 
even een vraagje : standaard worden de vorken 4 mm doorgestoken.
wat doen jullie bij race setuo?....(zitten nu nieuwe buizen in (pitting) en vorken zijn geserviced.)
Waarom meer:?,als er 1 motor strandaard al op zijn neus staat ,is het wel de daytona 675
 
De Daytona heeft berucht weinig naloop ('trail'). Onder helling wordt de naloop kleiner en onder grote hellingshoek heeft de Daytona daardoor de neiging om het voorwiel kwijt te raken (naloop wordt ~0 en dan is het minste of geringste genoeg om de fiets instabiel te maken).

De echte oplossing is om andere kroonplaten met andere vorksprong ('offset') te gebruiken. Maar dat is ook een prijzige oplossing. De voorkant hoger zetten is een goedkoop compromis.

Op het circuit rijden de meeste mensen met de vorkpoten helemaal doorgestoken, dus de top van de voorvork vlak met de kroonplaat. Op de straat, waar de hellingshoeken niet zo groot zijn, is het persoonlijke voorkeur.
 
Stuurt je daytona slecht dan?
is niet van mij, maar wordt langzamerhand een echte circuitfiets. (staat wel hier en ik mag wat onderhoud doen ;) )
nu zitten er nieuw buizen op de poten en heeft het binnenwerk service gehad, en alles mag weer in elkaar.
de standaard instelling is 4 mm doorgestoken (boven de kroonplaat uit) en ik weet dat de meeste fietsen toch beter gaan sturen als je hem wat meer "op de neus" zet. (zo stond mijn vtr sp1 8mm doorgestoken en achter 4 mm ring tussen shock en frame om hem nog beter te laten sturen)
maar nu lees ik dus ook dat bij de daytona de 4mm dat eigenlijk al erg veel is....vanwege de naloop.
 
De Daytona heeft berucht weinig naloop ('trail'). Onder helling wordt de naloop kleiner en onder grote hellingshoek heeft de Daytona daardoor de neiging om het voorwiel kwijt te raken (naloop wordt ~0 en dan is het minste of geringste genoeg om de fiets instabiel te maken).

De echte oplossing is om andere kroonplaten met andere vorksprong ('offset') te gebruiken. Maar dat is ook een prijzige oplossing. De voorkant hoger zetten is een goedkoop compromis.

Op het circuit rijden de meeste mensen met de vorkpoten helemaal doorgestoken, dus de top van de voorvork vlak met de kroonplaat. Op de straat, waar de hellingshoeken niet zo groot zijn, is het persoonlijke voorkeur.
geldt dat ook voor de daytona 2007?
 
is niet van mij, maar wordt langzamerhand een echte circuitfiets. (staat wel hier en ik mag wat onderhoud doen ;) )
nu zitten er nieuw buizen op de poten en heeft het binnenwerk service gehad, en alles mag weer in elkaar.
de standaard instelling is 4 mm doorgestoken (boven de kroonplaat uit) en ik weet dat de meeste fietsen toch beter gaan sturen als je hem wat meer "op de neus" zet. (zo stond mijn vtr sp1 8mm doorgestoken en achter 4 mm ring tussen shock en frame om hem nog beter te laten sturen)
maar nu lees ik dus ook dat bij de daytona de 4mm dat eigenlijk al erg veel is....vanwege de naloop.
Je voelt toch zelf wel aan of je fiets stuurt?
Ik zou al helemaal niet blind varen over wat hier geventileerd wordt,gewoon je ding doen wat het beste voelt.
Het is één van de best sturende fietsen ooit..
Spijkers zoeken op laag water..
 
Je voelt toch zelf wel aan of je fiets stuurt?
Ik zou al helemaal niet blind varen over wat hier geventileerd wordt,gewoon je ding doen wat het beste voelt.
Het is één van de best sturende fietsen ooit..
Spijkers zoeken op laag water..
nee dat schreef ik al...ik voel niet , het is mijn fiets niet en zit geen kenteken op, dus kan het ook niet proberen.
dus wil gewoon meteen zo goed mogelijk een standaard set up hebben waarbij niet teveel hoeft gesleuteld hoeft te worden op het circuit.
 
nee dat schreef ik al...ik voel niet , het is mijn fiets niet en zit geen kenteken op, dus kan het ook niet proberen.
dus wil gewoon meteen zo goed mogelijk een standaard set up hebben waarbij niet teveel hoeft gesleuteld hoeft te worden op het circuit.
Ok,ga dan naar een veren specialist bijvoorbeeld hyperpro.
Paul Klop in Werkendam is een specialist op race gebied ( prepareerd voor teams op de tt Isle of Man de vering),raced zelf ook niet onverdienstelijk.
Heeft ook mijn daytona 675 2006 gedaan.
Voor wat je er aan hebt ,achter veer vervangen, voor alleen in en uitgaande demping afgesteld.
Achterveer zou de achilleshiel van de daytona zijn
 
Laatst bewerkt:
Ok,ga dan naar een veren specialist bijvoorbeeld hyperpro.
Paul Klop in Werkendam is een specialist op race gebied ( prepareerd voor teams op de tt Isle of Man de vering),raced zelf ook niet onverdienstelijk.
Heeft ook mijn daytona 675 2006 gedaan.
Voor wat je er aan hebt ,achter veer vervangen, voor alleen in en uitgaande demping afgesteld.
Achterveer zou de achilleshiel van de daytona zijn
Paul werkt er toch niet meer? is iets heel anders gaan doen dacht ik. Wel een gozer die weet wat ie doet inderdaad. Heeft me daytona ook afgesteld en toen ging een andere specialist doen en voelen en vond het goed gesteld (dat was wel weer een eigenwijs dus moest ergens aanzitten wat ik daarna meteen weer ongedaan heb gemaakt _O- )
 
Wegens wijziging van plannen heb ik nog wat spullen in de aanbieding voor een Daytona 13+.
Alles is nog nieuw in de verpakking:
  • BMC race luchtfilter FM718/04RACE VP: €55,-
  • Renthal Gen3 50mm clip-ons VP: €245,-
  • K&N oliefilter VP: €8,-
 
Volgens mij is die motor van mij echt een Italiaanse. Kan niet anders met zoveel kapsones…
Ik heb dus afgelopen winter de versnellingsbak onder handen genomen. Daarmee zijn natuurlijk ook olie en koelvloeistof ververst. Er zit ook een nieuwe accu in, luchtfilter schoon gemaakt, gewoon alles klaar voor het seizoen weet je wel.
Ik heb afgelopen week een bestelwagen gekocht en was een beetje aan het passen hoe ik dat nu ga doen met een voorwielklem… dus een paar keer de motor de rijplaat op en af… pist de olie toch finaal uit de vorkpoot! :(
Gloeiende, volgend weekend gaat het seizoen beginnen met het eerste ‘evenement’!
Ik heb de poten er al uitgehaald, breng ze morgen weg. Keerringen vind ik zo’n $%^&* klusje, dat besteed ik met liefde even uit. :YY
C7C0606A-54D0-4F4D-A7AD-02632656D1E4.jpeg

Ik hoop wel dat ik nu verder probleemloos een seizoen mag rijden en zo. 🙄
 
Volgens mij is die motor van mij echt een Italiaanse. Kan niet anders met zoveel kapsones…
Ik heb dus afgelopen winter de versnellingsbak onder handen genomen. Daarmee zijn natuurlijk ook olie en koelvloeistof ververst. Er zit ook een nieuwe accu in, luchtfilter schoon gemaakt, gewoon alles klaar voor het seizoen weet je wel.
Ik heb afgelopen week een bestelwagen gekocht en was een beetje aan het passen hoe ik dat nu ga doen met een voorwielklem… dus een paar keer de motor de rijplaat op en af… pist de olie toch finaal uit de vorkpoot! :(
Gloeiende, volgend weekend gaat het seizoen beginnen met het eerste ‘evenement’!
Ik heb de poten er al uitgehaald, breng ze morgen weg. Keerringen vind ik zo’n $%^&* klusje, dat besteed ik met liefde even uit. :YY
Bekijk bijlage 1860921
Ik hoop wel dat ik nu verder probleemloos een seizoen mag rijden en zo. 🙄
Dat is balen.succes :t
Ik moet de mijne binnenkort eens nakijken ,olie, koelvloeistof en remblokken .
hoop er weinig problemen mee te hebben.
 
vervolg voorpoten,
heb ze laten staan zoals WPHB , SAG afgesteld met gewicht van mijn zoon (weegt zelfde als de rijder) daarna de balance voor/achter en hoorde net dat de 3 dagen Alcarras zeer goed is bevallen. fiets stuurde goed, lekker en vertrouwd.
 
Hallo, daytona fanaten ik heb een vraag ik heb een daytona 675 uit 06' maar ik ben opzoek naar engine covers en andere rem/koppelings hevels weten jullie een goeie site waar ik dit kan bestellen en hebben jullie eventueel goeie surgesties welke de goeie zijn ik heb nu van die alieexpres troep er op zitten maar daar zit allemaal speling enz. Op dus dat vind ik niet fijn

Alvast bedankt voor jullie hulp
 
Hallo, daytona fanaten ik heb een vraag ik heb een daytona 675 uit 06' maar ik ben opzoek naar engine covers en andere rem/koppelings hevels weten jullie een goeie site waar ik dit kan bestellen en hebben jullie eventueel goeie surgesties welke de goeie zijn ik heb nu van die alieexpres troep er op zitten maar daar zit allemaal speling enz. Op dus dat vind ik niet fijn

Alvast bedankt voor jullie hulp
Trek je knip maar,ik heb ze nog een eind goedkoper.


 
Volgens mij is die motor van mij echt een Italiaanse. Kan niet anders met zoveel kapsones…
Ik heb dus afgelopen winter de versnellingsbak onder handen genomen. Daarmee zijn natuurlijk ook olie en koelvloeistof ververst. Er zit ook een nieuwe accu in, luchtfilter schoon gemaakt, gewoon alles klaar voor het seizoen weet je wel.
Ik heb afgelopen week een bestelwagen gekocht en was een beetje aan het passen hoe ik dat nu ga doen met een voorwielklem… dus een paar keer de motor de rijplaat op en af… pist de olie toch finaal uit de vorkpoot! :(
Gloeiende, volgend weekend gaat het seizoen beginnen met het eerste ‘evenement’!
Ik heb de poten er al uitgehaald, breng ze morgen weg. Keerringen vind ik zo’n $%^&* klusje, dat besteed ik met liefde even uit. :YY
Bekijk bijlage 1860921
Ik hoop wel dat ik nu verder probleemloos een seizoen mag rijden en zo. 🙄
Gaat dan in en uitrijden van de motor een beetje? zit ook aan die verlengde transit Connect te denken als volgenden auto.
 
Hallo, daytona fanaten ik heb een vraag ik heb een daytona 675 uit 06' maar ik ben opzoek naar engine covers en andere rem/koppelings hevels weten jullie een goeie site waar ik dit kan bestellen en hebben jullie eventueel goeie surgesties welke de goeie zijn ik heb nu van die alieexpres troep er op zitten maar daar zit allemaal speling enz. Op dus dat vind ik niet fijn

Alvast bedankt voor jullie hulp

Trek je knip maar,ik heb ze nog een eind goedkoper.


Ik heb een carbon ignition cover van www.motoforzafairings.com, €70.
 
Nu heb ik nog een vraag alleen weet ik niet of dat hier helemaal thuis hoord ik ben ook nog opzoek naar een voorvelg heeft iemand die hier toevallig te koop?
 
Terug
Bovenaan Onderaan