Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Reden van vervangen benzinepomp is dat de motor bij vol gas (op circuit) begon te happeren. Dus met vervangen van benzinefiltertje meteen de hele pomp vervangen om dat als oorzaak uit te sluiten.
Is het wel exact! dezelfde type benzinepomp?
In een ver verleden ooit de fout gemaakt om cheap ass een benzinepomp van een TL1000S te vervangen.. ik dacht dat het met een pomp van een TL1000R ook wel ging..

Too bad peanutbutter, het blok van een R bleek 2 injectoren meer te hebben 🙈
 
Is het wel exact! dezelfde type benzinepomp?
In een ver verleden ooit de fout gemaakt om cheap ass een benzinepomp van een TL1000S te vervangen.. ik dacht dat het met een pomp van een TL1000R ook wel ging..

Too bad peanutbutter, het blok van een R bleek 2 injectoren meer te hebben 🙈
De problemen ontstonden met de benzinepomp die er al in zat toen ik de motor kocht. Het is omdat er problemen ontstonden dat ik voor het eerst de tank uit elkaar heb gehaald. Nogmaals: de motor start prima. Mijn vraag gaat over een melding op mijn dashboard terwijl ik zo 1-2-3 niet merk dat er iets niet klopt.

FYI, De nieuwe pomp lijkt opvallend veel op de oude, trouwens :D
 
FYI, De nieuwe pomp lijkt opvallend veel op de oude, trouwens :D
Er staan typenummers op je kan dat zo controleren.

Nogmaals als er check op je dash staat zit er iets los vandaar ook dat je het moet CHECK-EN ;) Je hebt van te voren die ene sensor vervangen dat is toch die ene op je kleppendeksel ? Dan ben je gewoon iets vergeten aan te sluiten om en rond je AIR-BOX :) Die heb je immers eraf moeten halen om erbij te kunnen.

Geen meldcode klopt omdat er "check" staat dan krijg je ook geen code. Schakel eerst eens een paar keer met die rode knop en haal je accu polen eens beide los in de juiste volgorde.
 
Nou nou in Nederland vriest het in de winter de mussen vh dak _O-

Zelfs al is het - 4 dan nog is er niets aan het hand hoor. Bij -15 dan is het oppassen.

Trembling Cold Weather GIF by MNM
Vorst is vorst. Ik ga het risico niet lopen met de alu papiertjes die mijn garagedeur voor moet stellen 😂😉
 
iemand tip welke voor vork olie ik het beste kan gebruiken?
Voor mijn GSX R 750 1999
W5 W10 ? of iets anders
Ik heb progressieve veren van hyper pro, alleen lekken de keringen een beetje en wil ik deze in de vakantie vervangen.
Ik reed 2.02 de laatste keer op assen en wil daar in het najaar onder proberen te komen.

Alvast bedankt
 
Er staan typenummers op je kan dat zo controleren.

Nogmaals als er check op je dash staat zit er iets los vandaar ook dat je het moet CHECK-EN ;) Je hebt van te voren die ene sensor vervangen dat is toch die ene op je kleppendeksel ? Dan ben je gewoon iets vergeten aan te sluiten om en rond je AIR-BOX :) Die heb je immers eraf moeten halen om erbij te kunnen.

Geen meldcode klopt omdat er "check" staat dan krijg je ook geen code. Schakel eerst eens een paar keer met die rode knop en haal je accu polen eens beide los in de juiste volgorde.
Opgelost nadat ik de accupolen los haalde en weer bevestigde.
Bedankt voor het meedenken!

N.B.: bij deze motor heb ik niets met de airbox of wat dan ook hoeven doen. Letterlijk alleen de tank losschroeven + benzineslang + electrische aansluiting van benzinepomp. Dus dat had een evt. verdere zoektocht moeten versimpelen.
 
Nog wat rest denk ik dan ja.

Als het lampje gaat branden ben je rijkelijk laat maar 95 is wel wat hoog, maar niet schrikbarend. Is je radiateur nog goed? Niet teveel gebogen lamellen?
Ja radiateur is nieuw. Maar er zit geen ventilator voor. En dan 30 graden buiten, plus niet al te veel snelheid maakt de hoge motor temp. denk ik.
 
Opgelost nadat ik de accupolen los haalde en weer bevestigde.
Bedankt voor het meedenken!

Mooi zo :t , soms blijft de storing in het systeem zitten en wil een accu power cycle weleens helpen.

N.B.: bij deze motor heb ik niets met de airbox of wat dan ook hoeven doen. Letterlijk alleen de tank losschroeven + benzineslang + electrische aansluiting van benzinepomp. Dus dat had een evt. verdere zoektocht moeten versimpelen.

Omdat je schreef , positiesensor . Nam ik aan dat je die ene sensor bedoelde op het kleppendeksel en vandaar de airbox.
 
iemand tip welke voor vork olie ik het beste kan gebruiken?
Voor mijn GSX R 750 1999
W5 W10 ? of iets anders
Ik heb progressieve veren van hyper pro, alleen lekken de keringen een beetje en wil ik deze in de vakantie vervangen.
Ik reed 2.02 de laatste keer op assen en wil daar in het najaar onder proberen te komen.

Alvast bedankt
Lekker dunne 5W erin gooien voor op het circuit. Tenzij je de voorvering al diep onderin remt dan is 10W aan te raden.
 
Het is alleen donkerbruine vloeistof in het overloop reservoir. Als de motor tijd stil heeft gestaan is het weer kleurloos met een bruin roest laagje onderin. Geen brokken. De motor koelt naar mijn weten goed. Heb geen lampje branden. Vond de temperatuur wel hoog: schommelde rond de 95 graden tijdens rijden op Ecuyers, maar het was ook 30 graden buiten.

Da's normaal bij die temp.

Je kunt ook je systeem doorspoelen met dit LIQUI MOLY Reiniger, koelsysteem . Er zijn meer merken te koop.
 
Lekker dunne 5W erin gooien voor op het circuit. Tenzij je de voorvering al diep onderin remt dan is 10W aan te raden.
Nou nee, progressieve veren eruit en de juiste hardheid veren erin als je een motor onderin zijn voorvork remt.
Dat heeft niets met de dikte van de olie te maken.
5w is erg dun voor de srad en zijn demping. En 10w is in mijn 600 srad dan weer te dik, dus 10w en 5w mixen was mijn oplossing.
 
Nou nee, progressieve veren eruit en de juiste hardheid veren erin als je een motor onderin zijn voorvork remt.
Dat heeft niets met de dikte van de olie te maken.
5w is erg dun voor de srad en zijn demping. En 10w is in mijn 600 srad dan weer te dik, dus 10w en 5w mixen was mijn oplossing.

ik heb voor de volgende keer nog wel 2 liter 7,5w staan anders :P
 
Wat Roy zegt 😄👍🏼
Besides... als je je naam eer aan doet? Ik heb nog wat moois staan, zie in motor te koop gedeelte, prijs komen we wel aan uit.. 😉 Maarrrr.......

De K4 is verkocht! Vanmorgen een bezichtiging gehad en donderdag komen ze hem halen. Beetje gemixte gevoelens... maargoed, zondag ga ik m'n dikke vette K8 halen... Woensdag op Assen spelen... 😈
Pics volgen uiteraard... 💪🏽👍🏼
tot woensdag😉👍
 
ik heb voor de volgende keer nog wel 2 liter 7,5w staan anders :P
Daar heb ik ook wel eens van gehoord. Maar 1 liter 5w en 1 liter 10w wordt geen 7,5w.
Volgens mij kom je dan ergens op 8,1w uit volgens berekeningen. Dit is wel ergens te vinden. En ik ben gewoon graag aan het experimenteren ;)
 
Daar heb ik ook wel eens van gehoord. Maar 1 liter 5w en 1 liter 10w wordt geen 7,5w.
Volgens mij kom je dan ergens op 8,1w uit volgens berekeningen. Dit is wel ergens te vinden. En ik ben gewoon graag aan het experimenteren ;)
Kijk, jij geeft het advies alweer gratis weg voordat ik het kon vragen ;)
 
Nou nee, progressieve veren eruit en de juiste hardheid veren erin als je een motor onderin zijn voorvork remt.

Veren bepalen enkel de SAG je rijhoogte en meer niet.Die hoogte SAG stel je in ( voorspanning ) en eigenlijk blijf je daar voortaan vanaf. De olie met rebound etc zorgen voor je veergedrag en de snelheid ervan.

Mij maak je nix meer wijs over vering en olie dikte in de volksmond noemen de meeste mij PietjeVeer in de olie :+.

Dikte van olie ( of het mengen 10W-5W dat doe ik ook regelmatig ) en of aanpassing van luchtkamer is zeker ook een oplossing. NIET natuurlijk........... als je met je huidige veren de boel hard onderin remt. Logisch !!

Dat heeft niets met de dikte van de olie te maken.
5w is erg dun voor de srad en zijn demping. En 10w is in mijn 600 srad dan weer te dik, dus 10w en 5w mixen was mijn oplossing.

Je praat jezelf hier ook tegen trouwens met de olie dikte en de demping ;)
 
Nee hoor, alleen wil jij het niet begrijpen. Prima geen probleem.

:+ Daarom ben ik nooit echt welkom op vering clinics :P Hieronder de basis.

Wat doet veervoorspanning?
Door het verstellen van de veervoorspanning bepaal je de verhouding tussen de positieve en negatieve veerweg. Positieve veerweg is de veerweg die de motor nog in kan veren vanuit de statische balanssituatie SAG (motor op de wielen en ingeveerd door eigen gewicht).


Hoe werkt vering?
De olie in de voorvork en monoshock zijn gevoelig voor temperatuur. De olie in de dempers wordt warm tijdens het rijden. Hierdoor wordt de olie dunner, waardoor de demping afneemt. Als hier niets aan gedaan wordt zal de vering na gaan deinen.

================================

Bij HK op de site voor de gevorderde . https://hksuspension.nl/images/PDF/veringboekjes/Veringtest-Boekje-2016.pdf

Voorvork klachten - voorvork spreekt slecht aan - voorvork slaat in het stuur bij accelereren en/of bij spoorvorming - oncomfortabel - voorwiel stuitert op slecht wegdek - motorfiets zakt te diep in de veren - te veel negatieve veerweg - neigt tot doorslaan bij het remmen - voorvork schud bij remmen en bergafwaarts rijden - voorvork spreekt slecht aan - slaat in het stuur bij accelereren - voorwiel stuitert bij hard remmen - voorvork slaat door bij remmen of bodem oneffenheden - snel induiken bij remmen - voorvork veert te langzaam uit - oncomfortabel - voorwiel vangt oneffenheden niet goed op - indirect stuurgedrag - voorzijde is onrustig - nadeinen en doorslaan op oneffenheden - voorvork veert te snel uit - voorvork slaat door - stuiteren van het voorwiel - progressieve verharding van veer te weinig naar het einde van slag - hard aanspreken - neiging tot slaan in het stuur - voorwiel stuitert bij remmen door afblokken in de hydraulische stop - oncomfortabel 9 Oorzaak Oplossing - veervoorspanning te hoog - veervoorspanning verlagen - te harde veer - eventueel progressieve veren met lichtere beginwaarde monteren - veervoorspanning te laag - veervoorspanning verhogen - te zachte veer - eventueel progressieve veren met zwaardere beginwaarde monteren - ingaande demping te hard - verlagen van ingaande demping - eventueel dunnere olie gebruiken - ingaande demping te zacht - ingaande demping verhogen - eventueel dikkere olie gebruiken - uitgaande demping te hard - verlagen van uitgaande demping - eventueel dunnere olie gebruiken - uitgaande demping te zacht - uitgaande demping verhogen - eventueel dikkere olie gebruiken - luchtkamer te groot - verhogen van het olieniveau met kleine stapjes van 5 a 10 mm - luchtkamer te klein - verlagen van het olieniveau met kleine stapjes van 5 a 10 mm 10 10 Schokdemper klachten - te weinig negatieve veerweg - motorfiets slaat in het stuur bij spoorvorming of accelereren - schokdemper spreekt slecht aan - weinig comfort - overbelasting van de vork bij bergafwaarts rijden en remmen - motorfiets veert te diep in - te veel negatieve veerweg - oncomfortabel - neigt tot doorslaan - motorfiets zoekt bij bodemoneffenheden - erg oncomfortabel - achterwiel neigt te gaan stuiteren in snelle bochten men name bij accelereren - achterwiel springt over bodemoneffenheden - motorfiets slaat door bij inveren - bij het doorslaan komt de motorfiets in onbalans - motor neigt tot slingeren bij het uitaccelereren van een bocht - motorfiets veert te langzaam uit - achterwiel vangt oneffenheden niet goed op - neigt tot stuiteren bij hobbelige bodemgesteldheid - oncomfortabel - neigt tot slingeren bij spoorvorming - motorfiets veert te snel uit - neigt tot nadeinen - constante onrust aan de achterzijde - achterwiel neigt tot stuiteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan