Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Roy "R"

MF huisraad
Donateur
#1
Rij je een GSX-R op het circuit? Wees welkom! :]
Wil je in de lijst dan even een fototje (op MF zelf ivm laadtijd OP) met specs doorgeven

Coureurs + specs:

Bart
GSX-R 1000 2008

Polyester racekuipen en luchtinlaten
Carbon framebeschermer
WP voorpoten
WP 4618 achtershock
WP stuurdemper
Goodridge remleidingen
Brembo rempomp
Explosafe
Snelwisselsysteem banden wisselen
AIM MyChron TG laptimer
Snelgas
Stompgrip
Omgekeerd schakelen
PP remschakel set
Puig dark smoke ruitje
Arrow uitlaten
Lightech stepjes
Carbon voor en achter spatbord

Butcher

Öhlins stuurdemper
Öhlins voorveren
Öhlins achtershock
Domino snelgas
LighTech rem/schakelset
LighTech snel tanksluiter
Full Arrow Racing systeem
Bos carbon GP-1 einddemper
Carbon frame-, achterbrug- en carterbescherming
Bike Design crash pads
Renthal handvaten
Carbon spatborden voor en achter
Benzine aftapsysteem
520 ketting (15-47)
Qstarz

gixxer750srad

Suzuki gsxr 750 k4
Volledig Yoshimura uitlaatsysteem
Brembo 19x20 RCS rempomp
BMC luchtfilter
Active snelgas
PP remschakelset
PP clipons
PP koppelingshendel
R&G asprotectie voor en achter
Domino handvatten
Haakse ventielen
Voorvering voorzien van WP veren
Stompgrip op de tank
Remvloeistof slangetje achter ipv reservoir
HELL stalen remleidingen voor en achter
SBS dual carbon remblokken
en nog wat klein spul

GuusFlater

Hoeggee afgestelt
r&g blokbescherming
crc kuip
crc inlaat.
yoshimura koppakking
sp shifter
K tech piston kit plus veren
wp shock achter
boss demper met kat vervanger (m pajic)
accossato snelgas
stalen remlijding voor ,achter
stuuruitslag begrenzing
andere tandwiel verhouding.
dubbel sintering - EBC Brakes
nog wat klein spul.

Jaapiekrekel

Hel stalen remleidingen
520 Tsubaki ketting
Tandwielverhouding 16/46
Valdoppen
Explosafe
G&B blokcovers
Akrapovic Racing Line
HM/Annitori quickshifter
Brembo RCS 19
Stompgrip
Haaienvin onder de achterbrug
MWR Luchtfilter
PP tuning remhendel beschermer
Gilles stuurgewicht
Brembo remreservoir
Gilles Clipons
Domino Snelgas
Snelsluiter tank

Jimbo-R
GSXR 600 K7

circuitkuipen
stalen remleidingen
valdoppen
Wilbers voorveren + HK suspension race aanpassing
Wilbers achtershock
Bos einddemper met linkpijp
Aim light laptimer
R6 '09 remklauwen
HM quickshifter (nog niet gemonteerd)

monsjobe

GSXR-600 K6 (123,6PK)
Vortex Clipons
Diamond rearsets (multi afstelbaar)
Brembo HPK 19RCS radiale rempomp
Stalen remleidingen voor en achter
Volledig Yoshimura TRC uitlaatsysteem
Benzine aftapsysteem
Active snelgas
Titax korte afstelbare rem/koppeling hendels
Öhlins zuigerkit voorpoten
Wilbers schokdemper achter
DID 520 ketting zvmx2
45 tands achtertandwiel
Sprint Luchtfilter
Velocity stack modificatie
Vaste wielbussen, ook voor 2 reservewielen.
Remklauw fixatie achter voor makkelijk wielen wisselen
Motorblok crash protectie carbon + Crash bobbins
ECU hergeprogrammeerd
K9 Wielen

RoenioVTR

600 uit 2012
ECU flash
Pit limiter
Launch control
Engine brake mapping
Cordona Quickshifter
TRP/Showa voorvork binnenwerk
Wilbers race shock met hand versteller
Carbon frame protector
Carbon achterbrug protector
Carbon haaienvin
Carbon blok protectors
Renthal lichtgewicht race tandwielen
DID race ketting blauw
LSL remschakelset
Hoegee kuipsteun
Brembo RCS19 + Brembo koppeling hendel
Brembo HPK schijven
Active snelgas
Renthal handvaten
Valtermoto WSBK clip ons
Valtermoto tankdop
Valtermoto vaste wielbussen
Hel stalen remleidingen
Race knoppen aan stuur

Roy "R"

600 uit 2011
2013 blok met 2825 weg km’s en compleet na gekeken voor opbouw:
Super finish behandeling
Yoshimura verstelbare nokkensas tandwielen
Dunnere koppakking
Nieuwe lagerschalen
Nieuwe zuigerveren
Zuigers en drijfstangen geblueprint
Flow geoptimaliseerde gasklephuizen
Irridium bougies
137.4pk
Maxtreme full exhaust titanium
Yoshimura EM-Pro ECU
Yoshimura EM-Pro kit kabelboom
Pit limiter (60 km/h)
Rain mode (B stand, andere vermogenskromme/soepeler)
Engine Brake Control
Aangepaste killswitch
BMC luchtfilter
Hoegee Airfunnel
Samco koelvloeistof slangen
Extra fan control
EBC koppelingsplaten met veren
Öhlins NIX30 cartridges voorvering
DLC gecoate binnenpoten voorvering
Öhlins TTX GP Schokdemper
HyperPro RCS stuurdemper
Snelwissel systeem voorwiel
Snelwissel systeem achterwiel
Vaste wielbussen
Hehl Racing as grips
2 extra sets wielen (droog en nat)
Haakse ventielen
Vortex verstelbare clip-ons
Domino snelgas
Korte titax hendels
Active remhendel bescherming
Slangetje als rempot achter
RVS omvlochten remleidingen
Lightech rearsets
Qstarz LT-Q6000 laptimer
CRC kuipset (plus reserve)
Stuuruitslag beperking
Dynojet pull quickshifter
Race schakelpatroon
Hoegee tankdop
Benzine aflaatsysteem lage druk
Stomp Grip
LSL valdoppen
GB blokbescherming
Regen achterlicht
Eigen transponder
MKS ontwerp
MKS RimWraps

Supermoto1993

GSX-R 1000 K5
-Race kuipen
-Brembo monoblock remklauwen
-Brembo rempomp
-Stalenremleidingen voor
-Stuuruitslag begrenzer
-SO aangepaste WP competition achterschokbreker met hydraulische verstelling
-Hyperpro stuurdemper
-Quickshifter
-Verstelbare remshakelset
-Explosafe
-Race clip-ons
-Extra set velgen met regenbanden
-AIM Solo GPS laptimer
-Inmiddels een yoshimura uitlaat en Stompgrip pads

TheMauster

Suzuki GSX600-R 2008
Glasfiber CRC race kuipenset
Stalen remleidingen
Brembo rempomp
Yoshimura koppakking
Yoshimura Tri-Oval titanium race uitlaat systeem
Yoshimura ECU en kabelboom
K&N Luchtfilter
Quickshifter Rapidbike
Pit limiter
Rain mode
Snelwisselsysteem voor- en achter assen
Active Snelgas
WP Competition achterschokker
WP gesloten cartridges voor
WP stuurdemper
Bikedesign stalen remleidingen
Carbon luchtinlaten en achterspatbord
Lightech rem-schakelset
Flame brake discs (MotoMaster)
GB racing nylon valbeschermingscovers op blok
Ultrabatt Li-ion race accu
Renthal handvaten
Stompgrip
520 ketting

Trilos

GSX-R750 k1
stalen remleidingen
radiale rempomp
snelgas
Matris stuurdemper
K-Tech vering
carbon blokbeschermingen
nylon naafbescherming
stuuruitslag beperking
grip pads op tank
AIM laptimer

VMC
Suzuki GSX-R 600 2009

Specs:
15-tands tandwiel voorzijde
45-tands tandwiel achterzijde
520 ketting
Akrapovic Hexagonal RVS compleet systeem front-back
AIM MyChron Light laptimer
Bazzaz Z-FI
Bazzaz quickshifter
Bazzaz Z-AFM autotune
Brembo RCS 19 radiale rempomp
Brembo folding koppelingshendel
Brembo folding remhendel
Dragobike stickerset "Suzuki Superbike 2010" met rimstriping
Euro Racing snelgas
Goodridge staalomvlochten remleidingen
HK Suspension race-ombouw van OEM voorvork
JVP race-kuipset
MWR luchtfilter
OEM extra set 2009 velgen/schijven/regenbanden
Öhlins stuurdemper
Öhlins TTX36 Schokdemper achter
PP-tuning stepjes
PP-tuning clip-ons
Race tankdop
R&G Racing carterbescherming
Samco koelslangen
Valdoppen vooras
Valdoppen achteras



Oud nieuws:
Racen op een gsx-r (01 e.v.)
Racen op een gsx-r (01 e.v.) II
Racen op een gsx-r III | Waar de oude meuk er bij mag
 
Laatst bewerkt:

gRRaafie

MF veteraan
5 okt 2005
25.474
0
Bezoek Site
#3
Suzuki GSX-R600 L02
Yoshimura Tri-Oval titanium race uitlaat systeem
Yoshimura EM-Pro ECU
Yoshimura race kit kabelboom
Yoshimura dunne koppakking
Hoegee Traction Control systeem
Engine Break regelbaar
Dynojet Quickshifter
Pitlimiter
Hoegee Airfunnel modificatie
Aangepaste nokkenas timing
Ohlins NIX30 Closed Cartridge voorvork
Ohlins TTX36 achterschokbreker
Ohlins stuurdemper
Vortex/ITR rem-/schakelset
Vortex/ITR clip-ons
DC AFAM 520 Ketting
DC AFAM 520 Tandwielen
GB Racing motorblok protectie
GB Racing achtertandwiel protectie
Carbon frame protectie
Remhendel protectie
Stalen remleidingen
Snelwisselsysteem achterwiel
Lichtgewicht race accu
Regenachterlicht
Benzine aftapsysteem

Wil je dit in de OP zetten Roy?
 
29 dec 2011
122
0
31
Breda
#19
Met het nieuwe seizoen opkomst en hier al wat mee gelezen een plaatje van mijn suuz.

een 2004 750, met oa aangepaste vering door HK, stuurdemper, traction control en Yoshi uitlaat systeem.
Die vent er op gaat door het leven als Geert :)
 
29 dec 2011
122
0
31
Breda
#20
Gelijk een vraagje van mijn kant.
Deze winter heb ik al het blok aangepakt met andere nokkenas, kopgevlakt en inlaatkanaal aanpassing.
Om vervolgens alles met Yoshi koppakking en verstelbare tandwielen in elkaar te zetten.
Nu ben ik nog aan het kijken op het gebied van vering om de pk's goed op het asfalt te houden.
Momenteel zijn zowel de voor als achtervering aangepast door HK met andere veren, en olie.
Wat ik zelf merk is dat met aanremmen de achterkant af en toe weg springt en de voorkant soms wat weinig feedback geeft.
Wat zouden jullie adviseren als upgrade/aanpassing?
 
22 aug 2010
38.969
0
#21
Hoe zwaar ben je en heeft HK de achterveer ook aan je gewicht aangepast ? En ik neem ook aan dat HK je a-shock heeft geupgrade zodat deze ook wat sneller reageert ?
 

G-Racing

MF veteraan
28 okt 2008
1.017
0
42
Zwolle
#22
Gelijk een vraagje van mijn kant.
Deze winter heb ik al het blok aangepakt met andere nokkenas, kopgevlakt en inlaatkanaal aanpassing.
Om vervolgens alles met Yoshi koppakking en verstelbare tandwielen in elkaar te zetten.
Nu ben ik nog aan het kijken op het gebied van vering om de pk's goed op het asfalt te houden.
Momenteel zijn zowel de voor als achtervering aangepast door HK met andere veren, en olie.
Wat ik zelf merk is dat met aanremmen de achterkant af en toe weg springt en de voorkant soms wat weinig feedback geeft.
Wat zouden jullie adviseren als upgrade/aanpassing?
Veervoorspanning voor, 3 draaien meer, compressie twee erbij en rebound 1 terug. Achter rebound 3 clicks in en compressie 1 click terug. O-)

Nee, maar serieus, kan daar geen goed antwoord op geven zo...

Welke motor?
Stock vering maar alleen aangepast met veren? shimpakket gelijk? luchtkamer stock gelaten?
Wat is je gewicht met pak en alles?
Hoe is de rijhoogte? (sag)
Aanremmen welke bocht?
Is het bij elke bocht? (af en toe, of een bepaalde bocht en dan altijd)
Wat bedoel je met weinig feedback, en soms?
Bandenspanning?
Ben je een agressieve remmer?
Wat is je gewichtsverdeling op de motor? (zit je voor/achter)
 
29 dec 2011
122
0
31
Breda
#23
Eens kijken of ik ze allemaal kan beantwoorden

Welke motor? GSXR 750 K4
Stock vering maar alleen aangepast met veren? shimpakket gelijk? luchtkamer stock gelaten? Andere veer van wilbers op mijn gewicht, en luchtkamer is aangepast, rest is orgineel.
Wat is je gewicht met pak en alles? 100 Kilo
Hoe is de rijhoogte? (sag) Geen idee, zou ik thuis moeten meten.
Aanremmen welke bocht? Met name de Haarbocht, vind ik een fijne bocht om in te remmen, maar ook voor de langzame ruskenhoek
Is het bij elke bocht? (af en toe, of een bepaalde bocht en dan altijd) Dus de bochten waar je stevig moet remmen
Wat bedoel je met weinig feedback, en soms? Ik heb het idee dat ik niet altijd alles strak in de clip-ons voelt wat het voorwiel doet
Bandenspanning? Volgens opgaaf van Pirelli (sc1/2) in de warmers 2.3/1.9
Ben je een agressieve remmer? Best wel
Wat is je gewichtsverdeling op de motor? (zit je voor/achter) ik zit voor, iets vrij van de tank
 
29 dec 2011
122
0
31
Breda
#24
Hoe zwaar ben je en heeft HK de achterveer ook aan je gewicht aangepast ? En ik neem ook aan dat HK je a-shock heeft geupgrade zodat deze ook wat sneller reageert ?
100 kilo met alles er op en aan (1,90M) voor en achter zitten inderdaad wilbers veren op mijn gewicht.
Achter is geupgrade en nieuw gevult pas.

bedankt beide al voor de hulp!
Rondetijden zitten nu op een trage 1,59/2,00 ;)
 
Laatst bewerkt:

G-Racing

MF veteraan
28 okt 2008
1.017
0
42
Zwolle
#25
Heb je ook een o-ring of tierap om je voorpoot gehad? Rem je hem helemaal onderin? Als je het bij de haarbocht en langzame ruske hebt dan zou de bult en GT ook hetzelfde moeten zijn, klopt dat?

Als je luchtkamer kleiner is dan werkt je vering progressief naar het einde van het bereik toe, je zou het eigenlijk even moeten meten en vergelijken met de originele luchtkamer om zeker te weten.

Wat er zou kunnen gebeuren is dat je voorkant te snel naar beneden duikt en onderin "hangt". Als dat te snel gaat dan wil je achterwiel graag omhoog met het momentum. De voorkant voelt dan wel wat vaag iig. Dat zou je dan bij elke keer flink aanremmen moeten voelen.

Dat kan dan liggen aan een verkeerde balans van de motor en dat ie teveel op de neus staat (in termen van rijhoogte voor/achter) dus sag controleren met iemand samen. Ingaande demping van de voorkant zou ik dan ook harder doen denk ik. Hoe diep de voorkant inveert is dan wel de bepalende factor.

Qua achterkant zou het nog kunnen zijn dat je uitgaande demping wat te snel staat. Als die meteen meegeeft dan houdt ie net wat te weinig gewicht op de achterkant. Ook iets om te controleren dus. Meestal werk je vanuit de voorkant (compressie, en dan rebound) door naar de achterkant om zo balans in de motor te krijgen.

Dan kan het verder nog zijn dat je eigenlijk teveel naar voren komt met het remmen. 100kg 10 cm verder naar voren met aanremmen doet veel... Dat kun je op de baan proberen en zien of dat beter wordt dan. Staat je achteras in het middenbereik van de brug of ver naar voren ook?

Beetje chaotisch geschreven maar wellicht kun je er wat mee :).