Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Nou niet echt een regen en droog weer fiets. Heb bij allebei een set extra wielen .
Ben nog aan het testen welke ik het prettigst vind. het oude type heeft meer power onderin maar het nieuwe model stuurt scherper.
Wat vermogen betreft geen verschil beide 124,8 aan het achterwiel.
Ik heb inderdaad 5 mei gereden op zantvoort met de nieuwe.
 
IMG-20180506-WA0004.jpeg
 
Waarom heb je het oude type voorwiel in het nieuwe model zitten?
Nieuw type voorwiel is lichter namelijk........
 
dat klopt alleen bleek dat de remschijven van het model 2013 krom waren. en als je een set regen wielen van het oude type bij je hebt dan is de keus niet zo moeilijk. [ je let wel goed op]
heb inmiddels een andere set schijven en een extra velg [2012.]
 
Beste heren,

Sinds gisteren trotse eigenaar van volgende:

Daytona 675.jpg

Daytona 675 - 2014

Heb daarbij direct een vraag, tijdens de testrit werkte de OEM QS goed maar voelde nogal 'hard" aan, telkens ik opschakelde onder acceleratie schokte de motor tijdens het schakelen, heeft iemand ervaring met afstelling?

Grts
 
ik heb zojuist een bos systeem uitlaat gekocht.
nu moet ik hiervoor een andere mapping op men ecu downloaden. weet iemand hier welke. en waar ik die vinden kan?
 
Zelf niet gaan lopen klooien is mijn advies. De Arrow tune kun je wel via TuneECU erin laden, maar afstelling zul je toch op de bank moeten doen. Ieder blok reageert anders namelijk.
 
Is er iemand die nog circuit onderdelen verkoopt voor zijn daytona (2006)?
ben sowieso opzoeken naar:

Tweede set velgen
snelgas
koelvloeistof vervanger op basis van water
lange dipstick
tussenschot carterpan
vuldop met borggat
goed adres voor racekuip delen
borgbouten etc.
permanente aanslag rubbers op voorvork

Oprijplaat
Steadystand
tyrefix
(begrepen dat met deze twee dingen je de motor goed genoeg kan vastzetten voor vervoer.)

eventueel andere aan te raden circuit aanpassingen?
wat is een goede afstelling voor standaard vering? (waar kan je zo iets vinden)
en welke tandwielverhouding gebruiken jullie op circuit?
Iemannd nog een goed adres voor stickers maken?

en zoek ook nog gebruikte circuitbanden,
mits deze nog genoeg profiel hebben.
en een banden wissel apperaat met balanceer as.

Hoop dat iemand hier kan helpen :9
 
Laatst bewerkt:
Dank u vriendelijk heren.

Originele Triumph / daytona stickers zou ik eventueel nog durven plakken op de zijkant.

Ben heeeel benieuwd om er eens écht mee te rijden, 31 maart Clastres. Spannend!

Mocht iemand originele stickers op overschot hebben, ik heb interesse.
 
Laatst bewerkt:
Een goedemiddag,
Weet iemand hier wat de OEM tune is voor een 2009 daytona 675 (geupdate model).
Op tuneecu staat tune 20595Map.hex (replaces the 20280)
Is dit de correcte?

Er zit nu een custom tune in obv een andere uitlaat, ik heb de motor terug gebouwd naar origineel en wil ook de originele tune weer terug laden.
 
Originele Triumph valblokken, volgens mij zowel de beste als de mooiste:

Framebeschermers | Triumph Motorcycles

Heb wel moeten zagen in de circuitkuipen want op past enkel plug and play op de originele.

Aan de rechter bobbin heb ik om een of andere reden ook moeten snijden, om plaats te maken voor de kuip.
 
Is er iemand die nog circuit onderdelen verkoopt voor zijn daytona (2006)?
ben sowieso opzoeken naar:


snelgas -> even zoeken, maar ik dacht de gashendel van een tiger of sprint 1050 geeft dat effect (grotere diameter)

lange dipstick -> niet nodig. Gewoon aanleren op de 'nieuwe' manier te peilen (hoger niveau)

vuldop met borggat -> boormachine?


Hoop dat iemand hier kan helpen :9

Paar kleine tips in het citaat. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan