Racen op een dikke BMW jongens!

door superpole is er bij mij ook een soort balans pijp vlak voor de slip on gemaakt .... denk dat dit ook aardig wat db,s eraf haalt
Hmm heb je daar een foto van misschien? Als zo'n mega toeter noodzakelijk is zoals hierboven bij Steel driver so be it maar wieweet kan ik iets fiksen met een tussendemper ben even benieuwd hoe dat eruit ziet.
 
Dat heb ik ook maar is gedaan voor een betere vermogenskromme.
bij ahnendorp wisten ze ook een hele mooie afstelling ermee te maken , 202 pk naar ik vermoed dat hij ook een dempend effect heeft daar een gedeelte van de lucht een andere / langere weg bewandeld en dat de geluidsgolven hierdoor a synchroon gaan lopen .

kan het mis hebben maar ik was verbaasd dat ik zonder killer gewoon op een zac dag kon rijden
 
Hmm heb je daar een foto van misschien? Als zo'n mega toeter noodzakelijk is zoals hierboven bij Steel driver so be it maar wieweet kan ik iets fiksen met een tussendemper ben even benieuwd hoe dat eruit ziet.
Mega demper met voordemper was nog steeds kielekiele....
In een groepje met nat asphalt ( dat schijnt uit te maken ) net over de grens van 101dB.
 

Bijlagen

  • 20211013_105900.jpg
    20211013_105900.jpg
    58,4 KB · Weergaven: 70
  • 20211013_105346.jpg
    20211013_105346.jpg
    247,7 KB · Weergaven: 69
Wel race 1 gewonnen en race 2 was ik hard onderweg, alleen was ik vergeten te tanken🤭 dus met nog 3 ronden te gaan een lege tank....

Nieuw pr ook, 1:48.121

Niet slecht voor de eerste dag met de beemer😀
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1634673676602.jpg
    FB_IMG_1634673676602.jpg
    208,8 KB · Weergaven: 59
Wel race 1 gewonnen en race 2 was ik hard onderweg, alleen was ik vergeten te tanken🤭 dus met nog 3 ronden te gaan een lege tank....

Nieuw pr ook, 1:48.121

Niet slecht voor de eerste dag met de beemer😀
Netjes congrats! *D
Mijn PR is iets van 1:49 hoog op Assen. Wel op een 600RR, dat dan weer wel.
Helaas nooit iets gewonnen, niveau in het IDC toch wat hoger denk ik.. :')
 
Heren bmw rijders, met wat voor vertanding rijden jullie op Assen? Vraag dit voor een maat van mij. Hij rijdt nu 1:50ers op Assen maar is toe aan een nieuwe kettingset. Betreft een 2018 s1000rr.
 
Bij hem zit er nu 16/44 onder, we hadden het idee om daar 16/46 (1 : 2.88) van te maken, dat is dus nagenoeg gelijk aan jou 15/43 (1 : 2.87).

Met 15/43 heb je de 6e versnelling nog niet echt nodig denk ik?
 
Bij hem zit er nu 16/44 onder, we hadden het idee om daar 16/46 (1 : 2.88) van te maken, dat is dus nagenoeg gelijk aan jou 15/43 (1 : 2.87).

Met 15/43 heb je de 6e versnelling nog niet echt nodig denk ik?
Alleen bij hoge heide, richting Ramshoek. Door de hellingshoek gaat hij in 5 in de toerenbegrenzer, dus heb ik daar de 6 nodig.
 
Ik had voor 1 kleiner en achter 2 groter
Perfect voor mij, op spa achterin rechte eind net tegen toerenbegrenzer aan, dus op assen prima uit te komen
 
De verhoudingen komen inderdaad redelijk gelijk uit. Ik heb een kleiner achtertandwiel gekozen, omdat dat zou helpen tegen wheelie en een kortere ketting schijnt ook minder vermogensverlies op te leveren.
 
Dat vind ik wel een apart verhaal opzich, de verhouding is gelijk, ik zou niet weten waarom je dan met 15/43 minder zou wheely`s als met 16/46.
Misschien omdat de diameter van het tanwiel op het achterwiel kleiner is ten opzichte van het wiel.

Had je met 15/43 nog geen last van dat de ketting flink over de geleider heen loopt op de achterbrug?
 
Ik heb me wijs laten maken dat de afstand van ketting op tandwiel tot naaf van wiel schijnt uit te maken (moment=kracht*arm, dus klonk voor mij geloofwaardig).

bron: Anti-Squat Geometry -

Bovenkant slijt de geleider een beetje in. Maar de motor rijd vanaf ~3k km met 15 voor en staat nu op 10k km en de originele geleider zit er nog op.
 
Laatst bewerkt:
W4GDLYVWASYF2JHZX3S7RCMKSM.jpg

Figure 7: Because chain pull affects anti-squat, a gearing change can make a huge difference to traction and handling. Note that changing to bigger sprockets that have the same gearing ratio has little effect on anti-squat-the greater angle of the chain (which increases anti-squat) is offset by the reduced force (which decreases anti-squat) due to the larger sprocket.


Maakt niet zoveel uit dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan