Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

1582222392960.jpeg


76CE52EB-E591-4F27-8967-2B779963A5F6.jpeg


Zo eindelijk de AliExpres race kuip ontvangen, dus aan het werk!
Ik heb er een witte tank (met een paar kleine beschadigingen) bijgekocht.
Nu heb ik wel een beetje spijt dat ik alle klussen heb opgespaard...
Vandaag gedaan:
- oude kuip er af
- warmtewisselaar ding vervangen door oliekoeler
- olie flush en ververst met nieuw oliefilter
- kvs flush en ververst
- voorwiel gewisseld

Nog te doen:
- achterwiel wisselen
- nieuwe remschakelset erop (omgekeerd schakelen met behoud van QS, wordt even pielen)
- nieuwe tank er op (dus brandstofpomp overzetten, wordt vast geklieder en stinken :P )
- nieuwe kuipdelen er op natuurlijk!

Remblokken zal ik ook maar vervangen want daar zit niet zo heel veel materiaal meer op.
 
Beste heren,

Wie een Daytona 675 van de laatste generatie zoekt (2014), ik heb wegens rugklachten besloten de mijne te verkopen.

Staat te koop bij (gezocht en gevonden).

Ik wil het gaan proberen op een naked bike, hopelijk biedt dat soelaas. Inruil omgebouwde Speed Triple bespreekbaar!

Groeten
 
Heyhey!!
Splinternieuw hier!
Ik ben Bram en rij al verschillende jaren ondertussen. 2x cbr 600rr gehad, dan een r1 bigbang, overgestapt naar een hypermotard 1100s en eind vorig jaar een daytona 675 gekocht van 2008! Heb me ook een circuitkuipke aangeschaft en wat motorprotectie stukken. Voor de rest ga ik hem voorlopig zo laten en kijken welk gevoel ik krijg alvorens aan te passen. Het is maar voor sporadisch circuit gebruik. Ben meer eentje van 4 dagen weg naar het zwarte woud. Buiten wat pitbike wedstrijden niet echt circuitervaring buiten 1 vrije dag met de r1 op zolder. Ging vrij vlot! Heb hier al een paar leuke dingen gezien dus ga zeker volgen hier!! Wat foto’s van de daytona kunnen niet ontbreken👌!
grtz
 

Bijlagen

  • 49E4B6A9-83B9-4FDC-AB04-5533399306D7.jpeg
    49E4B6A9-83B9-4FDC-AB04-5533399306D7.jpeg
    162,8 KB · Weergaven: 24
  • 1C8E4C4D-95F1-494D-B879-C0CE537F9692.jpeg
    1C8E4C4D-95F1-494D-B879-C0CE537F9692.jpeg
    1,4 MB · Weergaven: 26
  • F2451204-B4DF-4133-83FE-BF4107FFD6AC.jpeg
    F2451204-B4DF-4133-83FE-BF4107FFD6AC.jpeg
    881,8 KB · Weergaven: 25
  • 6D4B4165-879D-439A-95CF-0BB1991F51E5.jpeg
    6D4B4165-879D-439A-95CF-0BB1991F51E5.jpeg
    774,9 KB · Weergaven: 28
Welkom 🤗

Mooi blauw is niet lelijk 👍

Blok protectie is geen overbodige luxe.
Heeft bij mij al 2 maal,mijn dynamo deksel gered 😍
 
Hier actief: jep, al een tijdje. O-)
In eentje opbokken: ik heb mijn hulpeloze blik zodanig geoefend dat er eigenlijk altijd wel iemand komt helpen. :P
Maar er komt wel een zijstandaard op hoor.

22 augustus was de dag dat ik nader kennis zou maken met de Daytona op Assen. Maar helaas in de eerste sessie al onderuit gegaan, De Bult.
De supercorsa BSB bleek een stuk slechter dan ik voor mogelijk hield. '( De valprotectie heeft z'n werk uitstekend gedaan, alleen hier en daar wat geschaafd. Maar door het gebuitel heb ik mijn schouder uit de kom gehad. Voorlopig zit rijden er dus niet meer in voor mij. De 4uurs race moet ik daarom ook laten schieten. B| Enorm balen, maar ja. De 675 loopt wel als een naaimachine moet ik zeggen. Smaakt naar meer.

Bekijk bijlage 1422530
20AC1-2123-356.jpg

Zoek de verschillen. :+
Dit keer ben ik wel overeind gebleven, 2 dagen langs zelfs. Alleen reden we zonder transponder dus geen tijdwaarneming. B|

Edit: oh deze zijn ook nog wel aardig.
20AC2-3792-411.jpg


20AC2-6620-702.jpg


In 't kader van de fotogeniekheid volgende keer verplicht met donker vizier. :X Heeft nu een beetje dit effect:

vintage-helmets-gear-patrol-bullit.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zuur om de eerste sessie gelijk te vallen..
Schouder uit de kom kun je wel even lat van hebben, hopen dat hij er nu in blijft zitten.
Was bij mij niet zo en is toen vast gezet, echter is dat ook geen pretje..

Ik ben mij een beetje aan het oriënteren om mijn R6 uit '99 te vervangen voor iets nieuwers.
Ik twijfel een beetje tussen een 675, R6 (2006+) en met een schuin oog kijk ik nog naar een GSX-R 750.

Hoe verhoudt de 675 zich t.o.v. een R6 op het rechte stuk?
De ervaring van mijn huidige R6 is dat ik het dan niet bij kan houden op de rechter stukken echter wel sneller ben in de bochten.
Echter loopt de rest dan al zo ver uit dat ik veilig geen uit rem actie kan plaatsen en dus "vast" zit achter mijn voorligger.
Heeft ook te maken met mijn voorzichtigheid echter wordt dat met de jaren waarschijnlijk niet minder ;)

In de bochten lees ik wel dat de 675 koning is :)
 
Ik heb R6 van 2005 gehad en Daytona 675 van 2014.

Mijn ervaring is dat er niet zozeer verschil zit in het vermogen / pure snelheid, eerder in de vermogensafgifte. Bij de 3-cilinder neemt die sneller op en heb je merkbaar meer koppel, rijdt heerlijk op circuit.

Ik zou voor Daytona + 2008 gaan indien €... mogelijk. (zie krukasproblematiek met de eerste 2 bouwjaren)
 
De ervaring van mijn huidige R6 is dat ik het dan niet bij kan houden op de rechter stukken echter wel sneller ben in de bochten.
Echter loopt de rest dan al zo ver uit dat ik veilig geen uit rem actie kan plaatsen en dus "vast" zit achter mijn voorligger.
Heeft ook te maken met mijn voorzichtigheid
Heel herkenbaar, daarom volg ik dit topic ook als potentiële toekomstige Daytona-eigenaar. Nadeel van Triumph tov genoemde Japanse motoren is de prijs van onderdelen en beschikbaarheid van tweedehands onderdelen. Althans, dat is wat ik zie en wat ik heb ervaren bij m'n Triumph Sprint straatmotor.
 
Zuur om de eerste sessie gelijk te vallen..
Schouder uit de kom kun je wel even lat van hebben, hopen dat hij er nu in blijft zitten.
Was bij mij niet zo en is toen vast gezet, echter is dat ook geen pretje..
Dat is dus al bijna 10 maanden geleden. Ik heb er uiteindelijk heel weinig last van gehad gelukkig, maar het seizoen was wel direct voorbij natuurlijk.

In de bochten lees ik wel dat de 675 koning is :)
Op zich wel maar uiteindelijk is het degene aan de clipons / in het zadel die het verschil moet maken. O-)
Ik heb R6 van 2005 gehad en Daytona 675 van 2014.

Mijn ervaring is dat er niet zozeer verschil zit in het vermogen / pure snelheid, eerder in de vermogensafgifte. Bij de 3-cilinder neemt die sneller op en heb je merkbaar meer koppel, rijdt heerlijk op circuit.
Geen ervaring met R6 dus ik zou het niet kunnen zeggen maar zijn de (nieuwere) R6-en niet nóg hoogtoeriger dan de 675?
Ik kom van mono's en een dikke twin dus ik moet wennen aan de hoge toerentallen van de 675.

Heel herkenbaar, daarom volg ik dit topic ook als potentiële toekomstige Daytona-eigenaar. Nadeel van Triumph tov genoemde Japanse motoren is de prijs van onderdelen en beschikbaarheid van tweedehands onderdelen. Althans, dat is wat ik zie en wat ik heb ervaren bij m'n Triumph Sprint straatmotor.
Juist met de 675 valt dat denk ik wel mee. Er zijn er zoveel van en er wordt ontzettend veel mee geraced. Er is dus veel ervaring en expertise en in de UK zijn er zelfs gespecialiseerde zaken rond deze (fijne!) motor.
 
Vooral R6 onderdelen zijn op elke hoek van de straat te vinden, en als ik een rondje paddock doe zie ik ook 9x R6 t.o.v. van 1x 675...
Luxe keuzes laten we het maar noemen ;)

Nadeel van zowel de R6 als de 675 is dat de nieuwste "racers" die 2de hands te vinden zijn vaak ook al 10 jaar oud zijn.
Tevens blijven ze goed aan de prijs, wat natuurlijk ook weer een voordeel kan zijn.
 
Onderdelen voor de Daytona zijn geen enkel probleem hoor. Gewoon bij de juiste adressen informeren. Bijv. Roké is een prima adres. Hebben zelf ook met de Daytona geraced in het (wijlen) ONK. Voor afstelling is Ruud Fredriks een prima adres. Johan heeft destijds ook met de Daytona geraced in het ONK.
Anders is in de UK is zat te koop. 😉
De kit-delen daarentegen, is een lastig verhaal omdat deze niet meer geproduceerd worden sinds een aantal jaren.
 
Ik heb 8 sessies op een R6 2006 gereden, en vind het leren circuitrijden op m’n Daytona een stuk relaxter dan de R6. Reden: door het koppel van de 675 kan je in de verkeerde versnelling alsnog ‘leren’ gasgeven. Maar op de R6 gebeurd er onderin zo weinig dat “smooth” throttle control geen merkbaar impact heeft (maar dat is op mijn slakken tempo en nog flink lerende).
Pluspunt R6: Slipperclutch. Als je dan toch meer moet terugschakelen, is dat wel helpvol voor de “workload” bij het aanremmen 😇
 
Vraagje;
Ik heb mijn triumph geheel gereviseerd, in ieder geval... big end lagers, drijfstang, zuigerveren, pakkingen etc
Kleppen gesteld enzo, noem maar op
Gister eerste keer gestart, starten ging vrij soepel alleen klimt de motor direct in toeren
Eerste reactie was natuurlijk uitzetten, maar bij poging 2 hetzelfde resultaat...
Ik kreeg al de tip dat dit mogelijk de gasklepsensor of de map sensor is... maar wellicht hier iemand iets dat ie zegt; dat klinkt heel bekend, dat zou dit wel eens kunnen zijn...

ter info:
Alles staat op tijd - krukas, nokkenas etc.
Motor maakt bij lopen geen bij geluiden als tikken oid
Gasklep zit dicht, heb ik na de 1e poging nog een keer gecontroleerd. Deze staan gewoon dicht

Ik hoor graag of iemand hier een idee heeft;)
 
Vraagje;
Ik heb mijn triumph geheel gereviseerd, in ieder geval... big end lagers, drijfstang, zuigerveren, pakkingen etc
Kleppen gesteld enzo, noem maar op
Gister eerste keer gestart, starten ging vrij soepel alleen klimt de motor direct in toeren
Eerste reactie was natuurlijk uitzetten, maar bij poging 2 hetzelfde resultaat...
Ik kreeg al de tip dat dit mogelijk de gasklepsensor of de map sensor is... maar wellicht hier iemand iets dat ie zegt; dat klinkt heel bekend, dat zou dit wel eens kunnen zijn...

ter info:
Alles staat op tijd - krukas, nokkenas etc.
Motor maakt bij lopen geen bij geluiden als tikken oid
Gasklep zit dicht, heb ik na de 1e poging nog een keer gecontroleerd. Deze staan gewoon dicht

Ik hoor graag of iemand hier een idee heeft;)

Hoe lang heb je hem laten lopen.
Van de week de mijne sinds oktober weer gestart.
Loopt dan ook een paar minuten verhoogd.
Anders benzine tekort,,kan dat ook veroorzaken.
Eerst het laag fruit testen,kijk of je benzine slang en goed op de koppeling zit en niet afgeklemd is.
 
Hoe lang heb je hem laten lopen.
Van de week de mijne sinds oktober weer gestart.
Loopt dan ook een paar minuten verhoogd.
Anders benzine tekort,,kan dat ook veroorzaken.
Eerst het laag fruit testen,kijk of je benzine slang en goed op de koppeling zit en niet afgeklemd is.

ik heb ‘m een paar seconden laten draaien, toen schoottie zo hoog dat ik ‘m gelijk uit gezet heb
Ik heb wel een filmpje, maar weet niet of ik die hier op 1 of andere manier kan delen buiten youtube om?
 
ik heb ‘m een paar seconden laten draaien, toen schoottie zo hoog dat ik ‘m gelijk uit gezet heb
Ik heb wel een filmpje, maar weet niet of ik die hier op 1 of andere manier kan delen buiten youtube om?

Gaskabels vrij en voldoende speling?
>Hoe hoog is hoog dan (RPM)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan