Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
Rij je een GSX-R op het circuit? Wees welkom! :]
Wil je in de lijst dan even een fototje (op MF zelf ivm laadtijd OP) met specs doorgeven

Coureurs + specs:

@bart_schwantz_34
750 uit 2004

PP rear set
Rental clip ons
Snelgas
Brembo Rcs 19
Hyperpro voorveren
Hyperpro achter shock
Metzler racetec k2 achter k1 voor
Complete wielen set met regen banden
Race kuipen zelf gespoten
Stuuruitslag beperkers
Valdoppen
Caterbescherming aan beide zijde
Telefoon houder voor laptimer op kroonplaat

@gixxer750srad
1000 uit ????
Nieuwe motor, nog geen info.

@GuusFlater
600 uit ????
Geen werkende foto B|

Hoegee afgestelt
r&g blokbescherming
crc kuip
crc inlaat.
yoshimura koppakking
sp shifter
K tech piston kit plus veren
wp shock achter
boss demper met kat vervanger (m pajic)
accossato snelgas
stalen remlijding voor ,achter
stuuruitslag begrenzing
andere tandwiel verhouding.
dubbel sintering - EBC Brakes
nog wat klein spul.

@jaapiekrekel
1000 uit 2009
Geen werkende foto B|

Hel stalen remleidingen
520 Tsubaki ketting
Tandwielverhouding 16/46
Valdoppen
Explosafe
G&B blokcovers
Akrapovic Racing Line
HM/Annitori quickshifter
Brembo RCS 19
Stompgrip
Haaienvin onder de achterbrug
MWR Luchtfilter
PP tuning remhendel beschermer
Gilles stuurgewicht
Brembo remreservoir
Gilles Clipons
Domino Snelgas
Snelsluiter tank

@JC-GSX-R
600 uit 2004

CNC Rear set
Snelsluiter tankdop
Translogic quickshifter
Brembo RCS 19 rempomp
Hel stalen remleidingen
Active snelgas
Matris stuurdemper
Full titanium Arrow uitlaat systeem
Sigma slipperclutch
Öhlins 9.5nm veren in de voorvork
WP4618 achtershock met Öhlins veer
520 DID ketting met Renthal tandwielen 15/46
Renthal handvaten
Stompgrips
HQ Racing remhendel bescherming

@Jimbo-R
600 uit 2007

circuitkuipen
stalen remleidingen
valdoppen
Wilbers voorveren + HK suspension race aanpassing
Wilbers achtershock
Bos einddemper met linkpijp
Aim light laptimer
R6 '09 remklauwen
HM quickshifter (nog niet gemonteerd)

@NoStra
1000 uit 2010

Öhlins cartridgekit nix30 in de voorvork
Öhlins TTX36
Quickshifter
Arrow titanium race systeem
Brembo PR 19x18 rempomp
Brembo brake adjuster
Brembo ORO schijven
Brembo achterremklauw
Snelgas
520 ketting en tandwielen
Snelwissel systeem Lighttech
GB racing blokbescherming
LSL rearset
LSL clipons
LSL handgrepen
Lithium accu

@RoenioVTR
600 uit 2012
1401011

ECU flash woodlich
Pit limiter woodlich
Launch control woodlich
Engine brake mapping woodlich
Quickshifter van Woodlich
Samco koelslangen
MWR luchtfilter
K-Tech DDS gesloten cardridges
K-Tech DDS Pro shock
Carbon frame protector
Carbon achterbrug protector
Carbon haaienvin
Carbon blok protectors
JT aluminium tandwielen
Tsubaki 520 ketting
LSL remschakelset
Motoholders kuipsteun
Brembo RCS19 + Brembo koppeling hendel
Brembo T drive schijven
Domino snelgas
Valtermoto WSBK clip ons
Valtermoto tankdop
Valtermoto vaste wielbussen
Hel stalen remleidingen
Race knoppen aan stuur
AIM Solo laptimer
ProFiber carbon voor spatbord
Valtermoto kroonplaatmoer
Valtermoto olievuldop
Valtermoto Race bobbins + protector
Valtermoto voor as sliders
Lightech remhendel versteller

@Roy "R"acing
600 uit 2011

2013 blok met 2825 weg km’s en compleet na gekeken voor opbouw:
Super finish behandeling
Yoshimura verstelbare nokkensas tandwielen
Dunnere koppakking
Nieuwe lagerschalen
Nieuwe zuigerveren
Zuigers en drijfstangen geblueprint
Flow geoptimaliseerde gasklephuizen
Irridium bougies
137.4pk
Maxtreme full exhaust titanium
Yoshimura EM-Pro ECU
Yoshimura EM-Pro kit kabelboom
Pit limiter (60 km/h)
Rain mode (B stand, andere vermogenskromme/soepeler)
Engine Brake Control
Aangepaste killswitch
BMC luchtfilter
Hoegee Airfunnel
Samco koelvloeistof slangen
Extra fan control
EBC koppelingsplaten met veren
Öhlins NIX30 cartridges voorvering
DLC gecoate binnenpoten voorvering
Öhlins TTX GP Schokdemper
HyperPro RCS stuurdemper
Snelwissel systeem voorwiel
Snelwissel systeem achterwiel
Vaste wielbussen
Hehl Racing as grips
2 extra sets wielen (droog en nat)
Haakse ventielen
Vortex verstelbare clip-ons
Domino snelgas
Korte titax hendels
Active remhendel bescherming
Slangetje als rempot achter
RVS omvlochten remleidingen
Lightech rearsets
Qstarz LT-Q6000 laptimer
CRC kuipset (plus reserve)
Stuuruitslag beperking
Dynojet pull quickshifter
Race schakelpatroon
Hoegee tankdop
Benzine aflaatsysteem lage druk
Stomp Grip
LSL valdoppen
GB blokbescherming
Regen achterlicht
Eigen transponder
MKS ontwerp
MKS RimWraps

@TheMauster
600 uit 2008

Glasfiber CRC race kuipenset
Stalen remleidingen
Brembo rempomp
Yoshimura koppakking
Yoshimura Tri-Oval titanium race uitlaat systeem
Yoshimura ECU en kabelboom
K&N Luchtfilter
Quickshifter Rapidbike
Pit limiter
Rain mode
Snelwisselsysteem voor- en achter assen
Active Snelgas
WP Competition achterschokker
WP gesloten cartridges voor
WP stuurdemper
Bikedesign stalen remleidingen
Carbon luchtinlaten en achterspatbord
Lightech rem-schakelset
Flame brake discs (MotoMaster)
GB racing nylon valbeschermingscovers op blok
Ultrabatt Li-ion race accu
Renthal handvaten
Stompgrip
520 ketting



Oud nieuws:
Racen op een gsx-r (01 e.v.)
Racen op een gsx-r (01 e.v.) II
Racen op een gsx-r III | Waar de oude meuk er bij mag
 
Laatst bewerkt:

gRRaafie

MF veteraan
5 okt 2005
25.474
0
Bezoek site
Suzuki GSX-R600 L02
Yoshimura Tri-Oval titanium race uitlaat systeem
Yoshimura EM-Pro ECU
Yoshimura race kit kabelboom
Yoshimura dunne koppakking
Hoegee Traction Control systeem
Engine Break regelbaar
Dynojet Quickshifter
Pitlimiter
Hoegee Airfunnel modificatie
Aangepaste nokkenas timing
Ohlins NIX30 Closed Cartridge voorvork
Ohlins TTX36 achterschokbreker
Ohlins stuurdemper
Vortex/ITR rem-/schakelset
Vortex/ITR clip-ons
DC AFAM 520 Ketting
DC AFAM 520 Tandwielen
GB Racing motorblok protectie
GB Racing achtertandwiel protectie
Carbon frame protectie
Remhendel protectie
Stalen remleidingen
Snelwisselsysteem achterwiel
Lichtgewicht race accu
Regenachterlicht
Benzine aftapsysteem

Wil je dit in de OP zetten Roy?
 

mccoyman

MF'er
29 dec 2011
126
4
33
Breda
Met het nieuwe seizoen opkomst en hier al wat mee gelezen een plaatje van mijn suuz.

een 2004 750, met oa aangepaste vering door HK, stuurdemper, traction control en Yoshi uitlaat systeem.
Die vent er op gaat door het leven als Geert :)
 

mccoyman

MF'er
29 dec 2011
126
4
33
Breda
Gelijk een vraagje van mijn kant.
Deze winter heb ik al het blok aangepakt met andere nokkenas, kopgevlakt en inlaatkanaal aanpassing.
Om vervolgens alles met Yoshi koppakking en verstelbare tandwielen in elkaar te zetten.
Nu ben ik nog aan het kijken op het gebied van vering om de pk's goed op het asfalt te houden.
Momenteel zijn zowel de voor als achtervering aangepast door HK met andere veren, en olie.
Wat ik zelf merk is dat met aanremmen de achterkant af en toe weg springt en de voorkant soms wat weinig feedback geeft.
Wat zouden jullie adviseren als upgrade/aanpassing?
 

WillemVonGrumble

MF veteraan
22 aug 2010
38.969
3
Hoe zwaar ben je en heeft HK de achterveer ook aan je gewicht aangepast ? En ik neem ook aan dat HK je a-shock heeft geupgrade zodat deze ook wat sneller reageert ?
 

G-Racing

MF veteraan
28 okt 2008
1.017
0
43
Zwolle
Gelijk een vraagje van mijn kant.
Deze winter heb ik al het blok aangepakt met andere nokkenas, kopgevlakt en inlaatkanaal aanpassing.
Om vervolgens alles met Yoshi koppakking en verstelbare tandwielen in elkaar te zetten.
Nu ben ik nog aan het kijken op het gebied van vering om de pk's goed op het asfalt te houden.
Momenteel zijn zowel de voor als achtervering aangepast door HK met andere veren, en olie.
Wat ik zelf merk is dat met aanremmen de achterkant af en toe weg springt en de voorkant soms wat weinig feedback geeft.
Wat zouden jullie adviseren als upgrade/aanpassing?
Veervoorspanning voor, 3 draaien meer, compressie twee erbij en rebound 1 terug. Achter rebound 3 clicks in en compressie 1 click terug. O-)

Nee, maar serieus, kan daar geen goed antwoord op geven zo...

Welke motor?
Stock vering maar alleen aangepast met veren? shimpakket gelijk? luchtkamer stock gelaten?
Wat is je gewicht met pak en alles?
Hoe is de rijhoogte? (sag)
Aanremmen welke bocht?
Is het bij elke bocht? (af en toe, of een bepaalde bocht en dan altijd)
Wat bedoel je met weinig feedback, en soms?
Bandenspanning?
Ben je een agressieve remmer?
Wat is je gewichtsverdeling op de motor? (zit je voor/achter)
 

mccoyman

MF'er
29 dec 2011
126
4
33
Breda
Eens kijken of ik ze allemaal kan beantwoorden

Welke motor? GSXR 750 K4
Stock vering maar alleen aangepast met veren? shimpakket gelijk? luchtkamer stock gelaten? Andere veer van wilbers op mijn gewicht, en luchtkamer is aangepast, rest is orgineel.
Wat is je gewicht met pak en alles? 100 Kilo
Hoe is de rijhoogte? (sag) Geen idee, zou ik thuis moeten meten.
Aanremmen welke bocht? Met name de Haarbocht, vind ik een fijne bocht om in te remmen, maar ook voor de langzame ruskenhoek
Is het bij elke bocht? (af en toe, of een bepaalde bocht en dan altijd) Dus de bochten waar je stevig moet remmen
Wat bedoel je met weinig feedback, en soms? Ik heb het idee dat ik niet altijd alles strak in de clip-ons voelt wat het voorwiel doet
Bandenspanning? Volgens opgaaf van Pirelli (sc1/2) in de warmers 2.3/1.9
Ben je een agressieve remmer? Best wel
Wat is je gewichtsverdeling op de motor? (zit je voor/achter) ik zit voor, iets vrij van de tank
 

mccoyman

MF'er
29 dec 2011
126
4
33
Breda
Hoe zwaar ben je en heeft HK de achterveer ook aan je gewicht aangepast ? En ik neem ook aan dat HK je a-shock heeft geupgrade zodat deze ook wat sneller reageert ?
100 kilo met alles er op en aan (1,90M) voor en achter zitten inderdaad wilbers veren op mijn gewicht.
Achter is geupgrade en nieuw gevult pas.

bedankt beide al voor de hulp!
Rondetijden zitten nu op een trage 1,59/2,00 ;)
 
Laatst bewerkt:

G-Racing

MF veteraan
28 okt 2008
1.017
0
43
Zwolle
Heb je ook een o-ring of tierap om je voorpoot gehad? Rem je hem helemaal onderin? Als je het bij de haarbocht en langzame ruske hebt dan zou de bult en GT ook hetzelfde moeten zijn, klopt dat?

Als je luchtkamer kleiner is dan werkt je vering progressief naar het einde van het bereik toe, je zou het eigenlijk even moeten meten en vergelijken met de originele luchtkamer om zeker te weten.

Wat er zou kunnen gebeuren is dat je voorkant te snel naar beneden duikt en onderin "hangt". Als dat te snel gaat dan wil je achterwiel graag omhoog met het momentum. De voorkant voelt dan wel wat vaag iig. Dat zou je dan bij elke keer flink aanremmen moeten voelen.

Dat kan dan liggen aan een verkeerde balans van de motor en dat ie teveel op de neus staat (in termen van rijhoogte voor/achter) dus sag controleren met iemand samen. Ingaande demping van de voorkant zou ik dan ook harder doen denk ik. Hoe diep de voorkant inveert is dan wel de bepalende factor.

Qua achterkant zou het nog kunnen zijn dat je uitgaande demping wat te snel staat. Als die meteen meegeeft dan houdt ie net wat te weinig gewicht op de achterkant. Ook iets om te controleren dus. Meestal werk je vanuit de voorkant (compressie, en dan rebound) door naar de achterkant om zo balans in de motor te krijgen.

Dan kan het verder nog zijn dat je eigenlijk teveel naar voren komt met het remmen. 100kg 10 cm verder naar voren met aanremmen doet veel... Dat kun je op de baan proberen en zien of dat beter wordt dan. Staat je achteras in het middenbereik van de brug of ver naar voren ook?

Beetje chaotisch geschreven maar wellicht kun je er wat mee :).