Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Of je voorband is cubbed lees onregelmatige slijtage.Zit die band wel netjes op de velg ?
Of je remschijf is niet meer vlak meer dan is het oppervlak een beetje als een golfplaat.
Of de bobins remschijven eens goed schoonmaken. Dat is het meestal.
Bobbins zaten gewoon “los” ik kon ze met 2 vingers draaien en er kwam ook geen remstof los. Dus dat kan het ook niet geweest zijn.
 
Ik heb voor mijn GSXR 1000 K6 een service manual. Ik vraag mij af of er veel verschil is tussen dat en een werkplaatshandboek van Haynes bijvoorbeeld, wellicht heeft iemand er eentje liggen en zou deze een voorbeeld kunnen laten zien?
 
Ik heb voor mijn GSXR 1000 K6 een service manual. Ik vraag mij af of er veel verschil is tussen dat en een werkplaatshandboek van Haynes bijvoorbeeld, wellicht heeft iemand er eentje liggen en zou deze een voorbeeld kunnen laten zien?
Ik vind het een onmisbaar stukje gereedschap. Ik koop ze altijd als ik een nieuwe motor koop. Alle momenten staan er in en alle toleranties. En vaak een hoop tips. Je Engels moet wel prima wezen.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    499,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4864.jpeg
    IMG_4864.jpeg
    652,3 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4863.jpeg
    IMG_4863.jpeg
    687 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4862.jpeg
    IMG_4862.jpeg
    614,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_4861.jpeg
    IMG_4861.jpeg
    661,2 KB · Weergaven: 0
Bobbins zaten gewoon “los” ik kon ze met 2 vingers draaien en er kwam ook geen remstof los. Dus dat kan het ook niet geweest zijn.
Mooi zo dan kan je dat alvast uitsluiten.
Maar een teveel speling is ook niet goed }) Zet gewoon even de andere remschijven op deze ( tril) velg. Dan kan je weer wat uitsluiten zoals de lagers .EN heb je dan geen trilling meer dan zijn het toch echt je remschijven.

Schuur als je de oude (trill) remschijven eraf hebt deze meteen goed op met schuurpapier korrel 80 of zo.

Daarna de rest even controleren wat er allemaal hier zoal aangeven is te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb voor mijn GSXR 1000 K6 een service manual. Ik vraag mij af of er veel verschil is tussen dat en een werkplaatshandboek van Haynes bijvoorbeeld, wellicht heeft iemand er eentje liggen en zou deze een voorbeeld kunnen laten zien?
Haynes "kan" een aanvulling zijn naast je manual.
 
Heeft iemand een carter deksel geprobeerd van ali express? Page Not Found - Aliexpress.com
Volgens mij hoeft de koppeling verder geen as te positioneren oid, dat zou ik nog wel durven, maar de ontstekingskant, leunt/positioneert daar niet een as in de deksel? Qua kleur vind ik het lastig oorder, maar kan gratis retourneren ;p

Vorige eigenaar van m'n gsx-r heeft alles mooi met een lagstiftje weggewerkt wat ik niet gezien heb :/ de lak is er inmiddels afgespoeld/geoxideerd waar de krassewn zitten. En het tweedehands spul wat ik nu kan vinden is ook aardig gehavend.

en anders maar gb racing covertje om het cosmetisch af te dekken. Of weer lakstiften :')
 
Laatst bewerkt:
Als het puur cosmetisch is, kun je toch beter de deksels er even aftrekken, krassen er wat uitschuren als die erin zitten en dan de originele deksels gewoon opnieuw spuiten?

Als 2e optie zou ik anders gewoon setje GB covers bestellen van Ali. Kost iets van 70 euro volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan