Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Bedankt voor het warme welkom. :+

Even de kuipen er afgehaald, om stickers te verwijderen maar natuurlijk ook om gewoon even te kieken wat er allemaal onder zit.
Zo zit er in elk geval nog een EXUP klep in de uitlaat, met bedieningsservo en kabels en al. Goh dat had ik niet verwacht. Nou ja niet dat het in de weg zit.
Is het gebruikelijk om deze er af te halen met circuit gebruik?

De warmtewisselaar ook aangetroffen. Die zal vervangen worden door zo één:
https://www.jhsracingstore.co.uk/PBSCProduct.asp?ItmID=9597878Komt die in de plaats van? Of komt die eerst op het blok en dan de huidige warmewisselaar er op? De vervanger van JHS ziet er strak uit zonder aansluitingen voor slangen of zo. Snap niet helemaal hoe het werkt.

En het motormanagement lampje brandt continu. Is professioneel opgelost met een stukje ductape er overheen. Hmm daar houd ik niet zo van.
 
Bedankt voor het warme welkom. :+

Even de kuipen er afgehaald, om stickers te verwijderen maar natuurlijk ook om gewoon even te kieken wat er allemaal onder zit.
Zo zit er in elk geval nog een EXUP klep in de uitlaat, met bedieningsservo en kabels en al. Goh dat had ik niet verwacht. Nou ja niet dat het in de weg zit.
Is het gebruikelijk om deze er af te halen met circuit gebruik?

De warmtewisselaar ook aangetroffen. Die zal vervangen worden door zo één:
https://www.jhsracingstore.co.uk/PBSCProduct.asp?ItmID=9597878Komt die in de plaats van? Of komt die eerst op het blok en dan de huidige warmewisselaar er op? De vervanger van JHS ziet er strak uit zonder aansluitingen voor slangen of zo. Snap niet helemaal hoe het werkt.

En het motormanagement lampje brandt continu. Is professioneel opgelost met een stukje ductape er overheen. Hmm daar houd ik niet zo van.

Mooie fiets!
De wisselaar komt in plaats van de oude en als het goed is, komen er twee blindstopjes bij waarmee je de slangen van de originele wisselaar kan dicht maken

Met tuneecu kun je normaal gesproken de foutmeldingen uitlezen en resetten.
Ergens op het www een kabel kopen en de (gratis) software tuneecu, downloaden.
 
Tune Ecu gevonden, zo'n kabeltje moet ik idd hebben.
Ik las op een internationaal 675 forum over een lijst met maps/instellingen die geladen kunnen worden, aan de hand van framenummer, type uitlaat etc. etc. maar die site is offline. Zijn die bestanden op dit moment ergens anders beschikbaar?
Gevonden: Obsolete_Triumph_OEM_Tune_list. 3 & 4 Cyl. models
Al klinkt dat obsolete weinig geruststellend. :P
 
Laatst bewerkt:
Iemand nog een nette zwarte dynamo kap liggen van het model +’09. De versie zonder Triumph logo erop.

Alvast bedankt.
 
Tijdje geleden al een deal gesloten, vandaag pas opgehaald:

Bekijk bijlage 1415470

Ik kwam er al snel achter dat het de ex van Basia is (de motor dan hè). Het is een 2007 model, er zijn al een flink aantal aanpassingen gedaan om het heel te houden met circuit gebruik. Na ruim 10 jaar circuit rijden met een Yamaha TRX (een wat?) en andere jaren '90 fietsen is dit voor mij een enorme upgrade. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Alleen al met het op de trailer rollen voelt de motor erg licht. :9
De eerste dagen op Assen zijn al geboekt. Nu eerst de motor eens rustig langs lopen. Wat stickers verwijderen van logo's waar ik niets mee heb.
De modifcaties controleren a.d.h.v de checklist die ik al van Rudi heb gekregen. Ik zag al een handmatige NAKS zitten dus die kan al afgestreept worden.
Dan zal ik nog wel wat vragen voor jullie hebben O-) , welke remblokken bijvoorbeeld. En ik wil graag omgekeerd schakelen; er zit nu een QS pull sensor op. Moet ik dus een push type hebben, maar allemachtig die dingen zijn duur?! Wel al een betaalbare rem/schakelset gezien. Enfin, jullie horen nog van me. :+

Welkom,ga je geen spijt van krijgen.
tevens sta je in de OP 🤗
 
Tijdje geleden al een deal gesloten, vandaag pas opgehaald:

Bekijk bijlage 1415470

Ik kwam er al snel achter dat het de ex van Basia is (de motor dan hè). Het is een 2007 model, er zijn al een flink aantal aanpassingen gedaan om het heel te houden met circuit gebruik. Na ruim 10 jaar circuit rijden met een Yamaha TRX (een wat?) en andere jaren '90 fietsen is dit voor mij een enorme upgrade. Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan. Alleen al met het op de trailer rollen voelt de motor erg licht. :9
De eerste dagen op Assen zijn al geboekt. Nu eerst de motor eens rustig langs lopen. Wat stickers verwijderen van logo's waar ik niets mee heb.
De modifcaties controleren a.d.h.v de checklist die ik al van Rudi heb gekregen. Ik zag al een handmatige NAKS zitten dus die kan al afgestreept worden.
Dan zal ik nog wel wat vragen voor jullie hebben O-) , welke remblokken bijvoorbeeld. En ik wil graag omgekeerd schakelen; er zit nu een QS pull sensor op. Moet ik dus een push type hebben, maar allemachtig die dingen zijn duur?! Wel al een betaalbare rem/schakelset gezien. Enfin, jullie horen nog van me. :+

Ha, jij dus ook actief op het forum.
Het in je eentje opbokken al machtig geworden?

Ik kreeg laatst op zaterdag (volgens mij de 17e) les van je op Lelystad.
Ik was op de oude SRAD :W
Kijk hier stiekem mee omdat ik ook graag een daytona wil :o
 
Ha, jij dus ook actief op het forum.
Het in je eentje opbokken al machtig geworden?

Ik kreeg laatst op zaterdag (volgens mij de 17e) les van je op Lelystad.
Ik was op de oude SRAD :W
Kijk hier stiekem mee omdat ik ook graag een daytona wil :o

Machtig fijne circuit fietsjes ,vooral de 750 injectie 👍
 
Ha, jij dus ook actief op het forum.
Het in je eentje opbokken al machtig geworden?

Ik kreeg laatst op zaterdag (volgens mij de 17e) les van je op Lelystad.
Ik was op de oude SRAD :W
Kijk hier stiekem mee omdat ik ook graag een daytona wil :o
Hier actief: jep, al een tijdje. O-)
In eentje opbokken: ik heb mijn hulpeloze blik zodanig geoefend dat er eigenlijk altijd wel iemand komt helpen. :P
Maar er komt wel een zijstandaard op hoor.

22 augustus was de dag dat ik nader kennis zou maken met de Daytona op Assen. Maar helaas in de eerste sessie al onderuit gegaan, De Bult.
De supercorsa BSB bleek een stuk slechter dan ik voor mogelijk hield. '( De valprotectie heeft z'n werk uitstekend gedaan, alleen hier en daar wat geschaafd. Maar door het gebuitel heb ik mijn schouder uit de kom gehad. Voorlopig zit rijden er dus niet meer in voor mij. De 4uurs race moet ik daarom ook laten schieten. B| Enorm balen, maar ja. De 675 loopt wel als een naaimachine moet ik zeggen. Smaakt naar meer.

day675.jpg
 
Hier actief: jep, al een tijdje. O-)
In eentje opbokken: ik heb mijn hulpeloze blik zodanig geoefend dat er eigenlijk altijd wel iemand komt helpen. :P
Maar er komt wel een zijstandaard op hoor.

22 augustus was de dag dat ik nader kennis zou maken met de Daytona op Assen. Maar helaas in de eerste sessie al onderuit gegaan, De Bult.
De supercorsa BSB bleek een stuk slechter dan ik voor mogelijk hield. '( De valprotectie heeft z'n werk uitstekend gedaan, alleen hier en daar wat geschaafd. Maar door het gebuitel heb ik mijn schouder uit de kom gehad. Voorlopig zit rijden er dus niet meer in voor mij. De 4uurs race moet ik daarom ook laten schieten. B| Enorm balen, maar ja. De 675 loopt wel als een naaimachine moet ik zeggen. Smaakt naar meer.

Bekijk bijlage 1422530

Da's mooi klote beterschap en sterkte. 👍
Dat naai machine verhaal klopt helemaal.🤗
Maar ja ,je weet mijn mening over het blok🤔😉

P.s. vette houding/rijstijl,dat dan weer wel
 
Hallo allemaal,

Ik ben Hugo, 23 jaar oud en sinds april dit jaar in het bezit van een 675 uit 2006.
Heb ‘m gekocht met wel wat km’s op de teller, 52.xxx maar mijn oude suzuki gsx600f (35kw) heeft inmiddels ruim 120.000 gelopen dus ik had het niet als een probleem gezien.

Echter, nu 2 weken geleden op de snelweg leek het alsof er iemand een handje boutjes en moertjes in het blok werd gegooid... flinke rammel erin. Direct gestopt en uiteindelijk opgehaald door de dealer.
Die heeft aan de hand van het geluid de diagnose gesteld; krukas kapot dat wordt een nieuw blok. Kost €2000,- om alles weer op te bouwen...

Nu heb ik zelf al een beetje rond gekeken, in het ergste geval kost een ander blok €1250,-
Echter heb ik hier ook al een aantal mensen gezien die (als ik zo de symptonen lees) hetzelfde kwaaltje hebben en is het iets waar het 2006 blok ook nog eens gevoelig voor is. Nu heb ik een bod gekregen om de motor in deze staat te verkopen. Daar kan ik dan net een ander blok voor terug kopen, maar een zelfde motor gaat niet lukken.

Tijdens het rondzoeken en een beetje vragen in mijn omgeving, zijn er toch wel verdraaid veel mensen die zeggen, haal dat ding naar huis, schorsen, open schroeven en zelf aan de gang. Kapot issie toch al, en als je youtube erbij houdt en het werkplaats handboek dan moet het goedkomen.
Al het onderhoud aan mijn oude suus heb ik zelf ook al gedaan, van voorvorkkeeringen vervangen tot het balhoofd lager aan toe, kettingenset, bobines noem maar op.

Mijn vraag is dan ook;
Wat zouden jullie doen?
€1500,- vangen en afscheid nemen of zelf open maken en repareren.
Het risico aan het laatste is dat stel het lukt niet je of onwijs in de papieren loopt (omdat er misschien alsnog een nieuw blok onder moet)
Maar als je ‘m dan wilt verkopen heb je ook nooit meer dat bod van €1500,- staan.

Ik hoor graag wat jullie er over denken?
Het gaat trouwens om onderstaande 675
6274F748-FE5D-493D-BB4A-9DFA9047EE4F.jpeg


En wellicht en overvloede... maar ja, sinds ik ‘m heb, ben ik om. Het geluid, de handelbaarheid, de power, de looks... triumph heeft er echt een fan bij. Het blijft een geweldige machine waar ik stiekem gewoon geen afstand van zou willen doen... maar goed... dit maakt de keuze wel lastig
 
Ja dat denk ik wel... maar ik vind het wel een hele rigoureuze oplossing om dan gelijk voor een ander blok te gaan... of is dat heel raar bedacht?
 
Ja dat denk ik wel... maar ik vind het wel een hele rigoureuze oplossing om dan gelijk voor een ander blok te gaan... of is dat heel raar bedacht?

De tijd die men erin moet steken voor een revisie is dikwijls het kostbaarste
 
Is het zelf te doen? Of zou je dan eerder de motor opruimen en voor een nieuwe kijken?

Is lastig.
Ik zat met min of meer hetzelfde euvel, drijfstang door het carter.
Op zoek naar een blok zit je idd op 1200 euro plus.
Meestal street triple blokken.
Maar ik had twee Daytona's.
Nog 1 voor op straat,dus die omgebouwd naar circuit.
Andere gehouden voor reserve onderdelen 🤗

21-07-19 Inter-Track at Mettet Triump day Group 2 Blue #107.jpeg
 
Is het zelf te doen? Of zou je dan eerder de motor opruimen en voor een nieuwe kijken?
zelf doen is alsnog kostbaar. En een blokrevisie is niet het zelfde straatje als een bobine vervangen of een kettingset vervangen.

ga eens naar Triumph Motorcycles | World of Triumph | Triumph Parts | Triumph Clothing | Triumph Accessories en klik alleen eens de basic dingen bij elkaar als pakkingen voor het hele blok en een sloot o-ringen/afdichtringen.
Tel daar even een distributie ketting bij, bigend lagers, en alle baklagers bijvoorbeeld bij op. Dan sta je wrs al te janken van de kosten...
 
zelf doen is alsnog kostbaar. En een blokrevisie is niet het zelfde straatje als een bobine vervangen of een kettingset vervangen.

ga eens naar Triumph Motorcycles | World of Triumph | Triumph Parts | Triumph Clothing | Triumph Accessories en klik alleen eens de basic dingen bij elkaar als pakkingen voor het hele blok en een sloot o-ringen/afdichtringen.
Tel daar even een distributie ketting bij, bigend lagers, en alle baklagers bijvoorbeeld bij op. Dan sta je wrs al te janken van de kosten...

Nee, dat snap ik dat het niet hetzelfde is.
Wat ik wel geleerd heb inmiddels is dat als je iets zelf wilt doen en het rustig aan pakt er niets aan de hand is... of in ieder geval dat het dan wel lukt.
Maar, even over het stukje onderdelen...
Mijn idee was om ‘m open te maken en dan te kijken wat er stuk is.
Ik zag ook een reactie van iemand (op pagina 65🙈) die met een krukas en een lager klaar was...

Of verwacht je dat dit geluk te klein is dat je daar op uit komt?
 
Nee, dat snap ik dat het niet hetzelfde is.
Wat ik wel geleerd heb inmiddels is dat als je iets zelf wilt doen en het rustig aan pakt er niets aan de hand is... of in ieder geval dat het dan wel lukt.
Maar, even over het stukje onderdelen...
Mijn idee was om ‘m open te maken en dan te kijken wat er stuk is.
Ik zag ook een reactie van iemand (op pagina 65🙈) die met een krukas en een lager klaar was...

Of verwacht je dat dit geluk te klein is dat je daar op uit komt?

Ja, maar als je een ketting verkeerd klinkt kan je er makkelijk een nieuwe omheen trekken en opnieuw klinken. Als jij je motorblok verkeerd in elkaar zet en daar kom je pas achter als ie er in hangt is het een ander verhaal :P

Voor basiszaken geloof ik wel dat je er een YT-filmpje voor kan gebruiken als naslagwerk. Een blok lostrekken en de juiste diagnose stellen is m.i. andere koek.

Je kan dalijk concluderen dat er een krukas defect is, en die vervangen, maar als je tijdens het loshalen niet opmerkt dat een oliepomp beschadigd is en je zet het vrolijk terug ben je na de eerste rit weer terug bij af, of nog verder van huis.
 
Ja, maar als je een ketting verkeerd klinkt kan je er makkelijk een nieuwe omheen trekken en opnieuw klinken. Als jij je motorblok verkeerd in elkaar zet en daar kom je pas achter als ie er in hangt is het een ander verhaal :P

Voor basiszaken geloof ik wel dat je er een YT-filmpje voor kan gebruiken als naslagwerk. Een blok lostrekken en de juiste diagnose stellen is m.i. andere koek.

Je kan dalijk concluderen dat er een krukas defect is, en die vervangen, maar als je tijdens het loshalen niet opmerkt dat een oliepomp beschadigd is en je zet het vrolijk terug ben je na de eerste rit weer terug bij af, of nog verder van huis.
Nee dat snap ik en dat ben ik ook volledig met je eens;)
Maar ik krijg hier wel hulp bij van een ervaren monteur in verbrandingsmotoren. Het is niet dat ik volledig blue hieraan ga beginnen en denk: ik zie wel waar het schip strand.
Dus ik snap wat je zegt, en ben het ook volledig met je eens.

Enige wat ik me afvroeg is of jullie de gok zouden nemen en het blok zelf open zouden halen, of dat jullie €1500,- zouden vangen en er afstand van zouden doen.
Puur omdat je niet weet wat je krijgt als je het blok open maakt;)
 
Nee dat snap ik en dat ben ik ook volledig met je eens;)
Maar ik krijg hier wel hulp bij van een ervaren monteur in verbrandingsmotoren. Het is niet dat ik volledig blue hieraan ga beginnen en denk: ik zie wel waar het schip strand.
Dus ik snap wat je zegt, en ben het ook volledig met je eens.

Enige wat ik me afvroeg is of jullie de gok zouden nemen en het blok zelf open zouden halen, of dat jullie €1500,- zouden vangen en er afstand van zouden doen.
Puur omdat je niet weet wat je krijgt als je het blok open maakt;)
 
Nee dat snap ik en dat ben ik ook volledig met je eens;)
Maar ik krijg hier wel hulp bij van een ervaren monteur in verbrandingsmotoren. Het is niet dat ik volledig blue hieraan ga beginnen en denk: ik zie wel waar het schip strand.
Dus ik snap wat je zegt, en ben het ook volledig met je eens.

Enige wat ik me afvroeg is of jullie de gok zouden nemen en het blok zelf open zouden halen, of dat jullie €1500,- zouden vangen en er afstand van zouden doen.
Puur omdat je niet weet wat je krijgt als je het blok open maakt;)
ervaren monteur, automonteur? Ik zou er enkel aan beginnen als je iemand hebt die echt ervaring heeft met motorfietsen. Ik zie echt te vaak dingen voorbij komen waar de broer of neef van, die wat met autos doet, wel even onderhoud zal doen aan de motor, en het vervolgens van ellende allemaal opnieuw mag....

Ik zou het wel openmaken denk ik. Maar ik heb dan ook toegang tot een redelijk ruime motorfiets werkplaats incl bijbehorende gereedschappen en evt kennis van 2 monteurs die er al respectievelijk 20 en 50jaar staan :+
 
ervaren monteur, automonteur? Ik zou er enkel aan beginnen als je iemand hebt die echt ervaring heeft met motorfietsen. Ik zie echt te vaak dingen voorbij komen waar de broer of neef van, die wat met autos doet, wel even onderhoud zal doen aan de motor, en het vervolgens van ellende allemaal opnieuw mag....

Ik zou het wel openmaken denk ik. Maar ik heb dan ook toegang tot een redelijk ruime motorfiets werkplaats incl bijbehorende gereedschappen en evt kennis van 2 monteurs die er al respectievelijk 20 en 50jaar staan :+

Ervaren monteur in het reviseren van complete scheepsmotoren bij poncat;)

Ja precies, dat is altijd fijn inderdaad’
Ik heb even nog een soort van begroting gemaakt, zonder krukas kom ik rond de 200 uit voor alle pakkingen;)
Ik denk dat ik de gok ga nemen en de motor naar huis haal.
Ik schors ‘m dan en ga ‘m op m’n gemak uit elkaar halen en weer terug opbouwen;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan