Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Ik hoop het ook.
Ben er in ieder geval uit, ik ga er zelf aan beginnen.
Zijn toch wel aardig wat mensen die zeggen; zelf doen en anders onderdelen verkopen dan heb je sowieso meer.

Regio 010
 
Ik hoop het ook.
Ben er in ieder geval uit, ik ga er zelf aan beginnen.
Zijn toch wel aardig wat mensen die zeggen; zelf doen en anders onderdelen verkopen dan heb je sowieso meer.

Regio 010

je kan natuurlijk ook blok open maken, bepalen of de kosten voor reparatie te overzien zijn, en dan evt een ander blok zoeken. Misschien dat er tzt wel wat te koop staat.. Heb laatst hetzelfde met een transalp mogen doen :+ leek aanvankelijk gewoon combinatie van zaken te zijn wat het geluid vervoorzaakte. tot ik toch nog even de krukaslagers controleerde :+
 
Ik zou ook het blok er vanonder halen en zien wat het geeft. Wie weet komt er opeens ergens een vervangblok te koop en ben je alsnog geholpen. Daarnaast zou ik voor 1500€ liever zelf de motor in onderdelen verkopen (wielset 500€, voorvork + remmerij 500€, tank...), loopt snel op denk ik. 3 jaar geleden drijfstang van mijn KTM RC8R door het carter gegaan. Motor in onderdelen verkocht voor dezelfde prijs bijna als ik hem gekocht had (me happy).
Succes alvast!
 
Beste heren,

Ik weet niet als ik volgend jaar ga kunnen circuit rijden, vandaar pols ik hier even als er concrete interesse is voor mijn fiets.

Daytona 675 - 2014 ABS model (instelbaar)

- Sebimoto circuitkuipen
- Puig ruit
- Triumph frame bescherming
- bobbins
- LSL clipons
- Pro-grip handvaten
- bijna nieuwe SC2 voor en achter
- bijna nieuwe TRW carbon remblokken voor
- V-trec volledig instelbare rem-en koppelingshendel
- TTSL Carbon luchtinlaat
- TTSL subframe vooraan
- Translogic / Triumph Quickshifter (omgekeerd schakelen)
- GB racing blokbescherming
- Gilles Tooling voor-as bescherming

extra:
- originele uitlaatdemper met kras
- extra kuipenset op te frissen.
- set gebruikte nog goede koppelingsplaten

Staat volledig in orde en rijklaar, vorige winter uitgebreid onderhoud gehad met o.a. kleppen stellen.

Dit jaar koppelingsplaten en schakelvork vervangen bij BMC Assenede Triumph. (heb facturen)

Heb 3 sleutels en complete duitse papieren, totaal +- 35k gelopen met aantoonbaar weinig circuit km. Quasi volledige onderhoudsgeschiedenis aanwezig!!!

Voor een bod van 7000 euro zou ik heel sterk twijfelen om deze te verkopen, heb zelf lang gezocht naar een Daytona van de nieuwste generatie, veruit de meest aangename circuitmoto die ik al gehad heb.

Enige reden dat ik verkoop overweeg is omdat het ernaar uitziet dat ik volgend jaar niet ga kunnen rijden.
 

Bijlagen

  • links.JPG
    links.JPG
    223 KB · Weergaven: 35
  • Zold.jpg
    Zold.jpg
    106,2 KB · Weergaven: 40
Nou, het blok ligt uit elkaar...
Wel gelijk duidelijk wat nou de oorzaak was van het geratel. Van 1 van de cilinders is de lagerschaal vast gelopen en mee gaan draaien om de krukas...
Morgen maar eens met Blom motoren bellen om de kurkas na te meten of dat ik die misschien nog kan gebruiken.
Iemand hier misschien nog tips waar je de big end lagers vandaan kan halen inclusief een drijfstang?
Of andere tips voor wat betreft de vervanging van de onderdelen?
3E6282E0-2488-4E8A-AD4D-CBA56CAA8367.jpeg
294EEA0F-3D87-433F-98D8-E386A7662285.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nou, het blok ligt uit elkaar...
Wel gelijk duidelijk wat nou de oorzaak was van het geratel. Van 1 van de cilinders is de lagerschaal vast gelopen en mee gaan draaien om de krukas...
Morgen maar eens met Blom motoren bellen om de kurkas na te meten of dat ik die misschien nog kan gebruiken.
Iemand hier misschien nog tips waar je de big end lagers vandaan kan halen inclusief een drijfstang?
Of andere tips voor wat betreft de vervanging van de onderdelen?

eeeh, bij diezelfde dealer waar je het laat meten misschien? :+
 
Drijfstanglagers zijn een bekende kwaal bij deze blokken.

Is dat zo 🤔
Ik heb zelf ook een geploft blok(gebroken drijfstang) ,maar dat was mijn eigen schuld.
Verder wel wat aan mijn circuit motor gehad,behalve al de bekende kwaaltjes😇
Dat na 10 jaar met daytona's 675 gereden te hebben
Daarnaast heb ik een moto morini,die zoveel kwaaltjes zou kennen dat er geen kilometer mee te rijden zou zijn🤪
Ondertussen staat er 48000 kilometer op.....🤗,even de klepgeleiders vervangen en hoppa weer 50000 kilometer erbij😍
Al met al,ik geloof niet zo in de bekende kwaaltjes.
Als je het olie nivo van de,eerste generatie, daytona 675 goed in de gaten houdt en bovenin zet,is het een betrouwbare brommer...
 
Racegebruik geeft de problemen.
Drijfstangen van de eerste generatie zijn te zwak. Vervormen teveel......
Dit is verholpen bij het Gen2 blok deze hebben meer “vlees”.
Oliekanalen in de kruk zijn ook niet altijd even fraai afgewerkt. Gaf ook problemen bij race belasting. Genoeg problemen bekend en de meeste zijn de kruk-drijfstangissues.
 
eeeh, bij diezelfde dealer waar je het laat meten misschien? :+

Ja nouja blom zei dus;
Ik heb de apparatuur niet om zo’n krukas te meten dus ik doe dat niet...
Heb inmiddels wel een prijs voor het ondermaats maken en dan overmaatse lager schalen erin...
Alleen hoe goed houdt zich dat?
 
Hallo :W
Hier ook maar even melden! Ik heb (al een paar jaar inmiddels) een Daytona 675 (2007) welk op een Hyperpro achterveer volledig standaard is. Heb afgelopen zomer voor het eerst op deze fiets op het circuit gereden (Zandvoort). Verder rij ik er amper op omdat ik in het buitenland woon (en toch moeite heb om afscheid te nemen van deze motor :P). Eigenlijk gebruik ik hem alleen nog om 1x per jaar 2 weken in de Alpen/Pyreneeën te rijden. (waar afgelopen zomer helaas de dynamo doorfikte...)

Anyway, in maart ga ik met een maat van me een 3 dagen naar circuit Alcarras, dus zit er nu aan te denken om het zekere voor het onzekere te nemen, ondanks dat ik nog geen hoog tempo rij en ook zo weinig uberhaupt de motor gebruik. Kortom, is het toch verstandig om de motor iets meer circuitklaar te maken?

Het volgende zit ik te overwegen:
- Andere oliekoeler
- Nieuwe oliepan-pakking met tussenschot + overdrukventiel

Wat adviseren jullie mbt de oliepomp aanpassing als de motor ook nog steeds voor op straat gebruikt wordt (en dus eigenlijk laagtoerig gebruik).
Zelfde voor de oliekoeler; ik heb begrepen dat een (Billet/JHS) oliekoeler niet meer gebruikmaakt van de koelvloeistof (afgedopt), als ik dan niet op het circuit ga rijden, moet ik me dan zorgen maken als ik door een file moet rijden in Italie met 37 graden buitentemperatuur? :?

Momenteel is m'n (origineel) kuipwerk in perfecte staat, dus zit ook te overwegen om circuitkuipen aan te schaffen. Waar halen jullie deze vandaan?

Tnx voor de input alvast! /N
 
Over het algemeen is het vanuit het perspectief van kosten beter om een tweedehands circuitmotor te kopen dan om stapsgewijs geld in een straatfiets te stoppen, vooral als je straatmotor nog in goede staat is, zonder asfaltexczeem. Wellicht dat kosten een minder hoge prio is voor jou, in dat geval zou ik naast de door jou genoemde mods ook investeren in de voorvering, circuitrubber, bandenwarmers en valbescherming (engine covers, glijblokken).
 
Een volledige circuitfiets wil ik er ook niet van maken aangezien ik er zo weinig op rij. Maar omdat het een 3-daagse event is het in mijn optiek een verhoogd risico (3x6 sessies, anders dan ff een dagje CPZ meepakken), en ik zoek dus een manier waar ik tegen redelijke kosten de gevolgen van het risico kan inperken. (Ergo: 500,- investeren voor een mogelijke schuiver en stuklopende blok)
Ik zou willen dat ik een dedicated circuitfiets tot mn beschikking kon hebben :9~
 
Goede banden type Supercorsa of iets dergelijks, circuitkuipen (2dehands?) en engine covers.

Daarmee kom je volgens mij al een heel eind, nieuwe pakking / koeler zijn volgens mij nodeloze kosten.
 
Goede banden type Supercorsa of iets dergelijks, circuitkuipen (2dehands?) en engine covers.

Daarmee kom je volgens mij al een heel eind, nieuwe pakking / koeler zijn volgens mij nodeloze kosten.
Aanpassingen om op termijn het blok heel te houden met circuit gebruik, lijken me zeker niet nutteloos.
 
Die blokken ploffen niet zomaar.
Oliepeil in de gaten en bovenin houden volstaat.
Ik melk de Moto ( dedicated circuit fiets)ook regelmatig uit tot de 14000 toeren,gaat al jaren goed
En dat een keer of 10 per jaar.
Laat staan incidenteel circuit gebruik 🤔
 
Dank voor de tips/adviezen!

Kuipwerk is besteld. Ga even kijken naar blokbescherming indd.
Oliepakking zijn de kosten niet indd, en kan ik gelijk meepakken met een oliebeurt.

@downsider heb jij voor jouw circuitfiets nog de originele oliekoeler in gebruik of ook vervangen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan